0 تا 100 واردات کالا از دبی

0 تا 100 واردات کالا از دبی (DUBAI)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

ایران کشوری است که صادرات و واردات زیادی را در زمینه انواع مختلفی از کالا با کشور دبی انجام می دهد. بر اساس آمار به دست آمده، تعداد این کالاهای وارداتی و صادراتی به 80 درصد، یعنی حدود 7 میلیون تن می رسد. درست است که مراحل واردات کالا از دبی به ایران با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو است؛ به همین دلیل، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که راه جلوگیری و کاهش این مشکلات و چالش ها چیست؟

پاسخ این سوال کاملا واضح است؛ زیرا ما قصد داریم در این مطلب از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل، صفر تا صد مراحل واردات کالا از دبی، از نحوه واردات کالا و مراحل آن گرفته تا لیست بهترین کالاها را در اختیارتان قرار دهیم، تا بتوانید با پشت سر گذاشتن این چالش‌ها، به راحتی به صادرات و واردات کالا بپردازید.

با مطالعه این مقاله از ققنوس حمل، بینشی نسبت به بهترین محصولات دبی پیدا خواهید کرد و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد واردات کالا به کشور خواهید گرفت. از این رو اگر موافق هستید سراغ مبحث امروز یعنی واردات کالا از دبی برویم؛ تا انتهای این مقاله، با ققنوس حمل همراه باشید.

نحوه واردات کالا از دبی

واردات کالا از دبی

واردات کالا در سطح بین المللی کار ساده‌ای نیست و مراحل گوناگون و پر دردسری دارد؛ واردات کالا از دبی نیز بسیار پیچیده می‌باشد. شما برای این کار به عنوان تاجر یا شرکت معتبر، باید با نحوه واردات و ترخیص کالا از دبی آشنایی کامل داشته باشید؛ به عنوان مثال یکی از مهمترین موارد در این زمینه، آشنایی کافی با زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط موثر و پیشرفته‌تر است.

پیش از انجام مراحل واردات کالا از دبی اول باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. این اطلاعات، نه تنها به نحوه یافتن فروشندگان کالای مورد نظر در کشور مبدا و نحوه حمل و نقل آنها مربوط می‌شود، بلکه به اطلاع از بازار فروش آنها در ایران نیز می‌پردازد.

پس از اینکه فروشنده مورد اعتماد خود را در دبی پیدا کردید، از کیفیت کالا اطمینان حاصل کنید. سپس، باید بتوانید هزینه‌های واقعی و احتمالی واردات کالا و همچنین قیمت تمام شده آنها را تخمین بزنید. این یکی از مهمترین نکات در واردات کالا از دبی به ایران است، زیرا سودآوری این تجارت را مشخص می‌کند. در مرحله آخر، باید کالا را از گمرک ترخیص کنید. هیچ هزینه‌ای برای وارد کنندگان برای ترخیص کالا در گمرک امارات وجود ندارد، اما در این باره قوانینی وجود دارد که باید به طور کامل با آنها آشنایی داشته باشید.

همانطور که قبلا ذکر شد، واردات کالا از دبی مراحل مختلفی دارد که شما باید این مراحل را، به ترتیب و درست پشت سر بگذارید. انجام درست این مراحل، فرآیند حمل و نقل و ترخیص کالا را برایتان راحت تر می‌کند. در ادامه، مراحل واردات کالا از دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

مراحل واردات کالا از دبی

مراحل واردات کالا از دبی، شامل مراحل زیر می‌باشد:

تصمیم گیری کنید و کالا مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در مرحله اول از مراحل واردات کالا از دبی، باید محصول مورد نظر خود را برای واردات از دبی به ایران انتخاب کنید و قوانین و مقررات موجود، برای واردات کالای مورد نظر خود را مطالعه کنید. سپس، باید در مورد بازار محصول مورد نظر خود، در ایران تحقیق کنید و از حجم تقاضا و رقبا در این زمینه، مطلع شوید. شما باید قیمت محصول انتخابی خود را، در دبی و ایران بدانید.

تامین کنندگان خوب را پیدا کنید.

هنگامی که محصول خود را انتخاب کردید و تحقیقات خود را انجام دادید، باید یک تامین‌کننده در دبی پیدا کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: یکی این است که به دبی بروید و به دنبال تامین‌کنندگان فردی بگردید، و دیگری اینکه آنها را به صورت آنلاین جستجو کنید. راه دوم کمی خطرناک‌تر است و ممکن است اعتماد شخصی دشوار باشد. همچنین از آنجایی که چین صادرات زیادی به دبی دارد، باید از کیفیت و مناسب بودن محصولی که خریداری می‌کنید اطمینان حاصل کنید.

با تامین کنندگان مذاکره و گفتگو کنید.

در این مرحله از مراحل واردات کالا از دبی، می‌توانید به صورت حضوری یا ارتباطی از آنها لیست قیمت را بخواهید. پس از دریافت پیش فاکتور، می‌توانید در مورد قیمت کالا در دبی، نحوه حمل و نحوه پرداخت قرارداد با خریدار مذاکره کنید.

ثبت سفارش کالا را انجام دهید.

پس از بستن قرارداد با تامین‌کننده، باید محصول خود را در سامانه وزارت صنعت و تجارت ثبت کنید. توجه داشته باشید، که امکان سفارش محصولات ممنوعه وجود ندارد. پس از ثبت‌نام محصول خود، باید مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه دریافت کنید. لازم به ذکر است، که این مجوزها بسته به نوع و گروه کالای مورد نظر متفاوت است و باید قبل از ارسال در دبی، از مجوزهای مورد نیاز برای کالای مورد نظر آگاه باشید.

 اقدامات مربوط به توزیع ارز، حواله و خرید کالا را به انجام برسانید.

در این مرحله از مراحل واردات کالا از دبی، دولت یکی از ارزهای دولتی، نیمه آزاد و خارجی را به کالای شما اختصاص می‌دهد و شما می‌توانید وجه تخصیصی را از طریق یکی از صرافی‌ها یا بانک‌های رسمی به تامین‌کننده واریز کرده و کالای خود را خریداری کنید.

حمل و نقل و بیمه کالا را به شیوه صحیح انتخاب و دریافت کنید.

در این قسمت از مراحل واردات کالا از دبی می‌توانید با هر یک از روش‌های حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی کالاهای خود را به ایران منتقل کنید. کالا را قبل از جابجایی بیمه کنید، زیرا برای ترخیص کالا از گمرک، بیمه نامه کالا الزامی است

ترخیص کالا از دبی را به پایان برسانید.

برای ترخیص، مدارکی از قبیل فاکتور، لیست بسته بندی، بیمه عنوان، بارنامه، گواهی مبدا و سایر مدارک حمل مورد نیاز است و پس از صدور قبض انبار، اظهارنامه گمرکی دریافت می‌شود و سپس، مراحل بازرسی توسط کارشناسان گمرک شروع خواهد شد. پس از تسویه کلیه حقوق گمرکی، باید حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنید که میزان آن بسته به نوع محصول، اندازه و حقوق گمرکی متفاوت خواهد بود.

بعد از تجزیه و تحلیل مراحل واردات کالا از دبی، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که واردات کالا از دبی برای ایرانیان چه مزیت‌هایی دارد؟ به منظور درک بهتر این موضوع و پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

مزایای واردات از دبی برای ایرانیان چیست؟

مزایای واردات کالا از دبی

تاجران عزیزی که قصد تجارت در دبی، واردات به این کشور و یا ترخیص کالا در دبی را دارند، حتما باید با قوانین بین المللی و داخلی دبی آشنا باشند. بارها به این نکته اشاره کردیم که دبی یکی از کشورهایی است که در مرکز تجارت بین‌المللی خاورمیانه قرار دارد. به همین دلیل، برای واردات کالا باید مراحل واردات کالا از دبی را به خوبی طی کنیم تا دچار مشکل نشویم. با توجه به جایگاه شگفت انگیز دبی، واردات از دبی برای ایرانیان مزیت‌های فراوانی دارد که بخشی این مزایا عبارت است از:

  • کاهش هزینه‌های حمل و نقل
  • امکان واردات کالاهای اروپایی به دلیل تحریم ایران
  • محصولات مختلف در دبی به دلیل محدودیت‌های متعدد در ایران و در نتیجه رشد اقتصادی
  •  در هنگام صادرات کالا به دبی عوارض گمرکی پرداخت نمی‌شود
  •  سرمایه گذاری برای خرید و واردات کالا از دبی
  • هزینه پایین ترخیص کالا

با توجه به نکات بالا، گفتیم که یکی از مزیت‌های واردات کالا از دبی، سرمایه گذاری برای خرید و واردات کالا از دبی است. با این حال ممکن است باز هم سوالاتی در این زمینه برایتان پیش بیاید. به همین منظور در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا واردات کالا از دبی با سرمایه کم امکان پذیر است یا خیر؟

آیا واردات از دبی با سرمایه کم امکان پذیر است؟

انجام مراحل واردات کالا از دبی با سرمایه کم امکان‌پذیر نیست و برای انجام آن نیاز به سرمایه گذاری و کسب سود قابل توجه خواهید داشت. خرید و واردات کالا نه تنها از دبی، بلکه از کشورهایی که سرمایه کمی برای واردات کالا دارند نیز غیرممکن است. برای این کار می‌توانید با اعتبار خوب از بانک وام بگیرید.

اما بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که واردات همیشه به سرمایه زیادی نیاز ندارد. واردات از دبی برای تجار و بازرگانان، با سرمایه اندک وجود دارد. وقتی با سرمایه کمتری از دبی وارد می‌کنید، می‌توانید محصولات کوچکتر را خریداری کرده و سپس وارد کشور کنید.

قبل از اینکه بخواهید اقدام به واردات کالا از دبی کنید، بهتر است با لیست بهترین کالاهایی که می‌توانید وارد کنید آشنا شوید. کالاهای وارداتی از دبی انواع مختلفی هستند که مهم‌ترین آن ها را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

لیست بهترین کالاهای وارداتی از دبی به ایران

لیست کالاهای پرسود از دبی

به نظر شما سودآورترین کالا برای واردات از دبی چیست؟ قبل از انجام مراحل واردات کالا از دبی باید پاسخ این سوال را در دست داشته باشید. سودآورترین کالاهای وارداتی از دبی، به یک دسته محدود نمی‌شود و اقلام زیادی هستند که با واردات از دبی سود قابل توجهی به همراه دارند. بنابراین؛ تحلیل دقیق بازارهای هدف و نیازهای اجتماعی هنگام واردات این کالای پر سود، ضروری است. برخی از سودآورترین واردات از دبی عبارتند از:

پوشاک و انواع پارچه

پارچه، به عنوان یکی از مهم‌ترین و پر‌سود‌ترین محصولات وارداتی از دبی شناخته می‌شود. هنگام مراحل واردات کالا از دبی، به ویژه واردات پوشاک و پارچه، موارد مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، از جمله:

  •  انتخاب تامین‌کنندگان
  •  پرداخت به موقع
  •   تحقیقات بازار

علاوه بر پارچه، پوشاک یکی از کالاهای وارداتی از دبی به ایران است که سودآوری و صرفه اقتصادی بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. نیاز مردم به خرید و خرید لباس اجتناب‌ناپذیر است و در هر مناسبت رسمی و غیر رسمی باید از آن استفاده کنند. در سال‌های اخیر، به دلیل افزایش قیمت دلار، واردات پوشاک اندکی کاهش یافته است، اما واردات پوشاک از دبی به ایران همچنان بالاست.

موبایل و لب تاپ و لوازم جانبی     

تلفن‌های همراه و برنامه‌های کاربردی، برای جامعه ضروری هستند و مدل های مختلفی را برای رفع نیازهای مختلف ارائه می‌دهند.. به همین دلیل، ممکن است به واردات تلفن همراه و لوازم جانبی فکر کنید. این دستگاه‌ها، بسیار محبوب هستند؛ زیرا تقاضای زیادی دارند. واردات تلفن همراه از دبی، در سال‌های اخیر بسیار رشد کرده است و اگر نکات این تجارت را بدانید، می‌تواند سود زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

لوازم آرایشی و بهداشتی   

واردات لوازم آرایشی از دبی، بدون شک بسیار سودآور است، زیرا بازار لوازم آرایشی امارات متحده عربی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، ابتدا باید بازار ایران و نیازهای خاص آن را بشناسید. همچنین؛ باید برندهای معروف و محبوب ایرانی آشنا باشید.

قطعات خودرو

بازار تعمیرات و تعویض در تعمیرگاه‌ها و مغازه‌های خودروسازی، به دلیل فرسودگی وسایل نقلیه و نیاز گاه به گاه به تعمیرات بسیار رقابتی و پرسود است. بنابراین اگر به دنبال سودآوری بالا هستید، واردات قطعات خودرو از دبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این یک زمینه بسیار تخصصی است و باید به طور سیستماتیک توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام شود.

در این مطلب خواندید…

در این مقاله بهترین محصولات وارداتی از دبی، مراحل واردات کالا از دبی و مزایای آن را را به طور کامل بررسی کرده و تعدادی از سودآورترین محصولات وارداتی از دبی را به شما معرفی کرده‌ایم. با توجه به اطلاعات ارائه شده به این نتیجه می‌رسیم که برای واردات کالا از دبی باید به نیازها توجه ویژه ای داشته باشیم.

اگر قصد واردات کالا از دبی به ایران را دارید، باید از مراحل واردات کالا از دبی مانند ترخیص کالا از گمرک و مقررات گمرکی آگاه باشید. در این راستا اگر به دنبال نیروهای آگاه و متخصص برای واردات بهترین محصولات از دبی هستید، تیم پشتیبانی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ققنوس حمل، با کارشناسان مجرب و آگاه می‌تواند خدمات ارزنده‌ای در زمینه واردات کالا از دبی ارائه دهد. چنانچه سوالی دارید با تیم پشتیبانی ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

برای واردات از دبی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

مراحل واردات کالا از دبی به ترتیب، تعیین کالا، تعیین تامین‌کننده، مذاکره با تامین‌کننده، ثبت سفارش و دریافت مجوز، توزیع ارز و خرید کالا، حمل کالا، بیمه کالا و در نهایت ترخیص کالا می‌باشد.

واردات کالا برای ایرانیان از دبی چه مزیتی دارد؟

از مزایا واردات کالا از دبی برای ایرانیان می‌توانیم به کاهش هزینه حمل، واردات کالاهای اروپایی، رشد اقتصادی، عدم پرداخت عوارض گمرکی، سرمایه گذاری بیشتر، هزینه کم ترخیص اشاره کنیم.

برای واردات از دبی چه مقدار سرمایه نیاز است؟

برای انجام مراحل واردات کالا از دبی نیاز به سرمایه زیاد و کسب سود دارید. اما می‌توانید با سرمایه کم کالاهای بسیار کوچک را وارد کنید.

کدام کالاها برای واردات از دبی مناسب هستند؟

پوشاک و انواع پارچه، موبایل و لوازم جانبی، لوازم آرایشی و بهداشتی و قطعات خودرو در لیست بهترین کالاها برای واردات به ایران قرار می‌گیرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *