هر-آنچه-که-باید-در-مورد-حمل-هوایی-خودرو-بدانید!

هر آنچه که باید در مورد حمل هوایی خودرو بدانید!

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

مطمئن ترین راه برای انتقال خودرو به شهر یا کشور دیگر حمل خودرو با هواپیما است. حمل هوایی خودرو عمدتاً برای انتقال خودرو بین کشورها برای خرید و فروش و واردات است. حمل و نقل هوایی بسیار سریعتر از حمل و نقل دریایی است که ممکن است هفته ها طول بکشد. البته وسایل نقلیه نیز باید از گمرک عبور کنند که می تواند روند حمل را به تاخیر بیندازد.

اما در صورت کامل بودن مدارک ظرف چند ساعت انجام می شود. به دلیل هزینه بالا، این روش بیشتر برای خودروهای لوکس و صادرات و واردات کاربرد دارد؛ اگر شما هم قصد ارسال خودرو به شهر یا کشور دیگری را دارید، برای آشنایی با حمل هوایی خودرو، در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

نحوه حمل خودرو با هواپیما

برای حمل خودرو با هواپیما در ایران فقط باید از شرکت های حمل و نقل هوایی استفاده کنید. پس از تماس با خطوط هوایی یا رزرو آنلاین، این شرکت ‌ها خودروی شما را از درب منزل تحویل گرفته و به مقصد می‌ رسانند. البته هزینه حمل هوایی خودرو در ایران بسیار بالاست و فقط برای خودروهای لوکس و واردات و صادرات قابل استفاده است.

اگر قصد دارید خودروی خود را در جاده های داخلی کشور حمل کنید، شاید تنها راه پیش رو خرید بلیط خودرو در قطار باشد. البته استفاده از قایق برای حمل خودرو به جزایر کیش و قشم توصیه می شود.

شرکت های باربری مسئول حمل و نقل هوایی خودروها و قطعات مهم آن از کشورهایی مانند کره جنوبی، چین، آلمان، فرانسه، امارات و… به تهران هستند. این وضعیتی است که ماشین شما را از درب منزل تحویل می گیرند و بدون حضور شما تمام مراحل گمرکی را انجام می دهند.

  علاوه بر این پس از پرواز، این شرکت ها وظیفه ترخیص خودروهای شما را بر عهده دارند که خیال صاحب خودرو را راحت می کند تا این انتقال را بدون مشکل انجام دهد.

 مهمترین نکات درباره ارسال خودرو با هواپیما

حمل خودرو با هواپیما فرآیند بسیار پیچیده ای است؛ به همین دلیل برای اینکه بتوانید این کار را به راحتی و بدون دردسر انجام دهید، بهتر است نکاتی را که در این زمینه وجود دارد بدانید. دانستن این نکات و رعایت آن ها، می تواند تاثیر مثبتی بر روند حمل هوایی خودرو  شما داشته باشد. نکاتی که باید به آن توجه کنید شامل:

  • اول اینکه ماشین شما باید در حرکت باشد تا برای حمل و نقل هوایی پذیرفته شود.
  • اکثر شرکت های هواپیمایی اجازه نمی دهند وسایل شخصی یا سایر وسایل داخل ماشین باشند؛ بنابراین بهتر است از قبل قوانین پرواز مورد نظر خود را بدانید.
  • برخی از خطوط هوایی میزان سوخت مجاز در داخل خودرو را محدود می کنند. شاید فکر کنید اگر مخزن شما پر باشد بهتر است؛ اما برخی از شرکت ها اجازه نمی دهند بیش از 1.8 ظرفیت مخزن خود را داشته باشید. این به دلیل محدودیت وزن است؛ زیرا هر گالن سوخت 6.3 کیلوگرم است.
  • شما باید سند مالکیت را به شرکت حمل و نقل ارائه دهید و اگر وسیله نقلیه شما خرید جزئی یا اجاره ای است، باید اظهارنامه تاییدیه ای را نیز از موجر یا وام دهنده ارائه دهید. قبل از تحویل گرفتن خودرو در مقصد، باید پاسپورت یا کارت شناسایی خود را نیز ارائه دهید.
  • حمل و نقل هوایی خودرو ممکن است زمان زیادی را نبرد، اما پس از رسیدن خودرو به مقصد، چند روز منتظر ترخیص کالا از گمرک باشید و سپس آن را تحویل بگیرید.

قوانین حمل هوایی خودرو

با توجه به اینکه بسیاری از قوانین در ایران بر اساس شرایط ممنوعیت و غیره تغییر کرده اند، می خواهیم ببینیم قانون جدید رانندگی خودرو در ایران چیست؟ آخرین گزارش ها حاکی از آن است که دولت سیزدهم تصمیم گرفته با چند شرط اجازه واردات خودرو به ایران را بدهد. برخی از این شرایط این است که سقف واردات خودرو تا یک میلیارد دلار است؛ اگر فردی بخواهد بیش از این میزان واردات داشته باشد باید در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرده باشد.

تعرفه واردات خودروهای اقتصادی که حدود 10 هزار دلار در نظر گرفته می شود در حال کاهش است و بین 10 تا 20 درصد برآورد می شود. هزینه حمل خودرو با هواپیما بسته به نوع وسیله نقلیه و میزان عوارض و مالیات آن متفاوت است. لازم به ذکر است که هزینه حمل هوایی خودرو بسیار بالاست و تنها برای افرادی امکان پذیر است که مشکل مالی ندارند.

مزیت ارسال خودرو با هواپیما

اگرچه حمل خودرو با هواپیما گران است، اما مزایای آن همچنان ارزش دارد. اولاً، حمل و نقل بین‌المللی خودرو از طریق هوایی سریع‌ ترین راه برای حمل و نقل خودروی شماست؛ بنابراین اگر زمان ارسال برای شما بسیار مهم است، این روش حمل و نقل مناسب ترین انتخاب برای شما می باشد.

 مهمترین مزیت ارسال خودروهای لوکس و قطعات آنها از طریق هوایی سرعت این انتقال است. همانطور که هواپیماها به عنوان سریع ترین راه برای جابجایی افراد شناخته می شوند، همین امر در مورد ماشین های جابجایی نیز صدق می کند.

علاوه بر سرعت پرواز، ایمنی آن دلیل مهمی است که مسافران از هواپیما برای ارسال محموله های با ارزش استفاده می کنند. همچنین اگر خودرویی دارید که از نظر مالی و معنوی برای شما بسیار مهم است و می خواهید بهترین مراقبت ممکن را از آن دریافت کنید، می توانید آن را با هواپیمای باربری حمل کنید.

متأسفانه، با حمل و نقل جاده ای یا دریایی، خطر آسیب فیزیکی به خودروی شما افزایش می یابد؛ زیرا این روش های حمل و نقل تا حدودی ناامن هستند و خطر حرکت خودرو را در پی خواهند داشت. در حالی که در هواپیما هستید، ماشین شما بدون حرکت و کاملاً ایمن به مقصد می رسد. یکی دیگر از دلایل ایمن تر بودن حمل هوایی خودرو نسبت به دیگر روش ها این است که محموله شما در طول پرواز مستقیماً به مقصد می رود.

معایب حمل خودرو با هواپیما

گرانی بلیط هواپیما شاید مهم ترین نقطه ضعف حمل خودرو با هواپیما به حساب می آید. بنابراین اکثر خودروهای شهری با قیمت زیر 500 میلیون تومان برای سفر با هواپیما مناسب نیستند. علاوه بر قیمت بالا، امکان استفاده از امکان حمل و نقل جاده ای در شهرهای کوچک مرکزی را نخواهید داشت.

همچنین پرواز ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی با تاخیر انجام شود. این یک مشکل نادر هنگام خرید بلیط قطار و ماشین است. اگر پرواز تاخیر داشته باشد، کاری نمی توان کرد. البته این گزینه بسیار کم است و نمی توان آن را یکی از معایب رزرو بلیط دانست.

آخرین نقطه ضعفی که باید در حمل هوایی خودرو در نظر گرفت این است که نمی توان از آن در مسیرهای داخلی استفاده کرد و فقط در پروازهای بین المللی استفاده می شود؛ زیرا شرکت های هواپیمایی کشور محدودیت های زیادی برای آن دارند. این یک مشکل نادر در حمل و نقل ریلی و دریایی است.

هزینه حمل هوایی خودرو

حمل خودرو با هواپیما گران ترین راه برای حمل خودرو به خارج از کشور است. به طور کلی هزینه حمل و نقل خودرو با هواپیما حداقل 2 تا 3 برابر بیشتر از حمل آن در کانتینر است. نرخ حمل و نقل هوایی بر اساس اندازه وسیله نقلیه محاسبه می شود و حمل خودروهای کوچکی مانند پورشه هزاران دلار هزینه دارد.

متاسفانه در بیشتر مواقع هزینه حمل و نقل هوایی خودرو از ارزش واقعی خودرو بیشتر است؛ مگر اینکه ماشین شما عجیب و غریب و گران باشد. خرید ماشین جدید و صرفه جویی در هزینه با هزینه باربری هوایی امکان پذیر است. به طور کلی هزینه حمل و نقل هواپیما به وزن، سال ساخت و مسافتی که هواپیما طی می کند بستگی دارد.

اگر می خواهید هزینه دقیق حمل و نقل هوایی برای خودرو را بدانید، از کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بخواهید تا بهترین قیمت را برای شما بیابند. شما فقط باید اطلاعات کافی در مورد وسیله نقلیه خود و کشوری که به آن ارسال می کنید ارائه دهید. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که در برخی کشورها دریانوردی در خشکی یا دریا امکان پذیر نیست.

سوالات متداول

 برای حمل هوایی خودرو چه قوانینی وجود دارد؟

در کشور ما یکی از قوانین موجود در زمینه حمل خودرو با هواپیما این است که اگر فردی بخواهد خودرویی را وارد کند، باید حتما سقف واردات خودرو، یک میلیارد دلار باشد. در غیر این صورت اگر بخواهید بیشتر از این مقدار خودرو وارد کنید باید در صنعت خودرو سرمایه گذاری کنید.

مهمترین مزیت حمل خودرو با هواپیما چیست؟

مهمترین مزیتی که حمل هوایی خودرو دارد، سرعت بسیار بالای انتقال خودرو است. هواپیما سریعترین وسیله برای جابه جایی است. بنابراین مهمترین دلیلی که باعث می شود برای ارسال خودرو از هواپیما استفاده کنیم، حمل سریع و ایمن خودرو است.

معایب حمل هوایی خودرو چیست؟

هزینه بسیار بالایی که شما باید برای تهیه بلیط هواپیما برای حمل خودرو با هواپیما بپردازید، از معایب اصلی و مهم این روش است. از دیگر معایب حمل هوایی نیز می توانیم به تاخیر در پرواز اشاره کنیم که این قضیه ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی رخ دهد.

حمل هوایی خودرو چه هزینه هایی را به همراه دارد؟

 از آنجایی که حمل خودرو با هواپیما  هزینه بالایی را به همراه دارد این هزینه به دلایل مختلفی ایجاد می شود. برای ارسال خودرو، هزینه حمل هوایی بر اساس اندازه و ابعاد خودرو شما محاسبه می شود که باید پرداخت کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، مطمئن ترین روش برای ارسال خودرو به شهرها و کشورهای دیگر حمل خودرو با هواپیما می باشد. سعی ما در جمع آوری این مقاله، آشنایی بیشتر شما با حمل هوایی خودرو بود. برای حمل و نقل هوایی خودرو، باید به یکسری نکات توجه کنید که در این مقاله به آن اشاره کردیم. همچنین حمل هوایی نیز مانند سایر روش های ارسال بار، دارای هزینه هایی برای شماست.

این هزینه ها را شما می توانید با انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر این هزینه ها را به حداقل برسانید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدماتی در زمینه ارسال بار دریایی، ارسال بار هوایی، ارسال بار زمینی، ارسال درب به درب، هزینه های حمل و نقل به شما عزیزان ارائه می دهد. همچنین اگر سوالی در رابطه با نحوه حمل خودرو با هواپیما دارید، با کارشناسان ما در تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *