حمل گروپاژ از چین

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

حمل گروپاژ از چین با پیچیدگی های بسیاری همراه است که در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. بارهایی که از وسایل حمل و نقل کوچک تر هستند را گروپاژ نامیده می شوند. گروپاژ از چین، در واقع واردات کالا به صورت خرده فروشی از چین به حساب می آید که هم اکنون به عنوان مهمترین مسیر تجارت بین المللی شناخته شده و حامیان زیادی دارد. ارسال گروپاژ از چین امکان حمل کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب به ایران را برای شما فراهم می کند.

در ادامه ،در رابطه با مراحل، مزایا و معایب، مدت زمان رسیدن کالا با این روش را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نحوه حمل گروپاژ از چین
نحوه حمل گروپاژ از چین

آشنایی با حمل گروپاژ از چین

باری که کمتر از ظرفیت وسیله نقلیه باشد، بار کوچک یا گروپاژ نامیده می شود. در حمل گروپاژ از چین، بارهای مشتریان مختلف جمع آوری و در یک کانتینر دریایی مشترک قرار می گیرد. بنابراین؛ هزینه های حمل و نقل بین مشتریان تقسیم شده و برای آنها به صرفه خواهد بود. به همین دلیل است که گاهی به محموله های کوچک، محموله های گروپاژ می گویند. این روش معمولا برای مشاغل کوچک و محصولات با حجم کمتر مناسب تر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با حمل گروپاژ و مراحل آن با ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، همراه باشید.

مراحل حمل گروپاژ از چین

 برای حمل گروپاژ از چین،  نیاز است مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که این مراحل عبارت است از:

امضا و ثبت قرارداد

ابتدا پس از گفتگو و تایید نیاز خود، قراردادی بین شما و شرکت حمل و نقل منعقد می شود. این قرارداد باید شرایط حمل و نقل، قیمت ها و سایر اطلاعات مربوط به حمل و نقل محموله های کوچک از چین را تأیید کند.

تحویل خرده بار در مبدا

شما باید کالاهای خود را به مقصد حمل و نقل و حمل کنید تا آماده ارسال شوند.

بسته بندی (در صورت لزوم)

در برخی موارد، برای اطمینان از ایمنی بار در حین حمل، بسته بندی بار ضروری است. یک شرکت حمل و نقل، می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اداره گمرک و صدور بارنامه

متصدی حمل مسئولیت تشریفات مربوط به گمرک و بارنامه را بر عهده دارد. از جمله این موارد، می توان به اخذ مجوزهای لازم و تهیه مدارک مورد نیاز اشاره کرد.

پذیرش، بارگیری و حمل و نقل کالا

پس از انجام کارهای اداری، فرآیند بارگیری و تخلیه کالا از مبدا شروع می شود. سپس کالا به مقصد ارسال خواهد شد.

پیگیری محموله تا رسیدن به مقصد

حمل کننده، مسئول ردیابی محموله شما تا رسیدن به مقصد است. این گزینه اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت کالا به شما می دهد.

ترخیص محموله

پس از رسیدن محموله به مقصد، مراحل ترخیص کالا در گمرک مربوطه آغاز می شود. این مراحل، شامل پرداخت مالیات و عوارض واردات می باشد.

تخلیه، بارگیری و تحویل کالا

در نهایت محموله شما تخلیه، بارگیری و به مقصد تحویل داده می شود. این مرحله نهایی برای حمل و نقل خرده فروشی از چین است.

مزایا و معایب حمل خرده بار از چین

حمل گروپاژ از چین، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

مزایای حمل گروپاژ از چین
مزایای حمل گروپاژ از چین

مزایای حمل گروپاژ از چین

از مزیت های حمل گروپاژ، عبارت است از:

کاهش هزینه

هزینه های مربوط به جابجایی کالا، بین واردکنندگان مختلف تقسیم و توزیع می شود. این برای مشاغل کوچک و واردکنندگان جدید مهم است.

دوستدار محیط زیست

حمل و نقل گروپاژ، می تواند مزایای زیست محیطی داشته باشد. با کاهش تعداد کانتینرها و وسایل حمل و نقل، می توان مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد.

معایب حمل گروپاژ از چین

معایب حمل گروپاژ از چین، عبارت است از:

تاخیر در ترخیص

ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا  کالا رادر گمرک ترخیص شود، زیرا کالاها متفاوت هستند و قوانین و مقررات متفاوتی وجود دارد. این امر، منجر به زمان طولانی برای رسیدن محصول به بازار و از دست دادن فرصت های تجاری می شود.

پیچیدگی اداری و مدیریت

 مدیریت و نظارت بر ماشین های مختلف نیاز به دقت و دانش دارد. مدیریت این پیچیدگی، می تواند برای مشاغل چالش برانگیز باشد.

محدودیت در انتخاب زمان تحویل

برای ارسال گروهی، ممکن است زمان تحویل به تعویق بیفتد و شما نتوانید زمان دقیق دریافت کالای خود را تعیین کنید.

مهمترین نکات حمل گروپاژ بار از چین
مهمترین نکات حمل گروپاژ بار از چین

مهمترین نکات جهت حمل گروپاژ بار از چین

در این بخش از مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، نکات مهمی که باید هنگام حمل گروپاژ از چین به آنها توجه کنید، وجود دارد:

تمرکز روی اعتبار و تجربه شرکت حمل و نقل

انتخاب یک شرکت حمل و نقل با شهرت و تجربه، بسیار مهم است. در این بخش، شما باید تمام مجوز ها بیمه نامه های لازم برای حمل محموله های کوچک را بررسی کنید. همچنین تجربه شرکت در حمل بارهای مشابه به مقصد مهم است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

تعداد مشتریان شرکت حمل و نقل                        

شرکت های حامل با مشتریان بسیار، سریع و کارآمد فعالیت خود را انجام می دهند.

توجه به حجم بار

 در این بخش باید اطمینان حاصل کنید که  محموله شما از استانداردهای حداقل متر مکعب (CBM) برخوردار است. اگر حجم بار شما کمتر است، باید هزینه مربوط به یک CBM بپردازید. همچنین، حداکثر وزن مجاز برای CBM ، تن است. اگر بار شما بیش از این وزن باشد، هزینه سرویس بر اساس دو CBM محاسبه می شود. یک CBM برابر با یک متر مکعب است. این واحد اندازه گیری معمولا برای حجم بار استفاده می شود.

دسته ریسک

 اگر کالای شما دارای ماهیت خطرناکی است (مواد شیمیایی، باتری و غیره)، هزینه حمل و نقل ممکن است بیشتر باشد.

هزینه حمل خرده بار از چین

هزینه حمل گروپاژ از چین به ایران، تحت تأثیر عوامل زیر است:

حجم و وزن محموله

 ابتدا باید حجم و وزن دقیق محصول را تعیین کنید. در قیمت‌های حمل بار کوچک از چین، حجم ،عامل مهم‌تری نسبت به وزن است، زیرا وزن برای کشتی‌های باری مهم نیست. هرچه فضای بیشتری نیاز داشته باشید، پول بیشتری پرداخت خواهید کرد.

نوع حمل و نقل

حمل و نقل دریایی به طور کلی ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. اما زمان بیشتری می برد. همچنین نوع کانتینر (مثلاً کانتینر استاندارد یا کانتینر سردخانه) نیز، بر هزینه حمل اقلام کوچک از چین تأثیر می گذارد.

مبدا و مقصد

 فاصله جغرافیایی بین مبدا و مقصد، مهمترین عامل بعدی تعیین کننده هزینه حمل و نقل محموله های کوچک از چین است. مسافت های طولانی تر، هزینه ها را افزایش می دهد.

خدمات اضافی

هزینه های اضافی، ممکن است شامل خدماتی مانند تحویل (هزینه حمل از انبار یا کارخانه)، حمل و نقل به مقصد، بارگیری و تخلیه (بارگیری، تخلیه در مقصد) باشد. همچنین، بیمه باربری هزینه حمل اقلام کوچک از چین را افزایش می دهد.

زمان تحویل

 گاهی اوقات در صورت نیاز به تحویل سریع، باید هزینه بیشتری بپردازید.

کلاس ریسک محصول

 اگر محصول شما حاوی مواد خطرناک (مانند مواد شیمیایی) باشد، هزینه ارسال از چین بالاتر خواهد بود.

عوامل مربوط به  دلار و ارز

 تغییرات در نرخ ارز و تغییرات در بازارهای بین المللی، می تواند بر هزینه حمل و نقل محموله های خرده فروشی از چین تأثیر بگذارد.

مدت زمان رسیدن کالا از چین به ایران

با توجه به فاصله جغرافیایی دو کشور و نحوه حمل و نقل (هوایی یا دریایی)، زمان حمل گروپاژ از چین به ایران طولانی است. این مدت زمان، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم:

  • نوع روش حمل و نقل: حمل و نقل گروپاژ از چین به ایران از طریق دریا یا هوا انجام می شود. حمل و نقل از طریق دریا مدت زمان بیشتر طول می کشد و ممکن است به 30 تا 45 روز برسد. حمل و نقل هوایی از چین، دارای زمان تحویل سریع و کوتاه است. اما هزینه بیشتری برای شما به همراه دارد. حمل و نقل هوایی از چین به ایران برای حمل گروپاژ، 7  تا 10 روز طول می کشد.
  • نوع محصول: برخی از محصولات، به زمان ترخیص کالا از گمرک بیشتری نیاز دارند.

زمان لازم برای پر کردن کانتینر

در برخی موارد بسته به مقدار کالایی که برای ارسال انتخاب می کنید، مدت زیادی طول می کشد تا کانتینر را پر کنید. این عامل، ممکن است عرضه و تحویل را به تاخیر بیاندازد.

  • عوامل جغرافیایی: شرایط جغرافیایی و اقلیمی در مسیر حمل و نقل ممکن است بر زمان حمل و نقل و تحویل کالا تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، آب و هوای بد در دریا می تواند باعث تاخیر در حمل و نقل شود.
  • هزینه به دلار: تغییرات در نرخ ارز و تغییرات در بازارهای بین المللی، ممکن است منجر به تغییر در زمان و هزینه حمل و نقل شود.
زمان لازم جهت پر کردن کانتینر
زمان لازم جهت پر کردن کانتینر

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در رابطه با حمل گروپاژ از چین صحبت کردیم. همانطور که گفتیم، حمل گروپاژ یا همان خرده بار از چین، با پیچیدگی های بسیار زیادی همراه است که در این مقاله، به طور کامل تمام مراحل، مزایا و معایب، نکات مهم و همچنین عواملی که بر پرداخت هزینه حمل تاثیر گذار هستند، بررسی کردیم.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، نحوه حمل خرده بار است. برای این کار می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات متنوعی در زمینه حمل بار دریایی، هوایی، زمینی، ترخیص کالا، حمل درب به درب کالا و…. در اختیار شما قرار می دهیم. بنابراین، اگر قصد حمل گروپاژ از چین را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای حمل گروپاژ از چین چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم؟

مراحلی که باید برای حمل خرده بار از چین طی کنید عبارت است از: امصا و ثبت قرارداد، تحویل بار در مبدا، بسته بندی، صدور بارنامه، بارگیری و پذیرش، حمل بار، پیگیری محموله، ترخیص بار و تحویل آن. برای انجام درست و کامل تمام این مراحل می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، کمک بگیرید.

حمل گروپاژ از چین چه معایبی را به همراه دارد؟

از معایب حمل گروپاژ می توانیم به تاخیر در ترخیص کالا، پیچیدگی در نظارت و محدودیت در زمان تحویل اشاره کنیم.

هزینه حمل گروپاژ از چین به چه عواملی بستگی دارد؟

حجم محموله، وزن محموله، نوع حمل، مبدا و مقصد، خدمات اضافی، زمان تحویل، ریسک محموله و عوامل مربوط به ارز و دلار، عواملی هستند که بر هزینه خرده بار تاثیر می گذارند.

چه عواملی بر مدت زمان رسیدن خرده بار تاثیر می گذارد؟

عواملی که بر مدت زمان رسیدن گروپاژ تاثیر گذار هستند عبارت است از نوع روش حمل، نوع محصول، مدت زمان لازم برای پر کردن کانتینر، عوامل جغرافیایی و هزینه های مربوط به ارز و دلار.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *