راهنمای-کامل-راهکارهای-کاهش-هزینه-های-گمرکی-مهمترین-هزینه-های-ترخیص-کالا

راهنمای کامل راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی+ مهمترین هزینه های ترخیص کالا

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

ترخیص کالا یک مرحله اساسی از کار تجارت است که هر بازرگان و تاجری در مراحل صادرات و واردات کالا باید آگاهی کامل در این زمینه داشته باشد. بنابراین، این مرحله می تواند با کاهش هزینه های گمرکی سود بیشتری را برای کارآفرینان یا تاجران به همراه داشته باشد. از این رو، راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی بستگی به نوع کالا و عوامل دیگری دارد که باید در نظر گرفته شود. به طور کلی، یکی از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی، انتخاب شرکت مناسب برای حمل کالا می باشد که ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را توصیه می کنیم.

 بنابراین، در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس اطلاعاتی در مورد چگونگی کاهش هزینه های مربوط به گمرک در اختیارتان قرار می دهیم. اگر می خواهید در مورد این عوامل اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی

همان طور که می دانید، علاوه بر شرکت حمل، یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی، آگاهی از هزینه های موجود است که این اطلاعات را می توانید با بررسی کامل کالای ارسالی کسب کنید. تعرفه های گمرکی، تاثیر بسزایی بر ارزش نهایی کالاهای وارداتی شما خواهد داشت. همچنین راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی می تواند سود بیشتری را برای تاجر به همراه داشته باشد.

از طرفی برای صادرات، این هزینه ها باعث کاهش درآمد صاحب محصول یا صادرکننده از فروش می شود؛ زیرا برای هر ورود و خروج باید حقوق گمرکی و سایر مالیات ها و عوارض پرداخته شود. بنابراین آشنایی با اصول و قوانین گمرکی می تواند وسیله موثری برای کاهش هزینه های گمرکی باشد.

برای کاهش هزینه های گمرکی ابتدا باید با رویه ها و قوانین موجود در گمرک در خصوص خروج و ورود کالا آشنا شوید که در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

از دیگر راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی می توان به کاهش تعرفه های گمرکی و کاهش هزینه ها از طریق مدیریت صحیح زمان، کاهش هزینه های نهایی با توجه به نوع کالا، تعرفه و ارزش گمرکی اندازه بسته و نوع کالا اشاره کرد. عوامل دیگر نیز، پرداخت عوارض در قالب ضمانت گمرکی، استرداد مالیات و عوارض و موارد دیگر ممکن است باعث کاهش هزینه های ترخیص کالا از گمرک شود.

استفاده از شرکت های تجاری معتبر و کارشناسان مجرب حمل و نقل و صادرات به عنوان کارگزار و تایید خدمات می تواند به کارآفرین و صاحب کالا کمک بسیار زیادی کند تا این مراحل را به راحتی و با هزینه کمتر انجام دهد که در این زمینه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم.

مهمترین هزینه های ترخیص کالا

یکی از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی، آشنایی با مهمترین هزینه های ترخیص کالا است که تاثیر بسزایی بر روی تعرفه های گمرکی می گذارد. هزینه های مربوط به ترخیص کالا به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. نحوه کاهش هزینه پرداخت نیز بسته به نوع هزینه متفاوت خواهد بود. مهمترین هزینه ها برای ترخیص کالاها عبارتند از :

  • هزینه های ورودی و همچنین سود معاملات
  • هزینه های مربوط به بارگیری و تخلیه کالا
  • هزینه های حمل و نقل و پردازش کالا و همچنین ذخیره سازی
  • مالیات بر واردات کالاهای خارجی وضع شد
  • برای انجام هزینه های آزمایشگاهی
  • مخارج سفر

این هزینه ها با توجه به مدارک ارائه شده توسط خریدار تعیین می شود. محصولاتی که فاقد کاغذ خرید باشند، بر اساس بازار روز کشور مبدا که خرید از آن انجام شده، به فروش می رسد. هزینه اصلی و مهم مربوط به ترخیص کالا از گمرک، هزینه واردات است. این هزینه ها می توانند از جهات مختلف کمتر یا بیشتر از مقدار واقعی به نظر برسند.

نحوه تاثیر حمل یکسره در کاهش هزینه ها

منظور از حمل و نقل یک طرفه، یا حمل یکسره کالا ورود و خروج کالا از گمرک است که بدون حمل کالا از گمرک صورت می گیرد. حمل یکسره کالا در کاهش هزینه ها تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند یکی از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی در نظر گرفت. به این ترتیب کلیه مقررات و عوارض گمرکی بر روی کالای در حال حمل و نقل اجرا می شود تا بتواند در کاهش هزینه ها موثر باشد.

هزینه تحویل کالا شامل هزینه های تحویل محاسبه شده با وسایل حمل و نقل است. بنابراین در روش حمل و نقل یکسره هزینه های انبارداری، تخلیه و بارگیری کمتر از تخلیه و بارگیری به روش عادی بوده و از هزینه گمرکی کسر می شود.

 از این رو، می توان از این روش برای کاهش هزینه های مالیاتی زمانی که کالاها در شرایط مالیاتی خاص آسیب دیده یا قابل بارگیری مجدد نیستند، استفاده کرد. این روش برای کالاهایی که امکان فاسد شدن برای آن ها وجود دارد نیز استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با روش حمل و نقل یکسره برای کاهش هزینه های گمرکی با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

روش های کاهش تعرفه های گمرکی

همان طور که می دانید، حقوق گمرکی با توجه به ارزش اظهار شده تعیین می شود. با توجه به این نکته یکی از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی قیمت اعلامی برای کالا توسط کشور مبدا می باشد. به راحتی می توان از کشور مبدا تقاضا کرد که ارزش کالا کمتر از ارزش واقعی باشد. به این ترتیب عوارض گمرکی برای شما بسیار کاهش می یابد.

 یکی دیگر از راهکارهای کاهش عوارض گمرکی، معرفی کالاهای جدید به عنوان کالاهای دسته دوم است. بسته هایی که حجم زیادی از کالا در آن ها وجود ندارد نمی توان در گمرک، کارهای ترخیص آن ها را انجام داد. ناگفته نماند که تعداد و اندازه اقلام معاف از پرداخت وظیفه به تشخیص مامور گمرک تعیین می شود.

در صورتی که کالا جزء کالاهای تجاری محسوب شود، برای آن کالا قبض انبار صادر می شود. برای دریافت کالا، بازرگان باید مدارک شخصی و رسید انبار خود را به مدیر انبار تحویل دهد و کالا را تحویل بگیرد. واردات و ترخیص کالا با کمک شرکت های بازرگانی بسیار مفید و کاربردی است. بنابراین واسطه هایی همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک زیادی به تاجر در ترخیص کالا با کمترین هزینه ممکن می کند.

سوالات متداول

چه راهکارهایی برای کاهش هزینه های گمرکی وجود دارد؟

 یکی از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی، مشخص کردن ارزش نهایی کالاهای وارداتی است. برای این کار میتوانید از کارشناسان مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید که انتخاب شرکت حمل مناسب نیز، یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی تلقی می شود. همچنین آشنایی با اصول و قوانین گمرکی نیز کمک بسیار زیادی برای کاهش تعرفه های گمرکی دارد. شما می توانید با مدیریت درست زمان، کاهش هزینه های نهایی بر اساس نوع و ارزش کالا، پرداخت عوارض و مایات ها هزینه های گمرکی را به حداقل برسانید.

مهمترین هزینه ها برای ترخیص کالا کدام اند؟

مهمترین هزینه هایی که نیاز است برای ترخیص کالا بپردازید شامل هزینه های ورودی، سود معاملات، بارگیری و تخلیه، حمل و نقل، پردازش، ذخیره سازی، نگهداری، مالیات برای کالاهای خارجی، هزینه های مربوط به آزمایش، هزینه های مربوط به سفر می شود.

حمل یکسره برای کاهش هزینه ها به چه صورت انجام می شود؟

حمل یکسره کالا به معنی ورود و خروج کالاهای وارداتی و صادراتی از گمرک است که بدون حمل کالا از گمرک انجام می شود. در روش حمل یکسره کالا هزینه های انبارداری، هزینه تخلیه، هزینه های مربوط به بارگیری از حالت عادی کمتر است و این هزینه ها از هزینه های گمرکی کسر خواهد شد. بنابراین تاثیر بسزایی بر روی کاهش هزینه ها خواهد داشت.

چه روش هایی برای کاهش تعرفه های گمرکی وجود دارد؟

یکی از روش های کاهش تعرفه های گمرکی، اعلام قیمت کالا به کشور مبدا است. با این کار عوارض گمرکی برای شما کمتر خواهد شد. راه دیگری که می توانید برای کاهش تعرفه ها به کار ببرید، معرفی کالاهای جدید به عنوان کالاهای دسته دوم می باشد.

جمع بندی

آگاهی از راهکارهای کاهش هزینه های گمرکی، کمک بسیار زیادی به تاجران و بازرگانان می کند. بنابراین باید قبل از ارسال بار با این راهکارها آشنا شوید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، سعی کردیم تمام اطلاعات لازم برای کاهش تعرفه های گمرکی را در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که گفتیم، مهمترین هزینه ها، مربوط به هزینه های ورود و خروج کالا از گمرک است که کاهش این هزینه ها، تجارت را برای شما آسان می کند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب است که ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با چندین سال سابقه در زمینه ارسال بار، خدمات متنوعی را در حوزه، ترخیص کالا از گمرک، انجام تشریفات گمرکی، به حداقل رساندن هزینه های گمرک و …. به شما عزیزان ارائه می دهد. بنابراین، برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان  شرکت ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *