مهمترین بنادر تجاری هند

معرفی مهمترین بنادر تجاری هند (راهنمای کامل)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مهمترین بنادر تجاری هند به‌ عنوان یکی از اصلی ترین نقاط ترانزیت در جهان، به جا به جایی بین ‌المللی کالا معروف هستند. امروزه بنادر تجاری هند به دلیل وجود جمعیت زیاد و تولید فشرده، به یک مکان بسیار پررونق تجارت و صنعت تبدیل شده است. این مقاله به معرفی برخی از بنادر تجاری بزرگ و معروف هند، امکانات و فناوری های مورد استفاده در این بنادر تجاری، اطلاعاتی در مورد نحوه حمل کالا به هند با کشتی و همچنین نکاتی در مورد حمل و نقل به هند می پردازد.

برای اطلاع از انواع خدمات حمل و نقل دریایی و کانتینری با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید. در این مقاله فهرست کاملی از بنادر تجاری در هند را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

معرفی بنادر تجاری هند
معرفی بنادر تجاری هند

معرفی مهمترین بنادر تجاری هند

کشور هند در تمام سواحل این کشور دارای بندر های دریایی بزرگی است، بنابراین وضعیت تجاری کشور باعث افزایش ترافیک تجاری به این کشور و حمل و نقل دریایی به هند شده است. کشور هند دارای بسیاری از بنادر تجاری برای حمل کالا می باشد که این بنادر، جزو مهمترین بنادر تجاری هند به حساب می آیند. بازرگانان و تاجران برای صادرات و واردات کالا به این کشور، بهتر است خصوصیات هر یک از این بنادر را بدانند. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، بنادر تجاری مهم هند و ویژگی های هرکدام از آن ها با هم بررسی خواهیم کرد.

جواهرلال نهرو

جواهر لال نهرو بزرگ ترین بندر در هند است و یکی از مهمترین بنادر تجاری هند در جنوب آسیا محسوب می شود. این بندر در شمال هند در ایالت گجرات واقع شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. این بندر بیش ترین حجم صادرات و واردات را از هند دارد و مرکز نفت، غذا، الکل، کالاهای تجاری و مواد معدنی است.

بندر مومبای

این بندر در بخش غربی هند در ماهاراشترا واقع شده است و بزرگترین و مهمترین بنادر تجاری هند است. این بندر دومین بندر بزرگ هند از نظر صادرات و واردات است. این بندر مرکز تجارت فولاد، زغال سنگ، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، مواد غذایی، الکل و محصولات کشاورزی است.

بندر مومبای، بزرگترین بندر تجاری هند
بندر مومبای، بزرگترین بندر تجاری هند

بندر کراچی

کراچی یکی دیگر از مهمترین بنادر تجاری هند است. این بندر در جنوب غربی پاکستان و نزدیک به مرز هند قرار دارد. کراچی سومین بندر تجاری بزرگ جهان است. این بندر مرکزی برای تجارت فولاد، نفت، مواد غذایی، الکل و محصولات شیمیایی است.

بندر کاندلا

این بندر در شمال شرقی هند در ایالت اوریسا واقع شده است. کاندلا یکی از مهمترین بنادر تجاری هند محسوب می شود و مرکز تجارت فولاد، محصولات معدنی، الوار، الکل و محصولات شیمیایی است.

بندر نویدا

این بندر در شمال هند در ایالت اوتار پرادش واقع شده است. بندر نویدا یکی از بزرگ ترین بنادر هند است و مرکز تجارت الکل، محصولات غذایی، پوشاک، الکترونیک، مواد شیمیایی و محصولات صنعتی است.

بندر ویشاخاپانتام

این بندر در جنوب هند در ایالت آندرا پرادش واقع شده است.  بندر ویشاخاپاتنام یکی از مهمترین بنادر تجاری هند در جنوب هند است و از آن برای فولاد، مواد غذایی استفاده می شود، این بندر مرکز تجارت پوشاک و سایر محصولات تجاری است.

بندر چنای

این بندر که در ایالت آندرا پرادش در شرق هند قرار دارد، هیزم، محصولات غذایی، الکل و غیره وارد می کند. این یک مرکز خرید است.

بندر هالدیا

این بندر در شمال شرقی هند و ایالت بنگال غربی ساخته شده و یکی از بنادر مهم جنوب آسیا است. این بندر مرکزی برای تجارت چوب، آهن، فولاد، کالاهای اساسی و محصولات شیمیایی است.

بندر پرادش

این بندر در شمال شرقی ایالت آسام هند واقع شده است و مرکز تجارت چوب، نفت، مواد غذایی و غیره است. هر بندر هند نقش مهمی در رشد صادرات و واردات آن دارد. به همین دلیل توجه به توسعه بنادر تجاری موجب افزایش انرژی اقتصاد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بنادر فوق، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

امکانات بنادر تجاری هند
امکانات بنادر تجاری هند

امکانات مهمترین بنادر تجاری هند

مهمترین بنادر تجاری هند با امکانات پیشرفته خود می توانند انتخاب خوبی برای حمل و نقل کالاهای مختلف به داخل و خارج از هند باشند. یکی از این فناوری ها سیستم پهلو گیری است. پهلو گیری فرآیند مهمی است که در هنگام تخلیه کشتی ها اتفاق می افتد. با استفاده از آن می توان کشتی ها را از روی شانه های آشیانه به سمت زمین پایین آورد. این فناوری باعث کاهش زمان بارگیری کشتی ها و در نتیجه افزایش کارایی و اثر بخشی بنادر هند شده است.

سایر امکانات مورد استفاده در بنادر هند برای پرسنل مانند بار، پالت، کانال های نوری و بی سیم، دستگاه های ردیابی و مراکز کنترل است. علاوه بر این، هند در ایجاد بنادر جدید و توسعه بنادر قدیمی پیشرفت قابل توجهی را تجربه می کند.

مهمترین نکات حمل بار دریایی به هند

اگر قصد ارسال بار به روش دریایی به کشور را دارید نیاز است با مهم ترین نکات حمل بار دریایی به هند آشنا شوید تا فرآیند ارسال بار به مهمترین بنادر تجاری هند به راحتی برای شما انجام شود. در اینجا چند نکته برای حمل و نقل به بنادر تجاری و مهم در هند آورده شده است:

زمان حمل دریایی

از دریاهای آسیا مانند دریای هند، خلیج فارس، اقیانوس آرام و دریای خزر برای حمل و نقل کالا های تجاری در سراسر جهان استفاده می شود. با این مسیر های دریایی، بسته به فاصله بین نقطه شروع و مقصد و نوع محموله، زمان ترانزیت بار می تواند از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. برای برنامه ریزی مناسب برای ارسال کالا به هند، زمان تحویل باید به دقت بررسی شود.

حمل کالا با کشتی های کانتینری

بیشتر کالاها با استفاده از کشتی های کانتینری به هند منتقل می شوند. این کشتی ها کالا ها را در کانتینر های استاندارد حمل می کنند و اغلب به بنادر تجاری بزرگ هند مانند بندر جواهر، بندر بمبئی و بندر کانارا ارسال می شوند.

مدارک لازم برای حمل کالا

مدارک لازم برای واردات کالا به هند باید تهیه شود. شامل: مدارک مربوط به صادرات کالا از کشور مبدا، مدارک مربوط به واردات کالا به هند از قبیل بیمه حمل و نقل، مجوز ورود، اظهارنامه گمرکی و …. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای حمل کالا به مهمترین بنادر تجاری هند ، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

هزینه های حمل و نقل

مهاجرت به هند هزینه های مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شود. هزینه های اصلی هزینه حمل، بسته بندی و بیمه است. هزینه حمل و نقل به نوع کالا، مسیر حمل و نقل، کمیت و وزن کالا و شرایط بازار بستگی دارد. علاوه بر این، باید هزینه های دیگری مانند گمرک و مالیات را نیز در نظر بگیرید. برای ارتقای کیفیت حمل و نقل و کاهش هزینه ها می توانید از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس استفاده کنید.

نکات مهم حمل بار دریایی به هند
نکات مهم حمل بار دریایی به هند

جمع بندی

همانطور که گفته شد مهمترین بنادر تجاری هند به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و وجود فناوری ها و منابع مدرن به یکی از مهم ترین مقاصد تجاری و تجاری در جهان تبدیل شده اند. حمل کالا به بنادر هند با کشتی به دلیل قیمت مقرون به صرفه، سرعت بالا، کاهش هزینه های حمل و نقل و دسترسی به بازارهای جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 علاوه بر این، پیشرفت‌ های فناوری حمل‌ و نقل مانند سیستم ‌های کنترل دما و رطوبت سیستم ناوبری پیشرفته استفاده از کشتی ‌های پیشرفته با راندمان بیشتر و هزینه‌ های کمتر می‌تواند نقش مهمی در بهبود حمل و نقل تجاری هند داشته باشد. شما همچنین برای کاهش هزینه های حمل بار به هند می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس که در زمینه های مختلفی همچون ارسال بار دریایی، ارسال بار هوایی، حمل بار ته لنجی، حمل درب به درب کالا و انجام تشریفات گمرکی خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد، کمک بگیرید.

 بنادر مهم تجاری هند کدام بنادر هستند؟

مهمترین بنادر تجاری هند شامل بندر جواهرلال نهرو، بندر مومبای، بندر کراچی، بندر کاندلا، بندر ویشاخاپانتام، بندر چنای، بندر هالیا، بندر گرادش می باشد که با توجه به ویژگی و خصوصیات هر یک از بنادر می توانید نسبت به ارسال بار به هند اقدام کنید.

بنادر تجاری هند چه امکاناتی دارد؟

بنادر هند به دلیل داشتن پیشرفته ترین امکانات برای حمل و نقل کالاها انتخاب مناسبی می باشد. از امکانات مهم ترین بنادر تجاری هند می توانیم به کانال های نوری و بی سیم، دستگاه های ردیابی، مراکز کنترل و سیستم پهلوگیری اشاره کنیم.

هنگام حمل بار به هند چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای ارسال بار به مهمترین بنادر تجاری هند باید به زمان حمل دریایی، حمل کالا با کشتی های کانتینری، مدارک لازم برای حمل کالا و هزینه های حمل و نقل توجه کنیم. رعایت تمامی نکات گفته شده، فرآیند ارسال بار را تسهیل می کند.

ویژگی بندر مومبای چیست؟

یکی از بزرگترین و مهم ترین بنادر تجاری هند که در بخش غربی این کشور در ماهاراشترا قرار گرفته است، بندر مومبای می باشد. برای صادرات و واردات دومین بندر بزرگ هند به شمار می رود. از طریق این بندر می توانید فولاد، زغال سنگ، پنروشیمی، کاشی و سرامیک، موادغذایی، الکل و محصولات کشاورزی را جابه جا کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *