مهمترین بنادر کانادا

معرفی مهمترین بنادر کانادا | هر آنچه که باید بدانید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

کانادا، همراه با 13 ایالت که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام امتداد دارند، یکی از برترین مقاصد تجارت دریایی در آمریکای شمالی است. مونترال، ونکوور و هالیفاکس از مهمترین بنادر کانادا هستند که مسیرهای ارتباطی دریایی کانادا با سایر کشورها را هموار کردند. کانادا به دلیل روابط گسترده با آمریکا و وجود استانداردهای بالای زندگی به یکی از کشورهای مهاجرت و نقطه شروع سرمایه گذاری تبدیل شده است.

 اقتصاد کانادا پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد و بستری ایده آل برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی فراهم می کند. در این مقاله به معرفی نام بنادر کانادا برای کشتیرانی و حمل و نقل اقیانوس می پردازیم. در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

معرفی مهمترین بنادر کانادا
معرفی مهمترین بنادر کانادا

مهمترین بنادر کانادا

حمل و نقل به کانادا از طریق دریا و با استفاده از مهمترین بنادر کانادا، روشی ارزان برای جابجایی مقادیر زیادی کالا در مسافت های طولانی است. وجود بنادر کشتیرانی کانادا این کشور را به مراکز تجاری در اقصی نقاط جهان متصل کرده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، کانادا با چندین اقیانوس هم مرز است و همین امر باعث توسعه کارآمدترین و مدرن ترین بنادر کانادایی در جهان شده است. همچنین امکان دسترسی آسان تر و ارزان تر به خشکی از طریق دریا و کشتی را فراهم می کرد.

برخی از بزرگترین و مهم ترین بنادر کانادا که شلوغ ترین بنادر نیز نامیده می شوند، شامل موارد زیر است. برای آشنایی بیشتر با مهمترین بنادر کانادا، در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید.

بندر ونکوور

این بندر از مهمترین بنادر کانادا و همچنین بزرگترین بندر کشتیرانی کانادا است که تحت نظارت و مدیریت ونکوور فریزر است. در آمریکای شمالی، بندر ونکوور سومین بندر بزرگ از نظر ظرفیت بار است. همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک این بندر در بین مسیرهای مختلف تجاری دریایی و مسیرهای ماهیگیری رودخانه ای، به عنوان یک بندر اصلی تسهیل کننده تجارت بین المللی و سایر اقتصادهای جهانی معرفی شده است. لازم به ذکر است که شبکه پیچیده ای از بزرگراه ها و خطوط ریلی بین ایالتی در خدمت این بندر است.

بندر ونکوور بیش از 76 میلیون تن از کل محموله های کشور را جابجا می کند. این بندر با 25 ترمینال جابجایی کانتینر، جابجایی محموله های فله، جابجایی محموله (معامله)، کشتی سازی و تعمیرات و صنایع دریایی برای بیش از 30 هزار نفر شغل ایجاد کرده است. علاوه بر اهمیت این بندر برای صنایع کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، بندر ونکوور همچنین بندر اصلی کشتی ونکوور-آلاسکا است.

بندر ونکوور، یکی از مهمترین بنادر کانادا
بندر ونکوور، یکی از مهمترین بنادر کانادا

بندر مونترال

مونترال یکی از شلوغ ترین و مهمترین بنادر کانادا است. بندر مونترال در نزدیکی رودخانه لارنس یکی از بنادر مهم کانادا است. این بندر که در کوتاه ترین مسیر تجاری بین آمریکای شمالی، مدیترانه و اروپا قرار دارد، تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد کبک و مونترال داشته است. علاوه بر این، بندر مونترال به عنوان یک بندر کانتینری بین المللی، خدمات حمل و نقل را به تورنتو، سایر مناطق مرکزی کانادا، غرب میانه ایالات متحده و شمال شرقی ایالات متحده ارائه می دهد.

 این بندر به کمک آخرین فناوری و هوش مصنوعی، بستر مناسبی را برای حمل کانتینر فراهم کرده و با وجود پایانه های قرنطینه ای متعدد، به بالاترین ظرفیت TEU رسیده است، بنابراین تناژ بار سالانه این بندر بیشتر است. به لطف خدمات مستقیم بین مونترال و بنادر کشتیرانی دریای مدیترانه و کارائیب، این بندر از ترافیک ترانزیتی کانال سوئز و کانال پاناما بهره می برد. ذکر این نکته ضروری است که بندر مونترال از کشتی های کروز و همچنین خدمات باربری و حمل و نقل دریایی استقبال می کند. این بندر توسط اداره بندر مونترال کنترل می شود.

بندر پرنس روپرت

پرنس روپرت یکی دیگر از مهمترین بنادر کانادا است که به عنوان جایگزینی برای بندر ونکوور ساخته شده است. پرنس روپرت، واقع در 350 مایلی شمال ونکوور، در دهه گذشته سریعترین بندر کانادا در حال رشد بوده است. این بندر در منطقه ساحل شمالی بریتیش کلمبیا قرار دارد و دسترسی گسترده ای به بازارهای جهانی دارد. بندر پرنس روپرت سومین بندر بزرگ کانادا از نظر حجم کانتینر و بار پس از بندر مونترال و بندر ونکوور است. این بندر که در سال 2007 به عنوان یک بندر کشتی به ریل افتتاح شد، با رشد دو رقمی ترافیک کانتینری در طول شش سال گذشته، فورا مورد توجه کشتی‌گیران قرار گرفت.

بندر هالیفاکس

بندر هالیفاکس یکی دیگر از مهمترین بنادر کانادا است که شامل امکانات بندری و کشتیرانی مختلف در هالیفاکس، نوا اسکوشیا است. این بندر در سواحل شرقی کانادا واقع شده است و به عنوان اولین بندر ورودی و آخرین بندر خروجی آمریکای شمالی از موقعیت استراتژیکی برخوردار است. این یک بندر طبیعی عمیق، عریض و بدون یخ با جریان های جزر و مدی است که 2 روز از اروپا و 1 روز از آسیای جنوب شرقی (از طریق کانال سوئز) فاصله دارد.

 علاوه بر این، یکی از معدود بنادر در ساحل شرقی است که می تواند کشتی های کانتینری Panamax Mail  را با بارگیری کامل با استفاده از آخرین فناوری حمل کند. این بندر سالانه بیش از 1500 کشتی را جابجا می کند، 15000 شغل ایجاد می کند و تاثیر اقتصادی 2 میلیارد دلاری دارد. هالیفاکس یکی از چهار بندر بزرگ کانتینری کانادا از نظر حجم بار است.

بندر سنت جان

سنت جان یک شهر بندری اقیانوس اطلس در ساحل فاندی نیوبرانزویک، کانادا است. بندر سنت جان که در شهر واقع شده است، مهمترین بنادر کانادا و همچنین بزرگترین بندر اقیانوس اطلس کانادا از نظر حجم است. با پایگاه های باری متعدد و به طور متوسط ​​28 میلیون تن بار در سال، از جمله فله خشک، مایع، بخش فله و کانتینر را جابجا می کند. این بندر تنها یک ساعت با مرز آمریکا فاصله دارد.

بندر سنت جان حمل و نقل روزانه به مراکز عمده جمعیت در مرکز کانادا و شمال غربی و غرب ایالات متحده دارد. پورت جان اتصال عالی به بازارهای داخلی کانادا از طریق جاده و راه آهن و همچنین یک پایانه تفریحی محبوب دارد. از این بنادر برای نصب نفت خام، بازیافت قراضه و سایر کالاها استفاده می شود.

بندر تورنتو

بندر تورنتو، یکی از بزرگترین و مهمترین بنادر کانادا، در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو قرار دارد. بندر تورنتو که تنها چند دقیقه از مرکز شهر تورنتو فاصله دارد، از سال 1793 دروازه تورنتو به خلیج سنت جان بوده است.  این بندر در درجه اول به عنوان مقصدی برای محموله های فله عمل می کند و دارای یک شبکه یکپارچه از ارتباطات جاده ای، ریلی و هوایی کم هزینه است که نشان دهنده یک عنصر منحصر به فرد و مهم از زیرساخت های اقتصادی شهر است. این بندر علاوه بر حمل و نقل کالا، پذیرای کشتی های کروز و مسافران از سراسر جهان از طریق بنادر کروز نیز می باشد.

برای اطلاع از ویژگی ها و خصوصیات هر یک از مهم ترین بنادر کانادا، با کاشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

بندر تورنتو، یکی از بزرگترین  بنادر کانادا
بندر تورنتو، یکی از بزرگترین بنادر کانادا

مزایای حمل بار دریایی به اروپا

حمل و نقل دریایی یکی از روش های محبوب تجار و بازرگانان به ویژه کسانی است که قصد ارسال کالاهای سنگین و بزرگ به کشورهای اروپایی را دارند. در این نوع حمل و نقل از کانتینر و کشتی های باری برای حمل بار استفاده می شود. حمل بار دریایی به اروپا با استفاده از مهمترین بنادر کانادا دارای مزیت های متعددی است که این مزیت ها شامل موارد زیر می شود:

  • امنیت بالا
  • هزینه حمل و نقل مناسب
  • محدودیت در حمل و نقل کالاهای بزرگ و سنگین

به طور کلی باید گفت که اگر محموله حاوی کالاهای حجیم و بزرگ باشد و هزینه آن در زمان تحویل بیشتر باشد، بهتر است برای ارسال بار به اروپا از حالت دریا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

جمع بندی

امروزه صنعت کشتیرانی یکی از مهمترین صنایعی است که اقتصاد جهان به آن وابسته است. موقعیت جغرافیایی کانادا و بنادر بزرگ این کشور، آن را به قطب تجاری و مقصد کشتی های باری تبدیل کرده است. بنابراین حمل و نقل دریایی از نقاط مختلف به بنادر کانادا و بالعکس ارزانتر از حمل و نقل هوایی به خصوص حمل کانتینری و فله است. در این مقاله سعی کردیم بزرگترین و مهمترین بنادر کانادا را معرفی کنیم و در مورد موقعیت جغرافیایی، ظرفیت های بندری و مسیرهای دسترسی آنها صحبت کنیم.

شما نیز می توانید از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه حمل بار دریایی، حمل بار ته لنجی، ترخیص کالا و هزینه های حمل و نقل استفاده کنید.

حمل بار دریایی به اروپا
حمل بار دریایی به اروپا

مهمترین بنادر کانادا کدامند؟

مهمترین بنادر کانادا شامل بندر ونکوور، بندر مونترال، بندر پرنس روپرت، بندر هالیفاکس، بندر سنت جان، بندر تورنتو می باشد که هر کدام از این بنادر دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که می تواند انتخاب خوبی برای مقصد بار شما باشد.

بندر ونکوور چه ویژگی هایی دارد؟

این بندر یکی از مهم ترین بنادر کانادا می باشد که سومین بندر بزرگ از نظر ظرفیت بار است. همچنین به عنوان بندر تسهیل کننده برای تجارت بین المللی شناخته می شود. این بندر با 25 ترمینال برای جابه جایی محموله، فرصت شغلی مناسبی را برای 30 هزار نفر ایجاد کرده است.

خصوصیات بندر تورنتو چیست؟

بندر تورنتو که یکی از بزرگترین و مهمترین بنادر کانادا به حساب می آید؛ همچنین، مقصدی مناسب برای محموله های فله ای می باشد. این بندر یکی از بزرگ ترین بنادر داخلی کانادا می باشد که در سواحل شمال عربی دریاچه انتاریو قرار گرفته است.

حمل بار دریایی به اروپا چه مزیت هایی دارد؟

از مزیت های حمل و نقل دریایی به اروپا می توانیم به امنیت بالا برای محموله، هزینه حمل و نقل مناسب، محدودیت برای حمل بارهای سنگین و بزرگ اشاره کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *