حمل بار با جامبوبگ

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

صنعت حمل و نقل جاده ای برای ارسال برخی از محصولات و مواد به مقصد مورد نظر، نیاز به بسته بندی خاصی دارد. حمل بار با جامبوبگ در اکثر فرآیندهای حمل و نقل استفاده می شود؛ اما استفاده از این روش، هزینه های حمل و نقل زمینی را برای شما به حداقل می رساند. جامبوبگ از پلی پروپیلن، پلی اتیلن یا پارچه های دیگر ساخته می شود و به عنوان پارچه کیسه ای شناخته شده است. همچنین دارای چهار یا دو دسته، یک دهانه پرکننده و یک دریچه تخلیه می باشد.

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه حمل بار با جامبوبگ، روش های حمل بار و مزایای این روش در اختیارتان قرار می دهیم؛ تا انتها با ما باشید.

چگونگی حمل بار با جامبوبگ
چگونگی حمل بار با جامبوبگ

نحوه حمل بار با جامبوبگ

 بسته بندی و حمل بار با جامبوبگ، مقرون به صرفه ترین نوع بسته بندی بوده و برای حمل و نگهداری انواع کالاهای فله ای مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بسته بندی انعطاف پذیر، در اندازه ها و درجه های مختلف می باشد که آنها را به انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از صنایع تبدیل می‌کند. جامبوبگ قابلیت استفاده مجدد دارد به گونه ای که می توانید از آن چندین بار استفاده کنید. همچنین با استفاده از این کیسه ها می توانید در فضای ذخیره سازی صرفه جویی داشته باشید.

حمل بار با جامبوبگ در حمل و نقل زمینی، در مراحل مختلفی انجام می شود که در ادامه به نحوه جا به جایی جامبوبگ ها می پردازیم. برای حمل بار با جامبوبگ می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. به همین منظور، جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جا به جایی جامبوبگ ها چگونه انجام می شود؟

حمل بار با جامبوبگ، به کاهش هزینه های حمل و نقل و آلودگی محیط زیست کمک کرده اند و به همین دلیل مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته اند. در این بخش از مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، نحوه جا به جایی جامبوبگ ها را توضیح می دهیم.

جامبوبگ ها دارای چهار دسته 30 سانتی متری می باشند که برای بلند کردن آن ها از لیفتراک و یا جرثقیل استفاده می شود. برای بلند کردن جامبوبگ ها از روش های دیگری همچون دستگیره های تونلی، دسته های یک یا دو تکه، دسته های کمکی، جانبی و محیطی استفاده می کنند. در بسیاری از این روش ها، برای بلندکردن از جرثقیل استفاده می شود.

 همانطور که گفته شد امکان حمل کالا در جامبوبگ با استفاده از لیفتراک نیز وجود دارد. به این ترتیب که با استفاده از دسته های جامبو بگ ها و نگه داشتن این دسته ها با لیفتراک، محتویات کیسه ها وارد انبار و کارخانه می شود. همچنین در خارج از کارخانه، کیسه های بزرگ 5×5 یا 10×10 در پشت کامیون بارگیری شده و برای حمل و نقل آماده می شود. به طور کلی در حمل و نقل زمینی، حمل بار با جامبوبگ راه حلی مناسب و مقرون به صرفه برای حمل مواد سنگین و حجیم هستند.

روش های حمل بار با جامبوبگ

جامبوبگ در حمل و نقل جاده ای یک کیسه بسیار بزرگ است که اغلب برای حمل بسیاری از کالاها مانند غلات، سیمان، کود، قهوه، محصولات شیمیایی و سایر محصولات صنعتی استفاده می شود. حمل بار با جامبوبگ به روش های مختلفی انجام می شود که عبارت است از :

روش های حمل و نقل بار با جامبوبگ
روش های حمل و نقل بار با جامبوبگ

حمل با لیفتراک

با استفاده از لیفتراک و تجهیزات بالابر، می توان بار را به سرعت و به راحتی حمل کرد. این دستگاه قابلیت حمل و نقل بار و جامبو بگ را فراهم می کند.

حمل با بالابر

استفاده از بالابر در حمل و نقل کالا و بار یک عملیات متمرکز و سریع است. این دستگاه ها با حرکت کردن، می توانند به راحتی بار را در شرایط مختلف جا به جا کنند.

حمل با جرثقیل

استفاده از جرثقیل در بنادر و گمرکات راه حلی موثر برای حمل همزمان کالا و جامبو بگ ها به شمار می رود. در این روش بارگیری جامبو بگ ها به طور همزمان امکان پذیر است، به خصوص اگر نیاز به حرکت سریع و دقیق داشته باشیم.

چه محصولاتی به حمل بار با جامبو بگ نیاز دارند؟

طی تحقیقات انجام شده به طور متوسط ​​سالانه بیش از 500 میلیون تن کالا در سراسر جهان حمل و یا در جامبوبگ بسته بندی و ارسال می شود. جامبوبگ ها انواع مختلفی دارد که برای حمل بار با جامبوبگ، باید کیسه ای را که مناسب محصولات شما می باشد انتخاب و خریداری کنید. انتخاب بهترین کیسه، یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. چرا که انتخاب غلط، ممکن است به محصول آسیب برساند.

جامبوبگ ها در زندگی روزمره نقش بسزایی را ایفا می کند به طوری که امروزه تمامی افراد در شهر ها و روستا ها از جامبو بگ ها برای حمل بار استفاده می کنند. محصولاتی که به حمل بار با جامبوبگ نیاز دارند شامل:

  • سیمان
  • کربنات
  • کودها
  • مواد شیمیایی
  • قیر
  • مواد صنعتی
  • دارو ها
  • و….

عوامل موثر بر هزینه حمل بار با جامبو بگ

حمل بار با جامبوبگ تاثیر مستقیم و مثبتی بر هزینه های حمل و نقل دارد. عوامل مختلفی بر هزینه حمل بار با جامبوبگ تاثیرگذار است که در ادامه این عوامل را با هم بررسی می کنیم.

عوامل موثر در هزینه حمل بار با جامبو بگ
عوامل موثر در هزینه حمل بار با جامبو بگ

اندازه و وزن محموله

اندازه و وزن محموله شما می تواند بر نرخ حمل و نقل تاثیر بگذارد. به طور کلی استفاده از جامبو بگ های بزرگتر می تواند هزینه های حمل و نقل را کاهش دهد.

فاصله حمل و نقل

مسافت های طولانی تر ممکن است هزینه های حمل و نقل را افزایش دهد، اما استفاده از جامبوبگ می تواند به طور موثر هزینه ها را کاهش دهد.

نوع بار و اندازه آن

برخی از محموله ها به روش های حمل و نقل خاصی نیاز دارند که  بر سرعت حمل و نقل تأثیر بگذارد

بارگیری و تجهیزات

از نظر هزینه نیز وجود امکانات برای بارگیری و تخلیه آسان کالا باعث کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.

نوع حمل بار

استفاده از روش های مختلف حمل و نقل، مانند دریا، هوا یا زمین، ممکن است بر هزینه حمل تاثیر بگذارد.

توافقنامه و شرایط قرارداد

شرایط قرارداد و توافقات با شرکت های حمل و نقل ممکن است بر هزینه ها تأثیر بگذارد

مزایای حمل بار با جامبو بگ

حمل بار با جامبوبگ به دلیل حجمی که دارند دارای مزایای بی شماری می باشد. به طوری که می توان از آن برای حمل و نقل و نگهداری محصولات مختلف استفاده کرد. جامبوبگ ها حجمی بین 2 تا 3 متر مکعب دارند و با استفاده از لیفتراک و یا جرثقیل های بلند قابل حمل هستند. اخیراً از جامبو بگ ها علاوه بر نگهداری و حمل مواد خشک و مایع، برای حمل و جابجایی بار و بسیاری از محصولات دیگر نیز استفاده می شود. بنابراین این نوع بسته بندی جایگزینی برای استفاده از بسته بندی در انبار است.

این کیسه ها از پارچه محکم و متراکم و در عین حال انعطاف پذیر ساخته شده و برای حمل و نگهداری مواد شیمیایی، دارویی، محصولات کشاورزی، پتروشیمی، کودهای شیمیایی و سیمان استفاده می شود. در حمل بار با جامبوبگ ها محموله در کیسه های بزرگ 500 تا 2000 کیلوگرمی و 3 متر مکعبی قابل حمل است. این کیسه ها را می توان به راحتی با جرثقیل یا لیفتراک بلند و جابه جا کرد.

مزایای حمل بار با جامبو بگ
مزایای حمل بار با جامبو بگ

جمع بندی

اگر شما هم جزو کسب و کارهایی هستید که محصولات خود را به صورت عمده به بازار عرضه می کنید و یا برای تحویل مواد خام، به مواد و محصولات بزرگ تر نیاز دارید، بهتر است از حمل بار با جامبوبگ استفاده کنید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به مطالبی پرداختیم که امروزه در حمل و نقل جاده ای، در جامبوبگ ها حمل می شود. شما می توانید از این کیسه ها برای کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و بهره وری و کاهش فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، علاوه بر حمل بار دریایی و هوایی، خدمات متنوعی را در حمل بار زمینی به ویژه حمل بار با جامبوبگ به شما عزیزان ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه با این روش داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

جامبوبگ ها چگونه جا به جا می شوند؟

با توجه به دسته های 30 سانتی جامبو بگ ها، می توان برای بلند کردن و جا به جا کردن آن ها از لیفتراک و یا جرثقیل استفاده کرد. از جرثقیل در روش هایی همانند دستگیره های تونلی، دسته های کمکی و دسته های کی یا دو تکه استفاده می شود. اما در جابه جایی با لیفتراک، دسته های لیفتراک جامبوبگ ها را نگه داشته و کیسه ها را وارد کارخانه می کنند.

از چه روش هایی برای حمل بار با جامبوبگ استفاده می شود؟

برای حمل بار با جامبوبگ از لیفتراک، بالابر، و جرثقیل استفاده می کنند. هر کدام از این روش ها دارای ویژگی هایی می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چه محصولاتی به حمل با جامبوبگ نیاز دارند؟

محصولاتی که بهتر است از روش جامبوبگ حمل و جابه جا شوند شامل: سیمان، کربنات، کود، مواد شیمیایی و صنعتی، قیر، دارو و …. می باشد.

چه عواملی به هزینه حمل بار با جامبوبگ ها موثر است؟

عواملی که بر هزینه حمل بار تاثیرگذار می باشد عبارت است از: اندازه بار، وزن بار، فاصله بین مبدا و مقصد، نوع بار، تجهیزات و روش بارگیری، نوع حمل و توافقنامه. برای کاهش هزینه های حمل بار، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *