شماره پلمپ کانتینر

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمینه صادرات و واردات فعالیت می کنید، بهتر است با شماره پلمپ کانتینر و اهمیت آن آشنا شوید. با پلمپ کانتینر، محموله شما در بدو ورود به درستی پلمپ می شود. از آنجایی که پلمپ فقط یک بار مجاز به برداشتن است، تضمین می شود که کانتینر شما در طول سفر قبل از تحویل به خریدار باز نخواهد شد. به همین دلیل دانستن شماره پلمپ کانیتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تعریفی ازشماره پلمپ، انواع رنگ و کاربرد آن به شما عزیزان ارائه می دهیم. بنابراین؛ اگر قصد ارسال بار به وسیله کانتینر را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با شماره پلمپ کانتینر
آشنایی با شماره پلمپ کانتینر

تعریف شماره پلمپ کانتینر

هر کانتینر، دارای شماره شناسایی خاص خود بر روی مهر و موم است. از این رو؛ اطمینان حاصل کنید که شماره پلمپ کانتینر در ارسال بار به وسیله کانتینر با شماره بارنامه شما یکسان باشد. بنابراین، قبل از باز کردن کانتینر، شماره شناسایی مهر و موم کانتینر با بارنامه بررسی می شود. این شماره درگمرک و حمل و نقل بین المللی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این عدد، معمولا بر روی بدنه مهر حک می شود و برای ردیابی و شناسایی کانتینر در حین حمل استفاده می شود. درواقع؛ این شماره، روی پلمپ انواع کانتینر بار درج شده است. شماره پلمپ، معمولاً توسط شرکت حمل و نقل یا حامل ارائه می شود. این شماره، معمولاً در سند حمل و نقل مربوطه مانند بارنامه یا در سند گمرکی مانند گواهی ترخیص کالا درج می شود.

برای اطمینان، توصیه می کنیم پس از بسته شدن درب کانتینر، از بالای کانتینر عکس دقیق بگیرید تا از سردرگمی جلوگیری شود. برخی از گمرکات، در بررسی تطابق شماره پلمپ بسیار سخت گیر هستند تا مطمئن شوند که محموله دستکاری نشده و محموله غیرقانونی در داخل کانتینر وجود ندارد. اگر شماره پلمپ مطابقت نداشته باشد، محموله شما دیر ترخیص می شود و جریمه های سنگینی نیز پرداخت خواهید کرد.

انواع رنگ در پلمپ کانتینر

پلمپ کانتینر، در رنگ های مختلف موجود است. هر رنگ را می توان برای شناسایی سریع و آسان یا برجسته کردن ویژگی های خاص انتخاب کرد. استفاده از شماره پلمپ کانتینر، برای پوشش بارگنج ها می تواند از کشوری به کشور دیگر و حتی در صنایع خاص متفاوت باشد. برخی از پلمپ ها ممکن است رنگی نباشند و در عوض دارای اعداد، بارکد یا علامت های دیگر باشند. در ادامه برخی از انواع رنگ های مورد استفاده برای پلمپ کانتینر را با هم بررسی خواهیم کرد:

 انواع رنگ های مورد استفاده برای پلمپ کانتینر
انواع رنگ های مورد استفاده برای پلمپ کانتینر

پلمپ قرمز

پلمپ قرمز، به طور گسترده ای برای نشان دادن خطر و نگرانی استفاده می شود. این رنگ اغلب برای مهر و موم ظروف مورد استفاده برای محموله های حساس یا مواد خطرناک استفاده می شود.

پلمپ آبی

پلمپ رنگ آبی، اغلب برای نشان دادن امنیت استفاده می شود. آنها را می توان در صنایع دیگر، مانند صنایع دارویی یا غذایی، که در آن نشان دادن استانداردهای ایمنی و کیفیت بالا مهم است، استفاده کرد.

پلمپ زرد

مهر و موم زرد، اغلب برای نشان دادن هشدارهای ویژه استفاده می شود. آنها را می توان در صنایعی استفاده کرد که نیاز به توجه ویژه و مداخله فوری دارند، مانند حمل و نقل مواد شیمیایی.

پلمپ سبز

از پلمپ های سبز، می توان برای علامت گذاری چیزهای مثبت و خوشایند استفاده کرد. می توان از آنها در صنایعی مانند کشاورزی یا مواد غذایی و همچنین برای نمایش محصولات ارگانیک یا با کیفیت بالا استفاده کرد. 

پلمپ سفید

معمولاً از پلمپ سفید، برای نمایش ویژگی ها یا ویژگی های خاص استفاده می شود. می توان از آن در صنایع مختلفی مانند مراقبت های بهداشتی، خدمات حمل و نقل یا انرژی استفاده کرد.

کاربرد شماره پلمپ کانتینر

شماره پلمپ کانتینر، نقش حیاتی و محوری در صنعت حمل و نقل، به ویژه در بخش حمل و نقل دریایی ایفا می کند. این مهر و موم برای اطمینان از ایمنی و حفظ شرایط اولیه محموله در داخل کانتینرها در هنگام حمل و نقل استفاده می شود. کاربردهای اصلی پلمپ های کانتینر در صنعت حمل و نقل عبارتند از:

کاربرد شماره پلمپ کانتینر
کاربرد شماره پلمپ کانتینر

جلوگیری از سرقت

شماره پلمپ کانتینر، به عنوان یک اقدام امنیتی عمل می کند و به جلوگیری از فساد و سرقت کمک می کند. اگر پلمپ دستکاری یا شکسته باشد، تشخیص آن آسان خواهد بود.

نظارت و ردیابی محموله ها

از شماره پلمپ کانتینر می توان برای ردیابی کانتینر در حین حمل استفاده کرد. این به حمل کننده ها و صاحبان محموله اجازه می دهد تا در هر زمان از مکان کانتینر خود مطلع شوند.

تضمین ایمنی در حمل و نقل بین المللی

در مسیرهای بین المللی که کانتینرها ممکن است چندین بار جابجا شوند و تحت کنترل های گمرکی قرار گیرند، پلمپ کانتینر، تضمین می کند که محموله در طول سفر دستکاری نشده است.

رعایت استانداردهای قانونی و گمرکی

استفاده از پلمپ استاندارد در صنعت کشتیرانی به ویژه در صنایع دریایی، برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات گمرکی ضروری است. شماره پلمپ کانتینر مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده است.

شناسایی کانتینر

برای شناسایی ظرف در صورت بروز مشکل می توان از شماره پلمپ استفاده کرد.

گمرک و ترخیص کالا از گمرک

شماره پلمپ کانتینرها نیز، در اسناد گمرکی قید شده و در مراحل ترخیص کالا از گمرک استفاده می شود. این شماره به گمرک در شناسایی و بازرسی صحیح کالا کمک می کند.

تفاوت شماره کانتینر و شماره پلمپ

شماره پلمپ  کانتینر که شماره شناسایی کانتینر نیز نامیده می شود، یک شماره ردیابی است که برای اهداف قانونی و تجاری به کانتینر حمل و نقل اختصاص داده می شود. هم شماره کانتینر و هم شماره شناسایی برچسب تدابیر امنیتی مهمی هستند و هنگام واردات به دقت توسط گمرک بررسی می شوند تا از ایمنی حمل و نقل بین المللی اطمینان حاصل شود. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به بررسی تفاوت شماره کانتینر و شماره پلمپ می پردازیم.

شماره کانتینر، به عنوان یک شناسه منحصر به فرد برای کانتینر استفاده می شود. این شماره از 11 رقم تشکیل شده است که 4 رقم اول شماره شرکت صاحب کانتینر و 7 رقم بعدی شماره سریال کانتینر است. از این شماره  برای شناسایی و تشخیص کانتینرها استفاده می شود. این عدد معمولاً روی کانتینر نوشته می شود و مستقیماً روی کانتینر نمایش داده می شود و توسط سازنده کانتینر تعیین می شود.

شماره پلمپ، به عنوان یک شناسه برای مهر و موم ظرف استفاده می شود. پلمپ اغلب برای ایمن سازی محموله و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به محتویات کانتینر استفاده می شود. شماره پلمپ روی کانتینر درج شده است. این شماره برای ردیابی و تشخیص هرگونه تغییر غیرمجاز در مهر و موم بارگنج استفاده می شود.

بنابراین تفاوت اصلی بین شماره کانتینر و شماره پلمپ در این است که از شماره کانتینر برای شناسایی واحد فیزیکی استفاده می شود. اما شماره پلمپ برای شناسایی و تمایز نمادهای متصل به ظروف استفاده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

فرق شماره کانتینر با شماره پلمپ
فرق شماره کانتینر با شماره پلمپ

جمع بندی

در این مقاله شماره کانتینر حمل، کاربرد، ساختار و اهمیت آن را با هم بررسی کردیم. شماره پلمپ کانتینر یک کد منحصر به فرد است که به هر مهر و موم کانتینر اختصاص داده می شود که نقش مهمی در ایمن سازی محموله در حین حمل و نقل دارد. به طور کلی می توانیم بگوییم پلمپ کانتینر یکی از مهمترین و مهم ترین جنبه های صنعت حمل و نقل بین المللی است که نقش مهمی در امنیت محموله و اطمینان در بازار ایفا می کند. برای آشنایی بیشتر با شماره پلمپ کانتینر، می توانید از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه ارسال بار دریایی، حمل بار ته لنجی، حمل درب به درب کالا، ترخیص کالا از گمرک و انجام تشریفات گمرکی، خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه با شماره پلمپ دارید، با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

شماره پلمپ کانتینر چیست؟

شماره پلمپ کانتینر، در واقع شماره شناسایی برای کالا می باشد که در گمرک و حمل و نقل بین المللی، اهمیت بسیار زیادی دارد. این شماره بر روی بدنه کانتینر حک می شود و برای ردیابی و شناسایی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع رنگ های کانتینر کدام اند؟

کانتینرها در رنگ های قرمز، آبی، زرد، سبز و سفید، طراحی و ساخته می شود که شما می توانید با توجه به کالایی که می خواهید ارسال کنید، هر کدام از این کانتینرها را انتخاب کرده و استفاده کنید.

شماره پلمپ کانتینر چه کاربردی دارد؟

از کاربردهای شماره پلمپ کانتینر می توانیم به جلوگیری از سرقت و دستکاری، نظارت و ردیابی کالا، تضمین امنیت کالا، رعایت استانداردهای قانونی و گمرکی، شناسایی کانتینرو ترخیص کالا از گمرک اشاره کنیم.

تفاوت اصلی شماره پلمپ و شماره کانتینر در چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت بین شماره کانتینر و شماره پلمپ  کانتینر در این است که از شماره کانتینر برای شناسایی واحد فیزیکی کالا استفاده می شود ولی از شماره پلمپ برای شناسایی و تمایز کانتینر استفاده می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *