آنچه در این مقاله میخوانید

استعلام هزینه حمل

چگونگی ارسال بار از آمریکا به ایران / هزینه، روش­ها و مدارک  لازم

چگونگی-ارسال-بار-از-آمریکا-به-ایران-هزینه،-روش­ها-و-مدارک -لازم

مقدمه

در چندین سال اخیر، افراد زیادی هستند که قصد سفر و یا مهاجرت به کشور آمریکا را دارند. شاید شما هم جزو این افراد باشید که می­خواهید برای تفریح و یا تحصیل به آمریکا سفر کنید. در این محتوا با ما همراه باشید با ارسال بار از آمریکا به ایران.

اما این سوال در ذهنتان ایجاد می­شود، که ما چگونه می­توانیم وسایل مورد نیاز، سوغات و یا حتی هدیه­ ها را از آمریکا به ایران ارسال کنیم. باید به شما بگوییم که نگران نباشید.

راه­های متنوع و بسیاری برای ارسال بار از آمریکا وجود دارد که می­توانید از طریق آن وسایل خود را ارسال کنید. حمل بار از آمریکا به ایران ، نه تنها برای کسانی که قصد سفر دارند اهمیت دارد، بلکه برای بسیاری از بازرگانان و تجار نیز حائز اهمیت است. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تا انتهای مقاله، اطلاعاتی را در مورد نحوه ارسال بار، روش­ ها و هزینه های موجود خدمت شما عزیزان ارائه خواهد داد.

نحوه ارسال بار از آمریکا به کشور

قبل از این که به نحوه ارسال بار از آمریکا به داخل کشور بپردازیم، بهتر از اطلاعاتی را درباره کشور آمریکا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کشور بزرگ آمریکا 50 ایالت دارد، واشنگتن پایتخت این کشور می باشد و نیویورک نیز پرجمعیت ترین شهر آمریکا به شمار می رود.

بسیاری از ایرانیان در ایالت ها و شهرهای مختلف آمریکا زندگی می کنند و هر ساله تعداد زیادی از آنها قصد ارسال کالا از آمریکا به ایران را دارند. برای حمل بار از آمریکا به ایران دو راه وجود دارد. این دو روش، روش هوایی و دریایی است که در ادامه این مقاله آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

روش ­های حمل بار از آمریکا

همانطور که اشاره کردیم آمریکا به دلیل بزرگی، مقصد بسیاری از تاجران و بازرگانان، افراد شاغل و کسانی که قصد تحصیل دارند می­باشد. یکی از دغدغه ­های اصلی این افراد، ارسال بار از آمریکاست. همانطور که گفتیم، دو روش برای حمل بار از آمریکا به ایران وجود دارد که این دو روش، هوایی و دریایی است. هرکدام از این روش­ها مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ارسال بار از آمریکا به ایران با روش هوایی       

ارسال بار از آمریکا به ایران با روش هوایی از شهرهایی همچون لس آنجلس، نیویورک، فیلادلفیا، دالاس، شیکاگو، سن دیگو، سن آنتونیو، هیوستون قابل انجام می باشد. این روش، مزیت­های بسیار زیادی را به همراه خود دارد.

از مزایای این روش این است که اگر زمان برای شما فاکتور مهمی است، حتما باید روش هوایی را انتخاب کنید، زیرا برای حمل بار از آمریکا به ایران این روش می تواند بار را به سرعت به مقصد برساند. زمان رسیدن محموله از طریق هوایی بستگی به شرکت هواپیمایی دارد، فاصله کشور مبدا تا ایران و مقصد ممکن است متفاوت باشد که ممکن است حدوداً هفت تا ده روز کاری طول بکشد.

پس اگر قصد ارسال بار از آمریکا در سریعترین زمان را دارید، روش هوایی را به شما پشنهاد می­کنیم. اما این روش، علاوه بر مزایایی که دارد، دارای یکسری معایب نیز است.

یکی از این معایب، هزینه بسیار زیاد این روش، نسبت به روش دریایی است. یعنی اگر شما بخواهید برای حمل بار از آمریکا به ایران، روش هوایی را انتخاب کنید، طبیعتا مقرون به صرفه نیست و هزینه زیادی را باید پرداخت کنید. با این توصیف اگر زمان برایتان مهم نیست، روش دریایی می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

ارسال بار از آمریکا به ایران با روش دریایی

آمریکا کشوری است که دارای شهرهای بندری بسیاری می­باشد. برای ارسال بار از آمریکا، شهرهای بندری در مناطق غربی و شرقی آمریکا و در امتداد اقیانوس اطلس وجود دارد که کالاهای این شهرهای بندری از طریق دریا به آنها منتقل می شود. از این بنادر کشتی ها به مقصد شهید رجایی، امام خمینی، بوشهر و بندرعباس حرکت می کنند.

حمل و نقل از آمریکا به ایران از طریق دریا مانند روش هوایی دارای مزایایی می باشد. یکی از مهم­ترین این مزیت­ها این است که برای حمل بار از آمریکا به ایران هزینه بسیار کمی را برای بازرگانان به همراه دارد که در روش هوایی هم به آن اشاره کردیم. بنابراین می توانید بار بالای 500 کیلوگرم خود را از طریق دریا با بهترین قیمت به ایران ارسال کنید.

برای ارسال بار از آمریکا، روش دریایی نیز همانند روش هوایی، علاوه بر مزایا، معایب بسیاری هم دارد. یکی از این معایب تأثیر شرایط نامساعد آب و هوایی است. در روش دریایی، این تضمین داده نمی شود که هنگام حمل بار از آمریکا موقع برف و باران، بار آسیب نبیند. البته شما می­توانید با انجام بیمه، در صورت آسیب به بار خود، خسارت را از بیمه دریافت کنید.

از دیگر معایبی که می­توانیم به آن اشاره کنیم، ممنوعیت گمرکی بنادر ایران است. در حمل بار از آمریکا به ایران، به دلیل ممنوعیت­هایی که در گمرک وجود دارد ممکن است شما در فرایند ترخیص کالا با مشکل مواجه شوید. این معایب باعث می­شود که بیشتر تاجران از روش هوایی برای ارسال کالا از آمریکا استفاده کنند.

چه مدارکی برای ارسال بار از آمریکا به ایران باید ارائه شود؟

از آنجایی که خود شما هم میدانید، اگر بخواهید از هرجای دنیا، کالا و یا وسیله­ ای را وارد کشوری کنید حتما باید یکسری قوانین و مقررات را رعایت کنید. شما اگر مراحل ارسال بار از آمریکا و همینطور تمام قوانین و مقرراتی که در این راه وجود دارد، به خوبی پشت سر بگذارید؛ قطعا بدون دردسر و به راحتی می­توانید کالای خود را جابه­جا کنید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه ترخیص کالا و حمل بار از آمریکا به ایران در اختیار شماست تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

یکی از این قوانینی که در حمل بار از آمریکا به ایران وجود دارد، ارائه یکسری مدارک مورد نیاز است. از جمله مدارکی که شما باید همراه داشته باشید شامل لیست بسته بندی با تمام مشخصات، شناسه فرستنده، آدرس و اطلاعات کامل در مورد گیرنده می باشد. در صورت داشتن این مدارک و ارائه آن به کارشناسان گمرک، به راحتی می­توانید نسبت به ارسال بار اقدام کنید.

چگونگی ارسال بار با پست از کشور آمریکا به ایران و انتخاب مناسب­ترین روش (هوایی یا دریایی)

در زمینه ارسال بار از آمریکا، باید به شما بگوییم می­توانید از طریق پست هم نسبت به انجام این کار اقدام کنید. بدین صورت که اگر بسته شما تا 10 کیلوگرم وزن داشته باشد، بهترین روش حمل بار از آمریکا به ایران از طریق پست است. حمل و نقل برای بسته های زیر 10 کیلو از طریق پست بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

همچنین از مزیت ارسال پستی، این است که لازم نیست هر بار که بسته یا سندی را از طریق پست ارسال می کنید از گمرک عبور کنید. همچنین در این روش، شما می­توانید با دریافت کد پیگیری، از موقعیت بار خود اطلاع پیدا کنید.

اما اگر بسته شما وزنی بالاتر از 10 کیلوگرم را داشت، بهتر است از روش هوایی و دریایی برای انتقال آن استفاده کنید. همانطور که پیش­تر هم توضیح دادیم، از بین دو روش هوایی و دریایی بهترین روش، روش هوایی است چون هم در مدت زمان کم، بسته به دست شما عزیزان می­رسد و هم کالاها از امنیت کامل برخوردار هستند.

هزینه ­های ارسال بار از آمریکا به ایران

اگر شما هم جزو بازرگانانی هستید که قصد ارسال بار از آمریکا را دارید باید به شما بگوییم، این ارسال دارای هزینه­ هایی است که شما باید حتما آن را پرداخت کنید. این هزینه­ ها به عواملی همچون پایین ترین قیمت سهام شرکت حمل و نقل بین المللی، نوع کالا، ابعاد بار، وزن بار و روش ارسال بار بستگی دارد که با پرداخت آن می توانید به راحتی و در سریع­ترین زمان جهت حمل بار از آمریکا به ایران اقدام کنید.

همچنین اگر در رابطه با هزینه ­های حمل و نقل سوالی دارید می­توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در تماس باشید تا اطلاعات کافی در اختیار شما همراهان گرامی قرار بگیرد.

سوالات متداول

ارسال بار از آمریکا به چند روش انجام می­شود؟

آمریکا به دلیل وسعتش مقصد بسیاری از کارآفرینان، بازرگانان و کسانی است که قصد تحصیل دارند. یکی از دغدغه های اصلی این افراد حمل و نقل کالا از آمریکاست. همانطور که گفتیم برای حمل کالا از آمریکا به ایران دو راه وجود دارد که شامل هوایی و دریایی است.

در حمل بار از آمریکا به ایران کدام روش گزینه مناسبی می باشد؟

 همانطور که در این مقاله هم اشاره کردیم، بهترین روش برای ارسال بار از آمریکا، روش هوایی است. چرا که شما می­توانید با آسودگی خاطر نسبت به جابه­جایی بار خود اقدام کنید و همچنین در مدت زمان کوتاهی هم بسته مورد نظر خود را تحویل خواهید گرفت.

حمل بار از آمریکا به ایران با روش دریایی چگونه است؟

برای ارسال کالا از آمریکا شهرهای بندری در مناطق غربی و شرقی آمریکا و در امتداد اقیانوس اطلس وجود دارد که کالاهای این شهرهای بندری از طریق دریا حمل می شود. در روش دریایی ضمانتی وجود ندارد که کالای شما در هنگام حمل و نقل در اثر بارش برف و باران آسیب نبیند. اما نسبت به روش هوایی مقرون به صرفه­تر است.

مدارک لازم جهت حمل بار از آمریکا به ایران چیست؟

همانطور که گفتیم، اگر می خواهید کالا یا تجهیزاتی را از هر جای دنیا وارد کنید، باید مدارکی را جهت ارائه به سازمان های مربوطه همراه داشته باشید. مدارک مورد نیاز جهت ارسال بار پکینگ لیست یا لیست عدل بندی با تمام مشخصات، هویت فرستنده، آدرس و اطلاعات کامل در مورد گیرنده می باشد. اگر این مدارک را داشته باشید و به کارشناس گمرک ارائه دهید، می توانید به راحتی مرسوله خود را ارسال کنید.

جمع­ بندی

از اینکه تا اینجا همراه ما بودید از شما کمال تشکر را داریم. در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم جهت ارسال بار از آمریکا و نحوه حمل بار از آمریکا به ایران را در اختیارتان قرار دهیم. شما به دو طریق دریایی و هوایی می­توانید اقدام به جابه­جایی بار کنید. هر کدام از این روش­ها ویژگی­های خود را دارند که در این مقاله آن­ها را توضیح دادیم.

همچنین مدارکی را که لازم است برای ارسال بار به گمرک ارائه کنید شامل پکینگ لیست یا لیست عدل بندی با تمام مشخصات، شناسه فرستنده، آدرس و اطلاعات کامل در مورد گیرنده می­باشد که در صورت ارائه این مدارک، بدون دردسر می­توانید بار خود را به کشورهای دیگر ارسال کنید.

اما اگر به دنبال راهی می­گردید که این مراحل و فرایند برایتان راحت باشد، ما شرکت حمل و نقل بین المللی را به شما پیشنهاد می­کنیم. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه حمل و نقل، ترخیص و هزینه­ های حمل و نقل در خدمت شما عزیزان می باشد. همچنین می­توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه­ ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *