کانتینر کالای خشک چیست و چه کاربردی دارد؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که می دانید سال های زیادی است که استفاده از کانتینر کالای خشک در حمل و نقل محصولات مورد توجه بازرگانان قرار گرفته است. در گذشته از کانتینرها برای کارهای مربوط به معدن استفاده می شد. اما با توجه به این که کانتینرها ظرفیت قابل توجهی برای حمل کالا دارند و همچنین در برابر نفوذ آب و رطوبت در امان هستند امروزه از آن ها برای حمل و نقل دریایی استفاده می شود.

حمل و نقل دریایی برای نخستین بار توسط فردی به نام ماکوم ملکین اختراع گردید و پدر کانتینراسیون نام گرفت. در بین انواع کانتینر، کانتینری که در ساخت آن دستگاه و ابزار خاصی استفاده نشده است و بدنه ی آن از جنس آلومینیوم و فولاد می باشد، به کانتینر کالای خشک معروف است. در ادامه ی بحث شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را با کانتینر کالای خشک و ویژگی های آن آشنا می سازد.

کانتینر کالای خشک چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت قابل توجه تکنولوژی از انواع کانتینر برای حمل و نقل کالا در شرایط خاص استفاده می شود. به طور مثال محصولاتی که فاسد می شوند باید با کانتینرهایی که دارای سیستم تهویه و خنک کننده هستند حمل و نقل شوند. همچنین محصولاتی که دارای شکل و ابعاد خاصی هستند باید از کانتینرهای مخصوص برای آن ها استفاده نمود.

کانتینر کالای خشک از یک محفظه ی محکم از جنس فولاد و آلومینیوم ساخته شده است. کانتینر کالای خشک دارای ابعاد استانداردی است و برای حمل بار به صورت دریایی بسیار قابل توجه می باشد. این کانتینر از رایج ترین نوع کانتینرها برای حمل محصولات و کالاهای مختلف می باشد و از آن ها برای حمل و نقل محصولات خشک و فله مایع استفاده می شود. به این نکته توجه داشته باشید که سایز کانتینرهای کالای خشک بین بیست تا چهل فوت می باشد.

کانتینر حمل کالا چیست و چه کاربردی دارد؟

کانتینرها در صنعت حمل‌و‌نقل دارای اهمیت ویژه ای می باشند. کانتینر حمل کالا از یک سری ورق گالوانیزه کرکره در طرح و رنگ های مختلفی ساخته می شود.

ورقی که در ساخت کانتینر استفاده می شود در قیمت تمام شده ی انواع کانتینر بسیار تاثیر گذار است. همان طور که مطلع هستید یک کانتینر خوب ویژگی های خاص خود را دارد، از جمله ی این ویژگی ها می توان به مواردی همچون امنیت و استحکام بسیار زیاد هنگام حمل و نقل، ظرفیت و گنجایش بالا، سرعت قابل توجه هنگام حمل، بارگیری و تخلیه و همچنین ایجاد تناسب میان ظرفیت کانتینر و میزان کالای مورد نظر اشاره نمود. با ما همراه باشید تا شما را با کانتینر کالای خشک بیشتر آشنا سازیم.

سایز و ابعاد کانتینر کالای خشک

همان طور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم در بین انواع کانتینر رایج ترین نوع آن ها برای حمل و نقل، کانتینر کالای خشک می باشد. با توجه به این که این نوع کانتینر برای ساخت انواعی از سازه های پیش ساخته مانند سرویس های بهداشتی، فروشگاه ها و مغازه ها و نیز ساخت انواع خانه ها استفاده می شود، به کانتینر خالی نیز معروف شده است.

کانتینر کالای خشک در ابعاد بیست و چهل فوتی و از جنس فولاد و آلومینیوم ساخته می شود. تفاوت این دو نوع کانتینر در فضای آن ها می باشد. به طور مثال اگر کالای مورد نظر دارای حجم زیادی نباشد از کانتینر 20 فوت ، اما اگر حجم بار زیاد باشد از کانتینر 40 فوت باید استفاده نمود.

کانتینر با ابعاد بیست فوت

این نوع کانتینر به ون خشک نیز معروف شده است. کانتینر بیست فوتی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 6، 2.4 و 2.6 متر است. با کانتینر بیست فوتی وسایلی مانند لوازم منزل، انواع مبلمان، مصالح ساختمانی و خودرو حمل و نقل می شود.

کانتینر با ابعاد چهل فوت

فضای داخل کانتینر چهل فوتی بسار زیاد می باشد. کانتینر چهل فوتی دارای طول، عرض و ارتفاع بیرونی به ترتیب 12.19، 2.44 و 2.59 متر است.

معرفی انواع کانتینر پرکاربرد در حمل و نقل دریایی

در حمل و نقل دریایی آب های آزاد متعلق به کشور خاصی نمی باشد به همین دلیل این روش حمل و نقل بسیار ارزان تر از سایر روش های حمل و نقل می باشد. استفاده از انواع کانتینر در حمل و نقل دریایی بسیار حائز اهمیت می باشد. کانتینرهای حمل و نقل دریایی دارای مزایای فراوانی هستند.

از جمله ی این مزایا افزایش سرعت در بارگیری و تخلیه، تحویل بار به مقصد مورد نظر به صورت مستقیم، حمل بار به صورت کامل و یکجا، کاهش یافتن هزینه های بارگیری و تخلیه و همچنین بسته بندی کالای مورد نظر، کاهش خسارت های احتمالی از جمله سرقت و خراب شدن بار مورد نظر می باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را با کانتینر کالای خشک و انواع کانتینرهای موجود در بازار آشنا می کند.

انواع کانتینرهای حمل کالا

کانتینر یخچال دار

یکی از پروسه های بسیار مهم صادرات در کشورهای مختلف جهان، حمل و نقل کالا و محصولات غذایی می باشد. در حمل و نقل کالا به صورت دریایی و از طریق کشتی زمان زیادی به طول می انجامد در این مواقع باید از کانتینرهای یخچالی استفاده نمود.

کانتینر کالای خشک

رایج ترین نوع کانتینر برای حمل و نقل کالا، کانتینر کالای خشک می باشد. بدنه ی آن ها بسیارمستحکم و مقاوم است و همچنین در برابر نفوذ آب عایق می باشد و در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده می شود.

کانتینر بدون سقف

همان طور که از نام این کانتینر پیداست، سقفی برای آن ها استفاده نشده است و کاملا باز هستند. این نوع کانتینر را می توان جزئی از انواع کانتینر کالای خشک می باشد. برای سقف دار کردن این نوع کانتینر از چادرهای برزنتی مخصوص استفاده می کنند.

کانتینر عایق دار

کانتینرهای عایق دار برای کالاهایی که در مقابل سرما و گرمای بالا حساس هستند مورد استفاده قرار می گیرد. از این کانتینرها برای حمل کالاهایی مانند مواد دارویی و پزشکی و همچنین مواد غذایی استفاده می کنند.

کانتینر دارای تهویه

بعضی از مواد هستند که اگر در مدت زمان طولانی درون فضای محصور و سربسته قرار بگیرند فاسد می شوند. در این مواقع از کانتینرهای تهویه دار استفاده می شود. معمولا کالاهایی مانند مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی با این نوع از کانتینرها جا به جا می شوند.

کانتینر پهلو باز

در بین انواع کانتینر، کانتینرهای پهلو باز از درهایی در قسمت کناری بدنه ی کانتینر استفاده شده است که این کار حمل و بارگیری و نیز تخلیه را بسیار آسان نموده است.

کانتینر دارای مخزن

در طراحی کانتینرهای دارای مخزن از یک الی دو جدار استفاده شده است. این نوع کانتینر از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. چرا که برای حمل کالاهایی مانند گازها و مایعات خطرناک استفاده می کنند. به همین دلیل این کانتینرها از قیمت بالاتری هم برخوردارند.

سوالات متداول

کانتینر کالای خشک بیشتر برای چه محصولاتی استفاده می شود؟

کانتینر از رایج ترین نوع کانتینرها برای حمل محصولات و کالاهای مختلف می باشد و از آن ها برای حمل و نقل محصولات خشک و فله مایع استفاده می شود.

کانتینر خوب چه ویژگی هایی را دارا می باشد؟

یک کانتینر خوب ویژگی های خاص خود را دارد، از جمله ی این ویژگی ها می توان به مواردی همچون امنیت و استحکام بسیار زیاد هنگام حمل و نقل، ظرفیت و گنجایش بالا، سرعت قابل توجه هنگام حمل، بارگیری و تخلیه و همچنین ایجاد تناسب میان ظرفیت کانتینر و میزان کالای مورد نظر اشاره نمود.

به چه دلیل کانتینر کالای خشک، کانتینر خالی گفته می شود؟

با توجه به این که کانتینر کالای خشک برای ساخت انواعی از سازه های پیش ساخته مانند سرویس های بهداشتی، فروشگاه ها و مغازه ها و نیز ساخت انواع خانه ها استفاده می شود، به کانتینر خالی نیز معروف شده است.

مزایای کانتینرهای حمل و نقل دریایی چیست؟

کانتینرهای حمل و نقل دریایی دارای مزایای فراوانی هستند. از جمله ی این مزایا افزایش سرعت در بارگیری و تخلیه، تحویل بار به مقصد مورد نظر به صورت مستقیم، حمل بار به صورت کامل و یکجا، کاهش یافتن هزینه های بارگیری و تخلیه و همچنین بسته بندی کالای مورد نظر، کاهش خسارت های احتمالی از جمله سرقت و خراب شدن بار مورد نظر می باشد.

جمع بندی

کانتینرها در صنعت حمل و نقل دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و از ان ها برای حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و همچنین حمل و نقل زمینی استفاده می کنند. همان طور که در بالا اشاره نمودیم، کانتینر دارای مخزن، کانتینر پهلوباز، کانتینر دارای تهویه، کانتینر عایق دار، کانتینر بدون سقف و کانتینر کالای خشک از انواع کانتینر در صنعت حمل و نقل می باشد.

کانتینر کالای خشک از رایج ترین و پرکاربردترین ابزارهای حمل و نقل کالا در سطح جهانی می باشد. بهتر است بدانید که با وجود کانتینرهای استاندارد حمل کالا به تمام نقاط دنیا، بارهای مورد نظر بدون هیچ گونه مشکلی به مقصد خواهند رسید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با داشتن تمامی مجوزهای رسمی مورد نیاز و چندین سال سابقه ی درخشان در زمینه ی ترخیص بار، آماده ی خدمات رسانی به تمامی صاحبان و بازرگانان عزیز می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *