هزینه-انبارداری-در-وارداتچگونه-هزینه‌ها-را-کاهش-دهیم؟

هزینه انبارداری در واردات | چگونه هزینه‌ها را کاهش دهیم؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

 یکی از دغدغه های فروشندگان و شرکت های تولید کننده کالا کاهش هزینه انبارداری می باشد. کاهش تعرفه انبارداری برای واردات یکی از روش های بسیار خوب جهت بالا بردن میزان سود است. همان طور که می‌دانید در حال حاضر هزینه ‌های انبارداری در گمرک بسیار بالا است که در شهر های بزرگ صرفه اقتصادی ندارد. تا آخر این محتوا با ما همراه باشید تا با هزینه انبارداری در واردات

از طرف دیگر رقابت ‌های صنایع گوناگون با یکدیگر، مخصوصا در حوزه پایین آوردن تعرفه های قسمت های مختلف انبارداری وجود دارد. بیشتر افراد تصور می کنند که به منظور کاهش تعرفه انبارداری برای واردات باید از نیروها و امکانات کمتری استفاده کنند؛ در حالی‌ که کاهش هزینه انبارداری در گمرک به‌ معنای بهینه تر شدن یک کسب و کار می باشد. لذا بهتر است شما عزیزان جهت اطلاع از راهکارهای کاهش هزینه انبارداری با این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

هزینه انبارداری در واردات

هزینه انبارداری در واردات

شاید این سوال در ذهن خیلی از شما عزیزان ایجاد شود که منظور از هزینه انبارداری در گمرک چیست؟ همان طور که می‌دانید، هزینه ای که باید در خصوص خدمات بارگیری و ترخیص کالا  پرداخته شود، به عنوان تعرفه انبارداری برای واردات کالا شناخته می شود. همان گونه که در ابتدا نیز گفته شد یکی از مهمترین دغدغه های تجار و بازرگانان و همچنین شرکت های تولید کننده کالا این است که چقدر از بودجه خود را برای پرداخت هزینه انبارداری در گمرک باید کنار بگذارند.

در واقع شورای عالی هزینه های انبارداری در گمرک، با هر دو روش هوایی و زمینی را تعیین می کند؛ اما بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم برای تجارت، اطلاعات لازم در خصوص این هزینه ها داشته باشید. بنابراین در ادامه مقاله با عوامل تاثیر گذار در هزینه های انبارداری در گمرک بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با انبارداری در گمرک

به محیطی که کالاهای مختلف تجار و بازرگانان، اعم ازمواد اولیه و کالاهای صنعتی در آن نگهداری و توسط سامانه ‌ی مربوطه به درستی طبقه ‌بندی و تنظیم شده اند، انبارگفته خواهد شد. درواقع بازرگانان می توانند از زمان تحویل کالاهای خودتا سه ماه بعداز آن بارخودرا ترخیص کنند که مشمول هزینه انبارداری در گمرک خواهند شد.

حتی امکان دارد برخی دیگر از تجار تمایل داشته باشند بار خود را در مدت زمان بیشتری در این محیط نگه دارند. بنابراین برخی از شرکت ‌های باربری همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در کشورهای ترکیه، دبی و انگلیس خدمات انبارداری ارائه می دهند و شما با کمک گرفتن از آن در طی مراحل واردات، هیچ نگرانی نخواهید داشت و تعرفه انبارداری برای واردات کالاهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد. حتی می ‌توانید تا مدت زمانی که مدنظر دارید کالاهای خود را در انبار نگهداری کنید.

عوامل موثر در هزینه انبارداری در گمرک

در پی نگهداری کالا، ذخیره محصول و مواد اولیه در انبار، تعرفه هایی به عنوان هزینه انبارداری در گمرک برای سازمانی که مربوط به آن است، باید پرداخت شود که چندین بخش دارد. بنابراین شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تصمیم دارد در ادامه عوامل موثر در تعرفه انبارداری برای واردات را به طور کامل شرح دهد.

هزینه های مربوط به نرخ کالا

به مجموعه هزینه هایی که برای خرید محصولات باید به فروشنده آن پرداخت شود و همچنین مواردی همچون هزینه های نقل و انتقال، بازرسی محصولات در گمرک، دریافت مجوز و… هزینه های نرخ کالا گفته می شود و تا موقعی که در مورد تخفیف کلی صحبتی نشده باشد، مقدار سفارش محصول در هزینه آن تاثیری ندارد.

هزینه سود سرمایه

نگهداری محصولات و مواد اولیه در گمرک به سرمایه فراوانی نیاز خواهد داشت. هزینه انبارداری در گمرک بر عهده سازمان مرتبط با آن خواهد بود. باید این نکته را مد نظر داشت که در فرآیند انبارداری تا زمان وجود کالا در انبار، برای سازمان مشکل ساز نخواهد بود؛ اما در صورت طولانی شدن مدت نگهداری محصولات در انبار این امکان وجود دارد هزینه های فراوانی را برای سازمان مربوط به آن در پی داشته باشد.

هزینه انبارداری در گمرک

تعرفه انبارداری برای واردات به هزینه های گفته می شود که گمرک در ازای نگه داری و مراقبت از محصولات از سازمان های مربوطه أخذ می کند، که این هزینه ‌ها شامل هزینه های اجاره انبار، هزینه نقل و انتقال کالا و … می شود.

راهکارهای کاهش هزینه انبارداری

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجای مقاله در رابطه با تعرفه انبارداری برای واردات عنوان کرده ایم، اکنون نوبت آن است که به دنبال راهکارهایی جهت کاهش هزینه انبارداری در گمرک باشیم. قبلا هم اشاره کردیم که موضوع انبارداری می تواند تاثیر فراوانی بر روی کاهش هزینه های واردات بار داشته باشد.

با این اوصاف، بهره مندی از خدمات انبارداری تا حدودی می تواند از ایجاد هزینه های اضافی در مورد نقل و انتقال کالا ممانعت کند. به طور کلی راهکارهای کاهش تعرفه انبارداری برای واردات کالا شامل تجمیع بار و ممانعت از ارسال خرده بار،  خدمات واردات کالا همراه با انبارداری و بهره گیری از کانتینر اختصاصی می باشد که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

تجمیع بار و ممانعت از ارسال خرده بار

نخستین راهی که جهت پایین آوردن هزینه انبارداری در گمرک وجود دارد، تجمیع بار و ممانعت از ارسال خرده بار است. قطعا شما همراهان گرامی به خوبی می دانید که در هر بار از واردات و صادرات محصول لازم است که  محصولات خریداری شده، به مکان بارگیری منتقل شوند و سپس به مقصد مورد نظر فرستاده شوند. در این حالت اگر تجار و بازرگانان ارسال خرده بار داشته باشند مستلزم پرداخت هزینه های فراوانی خواهند شد. به همین دلیل با استفاده از خدمات انبارداری و تجمیع بار می توان از هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

خدمات واردات کالا به همراه انبارداری

 استفاده از خدمات انبارداری شرکت های بازرگانی از دیگر راهکارهای کاهش تعرفه انبارداری می باشد. به طور مثال شرکت های بازرگانی همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ارائه خدمات در کنار واردات بار، خیال مشتریان را از بابت پرداخت هزینه های اضافی راحت می کند.

بهره گیری از کانتینر اختصاصی

راهکار دیگر جهت کاهش تعرفه انبارداری برای واردات بهره گیری از کانتینرها و بارگنج های اختصاصی است. ممکن است تجار تمایل به استفاده از روش حمل گروپاژ نداشته باشند و از طرف دیگر هم محصولات آن ها از گنجایش یک بارگنج کمتر باشد. در این شرایط برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی نیاز است تا زمان رسیدن اندازه بار به اندازه گنجایش بارگنج دست نگه داشته شود.

مزایای استفاده از انبارداری

همان طور که در این مقاله درباره هزینه انبارداری در گمرک و تعرفه انبارداری برای واردات صحبت کردیم، متوجه شدیم که خدمات انبارداری علاوه بر نگهداری مرسولات، دارای مزیت های دیگری نیز می باشد. این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

آنالیز و بررسی میزان موجودی محصولات

در واقع اطلاع از موجودی کالا و میزان کالای جا به جا شده می تواند جهت برنامه ریزی بهتر برای آینده کمک کننده باشد.

کاهش هزینه‌ های تمام شده

همان طور که گفته شد با شرایط موجود خدمات انبارداری، می‌توان مدت زمان کافی جهت برنامه ریزی به منظور پایین آمدن هزینه‌ های تمام شده داشت. علاوه بر این با توجه به این که مرسولات در جای مناسبی نگه داشته می شوند، می‌توان تا رسیدن زمان مناسب جهت عرضه مرسولات به بازار صبر کرد.

محفاظت از مرسولات

برخورداری از انباری که با نیاز‌های مرسولات سازگار باشد، برای یک تجارت بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر مرسولات فاسد شدنی و در عین حال به سردخانه نیاز داشته باشند، باید مطمئن شد که مرسولات در انباری با تجهیزات پیشرفته نگه داشته می شوند.

جریان سریع نقل و انتقال محصول

خدمات انبارداری این امکان را برای مشتریان به وجود می آورد که مرسولات در مناسب ترین شرایط بارگیری و نقل و انتقال داده شوند.

سوالات متداول

منظور از هزینه انبارداری در گمرک چیست؟

همان طور که در طول مقاله نیز گفته شد منظور از تعرفه انبارداری برای واردات کالا، هزینه ای است که باید در رابطه با خدمات بارگیری و ترخیص کالا پرداخت شود.

چه عواملی در تعیین تعرفه انبارداری برای واردات تاثیرگذارند؟

نگه داشتن، ذخیره محصول و مواد اولیه در انبار شامل هزینه هایی به عنوان هزینه انبارداری می شود که شامل چندین بخش می باشد که عوامل مختلفی در تعیین آن نقش دارند؛ این عوامل شامل هزینه های مربوط به نرخ کالا، هزینه سود سرمایه و هزینه های انبارداری در گمرک می باشد.

برای کاهش هزینه های انبارداری چه راهکارهایی وجود دارد؟

قبلا هم اشاره کردیم که انبارداری می تواند تاثیر بسزایی روی کاهش هزینه های واردات کالا داشته باشد. با این حال، استفاده از خدمات انبارداری تا حدودی می تواند از ایجاد هزینه های اضافی ممانعت کند. به طور کلی راهکارهای کاهش تعرفه انبارداری برای واردات کالا شامل تجمیع بار و ممانعت از ارسال خرده بار،  خدمات واردات کالا همراه با انبارداری و بهره گیری از کانتینر(بارگنج) اختصاصی است.

استفاده از خدمات انبارداری چه مزیت هایی را در پی دارد؟

استفاده از خدمات انبارداری علاوه بر نگهداری مرسولات، دارای مزیت هایی همچون آنالیز و بررسی میزان موجودی محصولات، کاهش هزینه‌ های تمام شده، محافظت از مرسولات و جریان سریع نقل و انتقال محصول می باشد.

جمع بندی

به طور کلی جهت آگاهی یافتن از تعرفه انبارداری برای واردات بهتر است به یک شرکت بازرگانی همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مراجعه کنید؛ زیرا عدم آگاهی از هزینه انبارداری در گمرک می‌تواند شما عزیزان را با مشکل مواجه کند.

در واقع شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با داشتن چندین سال تجربه در حوزه واردات کالا از کشورهای مختلف و همین‌ طور خدمات انبارداری ، آمادگی ارائه خدمات به مشتریان خود را دارد. علاوه بر این، این شرکت معتبر از پرسنلی متخصص و مجرب برخوردار بوده که کار شما همراهان گرامی را به بهترین شکل ممکن انجام خواند داد.

 از جمله خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می‌توان به واردات بار با پست، واردات بار از چین، واردات بار از امارات، انبارداری در دبی و انبارداری در انگلیس و انبارداری در ترکیه اشاره کرد. تنها کافیست با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و از تعرفه انبارداری برای واردات اطلاع پیدا کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *