حمل بریک بالک

0 تا 100 حمل بریک بالک BREAK BULK | آشنایی با انواع آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

امروزه دغدغه اکثر بازرگانان و تاجران، انتخاب یک روش مناسب برای ارسال محموله است. بسیاری از کالاها بسته به نوع، اندازه، ماهیت، مقدار کالا و نحوه حمل به روش های مختلفی حمل می شوند. یکی از این روش های حمل محموله ها، حمل بریک بالک است که باید حتما قبل از ارسال بار، در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، قصد داریم جزئیات این روش را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا درباره بریک بالک و مزایای آن و تفاوت بین حمل فله و  بریک بالک از نظر عملکرد، سیستم و جابجایی کشتی بگوییم.

آشنایی با حمل بریک بالک
آشنایی با حمل بریک بالک

آشنایی با حمل بریک بالک

اصطلاح  حمل بریک بالک به معاملاتی اطلاق  می شود که در آن کالاها  مانند محصولات بسته ‌بندی شده یا کالاهایی که ترکیبی نیستند، مانند اتومبیل، فلز و غیره به طور جداگانه حمل می ‌شوند. این نوع تحویل ها هم از نظر اندازه و هم از نظر دامنه بزرگ هستند. در این نوع حمل و نقل، محموله به صورت جداگانه بسته بندی و در وسایل حمل و نقل مخصوصی مانند کامیون، قطار، هواپیما و معمولاً کشتی قرار می گیرد.

یکی از متداول ترین روش های حمل و نقل بریک بالک، حمل و نقل فله است که نسبت به سایر روش های حمل و نقل مقرون به صرفه تر است. محموله را می توان در زیر عرشه، روی عرشه یا بین دو عرشه بارگیری کرد. وسایل نقلیه ای که بارهای سنگین را حمل می کنند، کامیون چند منظوره یا عمومی نامیده می شوند و در اندازه ها و انواع مختلف طبقه بندی می شوند. درواقع، حمل و نقل بریک بالک معمولاً برای محموله های سنگین یا بزرگی که نمی توانند به طور کامل در یک کانتینر یا وسیله حمل و نقل استاندارد بارگیری شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی کشتی های بریک بالک

کشتی های بزرگی که برای حمل انواع محموله در حمل بریک بالک استفاده می شوند،  کشتی های بریک بالک نامیده می شوند. هر کشتی اندازه و ابعاد متفاوتی دارد. بخش ‌های مختلف کشتی بریک بالک توسط راهرو ها و زنجیره‌ های حمل‌ و نقل داخل کشتی به هم متصل می ‌شوند. به لطف ساخت منحصر به فرد این شناور، بارگیری و تخلیه محموله ها به صورت جداگانه و به ترتیب مورد نیاز امکان پذیر است.  انواع مختلفی از کشتی های بریک بالک وجود دارد که در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع کشتی های بریک بالک
انواع کشتی های بریک بالک

کشتی های بریک بالک SINGLE DECKER

این نوع کشتی های حمل بریک بالک از انواع شناورهای تک طبقه هستند و می توان بیشتر در بنادر کوچک و در مناطقی که دسترسی به کشتی های بزرگتر محدود است، استفاده کرد.

کشتی های بریک بالک TWEEN DECKER

این نوع شناور دارای دو سطح بارگیری برای حمل و نقل محموله های بریک بالک بوده و در بنادر بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتی های بریک بالک Box Holds

این نوعی کشتی مجهز به سطوح بار متعدد برای حمل و نقل محموله ها هستند و بار های سنگین و بزرگ به صورت جعبه و بسته بندی بارگیری و تخلیه می شود.

تفاوت حمل فله و حمل بریک بالک

تفاوت اصلی بین اصطلاحات فله و حمل بریک بالک مربوط به نحوه حمل و نقل کالا است. در حمل و نقل فله، ارسال به صورت عمده و بدون بسته بندی خاص انجام می شود. این نوع حمل و نقل عمدتاً برای محموله هایی استفاده می شود که به صورت مایع، گاز یا جامد به صورت ذرات ریز (مانند غلات، مواد شیمیایی و زغال سنگ، گچ، فسفات و …) قابل حمل هستند و مستقیماً در انبار کشتی بارگیری می شود. مزیت اصلی حمل و نقل فله کاهش هزینه و زمان حمل است.

این نوع حمل و نقل نیز دسته بندی های مختلفی دارد. شامل:

بالک Minor

 به معنای محموله نیمه فله و شامل موادی است که در حجم زیاد و بدون بسته بندی داخلی قابل حمل است. از نمونه های این نوع محموله های فله می توان به چوب و الوار، فولاد، میلگرد، سیم، ماشین آلات سنگین و … اشاره کرد.

بالک خشک

این نوع محموله شامل موادی مانند غلات، ذرت، گندم، سیمان، زغال سنگ، مواد خشک و … است که به شکل فله و بدون بسته بندی خاص حمل می شود.

بالک خیس

 این نوع محموله شامل موادی مانند نفت خام، گاز طبیعی مایع، سوخت مایع و غیره است که به صورت مایع در شناورهایی با مخازن یکپارچه حمل می شود و برای جابجایی نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی دارد. محموله های خیس یا تر، بسته به سطح ریسک به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • مایعات خطرناک
  • مایعات بی خطر و غیرخوراکی
  • مایعات خوراکی

مزایای حمل BREAK BULK

حمل و نقل بریک بالک مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، برخی از کشتی ها و کانتینرهای بزرگ نمی توانند وارد بنادر شوند، اما کالاهای سیستم بریک بالک به راحتی وارد این بنادر می شوند. از مزایای دیگر حمل بریک بالک شامل:

مزیت های حمل BREAK BULK
مزیت های حمل BREAK BULK

انعطاف پذیری                                                                     

 با تحویل مداوم، محموله ها به صورت جداگانه بسته بندی می شوند که به شرکت های حمل و نقل اجازه می دهد کالا را در زمان مناسب تحویل دهند.

قابلیت حمل بارهای سنگین و بزرگ

حمل بریک بالکبرای حمل بارهای سنگین و بزرگ ایده آل است. در نتیجه شرکت قادر است محموله های سنگین را با ایمنی و امنیت بالا به مقصد مورد نظر برساند.

کاهش هزینه ها

حمل و نقل بریک بالک معمولاً هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل کانتینری دارد که آن را به یک گزینه اقتصادی برای معامله گران تبدیل می کند.

قابلیت ارسال کالاهای قابل تخریب

 حمل و نقل بریک بالکبه شرکت ها امکان ارسال کالاهای قابل تخریب را با دقت و حداکثر ایمنی می دهد. در این نوع حمل و نقل، محموله ها به صورت تکی بسته بندی می شوند و خطر آسیب کاهش می یابد.

افزایش سرعت حمل و نقل

 حمل و نقل بریک بالک معمولاً سریعتر از حمل و نقل با استفاده از کانتینر است زیرا وظایف بارگیری و تخلیه کانتینر زمان بر است و فرآیند حمل و نقل کالا بیشتر طول می کشد.

امکان استفاده از وسایل نقلیه مختلف

حمل و نقل انبوه به شرکت های باربری فرصت استفاده از وسایل نقلیه مختلف مانند کامیون، قطار، کشتی و هواپیما را می دهد. در نتیجه شرکت ها می توانند با توجه به نیاز خود و با توجه به معیارهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.

هزینه حمل و نقل بریک بالک

نرخ حمل بریک بالک بر اساس تناژ یا عوامل تناژ ورودی محاسبه می شود. به این ترتیب، حجم(CBM) یا وزن (MT) بالاتر از هزینه تحویل، بر این اساس محاسبه می شود. بر اساس داده های Global Security، نیمی از تمام دارایی های ورودی و خروجی (CBM) تا سال 2020 اکثریت بازار مالی ایالات متحده را تشکیل خواهند داد.

هزینه های حمل و نقل بریک بالک
هزینه های حمل و نقل بریک بالک

وزن محموله (MT)

وزن محموله به عنوان یکی از عوامل اصلی در محاسبه نرخ بریک بالک محسوب می شود که به طور تقریبی (بر اساس اندازه و ابعاد) تعیین می شود.

حجم بار (CBM)

حجم محموله در محاسبه نرخ حمل و نقل برای محموله نیز مفید است؛ از این رو، طبق فرمول طول × عرض × ارتفاع (با استفاده از واحدهای متناسب) محاسبه می شود.

یکی دیگر از عوامل مفید در نسبت حمل و نقل محموله های بریک بالک، فاصله بین مبدا و مقصد حمل و نقل است که بر حسب کیلومتر، مایل یا واحدهای دیگر اندازه گیری می شود. همچنین نوع حمل محموله، به عنوان مثال ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی بر هزینه های مربوطه تأثیر می گذارد.

در برخی موارد ممکن است برخی از کالاها نیاز به خدمات اضافی مانند بسته بندی، بارگیری و تخلیه، بیمه و … داشته باشند که هزینه این خدمات نیز در محاسبه نرخ حمل در نظر گرفته می شود. با در نظر گرفتن این عوامل می توان گفت که نرخ حمل و نقل برای محموله های عمده به صورت موردی محاسبه می شود. همچنین می توانید برای کاهش هزینه های حمل و نقل، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در تماس باشید.

جمع بندی

شما برای اینکه بتوانید در ایمنی و امنیت کامل بسته خودتان را به مقصد برسانید، باید حتما در انتخاب روش حمل دقت زیادی داشته باشید. امروزه حمل بریک بالک یکی از روش های حمل و نقل است که می توانید بسیاری از کالاها را با توجه به اندازه، نوع  و مقدار، با استفاده از این روش جابه جا کنید. این روش حمل، دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم. اما نکته اصلی و مهمی که باید به آن توجه کنید، انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب است که ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با کارشناسان با تجربه خود آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه حمل و نقل همچون ارسال بار به روش دریایی، زمینی و هوایی، ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی، هزینه های حمل و نقل به شما عزیزان است. چنانچه سوالی در رابطه با حمل بریک بالک دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

حمل بریک بالک چیست؟

بریک بالک در واقع به معامله ای گفته می شودکه با استفاده از آن محموله هایی که بسته بندی نیستند، جا به جا و حمل می شوند. در این نوع حمل و نقل، بار شما بسته بندی و با استفاده از خودرو سنگین، قطار و هواپیما جا به جا می شود.

مزیت های حمل بریک بالک چیست؟

از مزیت های حمل و نقل بریک بالک می توانیم به انعطاف پذیری، توانایی حمل بارهای سنگین، هزینه کم، توانایی ارسال بارهای قابل تخریب، سرعت زیاد در ارسال و امکان استفاده از انواع وسایل نقلیه اشاره کنیم.

انواع کشتی های بریک بالک کدام اند؟

حمل بریک بالک با استفاده از کشتی هایی همچون Single Decker، Tween Decker وBox Holds اشاره کنیم که شما می توانیم هر کدام از این کشتی ها را با توجه به نوع محموله انتخاب کنید.

هزینه حمل و نقل بریک بالک به چه عواملی بستگی دارد؟

از عواملی که بر هزینه حمل بریک بالک تاثیر گذار است می توانیم به وزن بار، حجم بار، فاصله بین مبدا و مقصد و همچنین نوع روش انتخابی برای حمل بار اشاره کنیم. شما می توانید برای کاهش و به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *