کلوزبندی بیمه باربری

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

رشد تجارت در جهان، خطرات مربوط به حمل و نقل و جابجایی کالا را افزایش داده است و بار اضافی، چالش‌های زیادی را برای تجار، بازرگانان و شرکت‌های حمل ‌و نقل به همراه دارد. زیرا کالا در مراحل مختلف حمل و نقل، ممکن است آسیب ببیند و خسارت زیادی به مالک و شرکت حمل و نقل وارد کند. با توجه به این موضوع و به دلیل اینکه در شرایط مختلف احتمال آسیب به کالا وجود دارد، پوشش های بیمه ای مختلفی برای مقابله با این شرایط ایجاد شده و در اختیار شرکت های حمل و نقل و بازرگانان قرار گرفته است. یکی از این پوشش ها، کلوزبندی بیمه باربری است.

استفاده از بیمه نامه در طول فرآیند حمل و نقل کالاها نقش بسیار مهمی دارد. به همین دلیل شرکت های بیمه یک سری تعهدات مختلف را در قالب کلوزبندی بیمه به بیمه گذار ارائه می کنند تا محموله خود را در برابر ریسک و خطرات موجود در طول مسیر، بیمه کنند. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به طور کامل در رابطه با کلوزبندی بیمه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تعریف کلوزبندی بیمه باربری
تعریف کلوزبندی بیمه باربری

آشنایی با کلوزبندی بیمه باربری

خطرات مختلفی ممکن است در حین حمل و نقل و جابجایی کالا رخ دهد. از این رو، بندهایی در بیمه کالا برای حمایت از بیمه گذار و ارزیابی عوارضی که ممکن است کالا و محموله را تهدید و آسیب ببیند، طراحی و ارائه شده است که به آن، کلوزبندی بیمه باربری گفته می شود. این کلوزبندی بیمه، در حال حاضر توسط شرکت های مختلف بیمه به معامله گران ارائه می شود.

سه نوع کلوز بیمه بار وجود دارد، کلوز A، کلوز B و کلوز C.  تفاوت این سه کلوز، در این است که هر یک فقط برای چندین ریسک اعمال می شود. ناگفته نماند که بند A، بالاترین طیف ریسک را پشتیبانی می کند و بند C ، از کمترین طیف ریسک پشتیبانی می کند. در ادامه هر کدام از این بندها را به شما معرفی می کنیم.

کلوز نوع Aاین حالت، کامل ترین و جامع ترین نوع بیمه بار محسوب می شود. در این خصوص باید گفت که بند A تمامی خطرات و عواقب احتمالی را پوشش می دهد و کالا را با استثنائات خاصی بیمه می کند. به همین دلیل، هزینه بیمه کلوز A نسبت به سایر روش ها گرانتر است.
کلوز نوع Bاین حالت، ریسک کمتری نسبت به بند A و ریسک کمتری نسبت به بند C را پوشش می دهد که مواردی مانند تخلیه کالا در بندر اضطراری، تلف یا آسیب به کالاهای بیمه شده در نتیجه پرتاب کالا به دریا و… را تحت پوشش قرار می دهد.
کلوز نوع Cاین بیمه، حداقل خطر یا خسارت را پشتیبانی می کند و مواردی همچون طوفان، آتش سوزی یا انفجار، هزینه حمل و نقل تا مقصد نهایی و تصادف یا برخورد کشتی/قایق یا هر وسیله نقلیه دیگری با جسم خارجی غیر از آب را پوشش می دهد.

هزینه کلوزبندی بیمه باربری چگونه است؟

گفتیم که هر یک از این بندها در کلوزبندی بیمه باربری، طیفی از ریسک ها و خطرات موجود در طول حمل وجابه جایی کالا را پوشش می دهد. بنابراین، بدیهی است که هزینه شرایط بیمه بار باید با توجه به کمیت و کیفیت عوارض حمایتی تعیین شود. هر بیمه نامه باربری، بر اساس ریسک های مختلف هزینه های متفاوتی دارد. هزینه ها، بر اساس کیفیت و کمیت پوشش بیمه ای و هزینه های تحت پوشش تعیین می شود.

لازم به ذکر است که کلوز A دارای بالاترین خطر است و بنابراین، گرانتر از سایر کلوزها است. به طور کلی، افراد می توانند پوشش مورد نظر خود را بر اساس نوع بار و خطرات مرتبط با آن انتخاب کنند. عوامل مهم در تعیین هزینه بیمه بار عبارت است از:

  • نوع بار: نوع بار، تاثیر بسزایی در حق بیمه دارد. هر چه محموله خطرناکتر باشد (مانند گاز قابل اشتعال)، حق بیمه بالاتر است.
  • سابقه خسارت: اگر خسارت قابل توجهی در تاریخچه حمل و نقل خود داشته باشید، هزینه بیشتری برای بیمه حمل و نقل خود پرداخت خواهید کرد.
  • محدودیت پوشش: معمولاً شرکت بیمه محدودیتی را در مورد میزان پرداختی که می تواند در بیمه نامه شما بپردازد تعیین می کند. برای اطلاع از قیمت بیمه بار با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.
هزینه کلوزبندی بیمه باربری
هزینه کلوزبندی بیمه باربری

معرفی بیمه باربری TOTAL  LOSS

این حالت، ارزان ترین و در عین حال ضعیف ترین بیمه بار است که در حال حاضر به تعداد کم مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت کلوزبندی بیمه باربری TOTAL LOSS باید بدانید که تنها در صورتی می توان از آن استفاده کرد که کل بار شما گم شود. بنابراین، این  بیمه بر حوادثی مانند آتش سوزی، غرق شدن و یا سقوط تمرکز ندارد و برای پوشش آسیب های جزئی که ممکن است به کالا وارد شود اعمال نمی شود.

اجرای این نوع بیمه بار، از زمانی آغاز می شود که کالا از ابتدا حمل می شود و با ترخیص کالا از مرز کشور مقصد پایان می پذیرد. این نوع بیمه، به دلیل داشتن تعهدات پایین بسیار ارزانتر از سایر بیمه نامه ها می باشد. بنابراین، اکثر کارآفرینان جدید با وجود اینکه از مزایای این بیمه آگاهی کامل ندارند، از این نوع بیمه استفاده می کنند. جهت دریافت بیمه باربری TATAL LOSS با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

کلوزبندی بیمه باربری TOTAL LOSS
کلوزبندی بیمه باربری TOTAL LOSS

کلوز خاص یا سفارشی چیست؟

 در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، بند های شرکت بیمه باربری را مرور کردیم و متوجه شدیم که به طور کلی سه بند بیمه وجود دارد که بند A، بند B و بند C نام این سه بند است. با این حال، بیمه گر همچنین ممکن است اظهارات و درخواست های اضافی را داشته باشد. به این کلوزها، کلوز سفارشی یا تشریفاتی می گویند.

در کلوزبندی بیمه باربری، کلوزهای بیمه سفارشی شامل حمل و نقل روغن، غلات و دانه های روغنی، حمل و نقل کائوچو و لاستیک، نفت فله، الوار، الوار و کنف می باشد که توسط مؤسسه بیمه در لندن، که به عنوان گمرک نیز شناخته می شود، تایید شده است. لازم به ذکر است افراد بسته به نوع بار، نیاز، هدف و … می توانند کلوزهای دیگری را انتخاب نمایید.

کلوز بندی بیمه باربری خاص یا سفارشی
کلوز بندی بیمه باربری خاص یا سفارشی

جمع بندی

بیمه کالا و کلوزبندی بیمه باربری، یکی از شاخه های مهم صنعت بیمه است. لازم به ذکر است که زمانی که مردم شروع به عرضه محصولات مازاد به منظور تامین آنچه مورد نیاز کردند، تجارت ایجاد شد. با گسترش تمدن و پیدایش اشکال جدید سکونت، تاجران تصمیم گرفتند محصولات خود را به نقاط دوردست بفروشند. این امر تجارت را بسیار افزایش داد، اما نتوانست بار حمل و نقل را کاهش دهد. بنابراین خطر تخریب در حمل کالا، به یکی از دغدغه های اصلی تجار تبدیل شده است. بنابراین، این مشکل منجر به ایجاد بیمه باربری شد که به رونق تجارت و ایجاد آرامش برای تجار کمک کرد.

بعدها ، با توجه به کلوزبندی بیمه در باربری قوانینی در مورد تعهدات بیمه گذاران وضع شد. همچنین، باید گفت که این اصطلاحات در بازار جهانی بیمه استفاده می شود و مبلغ قرارداد شرکت بیمه را تعیین می کند و از طرفی افراد نیز می توانند به دنبال عباراتی متناسب با هدف و نیاز خود باشند. برای تهیه بیمه باربری، بهتر است از یک شرکت حمل و نقل معتبر کمک بگیرید. ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را معرفی می کنیم. شما می توانید علاوه بر تهیه بیمه نامه، از خدمات دیگر شرکت ما همانند حمل دریایی، حمل زمینی و حمل هوایی کالا بهره مند شوید.

سوالات متداول

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟

در هنگام حمل کالا و جابه جایی محموله ها، خطرات و آسیب های متعددی وجود دارد که کالای شما را تهدید می کند. برای جلوگیری از آسیب کالاها بندهایی در بیمه نامه کالا، طراحی و ارائه شده که به این بندها، کلوزبندی بیمه باربری گفته می شود که در سه نوع A، B و C ارائه می شود.

هزینه کلوزبندی بیمه باربری به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به اینکه کلوزهای بیمه باربری بسیاری از خطرات را تحت پوشش قرار می دهد به همین منظور هزینه ای با توجه به کیفیت و کمیت کالا تعیین شده است که به عوامل مختلفی همچون نوع بار سابقه خسارت و محدودیت پوشش بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه کلوزبندی بیمه باربری با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

بیمه باربری TOTAL LOSS چیست؟

بیمه باربری TOTAL LOSS ارزان ترین و ضعیف ترین نوع بیمه می باشد که در صورت گم شدن کل بار، می توانید از آن استفاده کنید. این بیمه در حوادث مختلفی همچون آتش سوزی، غرق شدن و یا سقوط کالا کالا را به صورت کاملا جزئی تحت پوشش قرار می دهد. این بیمه به دلیل تعهدات کم، نسبت به بیمه های دیگر ارزان تر است.

کلوز خاص یا سفارشی چیست؟

با توجه به اینکه سه نوع بند در کلوزبندی بیمه باربری وجود دارد، بیمه گر ممکن است اظهارات و درخواست های اضافی داشته باشد. به چنین کلوزهایی، کلوز خاص یا سفارشی گفته می شود که برای کالاهایی مانند کائوچو، لاستیک، نفت، الوار، کنف، روغن، غلات و دانه های روغنی تایید شده می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *