واردات کالا از اروپا به ایران

واردات کالا از اروپا به ایران | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

فرآیند واردات کالا از اروپا به ایران با جستجوی آنلاین کالای مورد نظر و یا مراجعه به نمایندگی آن ها آغاز می شود. فرآیند واردات کالا از اروپا پس از انتخاب بار مورد نظر و انجام توافقات بعدی از قبیل قیمت، شرایط پرداخت، محل تحویل و… به مرحله اجرا می رسد. پس از اتمام مذاکرات اولیه واردات، نوبت به ترخیص کالا و بررسی قوانین و مقررات گمرکی مربوطه می رسد. دانستن مواردی مانند روش های پرداخت، مسائل گمرکی و مالیاتی و محدودیت های فعلی واردات کالا، ترخیص کالا از اروپا را آسان تر می کند.

اگر قصد واردات کالا از اروپا را دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید.

چگونگی واردات کالا از اروپا
چگونگی واردات کالا از اروپا

نحوه واردات کالا از اروپا به ایران

واردات کالا از اروپا به ایران فرآیندی است که طی آن کالاها یا خدمات از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ترخیص و وارد کشور دیگری اعم از ایران می شود. بازرگانان در انواع کالاها مانند لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، لوازم پزشکی، مواد غذایی، قطعات خودرو و غیره معامله می کنند. قبل از واردات باید از قوانین و مقررات حاکم بر کشور مقصد یا مبدا اطمینان حاصل کرد و مجوزهای لازم را اخذ کرد.

 واردات کالا از اروپا که در قرن نوزدهم با ظهور انقلاب صنعتی به موفقیت رسید، بسته به نوع کالا و نحوه حمل و نقل، می تواند مشمول قوانین و مقررات مختلفی باشد. ایران طی چند سال گذشته از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا کالا وارد کرده است. توجه داشته باشید که قوانین و مقررات پیچیده و گاها دشوار برای واردات از اروپا به خصوص در مورد اقلام ممنوعه می تواند باعث سردرگمی تاجران و بازرگانان شود.

 به همین دلیل وجود مشاوران مجرب و متعهد مانند کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس که بارها فرآیند واردات کالا به ایران را تجربه کرده اند برای شرکت های بازرگانی بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

مراحل واردات از اروپا

فرآیند انتقال کالا از اروپا به ایران در مراحل مختلفی صورت می گیرد. آگاهی از این مراحل فرآیند ارسال بار را برای شما راحت تر می کند. قوانین و مقررات زیادی برای ورود محصولات به کشور وجود دارد که مراحل زیر بخشی از آن ها می باشد. مراحلی که باید برای واردات کالا از اروپا به ایران طی کنید عبارت است از:

  • محصولات را شناسایی کنید و تامین کنندگان مناسب را پیدا کنید.
  • مذاکره و نهایی شدن قرارداد با فروشنده
  • انتخاب روش حمل و نقل مناسب برای حمل کالا
  • صدور مدارک و مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از گمرک
  • خدمات مشتری و تحویل به مشتریان

انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در فرآیند واردات کالا برای افراد کم تجربه می تواند زمان بر و یا دشوار باشد. به همین دلیل مشتریان می توانند از مشاوران تخصصی در زمینه واردات و صادرات کالا کمک بگیرند.

مراحل واردات کالا از اروپا به ایران
مراحل واردات کالا از اروپا به ایران

مدارک لازم جهت واردات کالا از اروپا به ایران

واردات کالا از اروپا به ایران نیازمند مدارک خاصی است و بسته به حساسیت کالای وارداتی چون غذا یا دارو ممکن است چندین مجوز و مدرک اضافی به مدارک معمول اضافه شود. رایج ترین مدارک مورد نیاز برای واردات از اروپا به شرح زیر می باشد که برای تهیه این مدارک می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

  • گواهی واردات و صادرات
  • مجوزهای بهداشتی و کنترل کیفیت محصول
  • فاکتور تجاری شامل توضیحات محصول
  • مدارک مربوط به حمل کالا (بارنامه، بیمه نامه و…)
  • مدارک مربوط به ترخیص کالا از گمرک از جمله قبض انبار

برخی کالاها با توجه به مفاد تحریمی نیازمند اخذ مدارک خاصی هستند که قبل از هرگونه مبادله با اتحادیه اروپا باید با کارشناس گمرک و ترخیص مشورت شود.

هزینه های واردات کالا از اروپا به ایران

هزینه واردات کالا از اروپا به ایران بسته به نوع محصول، نوع روش ارسال و مشکلات پیش آمده مانند تاخیر در عرضه محصول و تعمیرات لازم ممکن است کمی متفاوت باشد. هر محموله دارای شرایط منحصر به فردی است که باید به طور جداگانه قیمت گذاری شود. موارد ذکر شده در زیر معیارهای مناسب برای ارزش گذاری محموله وارداتی است.

  • هزینه بیمه محصول
  • قیمت محصول (قیمت خرید محصول از تولید کننده)
  • هزینه حمل و نقل کالا (انتخاب زمینی یا هوایی)
  • هزینه های گمرکی (مالیات، عوارض و هزینه های بازرسی گمرکی)
  • هزینه های صدور مجوزها و مدارک لازم (ارز تجاری، گواهی سلامت)

به طور خلاصه هزینه واردات کالا از اروپا بسته به نوع کالا و مبدا و مقصد می تواند متفاوت باشد. برای برآورد دقیق تری از هزینه واردات کالا، بهتر است با یک شرکت معتبر در زمینه واردات و صادرات که در این زمینه تجربه دارد، مشورت کنید. گاهی اوقات هزینه تبلیغات و بازاریابی محصول نیز بر قیمت تمام شده کالای وارداتی می افزاید.

هزینه های واردات از اروپا به کشور
هزینه های واردات از اروپا به کشور

مزایای واردات از اروپا

واردات کالا از اروپا مزایای بسیاری را برای کشورها به همراه دارد که معروف ترین آنها کیفیت بالای محصولات یا خدمات است. واردات کالا از اروپا به ایران می تواند بازار رقابتی ایجاد کند و در نهایت کالاهای تولید داخل با کیفیت بهتر می توانند سهمی از بازار داشته باشند. از مزیت های واردات کالا از اروپا می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رقابت در بازار
  • پیشرفته ترین تکنولوژی
  • تنوع بیشتر محصولات
  • دسترسی به بازار بزرگ
  • ایجاد روابط اقتصادی دوجانبه

علاوه بر مزایای ذکر شده، واردات کالا از اروپا مزایای دیگری نیز دارد که می توانیم به افزایش رقابت پذیری بازار هنگام واردات کالا از اروپا و برقراری روابط تجاری دوجانبه با واردکنندگان از اروپا اشاره کنیم.

افزایش رقابت پذیری بازار هنگام واردات کالا از اروپا

واردات کالا به ایران می تواند بازار رقابتی را ایجاد کند که البته این امر تولیدکنندگان داخلی را با چالش هایی مواجه می کند. ورود کالاهای اروپایی بر تولیدکنندگان فشار وارد کرد تا کالاهای خانگی را با قیمت پایین تولید کنند و سعی کنند سهم زیادی از بازار را به دست آورند.

برقراری روابط تجاری دوجانبه با واردکنندگان از اروپا

واردات کالا از اروپا زمینه ساز برقراری روابط تجاری دوجانبه بین دو کشور است. طرف‌های تجاری می‌توانند به تجارت دوجانبه بپردازند، مشروط بر اینکه قوانین و مقررات هر دو کشور را رعایت کنند و از نرخ تعرفه واردات، محدودیت‌های موجود تجارت محصولات و الزامات زیست‌محیطی طرف‌های قرارداد آگاهی کافی داشته باشند. برقراری روابط تجاری بین دو کشور باعث توسعه تجارت و ایجاد پویایی اقتصادی کشورها می شود.

مزایای واردات کالا از اروپا
مزایای واردات کالا از اروپا

جمع بندی

واردات کالا از اروپا به ایران به کشوری دیگر فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است که اگر تاجر واردات و صادرات مبتدی باشد، می‌تواند پیچیده‌تر شود. در این زمینه باید به آداب و رسوم و مقررات پایبند باشید و مراحل مختلف واردات کالا از اروپا شامل یافتن تامین کننده مناسب، انتخاب کالا، مذاکره برای خرید و تعیین نوع ارسال کالا به ایران را به درستی طی کنید. کالاهای وارد شده از اروپا به ایران مشمول مدارک لازم و مجوز کالا می باشد که برای تهیه این مدارک می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه ارسال بار به روش های زمینی، دریایی، هوایی، هزینه های حمل و نقل، ترخیص کالا و انجام تشریفات گمرکی خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می کند. چنانچه سوالی در رابطه با واردات کالا از اروپا دارید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

نحوه واردات کالا از اروپا به چه صورت است؟

واردات کالا به ایران فرآیندی است که در آن شما می توانید کالاها و خدمات خود را از یکی از کشورهای اروپایی ترخیص کرده و به ایران ارسال کنید. اما قبل از واردات کالا باید به قوانین و مقرراتی که بر کشور مقصد یا مبدا حاکم است پایبند باشید. برای اینکه ارسال کالا برایتان راحت تر انجام شود بهتر است مجوزهای لازم را نیز اخذ کرده و به همراه داشته باشید.

برای واردات کالا از اروپا به ایران چه مراحلی را باید انجام دهیم؟

مراحلی که برای واردات کالا باید انجام دهید این است که باید ابتدا محصول را شناسایی کرده  و تامین کننده مناسب را پیدا کنید. در مرحله بعد باید کارهای مذاکره و نهایی شدن قرارداد را انجام دهید. انتخاب بهترین روش حمل و نقل نیز یکی از مراحل مهم در واردات کالا از اروپا به ایران است  که در این زمینه می توانید از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در کمک بگیرید. در مراحل آخر باید مدارک و مجوزهای لازم برای ترخیص کالا را تهیه و به همراه داشته باشید.

هزینه ورادات کالا از اروپا شامل چه مواردی می شود؟

واردات کالا به ایران شامل هزینه های مربوط به بیمه کالا، هزینه خود کالا، هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا، هزینه های گمرکی و هزینه های مربوط به مجوز و مدارک می باشد که می توانید برای کاهش این هزینه ها راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس دریافت نمایید.

واردات کالا از اروپا چه مزیت هایی را به همراه دارد؟

از مزیت های واردات کالا از اروپا به ایران می توانیم به رقابت در بازار، بهره مندی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها، تنوع محصولات، دسترسی به بازارهای بزرگ و جهانی و ایجاد روابط اقتصادی دوجانبه اشاره کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *