نحوه-حمل-خرده-بار-از-دبی-به-ایران

نحوه حمل خرده بار از دبی به ایران

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که مطلع هستید بزرگ ترین شهر در امارات متحده، دبی است. شهر دبی از نظر تجاری با سراسر جهان در حال مبادله می باشد و ایران نیز به عنوان یکی از شرکای اصلی این شهر محسوب می گردد. در واقع می توان گفت که تاجران ایرانی از طریق دبی با دنیا در حال ارتباط هستند. بر همین اساس حمل خرده بار از دبی به کشور ایران دارای شرایط و قوانین خاصی می باشد که تاجرین باید با آن ها به طور کامل آشنایی پیدا کنند و به رعایت قوانین مربوطه بپردازند.

شاید برای شما هم سوال باشد که خرده بار به چه معنا هستند. بازرگانانی که کالا های بزرگی برای حمل و نقل ندارند از این واژه استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه ی ارسال بار از دبی به ایران به شما پیشنهاد می کنیم که با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

حمل خرده بار از دبی چگونه است؟

بهتر است بدانید که ایران از شهر دبی به عنوان یک میانبر برای کالا های خود در سراسر دنیا استفاده می کند. ولی به این نکته باید توجه داشت که ارسال بار از دبی مانند هر کشور دیگری دارای قوانین و روش های مختلفی است که بنا بر نیاز تجار باید از این روش ها استفاده نمود. با شناخت هر کدام از این روش ها تاجران محترم هنگام حمل و نقل کالای خود دیگر با مشکل مواجه نخواهند شد.

با داشتن اطلاعات کافی از روش های حمل بار از دبی به ایران، بازرگانان در زمینه تجارت به سود خوبی دست می یابند. به طور کلی دو روش حمل هوایی و حمل دریایی برای حمل خرده بار از دبی بسیار مورد استفاه قرار می گیرند. در ادامه ی بحث شما عزیزان را با آن ها بیشتر آشنا می کنیم.

حمل خرده بار یا گروپاژ چیست؟

واژه ی خرده بار در بین تجار رواج بسیار زیادی دارد. خرده بار و یا به اصطلاح گروپاژ به نوعی از حمل و نقل گفته می شود که فضای داخل کانتینر را پر می کند. در حمل خرده بار ها وزن و حجم کالا روی نوع ارسال و میزان هزینه ی آن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

به طور معمول هنگام ارسال بار از دبی از روش خرده بار برای خرید دستگاه های بسیار حساس مانند ایکس ری، خرید های با حجم کم و قیمت پایین، محصولات مختلف تجاری از شرکت های گوناگون، خرید شخصی از سایت های اینترنتی در سراسر جهان با قیمت مناسب، واردات کالا های مورد نیاز تعمیر دستگاه های معدنی و صنعتی و همچنین کالا های نمایشگاهی در کشورهای متفاوت استفاده می گردد. در روش حمل خرده بار از دبی به ایران از کانتینرهای LCL و FCL استفاده می شود.

 در حمل خرده بار از دبی با کانتینرهای LCL بارهای افراد مختلف در داخل یک کانتینر قرار می گیرد و کالا های داخل کانتینر به پروانه های گمرکی مختلفی تعلق دارد. هنگام ارسال بار از دبی کانتینرهای FCL به کانتینر های اختصاصی معروف هستند. در داخل این کانتینرها فقط یک نوع کالا قرار می گیرد و پروانه ی گمرکی نیز منحصرا به این کالا اختصاص دارد.

روش های حمل بار از دبی به ایران (هوایی و دریایی)

همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره نمودیم حمل خرده بار از دبی به ایران به دو روش حمل هوایی و دریایی قابل انجام می باشد. بهتر است بدانید که اگر برای شما زمان ارسال بار از دبی مهم است به شما حمل هوایی را پیشنهاد می کنیم.  علاوه بر این اگر برای شما عزیزان هزینه ی ارسال اهمیت دارد، حمل دریایی را برای ارسال بار خود انتخاب نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر ارسال بار از دبی زمان زیادی به طول انجامید رهگیری بار روزانه باید اطلاع رسانی گردد. با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب این روش ها آشنا سازد.

مزایای حمل بار هوایی

  • دارای امنیت بالا
  • حمل خرده بار از دبی به صورت مستقیم به شهر مورد نظر
  • ارسال در زمان کوتاه و سریع

معایب حمل بار هوایی

  • هزینه ی بسیار بالای ارسال بار

مزایای حمل بار دریایی

  • درای ظرفیت بالا برای حمل خرده بار
  • حمل کالاهایی که با هواپیما ممنوع است
  • دارای هزینه ی بسیار پایین هنگام ارسال بار از دبی

معایب حمل بار دریایی

  • زمان ارسال کالا به مقصد مورد نظربسیار طولانی است
  • برای کالاهای با حجم مناسب نمی باشد

بسته بندی کالا در حمل خرده بار

از آن جایی که در هنگام حمل خرده بار از دبی تمامی بارها در کنار هم قرار می گیرند، باید به بسته بندی کالا ها بسیار اهمیت داد. به شما پیشنهاد می دهیم که هنگام ارسال بار از دبی برای حفظ سلامت کالای مورد نظر از پالت برای بسته بندی کالای خود استفاده کنید. با انجام این کار بار مورد نظر در مقابل ضربه و دیگر خطرات مانند انواع آفت ها و رطوبت و همچنین احتمال پارگی در امان خواهد ماند.

به طور معمول هنگام تحویل کالا به گمرک، بسته ها شماره گذاری می شوند. علاوه بر این اگر بسته بندی کالا با پالت چوبی انجام شده باشد برای جلوگیری از آفت زدگی باید حتما توسط شرکت حمل و نقل مورد نظر سمپاشی شود.

بیمه کالا در حمل خرده بار

به این موضوع دقت داشته باشید که اگر ارزش بار شما زیاد است حتما برای کالای خود بیمه ی تکمیلی را در نظر داشته باشید. زیرا که بار های بین المللی تا یک سقف مشخصی بار مورد نظر را بیمه می کنند. بیمه کردن بار به این خاطر دارای اهمیت فراوانی است که در طول حمل کالا خسارت را به صورت حداقل متحمل خواهد شد.

میزان هزینه ی بیمه حمل خرده بار از دبی به عواملی مانند نوع حمل کالا و روش مربوط به آن، شرکت های بین المللی طرف قرار داد بیمه، میزان ارزش کالای مورد نظر بستگی دارد. برای ارسال بار از دبی، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با سابقه ی درخشان خود در این زمینه شما همراهان گرامی را یاری می کند.

نحوه محاسبه هزینه های حمل خرده بار از دبی

نرخ حمل خرده بار از دبی مثل هزینه ی حمل و نقل بین المللی به عوامل مختلفی بستگی دارد.  از جمله ی این عوامل شامل نوع کالا، ابعاد مرسوله ی مورد نظر، وزن مرسوله، مشخص کردن کشور مبدا و کشور مقصد، گمرک و بیمه و همچنین نوع حمل و نقل کالا می باشد.

 به این نکته دقت کنید که هزینه ی ارسال بار از دبی از به ایران با انتخاب بزرگ ترین عدد در مقایسه ی بین وزن حجمی و وزن واقعی به دست خواهد آمد. که در روش های حمل خرده بار به صورت دریایی و هوایی متفاوت می باشد.

در حمل خرده بار از دبی به روش هوایی وزن حجمی از رابطه ی طول*عرض*ارتفاع تقسیم بر شش هزار به دست می آید. وزن واقعی نیز وزن بار مورد نظر بر روی باسکول می باشد. در هنگام ارسال بار از دبی هر کدام که عدد بزرگتری داشته باشد مبنای محاسبه قرار می گیرد. در روش دریایی نیز برای هر خرده بار یک عدد ثابت داریم که به آن CBM گفته می شود. حمل خرده بار ازدبی در روش دریایی به صورت متر مکعب محاسبه می شود.

سوالات متداول

روش خرده یا گروپاژ برای چه کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

به طور معمول هنگام ارسال بار از دبی  از روش خرده بار برای خرید دستگاه های بسیار حساس مانند ایکس ری، خرید های با حجم کم و قیمت پایین، محصولات مختلف تجاری از شرکت های گوناگون، خرید شخصی از سایت های اینترنتی در سراسر جهان با قیمت مناسب، واردات کالا های مورد نیاز تعمیر دستگاه های معدنی و صنعتی و همچنین کالا های نمایشگاهی در کشورهای متفاوت استفاده می گردد.

در روش حمل خرده بار از دبی به ایران از چه نوع کانتینرهایی استفاده می شود؟

در روش حمل خرده بار از دبی به ایران از کانتینرهای LCL و FCL استفاده می شود.

به چه دلیل هنگام بسته بندی با پالت چوبی باید عمل سمپاشی انجام شود؟

اگر بسته بندی کالا با پالت چوبی انجام شده باشد برای جلوگیری از آفت زدگی باید حتما توسط شرکت حمل و نقل مورد نظر سمپاشی شود.

نرخ حمل خرده بار از دبی به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ حمل خرده بار از دبی مثل هزینه ی حمل و نقل بین المللی به عوامل مختلفی بستگی دارد.  از جمله ی این عوامل شامل نوع کالا، ابعاد مرسوله ی مورد نظر، وزن مرسوله، مشخص کردن کشور مبدا و کشور مقصد، گمرک و بیمه و همچنین نوع حمل و نقل کالا می باشد.

جمع بندی

از ان جایی که دبی همسایه ی جنوبی ایران است، یکی از بزرگ ترین مراجع تجارت کالا به داخل کشور می باشد. انتخاب روش حمل خرده بار از دبی یکی از مسائل بسیار مهم برای ورود بار به کشور ایران می باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم روش های حمل بار به صورت هوایی و دریایی برای ارسال بار از دبی مورد استفاده قرار می گیرند.

بازرگانان محترم برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی باید با کلیه ی قوانین و روش های حمل بار آشنایی پیدا کنند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با چندین سال سابقه در زمینه ی حمل و نقل و تجارت آماده ی خدمات رسانی به تجار عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صورت رایگان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *