هزینه-پست-اکسپرس-بین-المللی-چگونه-محاسبه-می-شود؟

هزینه پست اکسپرس بین المللی چگونه محاسبه می شود؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که مطلع هستید در بیشتر اوقات برای ارسال بسته ‌های پستی به خارج اولین گزینه ‌ای که در ذهن تداعی می گردد، پست اکسپرس خارجی می باشد. بهتر است بگوییم که از دیرباز تا کنون، یکی از روش های مطمئن و ایمن برای ارسال مرسوله های پستی، پست بوده و هست. همه‌ی شما عزیزان با پست و محاسن و مزایای آن برای حمل ‌و نقل چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی به طور کامل آشنا هستید و در خیلی از موارد، این روش ارسال مرسوله را به دیگر شیوه‌ های حمل‌ و نقل ترجیح خواهید داد.

اگر یک بسته ی پستی را بخواهیم به خارج ارسال نماییم، یقیناً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ی ما مساله ی قیمت و هزینه‌ پست اکسپرس بین المللی خواهد بود. با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه این مقاله باشید تا راجع به پست اکسپرس بین المللی  بیشتر بدانیم.

هزینه پست اکسپرس بین المللی

تعریف پست اکسپرس بین المللی

ابتدا بهتر است که شما عزیزان را با معنی کلمه ی اکسپرس آشنا سازیم، این واژه به معنای سریع و سریع ‌السیر می باشد. پست اکسپرس بین المللی نیز یک روش از ارسال مرسوله ها از طریق پست است که بسته ی پستی مورد نظر را در سریع‌ ترین زمان به دست گیرنده ی کالا می‌ رساند. پست اکسپرس خارجی، به صورت هوایی و ارسال از طریق هواپیما می باشد و بین پنج روز کاری تا چهارده روز کاری بسته ‌های پستی را از مبدا به مقصد ارسال می نماید. البته این مدت زمان در برخی از موارد خاص ممکن است تغییراتی هم داشته باشد.

یکی از مورد اعتماد‌ترین روش های ارسال بار در سراسر جهان پست اکسپرس می ‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با پست اکسپرس و همچنین عوامل موثر بر هزینه پست اکسپرس بین المللی تا انتهای مقاله با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

روش های ارسال کالا با پست اکسپرس

بهتر است بدانید که به طور کلی پست اکسپرس به دو روش هوایی و زمینی انجام می گردد. دقت داشته باشید که یکی از سریع ‌ترین روش های ارسال کالا، پست هوایی است. هزینه پست اکسپرس بین المللی در روش هوایی با توجه به مزایای قابل توجه آن بسیار بیشتر از سایر روش ها می باشد.

اما در عین حال در تمام مسیرها از این روش نمی ‌توان استفاده نمود و این امکان وجود دارد که در چنین شرایطی با روش حمل ‌و نقل زمینی ترکیب گردد. یکی از رایج ‌ترین شیوه های ارسال کالا، روش حمل و نقل زمینی می باشد که به طور معمول برای حمل و نقل داخلی استفاده می گردد که بسیار مقرون‌ به ‌صرفه‌ است. در بخشی از مسیر برای پست که امکان ارسال هوایی وجود ندارد، ممکن است محموله به شکل زمینی ارسال شود. بنابراین محدودیت‌ های پست اکسپرس خارجی از بین خواهد رفت.

پست اکسپرس بین المللی چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که آگاه هستید پست اکسپرس خارجی تفاوت‌ هایی را با پست اکسپرس داخلی دارا می باشد. در خدمات پست اکسپرس داخلی معمولا کوتاه ترین زمان برای ارسال کالای پستی صرف می گردد و می توان گفت که تقریباً زمان تحویل بسته ی مورد نظر به طور دقیق مشخص می باشد.

اما در عین حال، پست اکسپرس بین ‌المللی با اینکه از سریع ‌ترین روش‌های ارسال مرسوله می باشد اما زمان دقیق تحویل کالا در آن مشخص نمی باشد و این زمان به شکل تقریبی محاسبه می شود. برآورد تقریبی تحویل کالا به وسیله ی شرکتی که مسئولیت ارسال و یا انتقال مرسوله را دارد مشخص می گردد. در ادامه هزینه پست اکسپرس بین المللی نیز برای شما عزیزان روشن خواهد شد. از دیگر ویژگی‌ های پست اکسپرس بین المللی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • در شرایط خاص امکان بیمه نمودن مرسوله جهت جلوگیری از آسیب و یا ضررهای احتمالی
  • برخوردار بودن از استانداردهای جهانی در ارائه ی خدمات و هزینه ‌های مربوط به حمل و نقل
  • بسته بندی مناسب و دقیق بسته توسط شرکت خدماتی مربوط به پست اکسپرس
  • برخورداری از سریع‌ ترین و به روز ترین روش‌ها و وسایل حمل و نقل جهت ارسال کالا
  • پیگیری کلیه ی امور اداری و نیز گرفتن مجوز از گمرک به وسیله ی شرکت پستی
  • خدمات شبیه به پست ‌های داخلی به منظور پیگری های لحظه به لحظه ارسال و تحویل کالا به وسیله ی مشتری مورد نظر
  • سرعت بسیار بالای ارسال مرسوله های پستی

آشنایی کامل با این خصوصیات خیال شما را تا حد زیادی در ارسال مرسوله‌ ها به وسیله ی خدمات پست اکسپرس خارجی آسوده می ‌کند. بنابراین تنها کافیست که در انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی دقت کافی داشته باشید.

محصولات قابل حمل با پست اکسپرس بین المللی

ارسال کالا از طریق پست اکسپرس خارجی، قوانین و شرایط خاص خود را دارا می باشد. برای مثال مواد منفجره، مایعات، مواد مخدر، عتیقه و اشیاء قدیمی را از طریق این پست نمی‌توان ارسال یا دریافت کرد. علاوه بر این، با توجه به مسائل فرهنگی و سیاسی، هر کشور قوانین خاص خود را دارد.

به طور مثال در کشور ایران، دریافت یا ارسال مشروبات الکلی و ادوات قمار و چیزی که با شرع اسلام مورد داشته باشد را از طریق پست ارسال نمی‌توان کرد. ممکن است برای خیلی از کشورهای دیگر این ممنوعیت وجود نداشته باشد. پیشنهاد می کنیم پیش از ارسال هر نوع بسته‌ ی پستی، در کشور مبدا و مقصد راجع به ممنوعات پستی و هزینه پست اکسپرس بین المللی اطلاعات کسب نمایید. در این زمینه می‌توانید با شرکت‌ های حمل ‌و نقل بین ‌المللی که قرار است ارسال پستی را برای شما به انجام برساند، نظرخواهی کنید.

عوامل موثر در هزینه پست اکسپرس

تا اینجا برای شما عزیزان بیان نمودیم که پست اکسپرس خارجی چیست. بهتر است بدانید که هزینه پست اکسپرس بین المللی بسیار مورد توجه می باشد.

بر این اساس با توجه به مسافت و مسیر، داخلی یا خارجی بودن مرسوله هزینه ی پست اکسپرس متنوع است. البته با توجه به مزایایی که پست اکسپرس بین المللی در مقایسه با دیگر روش های ارسال مرسوله با پست دارد، بایستی هزینه ی بیشتری برای استفاده از آن پرداخت گردد. سازمان‌ها، فروشگاه‌ های آنلاین و شرکت‌ ها با توجه به سیاست ‌های تجاری این هزینه را  مستقیماً پرداخت و یا آن را به مشتری می‌توانند واگذار نمایند.

عواملی همچون فاصله ی مبدا و مقصد کالا، ابعاد بسته بندی، وزن ناخالص بار و ارزش کالا در زمینه ی سرویس درب به درب همگی در هزینه پست اکسپرس بین المللی تاثیرگذار هستند. برای محاسبه هزینه پست اکسپرس بین المللی، وزن حجمی و وزن جرمی بسته ی مورد نظر اندازه‌ گرفته می‌ شود و هر کدام از آن ها که عدد بزرگتری را نشان دهد، مبنای محاسبات قرار خواهد گرفت. بدین معنا که اگر وزن بسته سنگین ‌‌تر باشد، بر اساس وزن هزینه ی ارسال خواهد بود.

اما اگر چنان چه وزن بسته ی مورد نظر بسیار کمتر از حجم آن باشد و بسته حجم بزرگ تری داشته باشد، مبنای هزینه بر اساس حجم در نظر گرفته خواهد شد.

سوالات متداول

ارسال مرسوله از طریق پست اکسپرس بین المللی چند روز کاری به طول می انجامد؟

معمولاً پست اکسپرس بین المللی از طریق هوایی بین تا چهارده روز کاری بسته ‌های پستی را از مبدا به مقصد مورد نظر ارسال می کند. البته در برخی از موارد خاص این مدت زمان ممکن است تغییراتی هم داشته باشد.

پست اکسپرس خارجی چه تفاوتی با پست اکسپرس داخلی دارد؟

در پست اکسپرس بین ‌المللی زمان دقیق تحویل کالا در آن مشخص نمی باشد. اما در خدمات پست اکسپرس داخلی معمولا کوتاه ترین زمان برای ارسال کالای پستی صرف می شود و می توان گفت که تقریباً زمان تحویل بسته ی مورد نظر به طور دقیق مشخص می باشد.

چه موادی را نمی توان از طریق پست اکسپرس خارجی ارسال یا دریافت نمود؟

ارسال کالا از طریق پست اکسپرس خارجی، قوانین به خصوصی دارد. بهتر است بدانید که مواد منفجره، مایعات، مواد مخدر، عتیقه و اشیاء قدیمی را از طریق این پست نمی‌توان ارسال یا دریافت کرد.

برای محاسبه هزینه پست اکسپرس بین المللی چه چیزی مبنای محاسبه قرار می گیرد؟

وزن حجمی و وزن جرمی بسته ی مورد نظر، برای محاسبه هزینه پست اکسپرس بین المللی اندازه‌ گرفته می‌ شود و هر کدام از آن ها که عدد بزرگتری را نشان دهد، مبنای محاسبات قرار خواهد گرفت.

جمع بندی

در نوشتن این مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سعی نمود تا کلیه ی نکاتی که بایستی در مورد پست اکسپرس خارجی بدانید در اختیار همراهان ارجمند قرار دهیم. و در نهایت بهتر است این نکته را بدانید که عواملی همچون نوع کالای مورد نظر، طول مسافت میان مبدا و مقصد کالا، وزن کالای مربوطه و چگونگی سرویس درب به درب، نحوه ی بسته‌بندی کالا در تخمین هزینه‌ پست اکسپرس بین المللی تاثیر بسیار زیادی دارند. برای ارسال بسته های پستی مطمئن ترین راه پیدا نمودن شرکت های بسیار معتبر است که این خدمات را ارائه خواهند داد.

استفاده از خدمتdoor to door ، جزء راحت‌ ترین و مطمئن ‌ترین گزینه ‌ی این روش حمل و نقل بین المللی می‌باشد، که صفر تا صد تحویل کالا از مقصد و تحویل بار به مقصد را برعهده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از پست اکسپرس خارجی و همچنین شرایط و هزینه پست اکسپرس بین المللی می‌توانید با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *