کالا های پر سود برای واردات از چین

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه 

امروزه واردات کالا و توزیع آن از کشورهای مختلف به عنوان یکی از پردرآمدترین و پرسودترین مشاغل در سراسر جهان شناخته می‌شود‌. در این محتوا از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید تا بیشتر با کالا های پر سود برای واردات از چین اشنا شوید.

در واقع می‌توان گفت صادرات و واردات کالا در چند سال گذشته در سر تا سر جهان، به ویژه از کشور چین، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار گشته است. لازم است بدانید بازرگانان و تاجران فعال در این حوزه در مورد کالاها و محصولات ارزان جهت واردات و یا پرسودترین آنها محصولات برای واردات از چین برای تجارت خود کنجکاو هستند. از این رو این سوالات منطقی است، چرا که دانستن ارزان و پرسودترین اقلام و کالاها برای واردات از چین به بازرگانان کمک می‌نماید تا تجارت خود را از این کشور به حداکثر توان برسانند. در نتیجه در این مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد داریم تا اطلاعات جامعی را در مورد واردات کالا از چین در اختیار شما بگذاریم. در ادامه همراه ما بمانید. 

کالا های پر سود برای واردات از چین

جهت یافتن بهترین کالا از چین بایستی نکاتی را مد نظر قرار دهید، این نکات شامل موارد زیر می‌گردد. واردات از کشور چین به علت نوسانات ارزی شدید نسبت به قبل بسیار کاهش یافته است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا وارد تجارتی شوید که ابتدا مشتری آن را به دست آورده باشید و سپس جهت تامین کالای مورد نیاز مشتری از کشور چین اقدام به عمل آوردید.

در حال حاضر به علت نوسانات این مورد بهترین مسیر اقتصاد می‌باشد. چرا که انبار و نگهداری محصولات و همچنین هزینه های حمل و نقل ، ممکن است موجب از بین رفتن سرمایه اولیه شما گردد و شاید این مساله موجب نابودی کسب و کار شما گردد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم به سوی مسیری بروید تا اول مشتری داشته باشید و سپس جهت تامین آن اقدام نماید. در زمینه پاسخ به این سوال که چه کالایی از چین وارد کنیم نیز باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هنگامی به واردات از کشور چین روی می‌آوریم، که ظرفیت سفارش بسیار بالایی و مطلوبی داشته باشیم و اینکه مشتری واقعا این محصولات را از شما خواهان شود.

به طور کلی می‌توان گفت در حال حاضر تجارت به وسیله سایت های اینترنتی بهترین شیوه جهت پیدا کردن مشتریان خوب می‌باشد چرا که شما می‌توانید به طور روزانه مشتری های جدید از سر تا سر دنیا به دست بیاورید و در هر لحظه از زمان، به واردات کالا از کشور چین روی آورید. در حال حاضر می‌توان گفت بسیاری از کسب و کارهای امروزی و اینترنتی در سطح دنیا، چنین عمل می‌کنند و هنگامی که مشتریان سفارش خود را اعلام می‌نماید، محصول مورد نظر را خریداری کنید  و به دست مشتریان می‌رساند.

به عنوان نمونه می‌توان گفت یک نمونه شناخته  شده این روش ولی  در حجم کم آن، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا  می‌باشد که با تمامی تامین کنندگان در سطح  کشور در ارتباط است و فقط عکس کالاهای مورد نظر را در سایت خود گذاشته، اما هنگامی  که مشتری وارد سایت می‌گردد و محصول را سفارش می دهد، دیجی کالا از طریق  تیم زبده  خرید و فروش خود، محصولات  مورد نظر مشتریان را از تامین کننده های فعال دریافت و به دست مشتریان خود  می رساند. از دیگر نکات مهم واردات کالا از چین عبارتنداز ؛

  • هدف‌گذاری در جهت واردات کالا از چین

لازم به ذکر است که  بایستی قبل از آنکه اقدام به واردات کالا از چبن نمایبد  مشخص کنید که روی چه کالایی میخواهید کار کنید.  همچنین لازم به ذکر است اقدام به واردات از چین بایستی کاملا منطبق با برنامه های  تجاری شما باشد. و بایستی کشش بازار را نسبت به کالایی که قصد  واردات آن را دارید مورد بررسی و ارزیابی  قرار دهید.

  • یافتن منبع درست جهت پیدا کردن تامین‌کنندگان مطمئن

منبع یابی را می‌توان به عنوان مهمترین قدم جهت خرید از کشورهای دیگر در نظر گرفت. از این رو حتما بایستی مطمئن شوید که آیا تامین کننده مورد نظر چینی قابل اعتماد است و یا اینکه میتواند استانداردهای کیفی مد نظر شما را لحاظ کند.همچنین شما بایستی کیفیت کالای تولید گردیده در کارخانجات چینی را بررسی نمائید تا مطمئن شوید کالای خریداری شده مناسب نیاز شماست. و همچنین باید میان تامین کنندکان قیمت و کمیت مناسب را در نظر بگیرید.

  • و‎‎ارد مذاکره شوید.

یکی دیگر از نکات مهم جهت واردات از چین آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم این کشور می‌باشد، چرا که داشتن اطلاعات کافی در زمینه باعث روابط تجاری و و مذاکره بهتری خواهد شد‌.

تنظیم نمودن قرداد و تعیین کردن چگونگی حمل کالا

تنظیم قرارداد میان خریدار ایرانی و تولیدکننده چینی که در آن تمامی جزئیات از جمله شرایط پرداخت و همچنین تحویل ذکر شده باشد و می‌توان با استفاده از قوانین تجاری توافقی بین المللی چگونگی روش و مسئولیت خریدار و همچنین  فروشنده را مشخص کرد.

پر سود ترین کالا های وارداتی از چین کدامند؟ 

آمار و شواهد موجود در دهه های اخیر نشان داده است که چند قلم از کالاها به عنوان بهترین کالاهای وارداتی از چین به ایران شناخته .می‌شود به این صورت که این کالاها بیشترین مقدار تقاضا را در کشور را برخوردارند. کالاهای مانند قطعات صنعتی و ماشین آلات، انواع کاغذ، انواع لوازم جانبی اتومبیل و لوازم جانبی و قطعات موبایل و کامپیوتر از جمله مهمترین کالاهای پرسود وارداتی می‌باشند‌.

همچنین واردات لوازم جانبی موبایل به عنوان یکی از جذاب‌ترین کالاهای پر سود وارداتی از چین شناخته می‌شود. قطعاتی مانند انواع محافظ صفحه گوشی همراه یکی از وسایل ها می‌باشد . آخرین آمار نشان دهنده این موضوع بوده است  که واردات محافظ صفحه گوشی های همراه از چین توانسته سود بسیار خوبی را برای تاجران و بازرگانان به همراه داشته باشد.

دلیل انتخاب کشور چین برای واردات کالا

چین به علت برخورداری از تولیدات انبوه و گسترده ای که تا به امروزه به انجام رسانده است ، در سال های اخیر در حال تبدیل شدن به یک در ابر قدرت در زمینه تولید و اقتصاد شده است. اگرچه که تا به امروز کشور چین، نیز بیشی از نیم سهام بازارهای تولیدات و محصولات را در سطح دنیا از آن کرده است. همینطور به کار گرفتن نیروی کار ماهر و مجرب در کنار، تکنولوژی  پیشرفته و همچنین دستمزد بسیار پایین کارگران 

موجب شده تا تجارت با کشور چین به عنوان  یکی از به صرفه ترین روش های تجارت بین المللی برای بیشتر بازرگانان به شمار رود. همچنین می‌توان گفت با کمرنگ شدن روابط تجاری ایران با اغلب کشورها، واردات از چین در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است، به طوریکه تعداد زیادی از بازرگانان وتاجران به تجارت با چین ترغیب شده اند.

از طرفی دیگر می‌توان گفت سابقه بسیار طولانی تجارت با چین از زمان مسیر راه ابریشم و گوناگونی زیاد محصولات در چین فرصت های بسیار زیادی را جهت واردات کالا از چین برای بازرگانان فراهم کرده است.

آیا برای واردات از چین به یک شرکت واردات کالا نیازمندییم؟

بله، شما به عنوان یک فرد تاجر می‌توانید از چین واردات کالا های زیادی به ایران انجام دهید که فروش این کالاها از سود خوبی نیز برخوردار است . اما لازم است تا نسبت به آداب و مقررات تجارت با چین نیز دانش کافی و مفیدی را به دست بیاورید. چرا که به علت دلایلی مانند پیچیدگی اصول و مقررات تجاری، تغییر مداوم این اصول و قوانین ، چگونگی شرایط فرهنگی و نیز شرایط سیاسی و اقتصادی چین، نیازمند کسب مهارت های کافی جهت تجارت با این کشور می‌باشد.

همچنین به علت خود مختار بودن این کشور  موجب شده است تا نظام اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور چین با ویژگی ها و قوانین حاکم بر دیگر کشورهای جهان یکی نباشد . از این رو بایستی جهت تجارت با چین از راهنمایی مشاوران و متخصصان در امور واردات و صادرات بهره بجوئید. همچنین لازم به ذکر است چندین روش مشاوره جهت تجارت با چین وجود دارد. همچنین مراکز متعددی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه مشاوره های کافی به شما بدهند. از جمله این مراکز که شامل موارد زیر می‌شود عبارتند از:

سفارت فعال ایران در پکن

سفارت فعال  چین در تهران

سرکنسولگری ایران در شانگهای

رایزن های فعال بازرگانی ایران در پکن

سرکنسولگری ایران در گوانجو

همچنین لازم به ذکر است با توجه به وجود این مراکز و وجود روش های متعدد گاهی تجار و بازرگان لازم است تا به سرعت روند مشاوره را طی نماید، چرا که در بروکسی اداری در کنسولگری ها امکان مشاوره سریع وجود نخواهد داشت . از این رو سایت های فعال بازرگانی که امور واردات و صادرات را انجام می دهند، می‌توانند به شما در زمینه تجارت و واردات کالا از چین مشاوره مفیدی ارائه دهند.

سوالات متداول

مهمترین نکته جهت یافتن بهترین کالای پرسود چیست؟

مهمترین نکته جهت یافتن بهترین کالا و برخورداری بالا از سود آن این است که بایستی ابتدا میزان مشتری های این کالا را در نظر بگیرید و سپس اقدام به واردات آن نماید.

پرسود ترین کالاهای وارداتی از چین چه کالاهایی می‌باشد؟

از مهمترین کالاهای پرسود وارداتی از چین می‌توان به لوازم آشپزخانه، قطعات صنعتی و ماشین آلات، انواع کاغذ، انواع لوازم جانبی تلفن همراه و کامپیوتر و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

چرا کشور چین به عنوان کشوری مناسب جهت واردات شناخته می‌شود؟

نیروی کار ماهر و مجرب در کنار، تکنولوژی  پیشرفته و همچنین دستمزد بسیار پایین کارگران 
موجب شده تا تجارت با کشور چین به عنوان  یکی از به صرفه ترین روش های تجارت بین المللی به شمار رود.

آیا برای واردات کالا از چین نیاز به شرکت بازرگانی است؟

بله، چون جهت کسب اطلاعات بهتر و بیشتر جهت واردات پرسود بایستی از قوانین و اصول اصلی واردات کالا از چین مطلع بود، که این امر تنها با بهره‌مندی از خدمات شرکت بازرگانی میسر است.

جمع بندی

به طور اساسی می‌توان گفت واردات کالا از چین می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب جهت تجارت بین‌المللی در نظر گرفته شود. علت این امر و محبوبیت بالای واردات کالا از چین برای بازرگانان و تاجران سودآوری بسیار بالای تجارت از این کشور می‌باشد.

همچنین لازم به ذکر است چین از دیرباز به‌عنوان مهمترین شرکای تجاری ایران شناخته می‌گردد. در این مقاله از سوی شرکت بین المللی ققنوس دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب تمایل تاجران به واردات از این کشور شده است. در ادامه می‌توان گفت شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان با ارائه خدماتی نظیر حمل و نقل درب به درب، حمل هوایی بار ، حمل دریایی و زمینی از چین می‌تواند در این زمینه یاری رسان شما عزیزان باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *