هر-آنچه-که-درمورد-کارگو-دبی-باید-بدانید

هر آنچه که درمورد کارگو دبی باید بدانید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از مهم ‌ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی، کارگو دبی می باشد که در جهان امروزی به یکی از قطب ‌های اصلی تجارت مبدل گردیده است. این روزها افزایش واردات از شهر دبی به ایران، سبب شده است که بازرگانان و تجار ایرانی هم توجه بخصوصی به این شهر داشته باشند.

با توجه به نزدیک بودن بندرهای دبی، علی الخصوص بندر جبل علی به کشور ایران، حمل بار از دبی به ایران بسیار به صرفه و آسان می ‌باشد. علاوه بر این خیلی از شرکت‌ های بازرگانی مربوط به ایران، از طریق شهر دبی محموله های خود را از اروپا ترانزیت نموده و به ایران منتقل می ‌کنند. در این مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد دارد که در مورد حمل کارگو دبی، روش‌ های مربوط به آن و همچنین هزینه کارگو از امارات، اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهد.

نحوه حمل کارگو دبی به ایران

همان طور که در مقدمه بیان شد، با زیاد شدن تجارت بین ایران و امارات متحده ی عربی، حمل بار از دبی به ایران نیز متعاقباً افزایش قابل توجهی داشته است. حمل کارگو دبی به ایران به دو روش هوایی و دریایی انجام می‌ شود که با توجه به نوع محصول، بسته بندی، وزن و حجم آن و همچنین هزینه‌ ای که مایل به پرداخت آن هستید، شما عزیزان می ‌توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام به ارسال نمودن بار از دبی به ایران، از کل قوانین و شرایط هزینه کارگو از امارات اطلاع پیدا کنید.

 با انجام این کار هنگام حمل بار از دبی به ایران هیچ گاه با مشکل مواجه نخواهید شد. خیلی از محموله ها از طریق روش هوایی به ایران ارسال می گردند، به جز در شرایطی که حجم و وزن بار مورد نظر بیشتر از هزار کیلوگرم باشد.

در این شرایط هزینه کارگو از امارات و دبی به روش هوایی بسیار زیاد بوده و مقرون به صرفه نمی باشد، بنابراین بهتر است که از روش دریایی جهت حمل کارگو از دبی به ایران استفاده شود. در ادامه ی مطلب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انواع روش های حمل کارگو را به شما عزیزان معرفی خواهد نمود.

معرفی روش های حمل کارگو از دبی (دریایی و هوایی)

همان طور که می دانید دبی شهر بسیار کوچکی در حاشیه ی خلیج فارس می باشد و به عنوان ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود. از مسیرهای صادراتی پرسود برای تاجران کشورمان، صادرات به کشور امارات و دبی می باشد. بنابراین باید با تمامی قوانین در رابطه با حمل بار از دبی و هزینه کارگو از امارات آشنایی داشته باشید.

همان طور که در مطلب قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، حمل کارگو دبی به ایران به دو روش دریایی و هوایی صورت می پذیرد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ادامه ی این مطلب به شرح آن ها می پردازد.

حمل کارگو از دبی به ایران به روش هوایی

رایج‌ ترین روش حمل کارگو از دبی به ایران حمل هوایی می باشد. این روش مناسب بارهایی است که وزنشان زیر هزار کیلوگرم می باشد. هزینه کارگو از امارات برای کالاهایی که بیش از هزار کیلو باشد، به روش هوایی اصلا مقرون به صرفه نیست، اما در عین حال اگر برای شما زمان با اهمیت تر از هزینه است، روش هوایی بهترین گزینه می ‌باشد.

مهم ‌ترین مزیت‌ حمل بار از دبی به روش هوایی، ارسال سریع بار می باشد. معمولا بارهایی که به روش هوایی از دبی به ایران منتقل می‌ شوند، حدود سه تا پنج روز طول می کشد تا به فرودگاه امام خمینی (ره) برسند و شما می‌توانید در این فرودگاه پروسه ی ترخیص کالای خود را شروع کنید.

از دیگر مزایای روش هوایی این است که بسته بندی محموله ها به صورت کاملاً تخصصی اجرا می شود تا در طول راه دچار مشکل نشوند، در واقع امن‌ ترین روش حمل کارگو دبی به تهران، روش هوایی است. یکی دیگر از مزیت ‌های این روش این است که محموله تحت تأثیر شرایط جو قرار نخواهد گرفت و احتمال آسیب در اثر شرایط نامناسب جوی وجود ندارد.

حمل بار از دبی به تهران به روش هوایی معایبی هم دارد که هزینه کارگو از امارات و دبی، مهم ‌ترین آن‌ ها است، بهتر است بدانید که حمل هوایی از نظر هزینه گران‌ تر از حمل دریایی می باشد که بر اساس وزن، نوع، حجم و سایر اولویت‌ های تاجران یکی از این دو روش برای حمل بار از دبی به ایران در نظر گرفته می شود.

حمل کارگو از دبی به ایران به روش دریایی

در روش دریایی، حمل بار از دبی به ایران از طریق بندر جبل علی انجام می گردد. به طور معمول بارهای مورد نظر به بنادری همچون شهید رجایی، عسلویه و بوشهر ارسال می‌ شوند. روش دریایی نیز دارای مزایا و معایب می باشد؛ به عنوان مثال یکی از مزایای حمل کارگو دبی به ایران به روش دریایی، پایین بودن هزینه کارگو از امارات است.

هنگامی که بار مورد نظر شما دارای حجم و وزن زیادی است، به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود که آن را از طریق هوایی ارسال کنید؛ ارسال نمودن محموله های سنگین و پرحجم به روش دریایی نسبت به روش هوایی کم هزینه تر می باشد. از معایب روش دریایی می توان به کند بودن آن شاره نمود. این روش بیشتر از روش حمل هوایی زمان لازم دارد تا بار مورد نظر را به مقصد برساند.

 در این روش کشتی مربوطه به یکی از بندرهای جنوب ایران می ‌رسد و شما باید هزینه حمل بار از دبی، از طریق بندر را هم بپردازید. علاوه بر این ممکن است محموله تحت تأثیر شرایط جوی هم قرار گیرد. همچنین بهتر است بدانید که ترخیص کالا از گمرک بندرهای جنوب پیچیده ‌تر از ترخیص آن در گمرک مربوط به  فرودگاه امام می ‌باشد. با این اوصاف، اگر برای شما هزینه کارگو از امارات و دبی در اولویت قرار دارد، مناسب‌ ترین راه برای حمل کالای شما، روش دریایی است.

لیست محصولات وارداتی از دبی به کشور

همان طور که بیان کردیم، امروزه دبی نه تنها به عنوان یک گذرگاه برای ترانزیت بار از تمام کشورهای اروپایی به ایران است، بلکه با زیاد شدن تجارت بین ایران و امارات محموله های زیادی از دبی وارد ایران می ‌شوند. تجار محترم کالا با واردات و حمل بار از دبی به ایران و به فروش رساندن این محموله ها در بازارهای کشور می ‌توانند سود قابل توجهی را کسب کنند.

پایین بودن هزینه کارگو از امارات و حمل کارگو دبی به ایران سبب می ‌شود که قیمت تمام شده ی کالا پایین‌ آمده و در نهایت سود بیشتری نصیب تاجران و بازرگانان می گردد. دبی به عنوان یکی از مراکز بزرگ خرید در خاورمیانه شناخته شده است و محصولات فراوانی را به کشورهای دیگر صادر می کند. در ادامه سعی داریم لیست محصولات وارداتی از دبی به ایران را بیان کنیم.

  • انواع لباس
  • ماشین
  • انواع سنگ‌ قیمتی
  • قطعات یدکی مربوط به خودرو
  • گوشی های تلفن همراه و تبلت و لوازم جانبی
  • انواع لپتاپ و لوازم جانبی مربوط به آن
  • لوازم خانگی
  • مجموعه ی ماشین آلات صنعتی
  • مواد پلاستیکی و…

هزینه کارگو از دبی به ایران

بهتر است بدانید که هزینه کارگو از امارات بسته به روش حمل دریایی و یا هوایی خیلی متفاوت است؛ علاوه بر این حمل بار از دبی به عوامل مختلفی هم بستگی دارد و قیمت ثابتی را برای حمل کارگو از دبی به ایران نمی توان اعلام نمود. به طور کلی هزینه کارگو دبی به ایران به عوامل زیر وابسته است:

  • ایرلاین انتخاب شده (تعرفه ی ایرلاین ‌ها در روش هوایی با هم متفاوت است)
  • حجم کالای مورد نظر
  • نوع بار
  • هزینه ی صدور بارنامه
  • هزینه‌های مربوط به تشریفات گمر
  • وزن کالا

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حمل کارگو دبی و هزینه کارگو از امارات، می‌توانید با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس گرفته و بعد از اعلام مشخصات کالا، هزینه ی حمل بار از دبی را جویا شوید.

سوالات متداول

حمل کارگو از دبی به ایران به چند روش انجام می شود؟

حمل کارگو دبی به ایران به دو روش هوایی و دریایی انجام می‌ شود که با توجه به نوع محصول، بسته بندی، وزن و حجم آن و همچنین پرداخت هزینه‌ برای حمل بار از دبی، تجار محترم می توانند یکی از این دو روش را انتخاب کنند.

حمل بار از دبی به روش هوایی چه مزایایی دارد؟

مهم ‌ترین مزیت‌ حمل بار از دبی به روش هوایی، ارسال سریع بار می باشد. از دیگر مزایای روش هوایی این است که بسته بندی محموله ها به صورت کاملاً تخصصی اجرا می شود تا در طول راه دچار مشکل نشوند. یکی دیگر از مزیت ‌های این روش این است که محموله تحت تأثیر شرایط جو قرار نخواهد گرفت و احتمال آسیب در اثر شرایط نامناسب جوی وجود ندارد.

محصولاتی که از دبی به کشور وارد می شوند، شامل چه مواردی است؟

انواع لباس، ماشین، انواع سنگ‌ قیمتی، قطعات یدکی مربوط به خودرو، گوشی های تلفن همراه و تبلت و لوازم جانبی، انواع لپ تاپ و لوازم جانبی آن، لوازم خانگی، مجموعه ی ماشین آلات صنعتی، مواد پلاستیکی و… از جمله محصولاتی هستند که هنگام حمل بار از دبی به ایران وارد می شوند.

هزینه کارگو از امارات به ایران به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی همچون ایرلاین انتخاب شده، حجم کالای مورد نظر، نوع بار، هزینه ی صدور بارنامه، هزینه‌های مربوط به تشریفات گمرک و وزن کالا در هزینه کارگو از امارات تاثیرگذار هستند.

جمع بندی

با توجه به مطالب بالا شما عزیزان متوجه شدید که دبی از مهم ‌ترین شهرهای امارات متحده ی عربی می باشد که به عنوان قطب اصلی تجارت در دنیا محسوب می گردد. تاجران ایرانی خیلی زیادی هر ساله از طریق شهر زیبای دبی انواع محموله ها را به ایران ترانزیت می نمایند. علاوه بر این واردات بار از دبی در سال های اخیر بسیار رونق پیدا کرده است که سود قابل توجهی را عاید بازرگانان کشور ما نموده است.

در این مقاله در خصوص حمل کارگو دبی به ایران، روش‌ های مربوط به آن و هزینه کارگو از امارات به ایران صحبت نمودیم، امیدواریم مطالب این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس برای شما همراهان ارجمند مفید واقع شده باشد. اگر در زمینه حمل بار از دبی سوالی داشتید، می توانید با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را در این زمینه رفع نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *