هزینه lss در حمل دریایی

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

اپراتورهای مختلف ممکن است هزینه lss در حمل دریایی را متفاوت نقل کنند. خطوط حمل و نقل، معمولاً هنگام ارائه حمل و نقل دریایی به فرستنده یا گیرنده، هزینه های اضافی را برای حمل و نقل اعمال می کنند. به طور کلی در نظر گرفته می شود که هزینه های LSS یک هزینه محلی در بندر مبدا نیست، اما باید بخشی جدایی ناپذیر از حمل و نقل دریایی باشد.

با افزایش نگرانی ها در مورد تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، قوانین و محدودیت هایی برای کاهش این چهار مورد وارد تجارت می شوند. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در رابطه با این هزینه در حمل دریایی صحبت خواهیم کرد؛ تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با هزینه lss در حمل دریایی
آشنایی با هزینه lss در حمل دریایی

هزینه lss در حمل دریایی چیست؟

هزینه lss در حمل دریایی، مخفف کلمه low suiphur surcharge می باشد که به معنی افزودنی سوخت کم سولفور است. این اصطلاح، همراه با قوانینی برای محدود کردن استفاده از گوگرد در سوخت های دریایی استفاده می شود. طبق کنوانسیون اصلاح شده سازمان بین المللی، برای جلوگیری از آلودگی کشتی ها، در برخی مناطق، غلظت گوگرد و ترکیبات آن (SOx) نباید از حد معینی تجاوز کند.

این مقررات و محدودیت ها برای کاهش آلودگی دریا و حفاظت از محیط زیست وضع شده است، زیرا گوگرد و ترکیبات آن در سوخت های دریایی می تواند آلودگی هوا و آب دریا را بدتر کند. استفاده از سوخت های کم گوگرد یا استفاده از فناوری های حذف گوگرد، می تواند به کاهش آلودگی محیط زیست و بهبود کیفیت هوا و آب کمک کند.

از سال 2010 میزان گوگرد سوخت نباید از 1% تجاوز کند و از سال 2015 این مقدار به 1 درصد تغییر کرده است. از سال 2020، حد بالای محتوای گوگرد  5% می باشد. بنابراین، می توان گفت EFS یک مجموعه بزرگ برای کاهش آلودگی های زیست محیطی برای شرکت های کشتیرانی از جمله LSS است. لطفا توجه داشته باشید که تمامی اعداد و ارقام به مسیر کشتی و مسافت طی شده توسط آن بستگی دارد و در صورت لزوم هر چند وقت یکبار تغییر خواهد کرد. بهتر است برای اطمینان از محاسبه صحیح این پارامترها، تاییدیه محصولات خود را دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

 تاثیر هزینه lss در صنعت حمل و نقل دریایی

با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل، حمل و نقل دریایی یک گزینه مقرون به صرفه برای ارسال محصولات به نقاط مختلف جهان است. با این حال، قبل از امضای قرارداد با شرکت های حمل و نقل برای حمل کالا، باید از هزینه های اضافی برای خدمات حمل و نقل آگاه باشید. هزینه های اضافی، برای مدت طولانی در حمل و نقل دریایی استفاده می شود. یکی از این هزینه ها، هزینه lss در حمل دریایی می باشد که در این بخش تاثیر آن را با هم بررسی میکنیم.

اجرای مقررات lss، مستلزم استفاده از سوخت دیزل است که گرانتر از سوخت سولفور بالا می باشد. در واقع، استفاده از سوخت کم سولفور حداقل چهار برابر گرانتر از سوخت با گوگرد بالا است. علاوه بر این، تغییر استفاده از گاز طبیعی نیز گران است و نیازمند نوسازی کشتی ها و سیستم های تغذیه گاز طبیعی است که به طور کامل توسعه نیافته اند. عدم رعایت مقررات lss و استفاده از سوخت با غلظت سولفور بالا، می تواند منجر به جریمه های سنگین و خسارات مالی برای شرکت های حمل و نقل شود.

علاوه بر این، این ناهماهنگی می تواند تأثیر منفی جدی بر محیط زیست و سلامت عمومی داشته باشد. بنابراین، شرکت‌های حمل ‌و نقل باید از سوخت گوگرد کمتر، استفاده از فناوری گوگردزدایی، استفاده از سوخت پایدار مانند گاز طبیعی و توسعه فناوری سوخت استفاده کنند و به دنبال اقدامات مناسب برای کاهش انتشار باشند.

 تاثیر هزینه lss در حمل دریایی
 تاثیر هزینه lss در حمل دریایی

دلایل وجود هزینه lss در حمل دریایی

اثبات شده است که گوگرد برای محیط زیست مضر است. هنگامی که مواد معدنی حاوی گوگرد سوزانده و پردازش می شوند، دی اکسید گوگرد اضافی (SO2) در اتمسفر آزاد می شود و سپس به اسید سولفوریک تبدیل می شود. SO2  با 1 گرم در متر مکعب در هوا برای سلامتی مضر است. بنابراین، آنچه مهم است میزان گوگرد است نه ظاهر آن. هر چه غلظت گوگرد در سوخت بیشتر باشد، مضرتر می باشد. هدف از هزینه  lss در حمل دریایی، جبران برخی از هزینه های عملیاتی سوخت های گران تر و سبک تر است.

 این مقررات با هزینه های بالاتر همراه است. این افزایش، می تواند با افزایش قیمت کالاهای حمل شده به مصرف کنندگان منتقل شود. کاهش انتشار گوگرد، باعث کاهش گرمایش جهانی و بهبود کیفیت هوا می شود. گوگرد موجود در سوخت، تعادل اکولوژیکی را مختل می کند، بنابراین؛ صرف هزینه برای کاهش خطرات آن مهم است. به همین منظور،یکی از دلایل وجود هزینه  lss این است که این هزینه ، برای جبران این افزایش قیمت ها بر مالکان کشتی و شرکت های کشتیرانی تحمیل شده است.

عوامل موثر بر هزینه lss در حمل دریایی
عوامل موثر بر هزینه lss در حمل دریایی

 عوامل موثر بر هزینه lss

Lss،  به عنوان درصدی از هزینه حمل دریایی محاسبه می شود. این درصد ممکن است بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع کشتی، مسیر و قیمت فعلی سوخت کم گوگرد متفاوت باشد. برای کنترل و به حداقل رساندن هزینه lss، می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید. در ادامه عوامل موثر بر هزینه lss در حمل دریایی را با هم بررسی می کنیم:

نوع کشتیکشتی های بزرگتر و کارآمدتر نسبت به کشتی های کوچکتر هزینه LSS بیشتری دارند.
مسیرLss معمولاً در مسیرهایی که از مناطق کنترل انتشار (ECA) می گذرند، بالاتر است.
قیمتهای فعلی سوخت با گوگرد کمLss زمانی افزایش مییابد که قیمت سوخت گوگرد پایین افزایش مییابد و با کاهش قیمتها کاهش مییابد.

روش های محاسبه هزینه lss

 همانطور که گفتیم هزینه lss در حمل دریایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما برای محاسبه این هزینه اضافی، بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

روش درصدی

 در این روش LSS به عنوان درصد ثابتی از بار دریایی محاسبه می شود. این درصد توسط شرکت حامل تعیین می شود و ممکن است بر اساس عوامل مختلفی از جمله عوامل ذکر شده در بالا متفاوت باشد.

روش قیمت ثابت

 در این روش LSS به صورت مقدار ثابت در هر تن یا هر ظرف محاسبه می شود.

روش ترکیبی

 در این روش LSS ترکیبی از روش نرخ بهره و قیمت ثابت است.

راهکارهای کاهش هزینه lss در حمل دریایی

تا اینجای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در رابطه با عوامل موثر بر هزینه lss در حمل دریایی  و نحوه محاسبه آن صحبت کردیم. در این قسمت به راهکارهایی که باعث کاهش این هزینه می شود، می پردازیم.

بهینه سازی موتور کشتی

 با نگهداری و بهینه سازی منظم موتور کشتی، مصرف سوخت را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

استفاده از فناوری های جدید

 استفاده از فناوری های جدید مانند سیستم های مدیریت سوخت و سیستم های موتور هیبریدی می تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند.

کاهش سرعت کشتی

 با کاهش سرعت کشتی می توان مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

اجتناب از مناطق ECA

 در صورت امکان، از مسیرهایی که از مناطق کنترل آلودگی (ECA) عبور می کنند اجتناب کنید.

میانبرها

 میانبرها می توانند به کاهش مصرف سوخت و هزینه lss  کمک کنند.

توسعه سوخت های تجدیدپذیر

 استفاده از سوخت های تجدیدپذیر مانند گاز طبیعی، هیدروژن، زیست توده و برق، می تواند به کاهش هزینه های lss و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. این سوخت ها اغلب ضایعات کمتر، پایدارتر و برای آینده صنعت دریایی بهتر هستند. با اجرای این راهکارها، می توان هزینه ها را کاهش داد و در عین حال به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی دریاها و اقیانوس ها کمک کرد.

راهکارهای کاهش هزینه lss
راهکارهای کاهش هزینه lss

جمع بندی

در این مقاله، سعی داشتیم شما را با مفهوم هزینه lss در حمل دریایی آشنا کنیم و نحوه محاسبه این هزینه ها را بررسی کنیم . رعایت مقررات مربوطه در صنعت کشتیرانی دشوار است و می تواند برای مالکان کشتی و شرکت های کشتیرانی سنگین باشد. اما اجرای این مقررات برای کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی ضروری است.

 شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با همکاری شرکای تجاری در کشورهای مختلف دنیا قادر است بهترین نرخ و خدمات را برای ارسال کالا به کشورهای مختلف ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، مانند حمل دریایی، حمل بار ته لنجی و… با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه lss در حمل دریایی چیست؟

هزینه lss در حمل دریایی به معنی افزودنی سوخت کم سولفور می باشد که همراه را قوانین و مقرراتی برای محدود کردن استفاده از گوگرد در حمل دریایی استفاده می کنند.

چه عواملی بر هزینه lss موثر است؟

از عوامل تاثیرگذار بر هزینه lss می توانیم به نوع کشتی، مسیر و قیمت مربوط به سوخت با گوگرد کم اشاره کنیم.

برای محاسبه هزینه lss از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

برای محاسبه هزینه lss در حمل دریایی از روش درصدی، روش ترکیبی و روش قیمت ثابت می توان استفاده کرد.

برای کاهش هزینه lss چه راهکارهایی وجود دارد؟

برای کاهش هزینه lss در حمل و نقل دریایی از بهینه سازی موتور کشتی، استفاده از فناوری های جدید، کاهش سرعت، میانبر، دوری از مناطق ECA و توسعه سوخت های تجدیدپذیر استفاده می کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *