حمل بار فله از چین

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

اگر شما هم جزو بازرگانانی باشید که کالا را از چین به ایران وارد می کنید، به احتمال زیاد با حمل بار فله از چین آشنا هستید. جالب است بدانید اگرچه روش های حمل و نقل متفاوت است، اما حمل و نقل دریایی به چین ، به عنوان بهترین و رایج ترین وسیله واردات به ایران با مبدا این کشور شناخته می شود. بنابراین، حمل و نقل دریایی از چین به ایران بیشترین صادرات چین را به خود اختصاص داده است. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، قصد داریم در رابطه با حمل بار فله از چین به ایران صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

آشنایی با حمل بار فله از چین
آشنایی با حمل بار فله از چین

حمل بار فله از چین

از دیگر روش های حمل و نقل از چین به ایران می توان به حمل بار فله از چین اشاره کرد. در روش حمل و نقل فله، محموله شما دیگر نیازی به استفاده از کانتینر ندارد و معمولاً روی عرشه کشتی بارگیری می شود. این راه بسیار مقرون به صرفه است البته برای کالاهای هزار تنی مثلا اگر بار شما 20 یا 40 هزار تن است، حتما باید از این روش حمل دریایی استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که کشتی هایی که برای حمل محموله های بزرگ از چین به ایران استفاده می شوند، کشتی های 40 هزار تنی هستند. چون هیچ کشتی 20 یا 10 هزار تنی یا 2000 تنی به این شکل وجود ندارد. برای حمل بار به صورت فله از چین به ایران، می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، کمک بگیرید. در هنگام استعلام این نوع محموله های فله، به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات زیادی مورد نیاز است تا کارشناسان شرکت ما، بتوانند قیمت را در اختیار شما قرار دهند.  چرا که مهمترین آنها در واقع طول بار است. و دوره بارگذاری مقصد مشخص شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

حمل و نقل از چین و ایران، معمولا از طریق هوایی و دریایی انجام می شود. بنادر اصلی کشتیرانی بین دو کشور شانگهای و نینگبو از چین هستند. دریافت کالاهای چینی، در مقابل بنادر بوشهر، خرمشهر، بندرعباس و جزایر کیش در ایران انجام می شود. انواع بار برای حمل بار فله از چین وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

انواع حمل بار فله از چین به روش دریایی
انواع حمل بار فله از چین به روش دریایی

کالاهای فله خشک

کالاهایی مانند غلات، شکر، زغال سنگ، زمین، کود، مصالح ساختمانی و غیره. به عنوان کالای خشک شناخته می شوند. این نوع کالاها، معمولاً با استفاده از تجهیزات ویژه در اکثر باربرها به انبارها منتقل می شوند.

کالاهای فله خیس

کالاهایی مانند فرآورده های نفتی، گازهای مایع و طبیعی، گلیسیرین و روغن های خوراکی و غیر خوراکی، رنگ ها و غیره جزو محموله های فله مرطوب طبقه بندی می شوند. کالاهای بسیار مرطوب در کانتینرها، با استفاده از تجهیزات ویژه از طریق درهایی که روی عرشه کشتی قرار می گیرند، حمل می شوند.

عوامل موثر در هزینه حمل بار فله از چین

تا اینجای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با حمل بار فله از چین و انواع بار فله از چین به ایران صحبت کردیم. واضح است که نمی توان قیمت مشخصی را برای هزینه حمل کالا از چین تعیین کرد. زیرا عوامل زیادی در اینجا دخیل هستند. اندازه بار، نحوه انتخاب روش ارسال بار، نوع بار، حجم آن و …. همه آنها بر هزینه حمل و نقل از چین به ایران تأثیر می گذارد.

همه این موارد با هم، هزینه حمل بار فله از چین به ایران را تعیین می کند. به عنوان مثال، در صورت استفاده از کانتینرهای20 فوتی، هزینه های شما نسبت به روش حمل بار از چین به ایران از طریق کانتینرهای40 فوتی کاهش می یابد. به طور کلی، هزینه حمل و نقل محصولات از چین به سایر نقاط جهان به مسافت، اندازه و وزن محموله، نوع کانتینر و شرکت حمل و نقل بستگی دارد.

به غیر از هزینه حمل و نقل، هزینه های دیگری مانند بسته بندی، بیمه، گمرک و مالیات نیز وجود دارد. برای دقیق ترین برآورد بهتر است با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی از قیمت کالا از کشور چین کسب کنید.

عوامل تاثیرگزار در هزینه حمل بار فله از چین
عوامل تاثیرگزار در هزینه حمل بار فله از چین

مدت زمان لازم جهت حمل بار فله از چین به ایران

در حمل بار فله از چین، زمان تحویل نیز بستگی به مبدا و مقصدهای خاص در چین و ایران دارد. مثلا، حمل و نقل از شانگهای به تهران معمولاً حدود 3 تا 7 روز طول می کشد و حمل و نقل از شهرهای دورتر مانند گوانگژو یا شنژن ممکن است زمان ارسال را به حدود 10 روز افزایش دهد. مکاتبات جغرافیایی بین مبدأ محموله در چین و مقصد آن در ایران، یک عامل تعیین کننده مهم در طول دوره حمل و نقل است.

مسیر کشتی های فله، کاملاً با کانتینرها متفاوت است. مسیر دریایی ایران و چین عمدتاً از بندر شهید راجی تا بندر نینگبو حدود 6500 مایل دریایی یا 12000 کیلومتر است. این مسافت زیاد، معمولاً 20 تا 25 روز برای عبور کشتی های باری نیاز دارد و سرعت متوسط ​​​​13 گره دریایی را حفظ می کند. با این حال، زمان ترانزیت از چین به ایران تحت تأثیر عوامل متعددی فراتر از طول مسیر است.

کاربرد کشتی های فله بر

همانطور که می دانید، انواع مختلفی از کشتی ها برای حمل بار فله از چین وجود دارد. هر کدام از آنها ویژگی های خاص و کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، از کشتی های کانتینری، برای حمل کالاهایی استفاده می شود که بسته بندی و آسیب دیدن آنها بسیار مهم است.

برخی از کالاها، مانند مواد غذایی باید با رفر حمل شوند. تانکرهای نفتی، همانطور که از نامشان پیداست برای حمل و نقل نفت و مشتقات آن استفاده می شود. کشتی های فله بر، نوع دیگری از کشتی های حمل و نقل بین المللی هستند که 21 درصد از محموله های تجاری جهان به صورت فله ای جابجا می شوند.  کاربرد کشتی های فله بر عبارت است از:

 حمل و نقل مواد غذایی

 از کشتی های فله برای حمل مواد غذایی مانند گندم، ذرت، شکر، برنج و سایر محصولات کشاورزی استفاده می شود. این نوع کالاها به صورت آزاد در کشتی بارگیری می شوند و با استفاده از تجهیزات خاصی مانند چنگال و تسمه نقاله بارگیری و تخلیه می شوند.

حمل و نقل مواد معدنی

 برای حمل مواد معدنی، مانند آهن، زغال سنگ، مس، نیکل و سایر مواد معدنی از حامل های فله استفاده می شود. این کالاها نیز به صورت فله در کشتی بارگیری می شوند و با استفاده از تجهیزات خاصی مانند گیره و تسمه نقاله بارگیری و تخلیه می شوند.

حمل و نقل فرآورده های نفتی و گازی

 از برخی کامیون ها، برای حمل فرآورده های نفتی مانند نفت خام و نفت و همچنین گاز طبیعی استفاده می شود. در این حالت، بارها به صورت مایع یا گاز در مخازن و تانکرها حمل می شوند.

مزایای استفاده از حمل بار فله در حمل و نقل دریایی

حمل بار فله از چین به ایران از طریق حمل و نقل دریایی، دارای مزایا و معایبی می باشد که در این بخش، مزیت های استفاده از حمل بار فله در حمل و نقل دریایی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مزایای حمل بار فله در حمل و نقل دریایی
مزایای حمل بار فله در حمل و نقل دریایی

انعطاف پذیری

سیستم حمل بار فله، امکان حمل بارهای مختلف با اشکال و اندازه های مختلف را ارائه می دهد. این روش به شما امکان می دهد محموله را به صورت تک تکه یا بسته های کوچک حمل کنید و از نظر نوع و حجم محموله انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند.

حمل بارهای سنگین و بزرگ

حمل فله، به شما امکان حمل بارهای سنگین و بزرگ را می دهد که شامل ماشین آلات سنگین، تجهیزات صنعتی و قطعات بزرگ می شود. این نوع محموله ها، اغلب در ظروف جا نمی شوند و باید جداگانه حمل شوند.

کاهش هزینه

با استفاده از روش حمل فله،  می توانید هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید. زیرا، در این روش نیازی به استفاده از کانتینر نیست و محصول مستقیماً روی پالت یا کامیون بارگیری می شود. همچنین، این روش باعث کاهش هزینه های بسته بندی و بارگیری و تخلیه می شود.

امکان تغییر در مسیر و مقصد

با استفاده از روش حمل بار فله، می توانید تغییرات متعددی در مسیر و مقصد ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید، به مقاصد مختلف بارگیری کنید و در صورت نیاز مسیر تحویل را تغییر دهید.

تفاوت حمل و نقل کانتینری با فله

حمل و نقل کانتینری و حمل بار فله از چین، دو روش مختلف حمل و نقل کالا هستند. در زیر به تفاوت های اصلی این دو روش اشاره خواهیم کرد:

نوع بسته بندی محصول

حمل کانتینریدر این روش، کالاها در کانتینرهای استاندارد جابه جا می شوند. این ظروف معمولاً دارای ابعاد استاندارد بوده و معمولاً فلزی هستند. کالاها، در ظروف بسته بندی و محافظت می شوند تا در هنگام حمل و نقل آسیب نبینند.
حمل بار فلهدر این روش حمل کالا به صورت فله و بدون بسته بندی خاص انجام می شود. این نوع حمل و نقل، معمولا برای کالاهایی به صورت مایع، پودری یا دانه ای استفاده می شود و نیاز به بسته بندی خاصی ندارد.

نوع وسیله نقلیه

حمل کانتینری  در این روش کانتینرها با استفاده از وسایل نقلیه همانند کشتی، قطار یا کامیون حمل می شوند. کانتینرها، معمولاً روی وسایل نقلیه چیده می شوند و توسط جرثقیل و لیفتراک بارگیری و تخلیه می شوند.
حمل و نقل محموله فله  در این روش بار فله با کشتی، قطار یا کامیون جابه جا می شود. بسته به نوع کالا، ممکن است به وسایل نقلیه خاصی مانند تانکر برای حمل مایعات یا وسایل نقلیه با سیستم های ویژه برای حمل مواد پودری نیاز باشد.

نوع کالا

حمل کانتینری  این روش،  برای حمل کالاهایی که باید به صورت جداگانه بسته بندی شوند و نیاز به حفاظت و امنیت بیشتری دارند  از این روش استفاده می شود.. از نمونه های این محصولات، می توان به محصولات الکترونیکی لوازم خانگی، پوشاک و غذای آماده اشاره کرد.
حمل بار فله  این روش، برای حمل بار فله از چین و بدون بسته بندی خاص هستند مناسب است. نمونه هایی از این محصولات عبارتند از مواد معدنی، مواد شیمیایی، غلات و سیمان.

جمع بندی

حمل و نقل دریایی از چین به ایران را، می توان هم از نظر قیمت و هم از نظر زمان رسیدن برای هر نوع بار، اعم از کانتینری و یا باری، از قالب یخ گرفته تا چندین بسته مقرون به صرفه ترین حمل و نقل، مناسب دانست. برای انتخاب بهترین شرکت حمل و نقل باید موارد فوق را در نظر بگیرید و پس از بررسی های لازم بدون مشکل و با بهترین برنامه ریزی ممکن نسبت به حمل بار فله از چین اقدام نمایید.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس که در زمینه حمل بار دریایی، حمل بار ته لنجی و ترخیص کالا از گمرک تخصص و مهارت لازم را دارد، کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

انواع بار فله برای حمل از طریق دریا کدام اند؟

شما می توانید از طریق دریا کالاهای فله خشک و خیس را به ایران حمل کنید. برای حمل بار فله از چین، می توانید از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس راهنمایی بگیرید.

مزایا حمل بار فله از طریق دریا چیست؟

از مزیت های حمل بار فله از چین می توانیم به انعطاف پذیری، حمل بارهای سنگین امان تغییر مسیر و کاهش هزینه اشاره کنیم.

کشتی های فله بر چه کاربردی دارند؟

از کشتی های فله بر می توانید برای حمل مواد غذایی، مواد معدنی و فرآورده های نفتی و گازی استفاده کنید.

تفاوت حمل کانتینری و فله در چیست؟

حمل کانتینری و حمل فله در نوع بسته بندی محصول، نوع وسیله نقلیه و نوع کالا با یکدیگر تفاوت دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *