حمل-یکسره-کالا-چیست؟

حمل یکسره کالا چیست؟ (راهنمای 0 تا 100)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر شما هم جزء بازرگانانی هستید که مشغول به کار واردات و صادرات کالا می باشید، باید با موضوع حمل یکسره کالا آشنایی داشته باشید. حمل یکسره بار به گمرک، یک موضوع بسیار مهم است که باید اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشید.

در این مقاله سعی داریم شما را در این زمینه آشنا کنیم. در این مطلب در رابطه با حمل یکسره بار به گمرک، مراحلی که در حمل یکسره باید طی کنید، صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر شما هم قصد دارید کالای خود را وارد محدوده ی گمرکی کنید، در ادامه با ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید تا شما را با حمل یکسره بار آشنا کنیم.

منظور از حمل یکسره کالا در ثبت سفارش چیست؟

به طور کلی می توان گفت کل حمل یکسره کالا به این معناست که کالا بدون تخلیه یا تحویل به گمرک وارد محدوده گمرکی شده یا از آن خارج می شود. باید دقت کنید که نقل و انتقال کامل در گمرک موقع انجام اقداماتی نظیر ثبت سفارش به معنای حمل کالا از مبدا تا مقصد بدون توقف و بدون بارگیری در محل کار می باشد. شرایط حمل و نقل توسط گمرک کشور تعیین می شود و با حمل و نقل کالای معمولی تفاوتی ندارد.

همچنین لازم به ذکر است که حساب انبار با روش حمل کالا به طور کامل شامل هزینه خدمات حمل و نقل صادر شده بر روی خودرو می باشد.

لازم به ذکر است که در حمل و نقل گمرکی یک طرفه نمی توان هزینه های انبارداری، تخلیه و بارگیری را در محاسبه هزینه ها لحاظ کرد؛ زیرا یکی از شرایط حمل یک طرفه خروج کالا از گمرک بدون تخلیه است. بنابراین نیازی به ذخیره، دانلود و بارگذاری مجدد نیست.

توجه به این نکته ضروری است که جا به جایی کالا به مناطق خاص یک روش معمول نیست. در مقررات جدید و مقررات گمرکی تعریف حمل کامل گمرکی نوعی رویه گمرکی است. به این معنی که کالا بدون گمرک از مرز اصلی گمرک تا مقصد تحویل گمرک می شود.

اگر تاجری هستید که به تازگی وارد عرصه واردات و صادرات کالا شده اید، باید تمامی کالاها را حمل کنید. در این زمینه بهتر است با مشاور یک شرکت تجاری فعال در این زمینه مشورت کنید پیشنهاد ما به شما در این زمینه، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس است که می توانید برای اطلاع از حمل یکسره بار به گمرک با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چگونگی ترانزیت داخلی حمل یکسره در ثبت سفارش

حمل و نقل داخلی شامل حمل یکسره کالا به صورت یکپارچه برای انتقال کالاهای غیر گمرکی از یک گمرک داخلی به گمرک داخلی دیگر است. به زبان ساده می توان گفت در ترانزیت گمرکی داخلی، کالا در گمرک مقصد صورتحساب می شود و حقوق گمرکی صادر می شود. همچنین در صورتی که صاحب کالا یا نماینده وی درخواست ارسال یا انتقال کالا به گمرک دیگر کشور را داشته باشد، می تواند با ارائه قبض انبار خود، مراحل حمل یکسره بار به گمرک را تکمیل کند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت موافقت صنعت بندر یا کشتیرانی، صاحب محموله ممکن است کل محموله را بدون چک انبار دریافت کند.

مراحل انجام تشریفات گمرکی در حمل و نقل یکسره

در حمل یکسره کالا از مقصد، در صورتی که کالا وارد گمرک شود و اجازه حمل از طریق دیگری داده شود، مگر اینکه کالا بر روی وسیله نقلیه یا وسیله نقلیه بارگیری شده و به انبار آورده شود، تشریفات گمرکی انجام می شود. همچنین لازم به ذکر است که قبض انبار از طریق حمل یکسره بار به گمرک در یک قسمت از مسیر حمل و نقل صادر می شود. در این روش هزینه ها کاهش می یابد.

زیرا دیگر هزینه تخلیه، بارگیری یا ذخیره سازی را پرداخت نمی کنید. اما لازم به ذکر است که تمامی هزینه های ارسال باید جداگانه پرداخت شود اما در مقایسه با هزینه تخلیه، بارگیری و ذخیره سازی کمتر است و از این رو برای تجار و بازرگانان سودمند است.

حمل یکسره بار در گمرک  برای چه نوع کالاهایی مناسب می باشد؟

همانطور که پیش تر گفتیم، حمل یکسره کالا به این معنی است که کالاهای تجاری بارگیری یا گمرکی بارگیری نمی شوند و فعالیت های رسمی و تجاری در یک وسیله نقلیه انجام می شود. لازم به ذکر است که حمل یکسره بار به گمرک عمدتاً برای کالاهایی در نظر گرفته می شود که تجهیزات و امکانات لازم برای تعمیر آنها در گمرک و بنادر را ندارند.

کالاهای فاسد شدنی نیز به جای حمل یک طرفه در گمرک از جمله کالاهای پرمصرف برای حمل و نقل آنها هستند؛ زیرا این موارد به زمان کمتری نیاز دارند. از این رو برای تجار و بازرگانان فعال در این بخش مفید خواهد بود. همچنین از حمل یکسره بار در گمرک برای کالاهایی استفاده می شود که در هنگام تخلیه و بارگیری آسیب ببینند.

تفاوت حمل یکسره کالا و ترانزیت داخلی در چیست؟

ترانزیت به کشور یا حمل یکسره کالا به معنای آوردن کالا از مقصد به گمرک داخلی با همان وسیله نقلیه و بدون تخلیه و بارگیری در گمرک بین راهی است. چنانچه منظور از ورود کالا، حمل و نقل کالایی باشد که توسط گمرک ترخیص نشده است، وارد گمرکات داخلی تعیین شده توسط صاحب کالا می شود و در صورتی که دلایل صاحب کالا برای گمرک کافی نباشد، انتقال کالا یا کالای داخلی از یک گمرک به گمرک دیگر اتفاق نمی افتد.

با این حال، برای حمل و نقل بین کشوری یا تک، این کار به سادگی با ارسال درخواست به شرکت حمل و نقل انجام می شود لازم است بدانید که از حمل و نقل داخلی اگر به درخواست گمرک باشد به آن حمل و نقل داخلی اداری می گویند.

مزایای حمل یکسره بار در گمرک

آگاهی صاحبان کالا از این مزایا و انتقال محموله های تجاری خود  در حمل یکسره کالا از کشور مبدا به کشور مقصد با استفاده از این روش ضروری است. صاحبان بار باید از این مزایا آگاه باشند و محموله های تجاری خود را با استفاده از این روش از مبدا به مقصد منتقل کنند. از مزایای روش حمل یکسره بار به گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساده سازی فرآیند صادرات و واردات کالا
  • نیازی به تاخیر در کنترل تولید نیست.
  • به این ترتیب، ما شاهد بازگشت محموله های تجاری از هیچ کشور ثالثی نخواهیم بود.
  • هزینه هایی که باید برای واردات کالا به شرکت واسط پرداخت شود در این روش به فرستنده منتقل نمی شود.
  • با توجه به سادگی این روش، هیچ نگرانی برای بررسی کالا در کشور ثالث وجود ندارد.
  • با این روش به دلیل تشریفات گمرکی خودرو، یک سری هزینه هایی که صاحب کالا موظف به پرداخت آن است حذف می شود.

سوالات متداول

حمل یکسره بار چیست؟

 تعریفی که از حمل یکسره کالا می توانیم برای شما عزیزان بگوییم این است که، کالا وارد محدوده گمرکی می شود یا از آن خارج می شود اما ترخیص یا به محدوده گمرکی تحویل نمی شود. همچنین حمل و نقل گمرکی یک طرفه نمی تواند شامل هزینه های انبارداری، تخلیه و بارگیری در محاسبه هزینه باشد.

در حمل یکسره  تشریفات گمرکی به چه صورت انجام می شود؟

تشریفات گمرکی حمل یکسره بار به گمرک را به این صورت انجام می دهد که در حمل و نقل یک طرفه کالا از مقصد بدین صورت قابل انجام است که کالا وارد گمرک شود و اجازه حمل از طریق دیگری را داشته باشد، تا زمانی که کالا در وسیله نقلیه یا وسایل نقلیه بارگیری و به انبار برده نشده باشد. قبض انبار توسط باربری نیز در یک قسمت از مسیر بار صادر می شود.

حمل یکسره کالا ها و ترانزیت داخلی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوتی که بین حمل یکسره بار به گمرک و ترانزیت داخلی وجود دارد این است که در حمل یکسره، بار از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود؛ اما ترانزیت داخلی زمانی اتفاق می افتد که به درخواست گمرک، نقل و انتقال کالا اتفاق می افتد.

حمل یکسره بار به گمرک چه مزیت هایی دارد؟

از مزیت های  مهمی که در زمینه حمل یکسره کالا وجود دارد، می توانیم به آسان تر شدن واردات و صادرات، عدم نیاز کنترل تولید، عدم انتقال هزینه ها به فرستنده و… اشاره کنیم.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم اکثر تاجران و بازرگانان با مسئله حمل یکسره کالا، حداقل یکبار هم که شد برخورد کرده اند. پس بهتر است شما هم  در رابطه با حمل یکسره بار به گمرک اطلاعات کافی را به دست آورید.

در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات لازم در رابطه با حمل یکسره را در اختیارتان قرار دهیم. اما اگر سوالی در این رابطه دارید می توانید سوالات خود را از یک شرکت حمل و نقل بپرسید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در خدمات مختلفی را در زمینه ارسال بار دریایی، تشریفات گمرکی، ترخیص کالا، بسته بندی، هزینه حمل و نقل و … به شما عزیزان ارائه می دهد. همچنین اگر جواب سوالات خود در رابطه با حمل یکسره بار در گمرک  را در این مقاله پیدا نکردید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *