حمل-به-صورت-LTL-به-صورت-زمینی-چیست؟

حمل به صورت LTL به صورت زمینی چیست؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که می دانید برای کالاهای با وزن کم بهترین گزینه حمل و نقل زمینی می باشد. حمل و نقل زمینی به دو صورت حمل ftl و حمل ltl زمینی می باشد. انتخاب هر کدام از روش ها به بار مورد نظر صاحب کالا وابسته می باشد. در این محتوا از سایت ققنوس همراه ما باشید تا در مورد حمل به صورت LTL به صورت زمینی بیشتر آشنا شوید.

در روش حمل و نقل زمینی برای کالاهای مورد نظر بارنامه ثبت می شود.

مکان ارسال کالا، تمام مشخصات فرد تحویل گیرنده، حجم و وزن کالا، نرخ کرایه ی حمل بار و غیره از مشخصاتی است که در بارنامه درج خواهد شد. بهتر است بدانید که اگر وزن بار مورد نظر کمتر از شصت و هشت کیلو گرم باشد از روش حمل ltl زمینی و اما چنان چه که وزن کالا بیشتر از شصت و هشت کیلو گرم باشد، از روش حمل ftl زمینی استفاده می شود. در ادامه ی بحث با شرکت و حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

حمل به صورت LTL به صورت زمینی

حمل به صورت LTL به صورت زمینی

هنگامی که مقدار محموله ی صاحبان کالا ازگنجایش و ظرفیت کامیون کمتر باشد، به آن حمل ltl (Less Than Truckload) زمینی و یا به عبارت دیگر حمل گروپاژ گفته می شود. در این نوع روش حمل و نقل زمینی به طور معمول  به منظور پر شدن ظرفیت کامیون، چند صاحب کالا به صورت مشترک از یک کانتینر استفاده می کنند.

بنابراین در این روش هر کامیون تنها به یک بار اختصاص پیدا نمی کند و تخلیه در مکان های مختلف انجام می گیرد. بنابراین یکی از نقاط ضعف حمل ltl زمینی این است که امکان خسارت و آسیب به کالاها بسیار زیاد می باشد. اما برآورد خسارت پس از رسیدن به مقصد مورد نظر صورت می گیرد. همواره افرادی که به دنبال صرف هزینه ی کمتری برای بار خود می باشند از روش حمل و نقل زمینی ltl استفاده می کنند.

چه مواقعی از حمل ltl استفاده کنید؟

همان طور که قبلا هم اشاره نمودیم در روش حمل ltl زمینی محموله های چند شرکت به صورت اشتراکی در داخل یک ترانزیت قرار می گیرد و به مقصدهای مختلف تحویل می گردد. این نوع حمل و نقل زمینی حمل خرده بار زمینی و یا حمل گروپاژ نام دارد. در این روش تجهیزاتی به مانند: مواد غذایی، کمپرسورهای مختلف، مواد بهداشتی و شوینده، انواع شیر و فن های صنعتی، لواز آشپزخانه و آشپزی، لوازم پزشکی و … جا به جا می شود.

به این نکته دقت لازم را داشته باشید که برای جا به جایی محموله های کوچک و کم حجم ( وزن کمتر از شصت و هشت کیلو گرم) می توان از حمل ltl زمینی استفاده کرد. با انتخاب این روش هزینه ی کرایه ترانزیت تنها به عهده ی یک فرد نمی باشد و تمامی صاحبان کالا که در ترانزیت دارای بار می باشند، موظف به پرداخت هزینه ی مورد نظر هستند. از شما دعوت می کنیم که به منظور توضیحات بیشتر در ادامه ی این مقاله با شرکت بین المللی ققنوس همراه باشید.

فرق بین ftl و ltl

حمل و نقل زمینی به دو روش جاده ای و ریلی انجام می گیرد. حمل و نقل جاده ای نیز خود به دو صورت حمل ftl و حمل ltl زمینی قابل انجام است. روش ftl یا به عبارت دیگر حمل بار به صورت کامیون دربستی می باشد. در این روش به طور معمول کل فضای کامیون در اختیار یک بار قرار دارد، که این امر در افزایش هزینه ی حمل و نقل کالا بسیار تاثیر گذار می باشد. البته بهتر است بدانید که به منظور صرفه جویی در هزینه های اضافی افراد می توانند که هزینه فضای گرفته شده توسط بار مورد خود را پرداخت نمایند.

در روش حمل ltl زمینی و یا گروپاژ صاحبان بار برای کاهش هزینه های خود، می توانند از یک کامیون برای چندین محموله استفاده نمایند. در این روش کامیون مورد نظر در نقاط مختلفی به منظور تخلیه ی محموله ها توقف می کند.  امروزه روش حمل ltl زمینی دارای طرفداران زیادی می باشد. شرکت حمل و نقل زمینی نیز از این موضوع بهره می برند و بار ها را جمع نموده و به صورت یکجا حمل می نمایند.

به شما پیشنهاد می کنیم که حمل بارهای مورد نظر را به شرکت های حمل و نقل با تجربه واگذار نمایید. با انجام این کار دیگر نگران حمل محموله ی خود به نقاط مختلف نباشید.

کدام روش را برای حمل کالا انتخاب می کنید؟ ftl یا ltl؟

هیچ وقت نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که روش حمل ltl زمینی مناسب است یا روش حمل ftl زمینی. بنابراین برای انتخاب روش حمل بار مورد نظر، صاحبان کالا باید شرایط مختلفی را در نظر بگیرند. به طور مثال در روش حمل ftl زمینی تنها کامیون برای یک محموله در نظر گرفته می شود.

بنابراین این روش در صورتی به صرفه است که بار مورد نظر تمام فضای کامیون را در بر گرفته باشد. اما این حمل  برای بار های کوچکی که وزن آن ها کمتر از شصت و هشت کیلو گرم باشد بسیار مناسب می باشد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم در این روش چندین بار در داخل یک کامیون قرار می گیرد. بنابراین از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه می باشد.

 پس به این نتیجه می رسیم که روش حمل ftl زمینی سریع تر بار را به مقصد می رساند، زیرا که تنها یک محموله در داخل کامیون قرار می گرد. همچنین در این روش هیچ آسیبی به بار مورد نظر نمی رسد. در عین حال در روش  حمل ltl زمینی زمان زیادی صرف تحویل کالا می گردد و سرعت کار نسبت به روش قبلی بسیار کمتر می باشد. البته در روش حمل ltl امکان آسیب دیدن محموله ها نیز وجود دارد، چرا که در داخل کامیون مورد نظر چندین بار به صورت همزمان جا به جا می گردد.

مزایا و معایب حمل ftl

یکی از روش های حمل و نقل زمینی روش حمل ftl می باشد. در این روش بر خلاف روش حمل ltl زمینی از یک کامیون به صورت دربستی استفاده می شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر از نظر زمانی دارای محدودیت هستید و نیاز دازید که محموله سریع تر حمل شود بهتر است که از حمل ftl زمینی استفاده نمایید. روش حمل ftl زمینی دارای مزایا و معایب فراوانی می باشد که به شرح زیر است:

مزایا

  • در روش حمل کالا به صورت حمل ftl و یا فول تراک شرکت های حمل و نقل بر روی کالا ها نظارت لازم را دارند.
  • کامیون مورد نظر تنها به یک بار به خصوص اختصاص می یابد.
  • در طول مسیر کامیون مورد نظر عوض نخواهد شد.
  • با سرعت بیشتری کالا به مقصود مورد نظر  منتقل می شود.
  • برای کالاهای پر حجم بسیار مناسب است.
  • از آسیب دیدن کالا و محموله جلوگیری می گردد.

معایب

  • حجم کالا باید بزرگ و زیاد باشد.
  • کامیون حمل کالا به صورت دربستی و  تنها به یک محموله اختصاص می یابد.
  • هزینه های زیادی را برای صاحبان کالا متحمل می گردد.

سوالات متداول

حمل و نقل زمینی دارای چند روش می باشد؟

حمل و نقل زمینی دارای دو روش حمل جاده ای و ریلی است. روش حمل جاده ای خود نیز به دو صورت حمل ltl زمینی و حمل ftl زمینی انجام می گردد.

هنگامی مقدار بار مورد نظر زیاد نباشد چه روشی (حمل ltl زمینی و یا حمل ftl) بهتر است؟

هنگامی مقدار بار مورد نظر از ظرفیت کامیون کمتر باشد از روش حمل ltl زمینی استفاده می شود. در این روش به منظور صرفه جویی در هزینه، چندین کالا به صورت مشترک در داخل یک کامیون قرار می گیرد.

یکی از نقاط ضعف حمل ltl زمینی را شرح دهید؟

از آن جایی که در این روش کامیون به صورت دربستی در اختیار یک بار قرار ندارد، بنابراین امکان آسیب دیدن محموله ی مورد نظر بسیار زیاد می باشد.

در روش حمل ltl زمینی چه لوازمی جا به جا می گردد؟

مواد غذایی، کمپرسورهای مختلف، مواد بهداشتی و شوینده، انواع شیر و فن های صنعتی، لواز آشپزخانه و آشپزی، لوازم پزشکی و غیره از جمله لوازمی هستند که با روش حمل ltl زمینی جا به جا می شوند.

جمع بندی

یکی از روش های تجارت و بازرگانی در دنیا حمل و نقل است. حمل و نقل زمینی (حمل ltl زمینی و حمل ftl) یکی از اساسی ترین روش های حمل کالا است که در سراسر جهان دارای ارزش و اعتبار خاصی می باشد. در زمان های خیلی دور مردم از ارابه و درشکه های بزرگ برای حمل و نقل زمینی کالاهای خود استفاده می کردند.

پس به این نتیجه می رسیم که از قدیم الایام مردم برای حمل کالاهای خود از روش حمل و نقل زمینی استفاده نموده اند. حمل و نقل زمینی در بر گیرنده حمل به صورت جاده ای  و حمل ریلی است. روش حمل و نقل زمینی  برای تجار و بازرگانان از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

روش های  حمل و نقل زمینی (حمل ltl زمینی و حمل ftl زمینی) به طور فزاینده ای از پیشرفت های تکنولوژی امروزی علی الخصوص در زمینه ی ارتباطات و سازماندهی ها  استفاده می کنند. شما با انتخاب حمل و نقل کالا به صورت زمینی می توانید بار مورد نظر خود را به شرکت های بین المللی حمل و نقل بسپارید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *