حمل کالا از بندر شیامن

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

بندر شیامن یک بندر بزرگ در آبهای عمیق است که در جزیره شیامن در نزدیکی سرزمین اصلی چین و در دهانه رودخانه Jiulong در جنوب فوجیان چین واقع شده است. این بندر که در جزیره شیامن و روبه روی تنگه تایوان قرار دارد، به عنوان چهارمین بندر شلوغ چین و شلوغ ترین بندر استان شناخته می شود. شیامن ،روابط اقتصادی و تجاری گسترده ای با 162 کشور و منطقه در سراسر جهان دارد که می توانید برای حمل کالا از بندر شیامن استفاده کنید.

سرمایه گذاری خارجی به ویژه هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، سنگاپور، ایالات متحده، ژاپن، سوئیس، مالزی، فیلیپین، آلمان و انگلستان به طور گسترده در شیامن انجام می شود. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به معرفی این بندر، زیرساخت ها و مزایا و معایب آن می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

نحوه حمل کالا از بندر شیامن چین
نحوه حمل کالا از بندر شیامن چین

حمل کالا از بندر شیامن چین چگونه است؟

حمل کالا از بندر شیامن چین، مانند هر واردات دیگری، دارای رویه هایی است که همه تجار و بازرگانان باید برای اطمینان از وجود قانونی تجهیزات لازم، از آن پیروی کنند. در این قسمت از مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، قدم به قدم با مراحل این کسب و کار سودآور آشنا می شویم. اگر می خواهید در مورد واردات کالا از این بندر و مراحل آن بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

گرفتن کارت بازرگانی

هیچ تاجری نمی تواند بدون کارت بازرگانی، کالا وارد کند. به همین دلیل، قبل از هر کاری باید مراحل دریافت این مدرک مهم را طی کنید.

انتخاب یک شرکت حمل و نقل

ابتدا باید یک شرکت حمل و نقل بین المللی را انتخاب کنید، تا واردات شما از بندر شیامن را انجام دهد. برای اینکار، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

بررسی قوانین و محدودیت های واردات

قبل از شروع فرآیند واردات، باید مقررات واردات و محدودیت هایی که برای محصول مورد نظر اعمال می شود را بررسی کنید

انتخاب نوع حمل و نقل

بر اساس نوع کالا و مقصد نهایی، باید نوع حمل و نقل شامل حمل دریایی، زمینی و هوایی را انتخاب کنید 

بسته بندی و حمل و نقل کالا

بسته بندی باید مطابق با استانداردهای مناسب، برای محافظت از محصولات در حین حمل و نقل باشد.

ترخیص کالا از گمرک

پس از رسیدن کالا به بندر شیامن، باید اقدامات لازم برای ترخیص کالا انجام شود. این شامل، تهیه اسناد گمرکی، پرداخت عوارض و مالیات و تکمیل مراحل گمرکی است.

حمل و نقل داخلی

پس از ارسال کالا، باید اقدامات لازم برای حمل و نقل داخلی کالا انجام شود.

تحویل بار

در نهایت، پس از رسیدن کالا به مقصد، باید اقداماتی برای تحویل آن به مشتری انجام شود.

معرفی بندر شیامن چین

برای حمل کالا از بندر شیامن، باید اطلاعات دقیقی از این بندر داشته باشید. در ادامه به معرفی این بندر می پردازیم. بندر شیامن در جنوب شرقی چین، در استان فوجیان و در ساحل تنگه تایوان قرار دارد. این بندر از شمال با گوانگژو، از غرب با جیولونگ و از جنوب با دریای چین جنوبی همسایه است. شیامن، چهارمین بندر چین با ظرفیت حمل و نقل نسل ششم کشتی های بزرگ کانتینری است.

همه 20 شرکت کشتیرانی پیشرو جهان مسیرهای حمل و نقل و عملیات عمده ای را در شیامن  ایجاد کرده اند، با مجموع 68 مسیر کشتیرانی، که به بیش از 50 کشور به تقریباً همه بنادر بزرگ جهان خدمات رسانی می کنند. این بندر، به دلایل زیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است:

  • این بندر، هشتمین بندر بزرگ کانتینری در چین است.
  • هفدهمین بندر بزرگ جهان می باشد.
  • چهارمین بندر چین که می تواند کشتی های کانتینری نسل ششم را پهلو بگیرد.
  • یکی از بنادر مهم اقیانوس آرام، با بیش از 68 مسیر کشتیرانی و حمل و نقل به بیش از 50 کشور، مرکز مهم تجاری و صنعتی در جنوب شرقی چین است.
  • این یک مقصد گردشگری محبوب با مکان های طبیعی و فرهنگی بسیاری است

زیرساخت های بندر شیامن

شیامن، یکی از توسعه یافته ترین بنادر چین است که تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی این کشور داشته است و امروزه برای حمل کالا از بندر شیامن استفاده می کنند. یکی از مزیت های مهم این بندر، وجود 74 اسکله است که کشتی های 100000 تنی یا بیشتر می توانند در آن پهلو بگیرند. این بندر، یکی از اولین بنادری است که به عنوان بندر ملی و یکی از چهار بندر بین المللی و چهار بندر و ویترین کشتیرانی کشور فعالیت می کرد.

تجارت بندر شیامن بهبود یافته است. برای سه سال متوالی، این بندر بهترین امتیاز را در ارزیابی محیط تجاری 10 بندر برتر کانتینری دریایی چین توسط انجمن کارگزاران گمرک چین و مرکز تحقیقات Re-code دریافت کرده است.

 بندر شیامن، از نظر نرخ تجارت فرامرزی در سراسر کشور رتبه چهارم را دارد و در خط مقدم اصلاحات برای افزایش کارایی و کاهش هزینه ها در سطح ملی قرار دارد.جالب است بدانید، این بندر از نظر تحقیقات علمی در بین 70 شهر دنیا قرار دارد. این بندر، همچنان در حال ساخت ترمینال ها، دروازه ها و فرودگاه های بین المللی و داخلی مختلف برای ارتقای مسیرهای تجاری است.

مزایای حمل کالا از بندر شیامن
مزایای حمل کالا از بندر شیامن

مزایا و معایب حمل کالا از بندر شیامن

همانطور که اشاره کردیم، بندر و بندر کوچک شیامن یکی از بزرگترین بنادر چین و جهان است. در ادامه مزایا و معایب حمل کالا از بندر شیامن را با هم بررسی می کنیم.

مزایای حمل کالا از این بندر

از مزیت های حمل کالا از این بندر، عبارت است از:

موقعیت استراتژیکبندر شیامن، در جنوب شرقی چین و نزدیک به تایوان قرار دارد و دسترسی آسان به بازارهای مهم منطقه را فراهم می کند.
زیرساخت های پیشرفتهبندر مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته، برای حمل و نقل انواع کالا می باشد.
خدمات مختلف و متنوعبندر شیامن، خدمات مختلفی مانند حمل و نقل کانتینری، حمل و نقل فله، حمل و نقل کالاهای خطرناک را ارائه می دهد.
اتصال گستردهاین بندر، به خطوط کشتیرانی مختلف در سراسر جهان متصل است که امکان حمل کالا در سراسر جهان را فراهم می کند.
هزینه کمدر مقایسه با برخی بنادر دیگر در چین، هزینه حمل و نقل کالا از بندر شیامن نسبتاً مناسب است.

معایب حمل کالا از این بندر

علاوه بر مزایایی که گفتیم، حمل کالا از بندر شیامن دارای معایبی می باشد که شامل:

ازدحامبندر شیامن، یکی از شلوغ ترین بنادر چین است و این می تواند منجر به تاخیر در تحویل کالا شود.
فاصله از مراکز صنعتیبندر شیامن، از برخی مراکز مهم صنعتی در چین دور است که ممکن است هزینه های حمل و نقل داخلی را افزایش دهد.
وابستگی به تنگه تایوانبندر شیامن، به تنگه تایوان وابسته است و مسائلی مانند طوفان و محدودیت های ترافیکی ممکن است بر عملیات بندر تأثیر بگذارد.
 معایب حمل کالا از بندر شیامن
معایب حمل کالا از بندر شیامن

لیست کالاها جهت حمل از بندر شیامن

شیامن، یکی از بزرگترین تولید کنندگان کالاهای ارزان و منحصر به فرد است. با یافتن بهترین محصولات برای واردات از شیامن می توانید سود بیشتری کسب کنید. برای حمل کالا از بندر شیامن، باید اطلاعات کافی از اقلامی مجاز داشته باشید. برای این منظور در زیر 22 نوع کالا را معرفی کرده ایم که می توانید از شیامن بیاورید و سود زیادی کسب کنید. کالاهای مناسب و مورد نیاز جهت حمل از بندر شیامن عبارت است از:

  • لوازم آرایشی
  • کامپیوتر
  • بلندگوی بلوتوث
  • تلفن های همراه
  • تن پوش
  • وسایل دکوری خانه
  • اسباب بازی
  • لوازم جانبی الکترونیکی مصرفی
  • تجهیزات ورزشی و بدنسازی
  • جواهرات و لوازم جانبی
  • واردات محصولات پت شاپ
  • قطعات خودرو
  • لوازم التحریر و دفتر
  • واردات لوازم خانگی
  • محصولات کودک
  • واردات لامپ ال ای دی
  • محصولات انرژی خورشیدی
  • ظروف آشپزخانه
  • ساعت
  • لوازم جانبی تلفن همراه
لیست محصولات جهت حمل کالا از بندر شیامن
لیست محصولات جهت حمل کالا از بندر شیامن

جمع بندی

یکی از بهترین راه های ارسال از شیامن، استفاده از خدمات یک شرکت حمل و نقل است. واردات موضوعی کاملاً متفاوت است. پس باید با دانش و تجربه کامل وارد این مسیر شوید. اگر تجربه یا دانشی در این مسیر ندارید، ریسک واردات شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و به سوالات شما در مورد بندر شیامن چین پاسخ دهد. اگر می خواهید تجارتی با چین راه اندازی کنید، باید بر رویه های واردات، صادرات و ترخیص تسلط داشته باشید. برای حمل کالا از بندر شیامن، می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات متنوعی در زمینه ارسال بار به روش هوایی، زمینی، دریایی، حمل بار ته لنجی، ترخیص کالا و… ارائه می دهد. برای بهره مندی از این خدمات با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای حمل کالا از بندر شیامن چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای حمل کالا از شیامن باید مراحلی همچون، گرفتن کارت بازرگانی، انتخاب شرکت حمل و نقل، بررسی قوانین و مقررات، انتخاب نوع حمل و نقل، بسته بندی درست کالا، ترخیص کالا از گمرک، حمل و نقل داخلی و تحویل کالا را به ترتیب و درست انجام دهید. برای انجام درست این مراحل با کارناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

حمل کالا از بندر شیامن چه مزیت هایی دارد؟

از مزایای حمل کالا از بندر شیامن می توانیم به موقعیت استراتژیک، زیرساخت پیشرفته، خدمات متنوع، اتصال گسترده و هزینه مناسب اشاره کنیم.

چه کالاهایی را می توان از بندرشیامن حمل کرد؟

 اقلامی که می توانید از بندر شیامن حل کنید عبارت است از: لوازم آرایشی، تفلن همراه، پوشاک، اسباب بازی، لوازم الکتریکی، جواهرات، تجهیزات ورزشی، قطعا خودو، لوازم تخریر، محصولات مربوط به کودکان و ….. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

چرا بندر شیامن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؟

این بندر هشتیمن بندر کانتینری چین، هفدهمین بندر بزرگ جهان، چهارمین بندر چین برای کشتی های کانتینری نسل ششم، یکی از بنادر مهم اقیانوس آرام و یک مقصد گردشگری می باشد که باعث اهمیت بسیار بالای این بندر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *