واردات کالا از هند

واردات کالا از هند؛ چالش‌ ها و فرصت‌ ها

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان کالا در جهان است. امروز با توجه به پیشرفت های اقتصادی چین، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که این کشور در سال های آینده رتبه سوم صادرات را در جهان کسب کند. علاوه بر این، ایران کشوری است که محصولات خود را از هند وارد می کند و این کشور مورد توجه تجار زیادی قرار گرفته است. برای واردات کالا از هند می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید. اگر با چالش ها، مقرون به صرفه ترین اقلام برای واردات، اسناد و روش های ارسال بار به هند آشنا نیستید، تا انتها همراه ما باشید.

فرایند واردات کالا از هند
فرایند واردات کالا از هند

مراحل واردات کالا از هند

هند هفدهمین کشور بزرگ صادرکننده در جهان است. امروزه این کشور مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان قرار گرفته است. برای واردات کالا از هند، باید کاملاً از رویه‌هایی آگاه باشید تا کسب‌وکار خود را از بین ببرد. ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک درصد از این مراحل را خودتان به صفر برسانید یا از یک کسب و کار کمک بگیرید. لازم به ذکر است داشتن کارت بازرگانی برای راه اندازی این کسب و کار ضروری است. شما می توانید در این زمینه از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. در ادامه مراحل واردات محصولات از هند را به شما عزیزان مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد:

مرحله اولابتدا تقاضای بازار را بررسی کرده و محصول مورد نظر را انتخاب می کنید.
مرحله دومبا تامین کنندگان هندی ملاقات کنید و در مورد حمل و نقل و قیمت سوال بپرسید.
مرحله سومدر این بخش باید هزینه پروفرما را پرداخت کنید.
مرحله چهارمبا استفاده از لیستی که از مشتری دریافت می کنید، اسناد و هزینه ها را در سیستم سازمان تجاری پرداخت کنید.
مرحله پنجم  در این مرحله لازم است تاییدیه های لازم را دریافت کنید.
مرحله ششمدر این مرحله باید با شرکت های حمل و نقل در مورد زمان ارسال کالا، نحوه حمل، بیمه کالا و زمان ورود به کشور صحبت کنید.
مرحله هفتمتشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید.

روش های حمل بار از هند به ایران

قبل از هر چیز هر تاجر ایرانی باید بداند که قوانین سختگیرانه ای در خصوص واردات و صادرات کالا وجود دارد. همچنین امکان واردات کالا از هند به ایران به صورت مستقیم و یا واسطه وجود دارد. در این بین، اگر نمی توانید به هند سفر کنید یا در این کشور واسطه ای ندارید، می توانید تجارت خود را با یک شرکت حمل و نقل بین المللی راه اندازی کنید. توصیه ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می باشد. در ادامه روش های واردات کالا از هند را معرفی خواهیم کرد.

واردات کالا از هند به روش هوایی                                      

حمل و نقل هوایی بین المللی از هند به ایران یکی از راحت ترین راه ها برای حمل بارهای با ارزش و کم حجم است که نیاز به تحویل سریع دارد. بار از فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی (BOM) به فرودگاه امام خمینی ارسال می شود. اما باید توجه داشت که در فرآیند واردات کالا، نوع کالا و ماهیت آن را بررسی کنید. زیرا حمل و نقل هوایی برای برخی کالاهای خطرناک و مضر وجود ندارد. در نهایت وزن و اندازه محموله شما یکی از مهم ترین عوامل در سفرهای هوایی است.

واردات از هند به روش دریایی
واردات از هند به روش دریایی

واردات کالا از هند به روش دریایی

بهترین راه برای واردات کالا از هند به ایران، انتخاب روش دریایی است. حمل و نقل دریایی از ایران به هند با استفاده از کانتینرهای 20 و 40 فوتی به صورت بار کامل یا کوچک قابل انجام است. بندر نواشوا و سایر بنادر به طور سنتی به عنوان نقطه شروع برای حمل و نقل دریایی از هند مورد استفاده قرار می گرفتند. در این راستا نیاز به رفع مشکلاتی که اخیراً در حمل و نقل کالاهای دریایی از هند به ایران به وجود آمده است مانند سوئیچ بارنامه و کراس استافینگ می باشد.

در حالت بارنامه، محموله مستقیماً از هند به ایران ارسال می شود، اما بارنامه به نام شرکت در دبی تغییر می کند تا برای فروشندگان هندی مشکلی ایجاد نشود. در روش کراس استافینگ، حمل و نقل دریایی به دبی، تخلیه و در کانتینرهای جدید برای حمل آسان به ایران بارگیری می شود. همچنین حمل بار از هند به ایران از طریق بنادر جنوبی ایران به عنوان یکی از گران ترین مسیرها شناخته می شود.

پرسود ترین محصولات وارداتی از هند

صادرات ایران به هند در سال جاری حدود 74 درصد افزایش داشته است در حالی که ارزش واردات کالا از هند حدود 37 درصد کاهش یافته است. اما واردات 220 میلیون دلاری برنج اولین محصولی بود که ایران از هند وارد کرد. پس از آن چای سیاه، اکسید آلومینیوم، موز، زغال سنگ و شکر تصفیه شده قرار می گیرند. در زیر لیستی از سودآورترین محصولات از هند تا ایران آورده شده است:

  • گوشت گاو
  • سویا
  • حنای هندی
  • زردچوبه وارداتی
  • جواهرات
  • دوربین
  • کاغذ دیواری
  • داروها و تجهیزات پزشکی
  • مواد اولیه صنعتی
  • لوازم خانگی
  • اسباب بازی
  • برنج باسماتی به برنج غیر باسماتی
  • انواع چای مانند چای سبز، چای سیاه، چای ارتودکس، چای سر مورچه، چای باروت کلکته، قلم ریز چای درشت
  • انواع ادویه ها (فلفل سفید، سیاه و قرمز، دارچین، زیره، هل، میخک)
  • خوراک دام و طیور (کتان، سویا و…)
  • شکر ایکومزا 45
  • سبزیجات و میوه هایی مانند انبه، موز، گواوا
  • روغن آفتابگردان، روغن کانولا، روغن سویا
  • بادام هندی
  • انواع لوازم الکترونیکی خودرو، جی پی اس، هالوژن و چراغ  LED
  • مصالح ساختمانی مانند شیر آب، کاغذ دیواری، پارکت، میلگرد، درب ضد سرقت

مدارک لازم جهت واردات کالا از هند

هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان و یکی از مهم ترین مراکز تجاری این کشور است. اما برای شروع واردات کالا از هند نیاز به یک سری مدارک با توجه به مبدا و مقصد دارید که در این قسمت از مقاله به آنها اشاره می کنیم:

  • کارت بازرگانی
  • بارنامه
  • گواهی مبدا
  • پیش فاکتور(پرفورما)
  • ترخیص کالا از گمرک
  • رسید انبار
  • گواهی بازرسی کالا
  • بیمه نامه
  • مجوز صادرات
  • مجوز بارگیری

به همراه داشتن این مدارک فرآیند واردات کالا از هند را برای شما راحت تر می کند. جهت تهیه این مدارک می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز واردات کالا
مدارک مورد نیاز واردات کالا

هزینه های واردات کالا از هند

واردات کالا از هند شامل هزینه های مختلفی از جمله سفر، گمرک و اخذ مجوز می باشد. بسیاری از واردکنندگان بدون توجه به این هزینه ها این تجارت را راه اندازی می کنند و با مشکل مواجه می شوند. به همین دلیل، بسیار مهم است که قیمت ها را قبل از شروع سفارش مقایسه کنید و بررسی کنید که آیا تجارت خوب است یا خیر. برخی از مهم ترین هزینه های وارداتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • هزینه سفر به هند (اگر قصد خرید خصوصی دارید)
  • هزینه اخذ مجوزهای لازم
  • بیمه محصول
  • هزینه ی حمل و نقل
  • مالیات 
  • انبارکردن کالا

شما می توانید به کمک کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، هزینه های مربوط به واردات کالا از هند را به حداقل برسانید.

چالش های واردات کالا از هند به کشور

هند، پرجمعیت ترین کشور جهان، با وجود چالش های فراوان، طبیعی است که نظام اقتصادی آن نیز تابع قوانین و مقررات سخت گیرانه ای باشد. برای مقابله با این چالش ها در واردات کالا از هند، دولت هند قوانین سختگیرانه و معقولی را در بخش واردات و صادرات اعمال کرده است. این قوانین می تواند چالش هایی را برای تجار ایرانی ایجاد کند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

امور تجاری و حقوقی

تفاوت در قوانین و مقررات تجاری بین کشورها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در فرآیند واردات شود. قوانین مالیاتی، محدودیت های واردات، مقررات ارزی و موارد مشابه ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

 مسائل پرداختی

مسائل مالی مانند ارز، تبدیل ارز و تسویه حساب می تواند مانعی در روند واردات از هند ایجاد کند. بانک های هند قوانین سختگیرانه ای برای انتقال پول دارند.

مشکلات ترافیکی

اگر فاصله جغرافیایی هند با کشور مقصد زیاد باشد، در حمل و نقل کالا با مشکل مواجه می شوند. این باعث افزایش هزینه ها و تاخیر در تحویل محصول می شود.

استانداردها و کیفیت

حفظ محصولات وارداتی مطابق با استانداردها و الزامات کیفیت می تواند چالش برانگیز باشد. استانداردهای فنی، بهداشتی، ایمنی و سایر استانداردها باید رعایت شود.

مسائل فرهنگی و زبانی

تفاوت های فرهنگی و زبانی بین هند و کشور مقصد می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در برقراری ارتباط و درک صحیح با فروشندگان، تامین کنندگان و مشتریان هندی شود.

مسائل مربوط به قوانین و مقررات

هند ممکن است قوانین و مقررات خاصی برای واردات و صادرات داشته باشد که باید رعایت شود. آگاهی به روز از این قوانین و مقررات برای جلوگیری از سردرگمی در فرآیند واردات از هند ضروری است

چالش های واردات از هند به ایران
چالش های واردات از هند به ایران

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است اطلاعات کاملی در مورد سودآورترین کالاها، مدارک و هزینه های راه اندازی کسب و کار برای افرادی که قصد شروع واردات کالا از هند را دارند، ارائه دهیم. اما لازم به ذکر است که برای شروع تجارت با هر کشوری باید قوانین و مقررات کشور مورد نظر را کاملاً بشناسید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با چالش ها، هزینه ها، روش های واردات از هند صحبت کردیم.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل بین المللی است که با آگاهی کامل از هند و قوانین و مقررات آن، خدمات واردات از هند را در سریع ترین زمان و با بهترین قیمت از طریق دو روش حمل و نقل دریایی و هوایی تحت نظارت کارشناسان با تجربه ارائه می دهد. همچنین می توانید از خدمات دیگر ما همانند ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی، حمل درب به درب کالا، حمل بار ته لنجی استفاده کنید.

سوالات متداول

واردات از هند به چه روش هایی انجام می شود؟

 شما می توانید برای واردات از هند از دو روش دریایی و هوایی استفاده کنید. هر کدام از این روش ها، ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند که می توانید با توجه به حجم بار، نوع بار و وزن بار هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید.

پرسودترین محصولات وارداتی از هند شامل چه اقلامی می شود؟

پرسودترین محصولات وارداتی از کشور هند شامل گوشت گاو، زردچوبه، دوربین عکاسی، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، انواع چای، انواع ادویه، خوراک دام، انواع سبزیجات و میوه جات، انواع روغن از قبیل آفتابگردان و سویا، بادام هندی و ….. که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در تماس باشید.

برای واردات از هند چه مدارکی مورد نیاز است؟

برا واردات کالا از کشور هند باید کارت بازرگانی، بارنامه، بیمه نامه، گواهی مبدا، پرفروما، رسید انبار، گواهی بازرسی کالا، مجوز صادرات و واردات و مدارک مورد نیاز برای بارگیری را تهیه کرده و به همراه داشته باشید.

واردات از هند با چه چالش هایی روبه رو می باشد؟

از چالش هایی که در واردات کالا از کشور هند رو به رو هستیم شامل امور تجاری، امور قضایی، مسائل مربوط به پرداخت، مشکلات حمل و نقل و ترافیکی، استانداردهای کیفیت، مسائل فرهنگی و زبانی و همچنین مسائل مربوط به قوانین و مقررات می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *