راهنمای-کامل-حمل-بار-هوایی-از-انگلیس

راهنمای کامل حمل بار هوایی از انگلیس

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از روش های حمل بار که امروزه میان تاجران و بازرگانان از استقبال بالایی برخوردار گشته است ، حمل بار هوایی به انگلیس می‌باشد. حمل بار هوایی از انگلیس شامل روش های گوناگونی می‌گردد که فریت بار و حمل خرده بار دو نوع متفاوت از این روش می‌باشد. لازم است بدانید لندن که به عنوان پایتخت کشور انگلیس در نظر گرفته می‌شود دارای پنج فرودگاه مهم است که فرودگاه هیثرو به عنوان مهمترین و شلوغ ترین فرودگاه انگلستان در نظر گرفته می‌شود و حجم بسیار بالایی را در ارسال بار به انگلیس به خود اختصاص داده است و در نتیجه اکثر مبادلات با انگلیس از طریق این فرودگاه انجام می‌شود. حمل بار هوایی به انگلیس نیز به عنوان سریع ترین روش های حمل بار در نظر گرفته می‌شود. از این رو ایجاد رابطه بازرگانی با انگلیس برای تاجران و بازرگانان فعال در این زمینه بسیار مهم است. در ادامه این مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مفتخریم تا راهنمای کاملی را از حمل بار هوایی از انگلیس به شما عزیزان ارائه دهیم. پس همراه ما باشید.

مزایای واردات از انگلیس برای ایرانیان چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت برقراری رابطه تجاری با کشور انگلیس می‌تواند برای تاجران بسیار سودمند و مهم باشد. در واقع می‌توان گفت مزیت مهم واردات به کشور انگلیس این مورد است که از این کشور به ایران امکان ارسال کالا به هر سه روش دریایی، زمینی و حمل بار هوایی فراهم شده است. در نتیجه تاجران و فعالان در این حوزه می‌توانند با انتخاب هرکدام از این روش ها کالای خودرا وارد و یا صادر نمایند. لازم به ذکر است کلیه بارهای زمینی از انگلیس به وسیله تونل مانش به ایران و یا اروپا ارسال می‌شود. همچنین می‌توان گفت حمل بار زمینی به عنوان کم هزینه ترین شیوه های ارسال بار از انگلیس به ایران در نظر گرفته می‌شود که این امر  به شکل فول تراک یا خرده بار انجام می‌گردد.

واردات از انگلیس به چه شکل است؟

همانطور که اشاره شد واردات از انگلیس به هر سه شیوه زمینی، دریایی و هوایی امکان پذیر است. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد هر کدام از این روش ها می‌پردازیم.

ارسال بار از انگلستان به ایران با کشتی به شیوه دریایی

بارهای دریایی از کشور انگلیس غالبا از دو بندر Felixstowe و Thamesport به سوی ایران می‌آید. در واقع ارسال کالا از انگلستان به ایران از طریق کشتی در حال حاضر با توجه به تحریم های موجود توسط یکی یا دو خط حمل نمی‌گردد. در واقع بارهایی دریایی از انگلیس همواره توسط کانتینرهای به اندازه 20 و یا 40 فوت و یا به طریق خرده بار حمل می‌گردد. همچنین اگر کالای شما  به شکل فله باشد بهترین شیوه ارسال بار دریایی است.

حمل بار از انگلیس به ایران با هواپیما به شیوه هوایی

اگر می‌خواهید بار و کالای شما سریع و بدون مانع به مقصد خود برسد بایستی آن را به شکل هوایی حمل نمایید. ارسال کالا از لندن به ایران از طریق هواپیما توسط بیشتر خطوط هوایی امکان پذیر می‌باشد. شایان به ذکر است معمولا مدت زمان حمل هوایی بین 3 تا 5 روز از لندن تا فرودگاه امام خمینی به طول می‌انجامد و همچنین صدور قبض انبار نیز بین 24تا48 ساعت زمان خواهد برد. معمولا بارهای ارسالی از انگلیس توسط خطوطی مانن ایران ایر، امارات، قطر و لوفتانزا جا به جا می‌گردد.البته سوالی که بسیاری از افراد از متخصصان ما می‌پرسند این مورد است که بار حجمی است یا وزنی؟ برای این پی بردن به این سوال و پاسخ آن می‌توان گفت بایستی حجم لوازم و کالای خود را به متر مکعب در عدد 167 ضرب کنید، اگر حاصل ضرب آن بیش از وزن کالا شد ، بار شما حجمی می‌باشد و وزن حجمی بایستی ملاک محاسبات شما قرار بگیرد. همچنین می‌توان گفت هیچ محدودیتی در وزن ، جهت حمل بار هوایی وجود نخواهد داشت. شاید بسیاری از افراد بگویند حداقل وزن حمل هوایی می‌تواند بین 45 یا 35 کیلوگرم باشد اما باید بدانید شما هر کالایی با هر وزنی را می‌توانید به شکل هوایی حمل نمایید.

حمل زمینی بار از انگلیس

به طور کلی می‌توان گفت متداول ترین و همچنین به صرفه ترین شیوه ارسال بار از انگلیس به ایران با کامیون ها به شکل زمینی می‌باشد . لازم است بدانید مدت زمان حمل زمینی بار قابل قیاس با کشتی نخواهد بود. همچنین نی‌توان گفت در صورتی که بار شما نیاز به تغییر در اسناد نداشته باشد، بار طی 10 تا 14 روزه به گمرک شهریار خواهد رسید. همچنین این بار به شکل FTL یا یک کامیون دربست حمل می‌گردد. لازم به ذکر است حمل کالاهایی که دربست حمل نمی‌شود، معمولا به شکل فول تراک می‌باشد.

همانطور که اشاره شد حمل بار از انگلیس به هر سه شیوه ممکن امکان پذیر است. از این رو شما میتوانید جهت اطمینان خاطر از حمل بار خود به انگلیس امورات مربوط به حمل و نقل کالای خود را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بسپارید.

مراحل واردات از انگلیس :

انتخاب کالا

اولین و مهمترین مرحله واردات کالا از انگلیس انتخاب کالا می‌باشد. این مرحله به عنوان مهمترین مرحله واردات به شمار می‌آید، چرا که انتخاب درست کالا بسیار مهم و حائز اهمیت است.

یافتن تامین کننده در انگلیس

پس از انتخاب کالا، یافتن تامین کننده مناسب جهت خریداری کالا بسیار مهم و ضروری است. در این مرحله بازرگانان و تاجران باید توجه داشته باشند تا بهترین تامین کننده کالا را مورد گزینش قرار دهند تا در انجام مراحل بعدی واردات دچار مشکل نشوند.

مذاکره و دریافت بهترین قیمت

در این مرحله تاجر و یا بازرگان بایستی بهترین قیمت را مدنظر داشته باشند تا بتوانند با فروش کالا در کشور مقصد سود نمایند و نیز دچار ضرر و زیان مالی نشوند.

ثبت سفارش کالا در گمرک

پس از انجام مراحل گفته شده به مرحله ثبت سفارش کالا میرسیم. در این مرحله بایستی وارد کننده کالا به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه کرده تا درخواست خود را مبنی بر واردات کالای مذکور ارائه نمایند. لازم است بدانید جهت انجام ثبت سفارش بایستی به سامانه جامع تجارت به آدرس اینترنتی ntsw.ir مراجعه کرده و مرحله ثبت سفارش را انجام دهید. ثبت سفارش کالاهای گوناگون از مراحل متعددی تشکیل شده است و معمولا با یکدیگر متفاوت هستند.

تخصیص ارز و خرید کالا

در این مرحله بایستی وارد کننده کالا اقدام به تهیه ارز نماید. تهیه ارز به چندین روش صورت میگیرد. لازم به ذکر است معمولاً دولت به برخی از کالاهای ضروری و مهم ارز ترجیحی و یا ارز دولتی اختصاص می‌دهد، که این گروه مواد غذایی و خوراکی را شامل می‌گردد. همچنین دولت جهت تخصیص ارز سامانه به نام سامانه نیما را طراحی نموده و واردکنندگان کالا می‌توانند برای سایر کالاهای خود ارز تهیه نمایند.

حمل کالا به ایران

پس از انجام این مراحل نوبت به مرحله حمل کالا به ایران میرسد. در این مرحله وارد کننده کالا بایستی نوع روش حمل و نقل را انتخاب کرده تا در نهایت کالا به مقصد خود در ایران برسد.

ترخیص کالا از گمرک

پس از حمل بار به کشور نوبت به ترخیص کالا از گمرک می‌رسد. در این مرحله وارد کننده کالا بایستی با ارائه اسناد و مدارک ضروری جهت ترخیص، کالای خود را از گمرک ترخیص نماید.

مزایای حمل بار هوایی از انگلیس چیست؟

لازم به ذکر است که لندن و برمینگهام به عنوان شهرهای مهم انگلیس در نظر گرفته می‌شوند، که دارای فرودگاه هایی جهت حمل بار هوایی از انگلیس میباشند. همچنین حمل بار هوایی از انگلیس بیشتر از این شهرهای مهم صورت می‌گیرد.لازم است بدانید حمل بار هوایی از انگلیس دارای مزایایی می‌باشد که مهمترین این مزایا عبارتند از:

سرعت بالا

در روش حمل بار هوایی سرعت به عنوان مهمترین فاکتور در نظر گرفته می‌شود. از این رو افراد می‌توانند جهت واردات و صادرات کالای خود را با استفاده از این روش به سرعت به مقصد برسانند.

امنیت بالای سفر

یکی دیگر از مزایای حمل بار هوایی امنیت بالای سفر میباشد، چرا که در این روش ترافیک های جاده ای و امثال آن وجود نخواهد داشت.

اطمینان خاطر

همچنین یکی از اصلی ترین و مهمترین مزایای حمل بار هوایی این است که افراد می‌توانند با اطمینان خاطر از زمان خروج و ورود کالا اطمینان حاصل فرمایند و آنها را به آسانی مورد تایید و بررسی قرار دهند.

هزینه های واردات کالا از انگلیس برای ایرانیان

هزینه های واردات کالا از انگلیس برای ایرانیان شامل موارد گسترده می‌شود که هر تاجر و بازرگان فعال در این حوزه بایستی جهت پرداخت این هزینه ها اقدام کند. در ادامه می‌توان گفت مهمترین هزینه های واردات کالا از انگلیس شامل هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا از انگلیس به ایران، هزینه های مربوط به جابجایی کالا به وسیله کامیون و رساندن محموله به هواپیما، هزینه های مربوط به تعرفه و حقوق گمرکی، هزینه های مربوط به اخذ مجوزات و بیمه نامه بار و مواردی از این قبیل می‌باشد.

 فرودگاه های اصلی انگلیس

معمولاً تمامی افرادی که قصد سفر به انگلیس را دارند، بازدید از این کشور را از شهر زیبای لندن آغاز می‌کنند. زمانی که وارد کشور انگلیس می‌شویم بایستی اولین قدمتان را در فرودگاه‌های لندن بگذارید. لازم به ذکر است ممکن است از اهمیت انتخاب فرودگاهتان آگاه نباشید، اما در ادامه این مقاله حتما از اهمیت آن با خبر خواهید شد. لازم است بدانید انتخاب فرودگاهی مناسب در شهر زیبای لندن می‌تواند هم هزینه‌ی مناسب تری را برای شما رقم بزند و هم در وقتتان صرفه‌جویی کند و یا حتی ممکن است شما را به مقصدتان نیز نزدیکتر کند. از این رو در ادامه به فرودگاه های لندن پایتخت انگلستان خواهید خواند:

فرودگاه هیترو لندن (London Heathrow Airport)

هیترو به عنوان یکی از معروف‌ترین و اصلی ترین فرودگاه های لندن در نظر گرفته می‌‌شود که در غرب لندن واقع شده است. همچنین غالبا تمامی مسافران انگلیس بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه هیترو لندن رزرو می‌نمایند که این موجب شده است، هیترو به عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه های لندن نیز تبدیل شود. این جمعیت بالای مسافران القاب و عناوین گوناگونی را برای  فرودگاه هیترو به ارمغان آورده است: به عنوان نمونه این فرودگاه به عنوان پر رفت‌وآمدترین فرودگاه در شهر بریتانیا، پرترددترین و شلوغ ترین فرودگاه اروپا و نیز ششمین فرودگاه شلوغ در سطح جهان می‌باشد.

همچنین نقشه فرودگاه هیترو در قسمت‌های گوناگون این فرودگاه نصب گردیده است که مسافران بین ترمینال‌های وسیع آن  سردرگم نشوند. لازم به ذکر است در این فرودگاه دستگاه‌های ATM و نیز دفترهای تبدیل ارز هم وجود دارد تا به مسافران خدمات مالی سریعی ارائه دهند. انواع رستوران، انواع کافی‌شاپ ها، فروشگاه‌های زیبای اسنک و فست‌فود هم در گوشه کنار این فرودگاه به چشم می‌آید. نکته قابل توجه در مورد این فرودگاه این است که به مسافرانی که به خارج از اتحادیه اروپا سفر می‌نمایند می‌توانند از فروشگاه‌های  Duty Free بدون مالیات خرید نمایند و کالاها را بدون پرداخت هزینه‌ی مالیات آن ها خریداری کنند.فرووگاه هیثرو در منطقه هیلینگدون لندن و در ۱۲ مایل دریای غرب چرینگ کراس در مرکز لندن واقع گشته است که مالکیت این فرودگاه در اختیار شرکت  هیترو هلدینگ است .

 شماره تماس:

 + 44 8968 3368 20

فرودگاه گاتویک لندن (Gatwick Airport)

این فرودگاه نیز مثل فرودگاه هیترو، یکی از شلوغ‌ترین و پر جمعیت ترین فرودگاه‌های لندن می‌باشد. گاتویک با تعداد بیشتری در میزان مسافران در این رقابت از فرودگاه هیترو پیشی گرفته است. در سال2017، 400میلیون نفر مسافر به وسیله فرودگاه گاتویک لندن جابه‌جا شده‌اند و این عدد به تنهایی به عنوان رکورد جهانی محسوب می‌شود.فرودگاه گاتویک لندن نه تنها به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های لندن شناخته می‌شود بلکه در سطح جهان نیز از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. این فرودگاه در سال 1920 در سمت شرق لندن ساخته شد. 13سال بعد از آن  مدت، یعنی تا سال 1933 از فرودگاه گاتویک به عنوات مقاصد تجاری استفاده می‌شدد. پس از آن کم‌کم پای مسافران به این فرودگاه  باز گشت تا الان که به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه‌ لندن مبدل شده است.

گاتویک همچنین پس از فرودگاه بمبئی هند، به عنوان بزرگترین فرودگاه تک باندی در سطح جهان شناخته می‌شود که از دو ترمینال مجزا تشکیل شده است. نکته‌ی مهم درمورد فرودگاه گاتویک این مورد است که به‌ علت نزدیک بودن  به فرودگاه هیترو، بعضی از مسافران این‌را با  ترمینال‌های هیترو اشتباه می‌گیرند. همچنین می‌توان گفت گاتویک از نظر ترافیک مسافری در سطح جهانی رتبه‌ی 25ام را به خود اختصاص داده است و از لحاظ جابه‌ جایی مسافران بین‌المللی در رتبه‌ی 7 قرار گرفته است.  شهرهایی که بیشترین پرواز را به مقصد فرودگاه شلوغ گاتویک داشته‌اند عبارتند از: شهر دوبلین، شهر ارسلون و شهر مالاگا می‌باشد . همچنین می‌توان گفت فرودگاه گاتویک با دارا بودن ۶۷۴ هکتار مساحت، یکی از فرودگاه‌های مهم بین‌المللی در انگلستان می‌باشد که در فاصله ۴۷.۵ کیلومتری از جنوب قطب شهر لندن واقع شده است .

آدرس تماس:

+44 3448 9203 22

فرودگاه لندن سیتی (London City Airport)

این فرودگاه دارای یک ترمینال است که در دو طبقه ساخته شده است و خدمات متوعی در آن به مسافران محترم ارائه می‌گردد. باجه های  پذیرش ورودی برای مسافران در طبقه اول این فرودگاه قرار گرفته و در طبقه دوم می‌توانید گیت های خروجی را مشاهده نماید. همچنین  تعدادی از انواع فروشگاه ها، انواع رستوران و کافه نیز در ترمینال های این فرودگاه به چشم می‌خورد. این فرودگاه در منطقه نیوهم در 11 کیلومتری شرق لندن واقع شده است.اهمچنین یکی از راه های دسترسی آسان به فرودگاه لندن سیتی استفاده از راه آهن داکلندز می‌باشد که از جنوب شرقی لندن تا پارک المپیک واقع شده است. همچنین می توانید به وسیله جاده های A1030 و A112 نیز به فرودگاه لندن سیتی بروید.

هتل های نزدیک فرودگاه لندن سیتی شامل Creatfield Hotel، Kimpton Fitzroy London، Carlton Hotel، Grange Blooms Hotel، Wardonia Hotel و چند هتل دیگر می شود که فاصله این هتل ها کمتر از 8 مایل می‌باشد و به وسیله ماشین حدود نیم ساعت با فرودگاه فاصله دارد.  این فرودگاه یک فرودگاه همگانی مسافربری با کد LCY می‌باشد . این فرودگاه در شهر لندن قرار دارد و در ارتفاع ۶ متری از سطح دریا واقع گشته است

آدرس تماس:

+44 20 7646 0000

مدارک مورد نیاز برای حمل بار هوایی از انگلیس :

پکینگ لیست

پکینگ لیست یا برگه بسته‌بندی کالا به سندی اطلاق می‌گردد که لیست کاملی از اقلام و کالاهای موجود در یک بسته‌بندی را نشان می‌دهد. این لیست شامل تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد کالاهای موجود در بسته بندی از جمله وزن اصلی بسته، تعداد کل اقلام موجود در جعبه و یا ابعاد آن‌ها را به نمایش قرار می‌دهد. این اطلاعات موجب می‌شوند تا امنیت بسته‌بندی کالا حفظ گردد. همچنین خریدار یا فردی که به عنوان گیرنده این بسته‌بندی ها به شمار می‌رود، می‌تواند به آسانی تمامی داده‌ها را باتوجه به اقلام موجود در بسته بندی ها مطابقت داده و از رسیدن بار مورد نظر منطبق با سفارش اطمینان لازم را کسب کند.

برگه بسته‌بندی را نیز به شکل ضمیمه با بسته‌های تحویلی در اختیار گیرندگان کالا قرار می‌دهند. این لیست عمل حمل‌ونقل را حرفه‌ای‌تر انجام می‌دهد و اطلاعات لازم و ضروری را نه تنها در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می‌دهد، بلکه به اداره حمل‌ونقل و نیز مقامات دولتی نیز کمک زیادی خواهد کرد.

پروفرما اینویس

پروفرما اینویس به  سندی گفته می‌شود که در آن صادرکننده کالا مجموعۀ شرایط پیشنهادی و ویژه خود را به علت صدور کالا یا بارهای معین به واردکننده اعلام می‌‌کند. فروشنده یا صادرکننده کالا بایستی پروفرما را به نام نمایندگی‌های فروش و یا خریدار صادر کند. معمولا خریدار یا واردکننده به چنین مدارکی نیاز دارد تا بتواند علاوه بر ارزیابی نمودن شرایط پیشنهادی فروشنده کالا، جهت اخذ مجوزهای ضروری و لازم و یا خرید ارز اقدام کند.

گواهی مبدا

گواهی مبداء در واقع سندی است که مشخص کننده مبدا کالا می‌باشد که این سند منبع موثق یا شخصی که اختیار صدور این گواهی را دارد درج می‌گردد. همچنین لازم به ذکر است کشور مبدا با توجه به ضوابط و قوانینی که جهت اجرای تعرفه گمرکی از لحاظ شرایط کلی یا هر اقدام دیگری که جهت مبادله کالا وضع میگردد، کشوری می‌باشد که کالا در آنجا محل تولید، ساخته یا پردازش گشته است .

ایا واردات از انگلیس با سرمایه کم امکان پذیر است ؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت همواره واردات کالا از سایر کشورها نیاز به سرمایه هنگفت و بسیار بالایی ندارد و بسیاری از افراد می‌توانند با سرمایه کم اقدام به واردات از انگلیس نمایند. افراد می‌توانند با خریداری محصولات کوچک و خرد مانند انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات خودرو و مواردی از این قبیل اقدام به واردات از انگلیسی کنند، چرا که خریداری این محصولات از کشورهای خارجه مانند انگلیس هزینه زیادی را برای فرد به همراه نخواهد داشت و فرد می‌تواند با خریداری این محصولات با سرمایه اندک به کسب و کار بپردازد.

چرا برای حمل بار از انگلیس از خدمات ققنوس حمل استفاده کنید؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد حمل بار از انگلیس به هر سه روش دریایی، زمینی و هوایی امکان پذیر است. در نتیجه افراد می‌توانند با بهره گرفتن از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به آسانی کالای وارداتی یا صادراتی خود را از انگلیس خریداری و ترخیص نمایند. لازم به ذکر است که شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با بیش از ۱۰ سال سابقه ماندگار توانسته است به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل کالا به شیوه دریایی، زمینی و هوایی در نظر گرفته شود .به این ترتیب تمامی افراد و متقاضیان واردات کالا می‌توانند از این شرکت جهت ارائه خدمات حمل و نقل استفاده نمایند

واردات کالا از انگلیس برای ایرانیان چه مزایایی را به همراه دارد؟

مهمترین مزیت واردات کالا از انگلیس برای ایرانیان این مورد می‌باشد که واردات از این کشور به هر روش دریایی، زمینی و هوایی فراهم شده است و تاجران می‌توانند به آسانی کالای خود را به روش دلخواه جا به جا نمایند.

مزایای مهم حمل بار از انگلیس به شیوه هوایی کدامند ؟

مهمترین مزایای حمل بار از انگلیس به شیوه هوایی عبارتند از: سرعت بسیار بالای جابجایی کالا در شیوه حمل هوایی، امنیت بالای سفر و امنیت کالاها و اطمینان خاطر از رسیدن و بررسی کالا در هر موقعیتی.

واردات کالا از انگلیس شامل چه مراحلی می‌شود؟

مرحله اول انتخاب کالا، مرحله دوم یافتن تامین کننده مناسب در انگلیس، مرحله سوم مذاکره و دریافت بهترین قیمت و ثبت سفارش کالا در گمرک، مرحله چهارم تخصیص و خرید کالا و  احمل کالا به ایران و مرحله ششم ترخیص کالا از گمرک.

چرا جهت حمل بار از انگلیس شرکت نقل بین المللی ققنوس را انتخاب کنیم ؟

چرا که شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ارائه خدماتی مانند حمل بار هوایی، حمل بار زمینی و حمل بار دریایی می‌تواند به آسانی کالای کالا از انگلیس ترخیص نماید همچنین انگلیس امکان جابجایی کالاها را به هر سه این روش انجام می‌دهد.

 جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به موارد مهمی در مورد حمل بار هوایی از انگلیس به ایران پرداخته شد. همانطور که در این مقاله اشاره شد حمل بار هوایی از انگلیس مزایای بالایی را برای تاجران و بازرگانان به همراه دارد و افراد می‌توانند با اخذ مجوزات و اسناد مورد نیاز اقدام به واردات کالا از انگلیس نمایند. کشور انگلیس با برخورداری از فرودگاه های مهم و مرکزی به عنوان یکی از قطب های تجاری در سطح جهان شناخته می‌شود و افراد می‌توانند با انتخاب شیوه حمل و نقل خود از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بهره ببرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *