چگونگی-محاسبه-هزینه-حمل-بار-از-استانبول-به-تهران-آموزش-صفر-تا-صد

چگونگی محاسبه هزینه حمل بار از استانبول به تهران | آموزش صفر تا صد

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که می دانید استانبول پرجمعیت‌ ترین شهر ترکیه و پایتخت فرهنگی و اقتصادی این کشور می باشد. بخش زیادی از وارادت ایران از ترکیه، از این شهر تامین می‌شود. کالاهای بسیاری روزانه از این شهر، از طریق هوایی و زمینی وارد کشور ایران می ‌شود. ، یکی از سوالات متداول مسافران و بازرگانان ایرانی، هزینه حمل بار از استانبول به تهران است. شاید شما همراهان گرامی که در حال خواندن این مقاله هستید، به دنبال ارسال بار از استانبول باشید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سال های زیادی است که خدماتی را در خصوص حمل بار از ترکیه به ایران ارائه می دهد. در این نوشته می خواهیم عوامل تاثیر گذار در هزینه حمل بار از استانبول به تهران را مورد بررسی قرار دهیم، و پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این خصوص باشیم.

نحوه برآورد هزینه حمل بار از استانبول به تهران

همان طور که در مطلب قبلی اشاره نمودیم، استانبول یکی از بزرگ ترین شهرهای ترکیه می باشد، که بخش اعظم واردات به کشور ایران از طریق همین شهر صورت می پذیرد. بهتر است بدانید که مهم ترین عامل تعیین کننده‌ ی روش حمل بار، هزینه حمل بار از استانبول به تهران می باشد. قیمت حمل بار از ترکیه به ایران به عوامل گوناگونی وابسته می باشد.

نحوه ی محاسبه ی هزینه ارسال بار از استانبول به تهران، در ارسال به صورت هوایی و زمینی بسیار متفاوت است. در ادامه ی این مطلب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس عوامل تاثیرگذار در هزینه ی باربری از استانبول به تهران، از طریق مسیرهای حمل هوایی و حمل زمینی را بررسی خواهد نمود.

انواع روش‌های ارسال بار از استانبول (هوایی و زمینی)

حمل هوایی و زمینی، روش‌ های رایج ارسال بار از استانبول به تهران می باشند. از آن جایی که ایران و ترکیه دارای مرز مشترک زمینی هستند، علاوه بر حمل بار از ترکیه به ایران به شکل هوایی، امکان حمل زمینی هم وجود خواهد داشت. باتوجه به شرایط بار و زمان تحویل واردکنندگان بار از استانبول، قادرند که یکی از روش ‌های زمینی یا هوایی حمل بار از ترکیه به ایران را انتخاب کنند. هزینه حمل بار از استانبول به تهران در هر کدام از روش ها متفاوت خواهد بود.

حمل زمینی

فاصله ی زمینی استانبول تا تهران، حدود دوهزار و پانصد کیلومتر می باشد. مدت زمان ارسال بار از استانبول به تهران، حدود هفت الی ده روز به طول می انجامد. البته اگر بار شما به صورت خرده بار باشد، ممکن است این زمان بیش از 2 هفته طول بکشد. چنان چه بار شما بیش از پانصد کیلوگرم، و زمان تحویل کالا از اهمیت زیادی برخوردار نباشد، می‌توانید حمل بار از ترکیه به ایران را به صورت زمینی انجام دهید.

بارهای زمینی از گمرک سرو، گمرک بازرگان و گمرک رازی که هر سه در آذربایجان ‌غربی قرار دارند، وارد ایران می شود. حمل بار زمینی به دو صورت فول تراک و خرده بار انجام می گردد. هزینه حمل بار از استانبول به تهران و زمان تحویل هر کدام از این روش ها متفاوت می باشد.

حمل هوایی

حمل هوایی رایج ‌ترین روش حمل بار از استانبول به تهران می باشد. اگر میزان بار شما عزیزان کم و زمان تحویل آن اهمیت بسیار زیادی دارد، بهتر است که بار خود را به‌ صورت هوایی انتقال دهید. در حال حاضر شرکت‌ حمل و نقل بین المللی ققنوس خدمات حمل بار از ترکیه به ایران را ارائه می دهد. مدت زمان حمل بار از مسیر هوایی تقریبا ۲ روز به طول می انجامد.

در ادامه مدارک لازم، لیست کالاهای ممنوعه، هزینه حمل بار از استانبول به تهران به روش هوایی و دیگر موارد برای شما همراهان گرامی بیان می شود.

مدارک لازم برای ارسال بار از استانبول

همان طور که در مطلب قبلی گفتیم هزینه حمل بار از استانبول به تهران در هر کدام از روش های حمل هوایی و زمینی با یکدیگر متفاوت است. اگر شما عزیزان قصد ارسال بار از استانبول به تهران را دارید، نیاز است که مدارک و اسنادی را همراه خود داشته باشید. از جمله ی مدارک مورد نیاز جهت حمل بار از ترکیه به ایران عبارتند از:

  • آدرس گیرنده
  • آدرس فرستنده
  • کارت ملی فرستنده
  • کارت ملی گیرنده
  • ارائه ی اصل پاسپورت

لیست کالاهای ممنوعه جهت حمل بار از ترکیه به ایران

در برخی از کالاها امکان ارسال بار از استانبول به ایران وجود ندارد و ممنوعیت‌ هایی در هر دو کشور وجود خواهد داشت. برخی از مهم ‌ترین کالاهای ممنوعه هنگام حمل بار از ترکیه به ایران، شامل کالاهای اشتعال زا و مواد منفجره، انواع مشروبات الکلی، انواع مواد مخدر، برخی داروها، انواع اسلحه گرم و سرد، سنگ‌ها و فلزهای قیمتی، ارز و پول نقد، انواع مایعات مثل عطر و ادکلن و اسپری خوشبو کننده می باشد. در ادامه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس هزینه حمل بار از استانبول به تهران به روش هوایی و زمینی را ذکر نموده است.

هزینه حمل بار از استانبول به تهران به روش هوایی

همان طور که مستحضر هستید عوامل متعددی در هزینه حمل بار از استانبول به تهران به روش هوایی و زمینی تاثیرگذار هستند. از جمله ی این عوامل می توان به وزن بار، حجم بار، کلاس خطر بار، هزینه ‌ی بیمه‌ تکمیلی حمل بار از استانبول، شرکت‌ هواپیمایی حمل بار از ترکیه به ایران، هزینه ‌های گمرک و ترخیص بار اشاره نمود.

وزن بار

مهم ترین عامل تعیین کننده ی هزینه ارسال بار از استانبول وزن است. در وزن ‌های مختلف، هزینه باربری از استانبول به تهران از مسیر هوایی به‌ازای هر کیلوگرم متفاوت می باشد. هر چه وزن بار بیشتر باشد، هزینه حمل با از ترکیه به تهران به ازای هر کیلوگرم، کاهش خواهد یافت. به ازای هر کیلوگرم حداکثر هزینه حمل بار، برای بارهای زیر چهل و پنج کیلوگرم و حداقل هزینه، برای بارهای بیش از سیصد کیلوگرم می باشد.

حجم بار

علاوه بر وزن بار، در محاسبه ی هزینه حمل بار از استانبول به تهران از طریق هوایی، باید حجم آن نیز در نظر گرفته شود. به‌ همین علت علاوه بر وزن واقعی بار، وزن حجمی هم باید محاسبه ‌شود. وزن واقعی بار توسط ترازو اندازه‌ گیری می ‌شود. در حالی که برای محاسبه وزن حجمی، حجم بار را محاسبه کرده و به عدد شش هزار تقسیم می ‌کنند. ملاک محاسبه هزینه حمل بار از ترکیه به تهران، بیشترین مقدار بدست آمده می باشد. شما عزیزان می ‌توانید با بسته ‌بندی اصولی بار خود، علاوه بر حمل سالم، حجم بار را هم کاهش دهید. کم کردن حجم بار تاثیر مستقیمی در هزینه حمل آن خواهد داشت.

کلاس خطر بار

بارهایی همچون مواد اسیدی، باتری و گازها دارای کلاس خطر هستند. برای حمل این بارها از مسیر هوایی، محدودیت‌‌ های بسیار زیادی وجود دارد. هزینه حمل بار از ترکیه به تهران برای این اقلام نسبت به بارهای معمولی بیشتر می باشد. به طور مثال برای حمل باتری با هواپیما، مقررات بسیار سختی وجود دارد و نسبت به بارهای معمولی هزینه آن نزدیک به دو برابر می باشد.

هزینه بیمه‌ تکمیلی

هنگام حمل بار از استانبول به تهران تمامی بارها دارای بیمه پایه هستند، اما برای پوشش خسارت ‌های احتمالی، این بیمه کافی نیست. برای اطمینان خاطر از پوشش خسارت‌ های احتمالی، پیشنهاد می‌شود که بار را بیمه ی تکمیلی کنید. در صورت درخواست، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را به شرکت ‌های بیمه در این زمینه معرفی خواهد نمود.

شرکت هواپیمایی حمل بار

شرکت ‌های هواپیمایی مختلفی همچون شرکت ‌های اماراتی، ایرانی و قطری خدمات مربوط به ارسال بار از استانبول و همچنین محاسبه هزینه ارسال بار از استانبول به تهران را ارائه می ‌دهند. هزینه حمل بار از ترکیه به ایران توسط شرکت‌ های هواپیمایی خارجی به‌ مراتب بیشتر می باشد. برای کاهش هزینه حمل بار از استانبول به تهران، از شرکت ‌های هواپیمایی داخلی استفاده نمایید.

هزینه گمرک و ترخیص بار

از دیگر عوامل موثر در تعیین هزینه ارسال بار از استانبول به تهران، هزینه گمرک و ترخیص بار است. تعرفه ‌ي کالاهای وارداتی در شرایط مختلف متغیر می باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کارهای مربوط به ترخیص بار را انجام نمی ‌دهد، اما افراد را به شرکت ‌های باتجربه برای کاهش هزینه ها معرفی می نماید.

هزینه حمل بار از استانبول به تهران به روش زمینی

هزینه حمل بار از استانبول به تهران از مسیر زمینی، در مقایسه با مسیر هوایی بسیار کمتر است. برای بارهایی که وزنشان بیش از پانصد کیلوگرم باشد، حمل بار از ترکیه به ایران به صورت زمینی به صرفه تر است. ارسال بار از استانبول به تهران از طریق زمینی به دو صورت فول تراک و خرده بار صورت می پذیرد.

حمل فول تراک

در هنگام حمل فول تراک، تمام ظرفیت یک کامیون توسط یک شخص اجاره می ‌شود. اما اگر بار شما زیاد باشد، حمل فول تراک ‌به ‌صرفه ‌تر است. هزینه ارسال حمل بار از کیه به تهران به صورت فول تراک، حدود هفتاد و پنج درصد هزینه حمل خرده بار است.

حمل خرده بار

اگر میزان بار شما کمتر از ظرفیت کامیون باشد، بهتر است حمل خرده بار را مورد استفاده قرار دهید. در این شرایط به ‌صورت مشترک بار شما کنار بار سایر واردکنندگان در یک کامیون حمل می گردد. این روش برای حمل بارهای کم بسیار مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر می باشد.

سوالات متداول

هنگام  ارسال بار از استانبول، در چه شرایطی از حمل هوایی استفاده می شود؟

 حمل هوایی رایج ‌ترین روش حمل بار از ترکیه به ایران می باشد. اگر میزان بار شما زیاد نباشد و زمان تحویل کالا اهمیت بسیار زیادی داشته باشد، در این شرایط بهتر است بار را به‌ صورت هوایی انتقال دهید.

حمل بار فول تراک و خرده بار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در هنگام حمل فول تراک، تمام ظرفیت یک کامیون توسط یک شخص اجاره می ‌شود. اما اگر میزان بار کمتر از ظرفیت کامیون باشد، حمل خرده بار مورد استفاده قرار می گیرد. در این شرایط بار مورد نظر به ‌صورت مشترک کنار بار سایر واردکنندگان در یک کامیون حمل می گردد.

چه مدارکی برای ارسال بار از استانبول مورد نیاز می باشد؟

آدرس گیرنده، آدرس فرستنده، کارت ملی فرستنده، کارت ملی گیرنده و ارائه ی اصل پاسپورت از جمله مدارک مورد نیاز برای ارسال بار از استانبول می باشند.

هنگام حمل بار از ترکیه به ایران، لیست کالاهای ممنوعه شامل چه مواردی می باشد؟

برخی از مهم ‌ترین کالاهای ممنوعه عبارتند از: کالاهای اشتعال زا و مواد منفجره، انواع مشروبات الکلی، انواع مواد مخدر، برخی داروها، انواع اسلحه گرم و سرد، سنگ‌ها و فلزهای قیمتی، ارز و پول نقد، انواع مایعات مثل عطر و ادکلن و اسپری خوشبو کننده و غیره

جمع بندی

حمل بار از ترکیه به ایران دارای پیچیدگی ‌های بسیار زیادی است و به تجارب بسیار زیادی در زمینه حمل ‌و نقل بین ‌المللی نیاز دارد. به منظور حمل ایمن بار خود و کم شدن هزینه‌ حمل بار از استانبول به تهران، بار خود را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بسپارید.

این شرکت با داشتن تجربه های زیاد در خصوص ارسال بار از استانبول، به شما اطمینان می دهد که در کلیه ی مراحل حمل بار، همراه شما خواهد بود و بار شما عزیزان را با بهترین کیفیت حمل می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت ارتباط برقرار نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *