دیماند در گمرک

دیماند در گمرک / کاربرد، هزینه و مزایای استفاده از آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، سعی داریم شما را با مفهوم دیماند در گمرک آشنا کنیم. دیماند اصطلاح مهم دیگری از گمرک و تجارت است که به پول مربوط به خدمات گمرک در ساعاتی غیر از ساعات کاری و مکان هایی غیر از محدوده گمرکی اطلاق می شود. در زمینه گمرک، «دیماند» به این معناست که گمرک به منظور تأیید اطلاعات مربوط به کالاها و محموله های وارداتی یا صادراتی، اسناد و اطلاعات اضافی را تعیین و تایید می کند.

اگر می خواهید در عمل بیشتر با این سیستم و فرآیند دیماند گمرک آشنا شوید، توصیه می کنیم تا پایان با ما همراه باشید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می خواهیم مفهوم دیماند گمرک را توضیح دهیم.

آشنایی با دیماند در گمرک
آشنایی با دیماند در گمرک

تعریف دیماند در گمرک

قبل از این که بخواهیم در رابطه با کاربرد، مزایا و معایب دیماند در گمرک صحبت کنیم، بهتر است تعریفی از  دیماند گمرک داشته باشیم. گمرک برای ارائه کلیه خدمات در خارج از ساعات کاری و در مکان های غیر گمرکی هزینه ای دریافت می کند. به این هزینه ها، دیماند گفته می شود. به عبارت دیگر هزینه های مربوط به کلیه خدمات گمرکی اعم از کارهای گمرکی و خدمات بندری خارج از ساعت کاری یا خارج از اماکن گمرکی را دیماند گمرکی می گویند.

امروزه، انبارهای بسته‌ بندی 24 ساعته کار می‌ کنند و بنابراین هزینه‌ های مرتبط به کالا در انبارها بسیار کم است. دیماند گمرکی،  به دستور مقامات گمرکی به بازرگانان یا واردکنندگان مبنی بر ارائه مدارک و اطلاعات تکمیلی برای تکمیل کامل و صحیح تر تشریفات گمرکی اشاره دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

کاربرد دیماند در واردات و صادرات

تقاضا یا “دیماند در گمرک” در فرآیند واردات و صادرات به عنوان درخواست مقامات گمرکی برای ارائه اسناد و اطلاعات بیشتر از تجار یا واردکنندگان استفاده می شود. این درخواست ها برای بررسی صحت اطلاعات محصول، تعیین ارزش گمرکی، تعیین مبدا، بررسی عوارض و موارد مشابه انجام می شود. در واقع زمانی که ماموران گمرک از کامل یا صحیح بودن اطلاعات کالا یا محصولات مطمئن نیستند و یا به دلیل متناقض بودن اطلاعات بین اسناد، ارزش ها یا موارد دیگر، از فروشندگان می خواهند مدارک و اطلاعات بیشتری را ارائه دهند.

بازرگانان باید با ارسال اطلاعات و مدارک لازم به گمرک پاسخ دهند تا روند گمرکی به درستی پیش برود. از  دیماند گمرکی در واردات و صادرات برای بهبود کنترل های گمرکی برای اطمینان از صحت اطلاعات محصول و اسناد مربوطه در تجارت بین المللی. و برای کاهش خطر خطاهای داده ها و تقلب استفاده می شود.

کاربرد دیماند در فرآیند واردات و صادرات
کاربرد دیماند در فرآیند واردات و صادرات

هزینه دیماند در گمرک

به طور معمول، هزینه های مربوط به دیماند در گمرک برای درخواست هر ساعت خدمات گمرکی بین ساعت 15:00 تا 7:00 بعد از ظهر 3.50 دلار و با احتساب روزهای تعطیل، 6 دلار بین ساعت 7:00 بعد از ظهر تا 7:00 صبح است.

در اصل:

  • دیماند گمرک بین ساعت 15 تا 19:  5/3 دلار در ساعت
  • دیماند گمرکی بین 19 تا 7 صبح : 6 دلار در ساعت 
  • دیماند گمرکی در روزهای تعطیل: 6 دلار در ساعت

در برخی بنادر هیچ تقاضایی برای کشتی وجود ندارد، به عنوان مثال می توانیم به بنادر و اسکله های زیر اشاره کنیم:

  • اسکله خوزستان
  • اسکله فولاد رجایی
  • پتروشیمی بندر امام
  • اسکله کاوه
  • اسکله خارک
  • اسکله نکاء
  • اسکله قشم

مزایای دیماند گمرکی

استفاده از دیماند در گمرک دارای مزایای بسیار زیادی است که به بهبود قابلیت ردیابی، دقت اطلاعات و سهولت فرآیندهای واردات و صادرات کمک بسیار زیادی می کند. این مزایا عبارت است از:

مزایای استفاده از دیماند در گمرک
مزایای استفاده از دیماند در گمرک

بالا رفتن دقت اطلاعات

با استفاده از دیماند گمرکی، بازرگانان اطلاعات دقیق تری در مورد اقلام ارائه می دهند. این کار در تعیین ارزش گمرکی، تعیین مبدا و سایر موارد مشابه کمک می کند.

کاهش فرصت های تقلب و کلاهبرداری

ارائه مدارک و اطلاعات مورد نیاز گمرکات امکان تقلب و فریب در مورد اطلاعات محصول یا تراکنش کاهش می دهد.

تضمین صحت ارزش گمرکی

تعیین ارزش گمرکی کالا و محصولات بسیار حائز اهمیت است و بازرگانان با ارائه درخواست می توانند داده ها و مدارک لازم را برای تعیین ارزش صحیح ارائه دهند.

تسریع در مراحل گمرکی

ارائه مدارک و اطلاعات صحیح به گمرکات، فرآیند ترخیص را ساده تر و راحت تر  می کند و به تجار کمک می کند تا کالاهای خود را به سرعت وارد و یا صادر کنند.

کمک به بهبود کنترل های گمرکی

دیماند سبب می شود تا مقامات گمرکی اطلاعات را با دقت بیشتری بررسی و تأیید کنند و از مطابقت اسناد و اطلاعات اطمینان حاصل کنند.

افزایش اعتماد تجار

تجربه مکرر تعامل با سیستم تقاضا دیماند در گمرک، اعتماد بازرگانان  و معامله گران را به فرآیند دیماند گمرکی افزایش می دهد و آنها را به ارائه اطلاعات و اسناد مورد نیاز مقامات گمرکی تشویق می کند.

به طور کلی این سیستم به بهبود شفافیت، کنترل گمرکی، صحت اطلاعات و تسهیل فرآیند واردات و صادرات کالا کمک می کند و مزایای قابل توجهی را برای تجار و ماموران گمرک ایجاد می کند.

معایب دیماند گمرکی

دیماند در گمرک علاوه بر مزایا دارای معایبی هم می باشد. دانستن این مزایا و معایب می تواند به شما در فرآیند ارسال کالا و صادرات و واردات، کمک کند. از معایب دیماند گمرک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پیچیدگی فرآیند

تعامل با سیستم دیماند در گمرک می تواند برای برخی از معامله گران پیچیده و گاهی مشکل ساز باشد. ارسال مدارک و اطلاعات دقیق و همچنین پیگیری مستمر مراحل مختلف می تواند زمان بر باشد.

نیاز به اطلاعات دقیق

تجربه و آگاهی از مدارک و اطلاعات مورد نیاز در فرآیند ادعا ضروری است. معامله گران باید اطلاعات کامل و دقیق را برای جلوگیری از تداخل و مشکلات ارائه دهند.

تاخیر در روند

درخواست ها و بررسی های گمرکی می تواند روند گمرکی را به تاخیر بیاندازد و تاثیر مستقیمی بر مدت زمان واردات یا صادرات داشته باشد.

مشکلات فنی

سیستم‌ های آنلاین ممکن است مرتباً با مشکلات فنی مواجه شوند که ممکن است باعث تعلیق یا تأخیر در پردازش دیماند شود.

نیاز به آموزش

معامله گران برای تعامل با سیستم مربوطه نیاز به آموزش و دانش کافی مو لازم دارند تا بتوانند اطلاعات دقیق و اسناد مربوطه را به درستی ارسال کنند.

هزینه اضافی

برخی از معامله گران ممکن است به کمک مشاوران حرفه ای که در این زمینه مهارت بسیار خوبی دارند، برای جلوگیری از مشکلات در طول فرآیند ادعا نیاز داشته باشند که ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد.

با این حال، اکثر این کمبودها با آموزش، تجربه و دانش کافی قابل مدیریت و کاهش است و استفاده از تقاضا می تواند به بهبود شفافیت و کنترل گمرکی کمک کند.

معایب دیماند گمرکی
معایب دیماند گمرکی

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تمام اطلاعات کافی و مورد نیاز برای دیماند در گمرک را در اختیارتان گذاشتیم. این فرآیند دارای مزایا و معایبی است که با دانستن آن، می توانید فرآیند صادرات و واردات را به راحتی و بدون دردسر انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای انجام فرآیند ارسال بار، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه، ارسال بار، ترخیص کالا، حمل درب به درب کالا، هزینه های حمل و نقل و به ویژه دیماند در گمرک به شما عزیزان هستند. اگر سوالی در رابطه با فرآیند دیماند دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مفهوم دیماند گمرک به چه معناست؟

شما برای اینکه بخواهید خارج از ساعات کاری و در مکان هایی غیر از گمرک، خدمات دریافت کنید نیاز است به گمرک هزینه ای را بپردازید. به این هزینه دیماند گفته می شود. در واقع شما برای خدماتی همچون کارهای مربوط به به گمرک و خدمات بندری این هزینه را پرداخت خواهید کرد.

دیماند گمرکی چه کاربردی دارد؟

اگر مقامات گمرکی درخواستی برای ارائه اسناد و اطلاعات مورد نیاز از بازرگانان داشته باشند از دیماند گمرکی استفاده می کنند. همچنین از دیماند برای بررسی درستی و صحت اطلاعات محموله، تعیین ارزش گمرکی محصول، تعیین مبدا، عوارض و … انجام می شود. از دیماند در گمرک، می توانید در صادرات و واردات برای بهبود در کنترل گمرک استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

دیماند گمرکی چه مزیت هایی برای بازرگانان دارد؟

از مزیت های دیماند می توانیم به مواردی همچون، افزایش دقت اطلاعات، کاهس تقلب، کاهش کلاهبرداری، تضمین دقت ارزش گمرکی، تسریع مراحل ترخیص کالا از گمرک، کمک به بهبود کنترل های سفارش و افزایش اعتماد تاجران و بازرگانان اشاره کنیم.

دیماند گمرک چه معایبی دارد؟

دیماند گمرک همانند مزایا، دارای معایب بسیاری است که این معایب شامل: پیچیدگی در فرآیند برای بازرگانان، نیازمند اطلاعات دقیق و کامل از محصول، تاخیر در روند گمرکی، مسائل و مشکلات فنی، نیازمند به آموزش به تاجران و معامله گران و هزینه های اضافی موجود در این مسیر می باشد. شما می توانید برای کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل و همچنین هزینه های اضافی فرآیند دیماند گمرک، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *