راهنمای-کامل-حمل-بار-به-بلغارستان-روش-ها،-مراحل-و-هزینه-ها

راهنمای کامل حمل بار به بلغارستان / روش ها، مراحل و هزینه ها

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

امروزه افراد زیادی هستند که برای تحصیل و زندگی به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. از این رو، حمل بار به بلغارستان نیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید؛ بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی است که به دریای سیاه راه دارد. شما می توانید به روش های مختلف کالا را به این کشور ارسال کنید و مطمئن شوید که کالا به درستی و ایمن به مقصد می رسد.

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تمام اطلاعات در مورد ارسال بار از ایران به بلغارستان را در اختیار شما قرار می دهیم. بنابراین اگر قصد ارسال کالایی به بلغارستان را دارید، توصیه می کنیم از قبل اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونگی حمل بار به بلغارستان

همانطور که قبلاً گفتیم بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی است که در جنوب شرقی این قاره قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور می توان گفت که حمل بار به بلغارستان بسیار آسان است و می توانید به روش های مختلف اعم از روش دریایی، هوایی و زمینی این کار را انجام دهید. البته بهتر است هر یک از این روش ها را از قبل بشناسید و با توجه به هزینه و محصول خود یکی را انتخاب کنید.

 هر کدام از روش های موجود برای ارسال بار از ایران به بلغارستان، دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند که در ادامه این مقاله در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. اما مهمترین کاری که شما باید برای ارسال بار به بلغارستان انجام دهید، کمک گرفتن از یک شرکت حمل و نقل معتبر است که  ما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را به شدت توصیه می کنیم.

روش های ارسال بار از ایران به بلغارستان

همانطور که تاکنون مشاهده کردید برای حمل بار به بلغارستان راه های مختلفی وجود دارد و باید ابتدا شرایط ارسال و سپس بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس بهترین راه را برای ارسال به این کشور انتخاب کنید. شما می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق هوایی، دریایی یا زمینی به بلغارستان ارسال کنید؛ به همین دلیل ما در این قسمت تمامی روش های ارسال بار از ایران به بلغارستان را توضیح داده ایم.

مسیر جاده ای

اگر به دنبال بهترین و سریع ترین راه برای حمل بار به بلغارستان بدون پرداخت هزینه زیاد هستید، روش زمینی را به شما پیشنهاد می کنیم. به این ترتیب دست شما برای حمل کالا باز است و می توانید مطمئن باشید که محموله شما به روش درب به درب حمل می شود. کالای شما از آدرس مبدا در ایران بارگیری و در آدرس دقیق مقصد نگهداری می شود؛ همچنین هیچ گونه جابجایی و خللی در طول مسیر ایجاد نمی شود و امنیت کالا را افزایش می دهد.

مسیر هوایی

سریع ترین راهی که می توانید برای حمل بار به بلغارستان استفاده کنید، هوایی است. در این روش پس از بسته بندی کالا و انجام تشریفات گمرکی و ارائه مدارک لازم، ابتدا باید کالای خود را به فرودگاه امام خمینی تهران ارسال کنید. بدین ترتیب، پس از بارگیری، بار شما به فرودگاه بین المللی یکی از شهرهای وارنا، صوفیه یا بورگاس ارسال می شود. پس از رسیدن کالا، باید از کامیون دیگری برای ارسال آن به آدرس مقصد استفاده کنید.

این روش مزایای زیادی دارد و به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان و به طور کامل به بلغارستان ارسال کنید. علاوه بر این، ایمنی محصولات شما در این روش نسبتاً بالا است. اما عیب اصلی آن این است که برای حمل از مبدا به فرودگاه و از فرودگاه بلغارستان به مقصد باید از کامیون های دیگر استفاده کرد که باعث افزایش هزینه ها و کاهش ایمنی می شود.

مسیر دریایی

اگر برای رساندن بار خود به بلغارستان عجله ندارید، مسیر دریایی انتخاب خوبی برای شماست. به این ترتیب زمان بیشتری طول می کشد تا کالا به مقصد برسد؛ اما قیمت شما بسیار کاهش می یابد. از آنجایی که بلغارستان به دریای سیاه متصل است، پس از بارگیری از بندرعباس، کالاهای شما به یکی از بنادر بورگاس یا وارنا بلغارستان می رسد.

هنگامی که کالا در این شهرهای بلغارستان به مقصد رسید، می توانید کالاهای خود را به صورت زمینی از بندر به مقصد به عنوان محموله خرده فروشی یا به صورت کامیون کامل ارسال کنید. این روش هزینه بسیار مناسبی دارد و به صرفه ترین راه برای ارسال کالا به بلغارستان محسوب می شود.

مراحل حمل بار از ایران به بلغارستان

حمل بار به بلغارستان یکی از فرآیندهای پیچیده ای است که باید طی مراحلی که در ادامه این مقاله به شما معرفی می کنیم انجام دهید.  اولین مرحله انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر است که شما می توانید برای ارسال بار از ایران به بلغارستان از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. مراحل ارسال کالا به بلغارستان به شرح زیر می باشد:

تحویل بار به حامل

فرآیند حمل و نقل کالا با تحویل کالا به حامل آغاز می شود و سپس باید مراحل بعدی طی شود.

ترخیص کالای صادراتی

از دیگر مراحل اصلی حمل بار به بلغارستان می توان به ترخیص کالا از گمرک مبدا اشاره کرد. همانطور که می دانید کلیه کالاهای صادراتی باید به گمرکات کشور مبدا ارسال شود تا مراحل قانونی و کنترل های مراجع مربوطه انجام شود. سپس در صورت عدم وجود مشکل می توان کالا را از گمرک ترخیص کرد. برای این منظور باید درخواست خود را تهیه و به همراه مدارک مورد نیاز به گمرک تحویل دهید.

بارگیری

بارگیری باید در مرحله سوم حمل و نقل انجام شود. هر دسته از مقامات باید کالاها را از زمان رسیدن به انبار تا بارگیری بازرسی کرده و سپس در خودروها بارگیری کنند.

حمل بار

پس از بارگیری کالا، متصدی حمل موظف است کالا را در مدت زمان تحویل تحویل دهد. برای این منظور قراردادی بین حمل و نقل و شرکت حمل و نقل منعقد می شود و طرفین را ملزم به انجام تعهدات خود می کند.

ترخیص کالای وارداتی

یکی دیگر از مراحل حمل بار به بلغارستان، ترخیص کالای وارداتی می باشد. پس از حمل کالا به کشور بلغارستان، کالا به گمرک این کشور تحویل داده می شود. درواقع ترخیص کالا از گمرک بلغارستان همانند ترخیص کالا از ایران انجام می شود. برای این منظور باید مدارک و مستندات مورد نیاز ارائه شود و مامور گمرک کالای وارداتی را به دقت بررسی و در صورت عدم وجود مشکل مجوز ترخیص را صادر کند.

تحویل بار به مقصد

مرحله آخر حمل بار به بلغارستان مستلزم تخلیه بار در مقصد پس از ترخیص کالا می باشد. سپس کالا باید به محل مشخص شده در قرارداد بین خریدار و فروشنده ارسال شود. پس از آن محموله وارداتی باید در انبار نگهداری شود.

هزینه حمل بار به بلغارستان

هزینه حمل بار به بلغارستان به عوامل مختلفی بستگی دارد اما نمی توانیم هزینه دقیقی را برای آن در نظر بگیریم. از عواملی که به هزینه ارسال بار از ایران به بلغارستان تاثیر می گذارد می توانیم به فاکتورهایی همچون، فاصله مبدا تا مقصد، روش حمل انتخابی، مقدار و وزن بسته ارسالی، نوع و ارزش کالا اشاره کنیم. شما می توانید با انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به عنوان متصدی حمل، هزینه های ارسال را به حداقل برسانید. به عنوان مثال اگر بخواهید بسته خود را به روش هوایی به بلغارستان ارسال کنید باید هزینه بیشتری را به نسبت روش های زمینی و دریایی بپردازید.

سوالات متداول

برای حمل بار به بلغارستان از چند روش می توان استفاده کرد؟

برای ارسال بار از ایران به بلغارستان می توانید از سه روش زمینی، هوایی و دریایی استفاده کنید. اگر سرعت ارسال بار برایتان مهم است به شما توصیه می کنیم، روش هوایی را انتخاب کنید و اگر هزینه ارسال بار برایتان مهم است بهتر است از روش زمینی استفاده کنید.

برای حمل بار به بلغارستان چه مراحلی را باید طی کنیم؟

اولین مرحله انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر است که بتوانید تمامی فرآیند ارسال را به آن بسپارید. در این زمینه ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم. در مراحل بعدی به ترتیب باید تحویل بار به حامل، ترخیص کالا از گمرک مبدا و بارگیری، حمل بار به روش انتخابی شما، ترخیص کالا در گمرک مقصد و تحویل بار می باشد.

نحوه حمل بار به بلغارستان به روش دریایی چگونه است؟

با استفاده از روش دریایی زمان بیشتری نیاز است تا بار شما به مقصد برسد اما هزینه ارسال برایتان کمتر خواهد بود. برای ارسال بار از ایران به بلغارستان به روش دریایی، ابتدا باید بار را در بندرعباس بارگیری کنید تا بار شما به بنادر بورگاس و وارنا در بلغارستان برسد. پس از آن می توانید با استفاده از روش زمینی بار را به مقصد مورد نظر ارسال کنید.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار به بلغارستان تاثیر می گذارد؟

از عواملی که بر هزینه حمل بار به بلغارستان تاثیر می گذارد می توانیم به فاصله بین مبدا و مقصد، روش ارسال، وزن کالا و ارزش کالا اشاره کنیم که می توانید با انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، این هزینه ها را به حداقل برسانید.

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس اطلاعات کاملی در رابطه با حمل بار به بلغارستان کسب کردید. همانطور که گفته شد، سه روش زمینی، هوایی و دریایی برای ارسال بار از ایران به بلغارستان وجود دارد که می توانید هر کدام از این روش ها را بسته به نوع بار، انتخاب کنید. برای به حداقل رساندن هزینه ارسال بار از ایران به بلغارستان به شما پیشنهاد می کنیم که از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با چندین سال سابقه در زمینه حمل و نقل، خدمات متنوعی را در حوزه حمل بار، ترخیص کالا، حمل درب به درب، حمل بار ته لنجی، ارسال بار زمینی، ارسال بار هوایی، ارسال بار دریایی به شما عزیزان ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره برای ارسال بار از ایران به بلغارستان، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *