واردات کالا از کره جنوبی

واردات کالا از کره جنوبی + آشنایی با مراحل، مزایا و روش ها

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

اقتصاد کره جنوبی در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و این رشد اقتصادی اهمیت تجاری این کشور و واردات کالا به ایران را برای تجار دو چندان کرده است. امروز کره جنوبی در بین 40 کشور آسیا و استرالیا در رتبه هفتم قرار دارد که بالاتر از میانگین منطقه ای و جهانی است. این امر اهمیت واردات کالا از کره جنوبی به این کشور را نشان می دهد.

به همین دلیل، آشنایی تجار با بنادر کشور و دانستن نحوه واردات کالا از کره قبل از اقدام به واردات کالا از کره ضروری است. ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد داریم در این مقاله بیشتر در مورد واردات کالا از کره و مراحل و شرایط آن توضیح دهیم.

نحوه واردات کالا از کره جنوبی
نحوه واردات کالا از کره جنوبی

واردات کالا از کره جنوبی

کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای آسیا و جهان را دارد و رتبه یازدهم جهانی و چهارم آسیا را دارد. با توجه به کیفیت بالای محصولات و کالاهای تولید شده در این کشور و همچنین قیمت مناسب محصولات، واردات کالا از کره جنوبی به سایر کشورها به رقابتی بین تجار تبدیل شده است. صادرات و واردات کالا از کره به سایر کشورها رو به افزایش است و همچنین پیشرفت این کشور رو به افزایش می باشد.

از دیگر دلایل توسعه کره می توان به دسترسی خوب این کشور به دریا، نزدیکی به کشورهای توسعه یافته مانند چین و ژاپن و روابط صنعتی و تجاری اشاره کرد که واردات کالا از کره را سودمند تر می کند. این کشور به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی و ارائه محصولات و دارای برندها و شرکت های متعدد در واردات کالا به ایران بسیار معروف است.

مراحل واردات کالا از کره جنوبی به ایران

واردات کالا از کره جنوبی مانند هر فرآیند دیگری قوانین و مقررات خاص خود را دارد و هر کارآفرینی باید از این موضوع آگاه باشد. در زیر مراحل واردات کالا به ایران را توضیح می دهیم:

مراحل واردات کالا از کره جنوبی
مراحل واردات کالا از کره جنوبی

انتخاب محصول

اولین قدم در واردات کالا از کره جنوبی تحقیق در مورد بازار کره و یافتن کالا های مورد نیاز بازرگان است. بازرگانان باید کالا های مناسب را بر اساس معیار های مورد نیاز انتخاب کنند.

اخذ پروفرما

پس از انتخاب محصول و انجام مذاکرات لازم برای فروش آن، باید پروفرمای واردات محصول از کره را دریافت کنید. معاملات بین المللی پیش فرم به شرایط و ضوابط سند صادر شده و معامله اشاره دارد.این سند در مراحل مختلف واردات کالا از کره جنوبی از جمله اخذ مجوز ثبت سفارش، گشایش اعتبار اسنادی و ترخیص کالا از گمرک کاربرد دارد.

اخذ مجوز ورود

در مرحله چهارم واردات کالا به ایران، اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت ضروری است.

پرداخت بین المللی

پس از اخذ مجوز های لازم برای واردات کالا به ایران، حواله کالا برای کالا الزامی است. 4 راه برای انتقال پول وجود دارد که شامل: تجارت مبتنی بر تجارت باز، پیش پرداخت؛ صرافی اعتبارنامه می باشد.

 بیمه حمل و نقل

قبل از واردات کالا به ایران بهتر است کالا را از طریق شرکت بیمه، بیمه کنید.

حمل و نقل بین المللی

در نهایت اگر قصد واردات کالا ها از کره جنوبی را دارید، باید آن را به یک شرکت حمل و نقل بین المللی مانند شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انتقال دهید.

لیست کالاهای وارداتی از کره جنوبی

در سال های اخیر واردات کالا از کره جنوبی به ایران افزایش چشم گیری داشته است و کشورهای مختلف ظرفیت و توانایی بسیار بالایی برای واردات کالا به ایران دارند. واردات کالا از کره  در مناطق مختلفی انجام می شود و تجار می توانند در مناطق مختلف کالا به ایران وارد کنند. اما واردات کالا از کره به ایران به دلیل پیچیدگی سیستم گمرکی این کشور با مشکل مواجه است، به طوری که روابط تجاری با کره به حد مجاز نرسیده است.

 اما با وجود تمام این موانع، این کشور همچنان در بین تجار واردکننده کالا از ایران بسیار محبوب و جذاب است. یکی از دلایلی که اکثر کالاها از این کشور به ایران وارد می شود، برند های معتبر، با کیفیت و متنوع موجود در این کشور است. مهمترین کالا های وارداتی از کره جنوبی عبارتند از:

  • انواع خودرو، لوازم جانبی و قطعات مربوطه
  • ماشین آلات مورد استفاده در صنعت
  • لوازم خانگی (برقی و غیر برقی)
  • قطعات ماشین آلات صنعتی در کارخانه های صنعتی یافت می شود.
  • دوربین فیلمبرداری و دوربین عکاسی
  • لپ تاپ، قرص، گوشی های هوشمند و قطعات مرتبط
  • محصولات فولادی و آهنی
  • مواد اولیه اولیه مورد نیاز صنایع
  • پلی اورتان
  • انواع کشتی ها و تجهیزات مرتبط در کشتی سازی
  • تجهیزات و ملزومات مهم مخابراتی از جمله واردات کالاها از کره جنوبی به ایران

مهمترین بنادر کره جنوبی جهت واردات کالا

کره جنوبی صد و سومین کشور بزرگ جهان است و در شمال شرقی آسیا واقع شده است. مهم ترین رودخانه ها برای واردات کالا از کره جنوبی عبارتند از: سومجینوکوم، هان پوهان و ناکتونگ. این کشور دارای جزایر و بندرهای زیادی با آب و هوای گرم و مرطوب است. کره جنوبی دارای جزایر و بنادر بسیاری است. برخی از بنادر این کشور دارای تجهیزات و فناوری های منحصر به فردی برای واردات کالا از کره به سایر کشورها هستند. در زیر به معرفی مهم ترین بنادر کره برای واردات کالا می پردازیم.

بندر بوسان

بندر بوسان یکی از بزرگترین بنادر برای واردات کالا از کره جنوبی است که در سال 1876 برای تسهیل کشتیرانی و تجارت دریایی با کشورهایی مانند ژاپن و چین افتتاح شد. در حال حاضر این بندر در دهانه رودخانه ناکتانگ در جنوب شرقی شبه جزیره کره بزرگترین مرکز کشتیرانی شمال شرق آسیا و پنجمین بندر بزرگ کانتینری جهان است. این بندر دارای صنایعی مانند کاغذ، سرامیک، مواد شیمیایی و کشتی سازی و همچنین صنایع خودروسازی است.

بندر بوسان یکی از بزرگترین بنادر کره جنوبی
بندر بوسان یکی از بزرگترین بنادر کره جنوبی

بندر اینچئون

بندر اینچئون دومین بندر بزرگ کره جنوبی است و دروازه ای به گوانگجین، بزرگترین منطقه اقتصادی کره جنوبی در نظر گرفته می شود که در حمل و نقل مسافر و همچنین محموله های نفتی، محموله های عمومی، LNG  و جابجایی کانتینرهای مختلف فعالیت می کند. این بندر که در چند کیلومتری سئول و در مصب رودخانه هان قرار دارد از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است. این بندر که در سال 1974 به عنوان اولین بندر کانتینری کره جنوبی افتتاح شد، دارای 46 اسکله است و می تواند کشتی هایی تا 50000 DWT را در خود جای دهد. حمل و نقل کالا هایی همچون غلات،  ماشین ها و غیره از طریق این بندر انجام می شود.

بندر ماسان

بندر ماسان که در قرن نوزدهم به عنوان یکی از بنادر مربوط به  واردات کالا از کره جنوبی افتتاح شد، در نزدیکی خلیج ماسان قرار دارد و از طریق راه آهن و جاده به بوسان متصل می شود. این بندر به دلیل موقعیت مناسب در سواحل جنوبی و همچنین مسیرهای ناوبری وسیع مناسب برای انواع شناورها، تبدیل به یک بندر تجاری بین المللی برای غذاهای دریایی شده است. ترمینال کانتینری ماسان دارای 11 مسیر بین المللی است که این بندر را با تاسیسات عمده کانتینری در کشورهای شرق آسیا و چین متصل می کند. برای آشنایی بیشتر با این بندر، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

مزایای واردات کالا از کره جنوبی

واردات کالا از کره جنوبی اگر به روش صحیح انجام شود می تواند بسیار سودآور باشد. کره در بسیاری از سازمان های بین المللی و اقتصادی حضور فعال دارد و اکثر کشورهای تولیدکننده کالا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کشور حضور دارند. به همین دلیل واردات کالا از کره به ایران دارای مزیت هایی است. از دیگر دلایل موفقیت واردات کالا به ایران از کره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید کنندگان و برندهای زیادی با کالاهای تولیدی وجود دارند.
  • بهترین محصولات را از بهترین شرکت ها با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.
  • تنوع محصولات و کیفیت بالای آنها

بهترین روش حمل کالاهای وارداتی از کره جنوبی (هوایی)

همانطور که گفته شد، اقتصاد کره جنوبی برای واردات کالا از کره جنوبی سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان و عضو گروه 20 و همچنین سیزدهمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی است. کره جنوبی دارای اقتصاد قوی با درآمد بالا و بازاری منظم است که به ببر آسیایی معروف است. به همین دلیل اقتصاد این کشور یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد در جهان می باشد.

با این توضیحات یکی از بهترین روش های حمل کالاهای وارداتی از کره جنوبی، روش هوایی است. حمل و نقل هوایی روشی منحصر به فرد است که توسط بسیاری از افراد تجاری انتخاب می شود. برای ارسال کالا های وارداتی از کره جنوبی به روش هوایی، می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

بهترین روش حمل کالاهای وارداتی
بهترین روش حمل کالاهای وارداتی

جمع بندی

کره جنوبی یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان است و دارای بسیاری از بنادر تجاری مجهز است که در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با این بنادر صحبت کردیم. این کشور به دلیل اجناس باکیفیت و با قیمت بسیار مناسب، بازرگانان زیادی را به خود جذب کرده است. برای واردات کالا از کره جنوبی می توانید از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، همانند حمل بار دریایی، حمل بار هوایی، حمل بار زمینی استفاده کنید. همچنین می توانید برای ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی نیز از کارشناسان ما کمک بگیرید.

برای واردات از کره جنوبی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

مراحلی که باید برای واردات از کره جنوبی طی کنید به ترتیب شامل: انتخاب محصول، دریافت پرفورما، اخذ مجوز ورود، پرداخت های بین المللی، بیمه حمل و نقل و انتخاب شرکت حمل و نقل برای ارسال کالا می باشد که ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم.

کالاهای وارداتی از کره جنوبی شامل چه مواردی می شود؟

کالاهای وارداتی از کره جنوبی شامل: انواع خودرو و لوازم جانبی خودرو، ماشین آلات صنعتی، لوازم خانگی، قطعات صنعتی، دوربین های فیلم برداری و عکاسی، لپ تاپ و گوشی های هوشمند، محصولات آهنی و فولادی، انواع کشتی ها و تجهیزات مرتبط با آن می باشد.

بنادر مهم کره جنوبی برای واردات کالا کدام اند؟

از مهمترین بنادری که می توانید برای واردات از کره جنوبی استفاده کنید شامل: بندر بوسان، بندر اینچئون و بندر ماسان می باشد.

مزایای واردات کالا از کره چیست؟

از مزیت های واردات کالا از کره می توانیم به وجود تولید کنندگان کالاهای تولیدی، خریداری بهترین محصولات از بهترین شرکت ها و تنوع محصولات و کیفیت محصولات اشاره کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *