حمل بار با واگن مسقف

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

واگن مسقف، که به عنوان واگن جعبه ای نیز شناخته می شوند، از چهار دیوار و یک سقف برای ایمن نگه داشتن محموله تشکیل شده اند. این واگن ها، با توجه به سقف مناسب برای حمل و نقل ریلی بار هستند که بسیار حساس بوده و ایمنی بار را تا حد زیادی تضمین می کند. با حمل بار با واگن مسقف، دیگر نگران باد و باران و برف نیستید و در هر زمانی از سال می توانید حمل و نقل ریلی داخلی و یا حتی حمل و نقل ریلی بین المللی را انجام دهید.

این واگن ها، به صورت دو محور (بدون بوژی) و چهار محور (با بوژی) ساخته می شوند که نوع معمولی دارای درب کشویی در هر طرف و چهار پنجره برای تهویه می باشد. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در رابطه با کاربرد، مشخصات، ابعاد و نحوه حمل بار با این واگن ها صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

چگونگی حمل بار با واگن مسقف
چگونگی حمل بار با واگن مسقف

نحوه حمل بار با واگن مسقف

حمل بار با واگن مسقف، یکی از راحت ترین راه ها برای حمل بار بین دو نقطه جغرافیایی، حمل و نقل ریلی و زمینی است. با پیشرفت فن آوری و درک امکانات حمل و نقل ریلی، شرکت های راه و ساختمان تجاری شروع به ساخت راه آهن در سراسر جهان کردند. به همین دلیل است که امروزه سفرهای بین المللی با قطار و ریل بسیار محبوب و محبوب است. با افزایش تعداد حامیان حمل و نقل ریلی، تعداد علاقمندان به ثبت شرکت حمل و نقل ریلی نیز افزایش یافته است. به طور کلی یک کارگزار یا تجارت بین المللی یا داخلی حمل و نقل ریلی فعالیت خود را با خرید یا اجاره واگن آغاز می کند.

حمل و نقل کالا با واگن های سرپوشیده، باید به روش صحیح انجام شود. تخلیه و بارگیری واگن های مسقف، با بلند کردن واگن ها از پهلوها و سقف به صورت دایره ای به کمک لیفتراک و جرثقیل انجام می شود. سقف واگن ها، به گونه ای طراحی شده است که درب آن ها کاملا قفل و آب بندی می شود تا از آسیب جلوگیری شود. واگن های سرپوشیده برای حمل کالاهای زیر مناسب هستند:    

  • محموله های فله مانند گندم و ذرت
  • بارهای سنگین مانند مواد غذایی، کودهای شیمیایی و کلیه کالاهای بسته بندی شده
  • کالاهای بدون محافظت در برابر نور خورشید، رطوبت و آب و هوا
  • حمل و نقل بارهای بسته بندی شده قطعات صنعتی فلزی

کاربرد واگن مسقف

امروزه از حمل بار با واگن مسقف، برای محافظت از کالاها در برابر رطوبت، آفتاب و سایر عوامل جوی در حین حمل و نقل استفاده می شود. این نوع واگن، به صورت دو محور (بدون بوژی) و چهار محور (با بوژی) تولید می شود. این واگن ها، دارای یک ورودی جانبی و چهار پنجره تهویه است. اگر از واگن مسقف برای حمل غلات استفاده شود، باید حداقل سه نقطه بارگیری در سقف آن در امتداد محور طولی 9 در نظر گرفته شود.

واگن های مسقف، معمولاً برای سهولت بارگیری و تخلیه ساخته می شوند. باز و بسته شدن بدنه و سقف این نوع واگن توسط قطعات کشویی انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد این واگن ها، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

کاربرد حمل بار با واگن مسقف
کاربرد حمل بار با واگن مسقف

مشخصات واگن مسقف

برای حمل بار با واگن مسقف و استفاده از این واگن ها، باید ویژگی های آن را بدانید. به طور کلی، واگن های مسقف و سرپوشیده در دو مدل 2 محوره و 4 محوره طراحی و تولید می شوند. تفاوت این دو نوع واگن، در تعداد درهای کشویی و تهویه است. واگن 2 محوره دارای درهای کشویی و دو دریچه در دو طرف است. علاوه بر این، واگن های 4 محور دارای دو درب کشویی و دو دریچه در هر طرف برای تسهیل بارگیری و تخلیه بارهای بزرگ هستند.

واگن های مسقف، به گونه ای طراحی شده اند که 4 دریچه در قسمت طولی سقف و 6 دریچه در طرفین وجود دارد. این سوپاپ ها با چفت های ایمن و محکم به قسمت های خاصی از خودرو متصل می شوند. علاوه بر این، قفسه‌های سقف با نوار لاستیکی پوشانده شده‌اند تا از جایگزینی آن‌ها برای بیرونی محیط جلوگیری شود. برای حمل بار اب این واگن ها می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

ابعاد واگن مسقف

تا اینجای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با مشخصات و کاربرد حمل بار با واگن مسقف آشنا شدید. اما برای حمل بار با واگن های مسقف، دانستن ابعاد واگن ها الزامی است. در ادامه به ابعاد واگن مسقف می پردازیم.

سقف و بدنه واگن های سرپوشیده، از ورق های 1.5 و 3 میلی متری S T52-3 ساخته شده است. این واگن ها، همچنین دارای چهار درب کشویی با ابعاد (2500×2150 میلی متر) هستند. این واگن ها، برای موادی استفاده می شوند که نیاز به یک محفظه سرپوشیده طراحی شده دارد. علاوه بر این، برای بارگیری مواد غذایی و غلات، چهار دریچه به قطر 600 میلی متر در بالای خودرو قرار داده شده است.

 مساحت بارگیری واگن های سرپوشیده، 40 متر مربع و حجم مفید واگن 105 متر مکعب می باشد. واگن های مسقف، مجهز به قلاب اتوماتیک، کمک فنر و چهار تامپون با افکت KN350 و لایه نهایی 90 میلی متری هستند. Bogie IIRR 665 مدل H با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت بدون بار و 100 کیلومتر بر ساعت با بار، سیستم ترمز نوع«KE-GP-16» که با هوای فشرده کار می کند.

ابعاد واگن مسقف
ابعاد واگن مسقف

مشخصات فنی واگن مسقف

مشخصات فنی برای حمل بار با واگن مسقف، عبارت است از:

  • طول خط 1435 میلی متر
  • طول واگن (انتهای دو تامپون) 16770
  • عرض واگن 2880
  • ارتفاع 4269 
  • طول شاسی 15530
  • بار محوری تا 20 تن
  • وزن واگن 25

لازم به ذکر است حداکثر بار واگن های تحت پوشش 55 تن، طول بار 15.03 متر و عرض بار 2.65 متر است.

ابعاد واگن مسقف روسی

در حال حاضر برخی از کشورها در واگن های سرپوشیده با واگن های ساخت روسیه کالا را حمل می کنند. خودروهای ساخت روسیه در چندین اندازه و ابعاد تولید می شوند. بهتر است قبل از حمل بار با واگن مسقف با ابعاد این واگن ها آشنا شوید. ابعاد واگن بر حسب متر عبارت است از:

  • بار محوری 23.50
  • حداکثر طول واگن 13.92 
  • طول بارگیری 12.77
  • حداکثر عرض واگن 2.90 
  • فاصله بین مراکز دو قطار 8.65
  • حداکثر ارتفاع 3.20
  • از ارتفاع ریل تا کف واگن 1.20
  • از ته واگن تا بالا 00

مزایای حمل بار با واگن مسقف

از آنجایی که این مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به حمل و نقل ریلی داخلی و بین المللی با استفاده از واگن های دربسته می پردازد، می خواهم شما را با مزیت های حمل بار با این نوع واگن آشنا کنم. مزایای حمل بار با واگن مسقف، عبارت است از :

  • به دلیل داشتن سقف استاندارد و محکم، ذخیره ایمن و ورود ایمن بارها را تضمین می کند.
  • قابلیت حمل و نقل ریلی بین المللی و داخلی در تمام فصول، حتی در شرایط نامساعد آب و هوایی (مثلاً هنگام بارش برف)
  • قابلیت حمل کالا در ابعاد و حجم بیشتر نسبت به ظرفیت واگن های تخت و بدون سقف
  • از بین بردن خطرسرقت محموله در حمل و نقل ریلی با واگن های بسته
  • امکان حمل و نقل ریلی بین المللی کالاهای سنگین و بزرگ
  • امکان جابجایی محموله های بیشتر و سنگین تر با وجود پرداخت هزینه کمتر
  • امکان نظارت و کنترل حرکت قطارها وجود دارد.
  • به طور گسترده برای حمل و نقل محموله های صنعتی، اتومبیل، مصالح ساختمانی و مواد معدنی حجیم استفاده می شود
مزایای حمل بار با واگن مسقف
مزایای حمل بار با واگن مسقف

جمع بندی

حمل و نقل ریلی بین المللی، به دلیل ظرفیت زیاد و مزایای بسیار مورد علاقه صاحبان شرکت ها و بازرگانان مستقل است. از طرفی حمل و نقل ریلی بار در واگن های دربسته بسیار ایمن و آسان بوده و امکان حمل کالاهای گران قیمت و با ارزش را فراهم می کند. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به حمل بار با واگن مسقف پرداختیم. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، بهترین شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و بین المللی با بهترین و جدیدترین واگن ها با افتخار آماده تحویل سفارش شما به سراسر دنیا در کمترین زمان ممکن و در کمال سلامت می باشد.

برای استفاده از خدمات شرکت ما در زمینه حمل بار به روش های زمینی، هوایی، ریلی، دریایی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

حمل بار با واگن مسقف چگونه است؟

برای حمل بار با این واگن ها، از واگن های مسقف و سرپوشیده استفاده می کنند و تخلیه بار به وسیله لیفتراک و جرثقیل می باشد. این واگن ها طوری طراحی شده که از آسیب به محموله جلوگیری می شود.

واگن مسقف چه مشخصاتی دارد؟

این واگن ها در دو مدل دو محوره و چهار محوره ساخته می شود. واگن های دو محوره درهای کشویی و دریجه در دوطرف واگن دارد و مدل چهار محوره، دارای دو درب کشویی و دو دریچه در دو طرف می باشد که به بارگیری و تخلیه کمک می کند.

حمل بار با واگن مسقف چه مزیت هایی دارد؟

این واگن ها ایمنی بار را به دلیل داشتن سقف استاندارد تضمین می کند. امکان حمل ریلی بین المللی و داخلی را در تمام فصول سال فراهم می کند. امکان حمل بار در ابعادی بیشتر از واگن ها فراهم است. با این واگن ها خطر سرقت و آسیب به بار از بین می رود.با هزینه کمتر می توانید محموله های بیشتر و سنگین تر را جابه جا کنید.

کاربرد واگن مسقف چیست؟

از این واگن ها برای محافظت کالا در شرایط جوی نا مساعد استفاده می کنند. همچنین می توانید برای حمل غلات از واگن های مسقف کمک بگیرید. این واگن ها به دلیل ویژگی و مشخصاتی که دارند بارگیری و تخلیه را برای شما آسان می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *