مشخصات-کانتینر-۴۰-فوت-ویژه-حمل-و-نقل-چیست؟

مشخصات کانتینر ۴۰ فوت ویژه حمل و نقل چیست؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

کانتینر ۴۰ فوت نوعی جعبه فلزی هستند که از مقاومت بالایی برخوردارند و در اندازه های مختلفی طراحی شده اند؛ در این مقاله قصد داریم که مشخصات کانتینر 40 فوت را برای شما همراهان گرامی مورد بررسی قرار دهیم. ابعاد کانتینر 40 فوت استاندارد 2.5 در 12 متر می باشد که در صنعت باربری کالا کاربردهای فراوانی دارد؛ به این نوع بارگنج ها کانتینرهای 12 متری نیز گفته می شود.

اما در سطح بین المللی اصطلاح کانتینر ۴۰ فوت در بین عموم رایج تر است. از گذشته تاکنون بارهای مختلفی از طریق حمل و نقل زمینی و دریایی در سراسر دنیا در حال نقل و انتقال هستند؛ به همین علت بارگنج ها در حمل و نقل کالاهای مختلف کاربردهای فراوانی دارند.

در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس ارائه دهنده خدمات مختلف در نقل و انتقالات بین المللی و حمل کانتینری همراه باشید تا مشخصات کانتینر 40 فوت استاندارد و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. 

آشنایی با مشخصات کانتینر ۴۰ فوت (ابعاد و مشخصات فنی)

یقینا در سطح شهرهای متعدد دیده اید که از کانتینرها که به عنوان دکه نگهبانی نیز استفاده می کنند؛ اما مشخصات کانتینر 40 فوت به گونه ای است که بیشتر در نقل و انتقالات به روش دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. علت آن هم مناسب بودن ابعاد کانتینر 40 فوت می باشد که به آن بارگنج 12 متری نیز گفته می شود.

به همین خاطر در ادامه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مشخصات کامل این نوع کانتینر را از لحاظ فنی و همین طور اندازه ها و ابعاد کانتینر 40 فوت استاندارد، مورد بررسی قرار خواهد داد.

ابعاد کانتینر 40 فوت

مشخصات کانتینر 40 فوتطولعرضارتفاع
ابعاد بیرونی/ برحسب متر12.192.442.59
ابعاد بیرونی/ برحسب فوت4088.6
ابعاد داخلی/ برحسب متر12.0252.3522.393
ابعاد داخلی/ برحسب فوت39.67.97.10

مشخصات کانتینر 40 فوت به لحاظ فنی

به طور کلی حجم داخلی کانتینرهای 40 فوت  67.5 متر مکعب می باشد؛ در واقع به ظرفیت این نوع بارگنج ها حجم داخلی نیز گفته می شود. از دیگر مشخصات کانتینر ۴۰ فوتمی توان به این مورد اشاره کرد که عرض درب این نوع از کانتینرها  2.343 متر و از نوع ضد سرقت می باشد که همین موضوع سبب شده ضریب ایمنی آن را چند برابر کند و بارهایی که در آن قرار داده می شود در امنیت کامل باشند.

انواع کانتینر 40 فوت

با توجه به مشخصات کانتینر 40 فوت که قبل تر درباره آن ها به طور کامل صحبت شد، این نوع کانتینر در مدل های گوناگونی با توجه به نوع کارایی و جنس بدنه طراحی و ساخته شده اند. در بخش پیشین ابعاد کانتینر ۴۰ فوت استاندارد را کامل بررسی کردیم.

یکی از موضوعات بسیار مهم هنگام حمل و نقل دریایی بار، انتخاب یکی از انواع آن ها بر اساس جنس، حجم و نوع بار می باشد. به همین منظور شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در این بخش از مقاله انواع آن ها را که بیشتر در صنعت باربری به روش دریایی کاربرد دارند را معرفی می کند:

  • کانتینر 40 فوت حرارتی
  • کانتینر 40 فوت اپن تاپ یا روباز
  • کانتینر 40 فوت اپن ساید
  • کانتینر 40 فوت مخزنی
  • کانتینر 40 فوت تهویه دار
  • کانتینر 40 فوت یخچالدار

 میزان بار مجاز کانتینر 40 فوت

طبق قوانین سازمان نقل و انتقالات جهانی و با توجه به مشخصات کانتینر 40 فوت استاندارد وزن بار مجازی که می توان در این بارگنج ها قرار داد حداکثر وزن خالص آن 30.48 تن می باشد؛ این بدین معناست که وزن بارگنج نباید بیشتر از این مقدار باشد.

بنابراین باید وزن بارگنج را از این مقدار کاسته که در این صورت میزان بار مجاز در این نوع بارگنج چیزی حدود 26.6 تن خواهد بود. البته ناگفته نماند که با توجه به تفاوت شرکت های تولید کننده این کانتینرها مقادیر گفته شده حدودی می باشد و مقدار دقیق آن روی بدنه درج شده است؛ اما در این مطلب مقدار شرح داده شده استاندارد کلی آنها با توجه به ابعاد کانتینر ۴۰ فوت بوده است.

کاربرد مهم کانتینر ۴۰ فوت

با توجه به مشخصات کانتینر 40 فوت استاندارد، هرچند این نوع بارگنج در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما اصلی ترین و مهمترین کاربرد آن در صنعت نقل و انتقالات دریایی و زمینی است.

یکی از علت های رایج بودن استفاده از این نوع بارگنج در صنعت های باربری، نقل و انتقال آسان بار در آن، آمارگیری ساده محصولات، مقاومت و استحکام بالای بدنه آن، پیشگیری از دزدی و سرقت، دریافت بدون مشکل مجوزهای صادرات و عوارض واردات بار، ضمانت سلامت مرسوله هنگام نقل و انتقال، امکان جا به جایی کالاهای متعدد همچون محصولات کشاورزی به شکل فله و … می باشد.

البته ناگفته نماند با توجه به ابعاد کانتینر ۴۰ فوت به عنوان انبار نیز در صنعت های مختلف، کارگاه ها و کارخانجات کاربرد دارد. بدنه این نوع بارگنج ها طوری طراحی شده که کالاهای گوناگون در آن از خطر و تهدید آفات و نفوذ آسیب های محیطی در امان هستند.

 مزایای کانتینر ۴۰ فوت استاندارد

مشخصات کانتینر 40 فوت استاندارد به گونه ای است که استفاده از آن ها سبب یکپارچه سازی مرسولات ارسالی خواهد شد. از طرفی ابعاد کانتینر ۴۰ فوت طوری می باشد که به آسانی می توان حجم فراوانی از انواع محصولات را در آن قرار داد. ابعاد این بارگنج طبق استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده است طوری که بر روی کفی تریلی به راحتی و بدون مشکل جای می گیرد و موقع بارگیری از لحاظ ارتفاع و طول و عرض محدودیتی نخواهد داشت.

 با توجه به ابعاد کانتینر 40 فوت استاندارد جا به جایی و نقل و انتقال آن بسیار راحت می باشد؛ زیرا در هشت گوشه این بارگنج ابزاری جهت بهتر متصل شدن قلاب جرثقیل ساخته شده است. این قلاب ها موقع بارگیری و همچنین تخلیه کالاها و بستن بارگنج بر روی کفی تریلی به کار برده می شوند. در نهایت مهار این بارگنج ها و جا به جایی آن موقع نقل و انتقال بدون مشکل و راحت می باشد.

 با توجه به مشخصات کانتینر 40 فوت از دیگر مزایای آن می توان به این مورد اشاره کرد که در صورت قرار گرفتن در مقابل آسیب های محیطی (از جمله رطوبت، آب و نور خورشید) از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این نوع بارگنج ها از ورق های آهنی فرم دار محکم و سنگین استفاده شده است. ساختار این ورق ها به گونه ای است که از مقاومت بالایی برخوردار است و همچنین در مقابل ضربات محیطی و رطوبت، از سرقت مرسولات ممانعت می کند.

سوالات متداول

ابعاد کانتینر 40 فوت چگونه است؟

این نوع از کانتینرها در صنعت حمل و نقل دریایی و زمینی بسیار پر طرفدار هستند که دارای ابعادی به اندازه طول داخلی 12.025 متر، عرض داخلی 2.44 متر، ارتفاع داخلی 2.393 متر، عرض درب 2.343 متر و حجم داخلی  67.5متر مکعب می باشد.

انواع کانتینر 40 فوت بر اساس نوع کدامند؟

این نوع از کانتینرها بر اساس نوع، دارای دسته بندی های گوناگونی از جمله کانتینر 40 فوت حرارتی، کانتینر 40 فوت اپن تاپ یا روباز، کانتینر ۴۰ فوت اپن ساید، کانتینر 40 فوت مخزنی، کانتینر 40 فوت تهویه دار و کانتینر 40 فوت یخچالدار می باشند که باتوجه به نوع بار می توان هر یک از آن ها را انتخاب کرد.

میزان بار مجاز کانتینر 40 فوت استاندارد چه مقدار می باشد؟

با توجه به مشخصات کانتینر ۴۰ فوت باید میزان بار مجاز آن مورد توجه قرار داد؛ به دلیل این که اگر بیش از حد باشد هم طول عمر مفید بارگنج را پایین می آورد و هم از لحاظ ایمنی حمل و نقل مشکلاتی به وجود خواهد آمد، به طور کلی میزان بار مجاز کانتینر های 40 فوت تقریبا 26.6 تن است.

مهمترین کاربرد کانتینر 40 فوت چیست؟

با توجه به ابعاد کانتینر ۴۰ فوت استاندارد مهمترین کاربرد آن به صنعت باربری دریایی و زمینی مربوط است که می توان به نقل و انتقال راحت بار در آن، آمارگیری ساده محموله، مقاومت بالای بدنه، ممانعت از دزدی و سرقت، دریافت بدون مشکل مجوزهای صادرات و عوارض واردات بار، ضمانت سلامت مرسولات هنگام نقل و انتقال، امکان جا به جایی کالاهای مختلف اشاره کرد.

جمع بندی

شما همراهان عزیز در این مقاله با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس ارائه دهنده انواع خدمات کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی و حمل و نقل هوایی همراه بودید.

ما در این مقاله در مورد حمل کانتینری، مشخصات کانتینر ۴۰ فوت و انواع آن اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. به خاطر داشته باشید در بعضی از کشورها استفاده از بارگنج هایی با ارتفاع بلند ممکن است محدودیت داشته باشد اما با توجه به ابعاد کانتینر 40 فوت استاندارد این مدل کاربرد بیشتری دارد.

در انتها یادآور می شویم که برای دریافت اطلاع بیشتر در این زمینه از حمل و نقل و یا دیگر خدمات حمل مرسولات می توانید با کارشناسان متخصص شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید و از راهنمایی و تخصص آن ها نهایت استفاده را ببرید. در پایان امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مثمر ثمر واقع شده باشد و اطلاعات کافی درباره ابعاد کانتینر 40 فوت را دریافت کرده باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *