حمل بار از چین – بررسی روش‌ های مختلف واردات از چین

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که می دانید در دنیای مدرن امروزی یکی از سه قطب اصلی اقتصادی جهان کشور چین می باشد. از از آن جایی که این کشور از نظر اقتصادی دارای توان بالایی می باشد، پیشرفت و گسترش بسیار زیادی داشته است. در این محتوا به بررسی روش‌ های مختلف واردات از چین پرداخته ایم تا انتها همراه باشید.

پیش بینی می شود که چین در آینده ی نه چندان دور به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان معرفی شود. میزان هزینه برای تولید کالا در کشور چین بسیار ناچیز است.

همچنین با توجه علم و دانش بسیار زیاد چینی ها در زمینه ی تولید و ساخت سبب شده است که شرکت‌هایی مانند شرق و غرب از توانایی تولید این کشور استفاده نمایند. می توان گفت که در این کشور تولید هر چیزی از صفر تا صد کار انجام خواهد شد. با این اوصاف، یکی از معضلات اصلی سایر کشورها، حمل بار از چین (واردات کالا از چین)می باشد.

حمل بار و واردات کالا از چین کار خیلی سختی نیست و با اندکی آگاهی و دانش در این زمینه، می توان محموله های مختلف را از کشور چین به ایران وارد نمود. در این مبحث شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد دارد که بر انواع روش های حمل بار از چین مروری داشته باشد. اگر شما همراهان ارجمند نیز قصد صادرات کالا از چین را دارید، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مبحث شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را همراهی کنید.

روش‌ های مختلف واردات از چین

روش‌ های مختلف واردات از چین

هنگامی که پای واردات کالا از چین و سایر کشورها به میدان باز می شود به عوامل زیادی باید توجه نمود. از جمله این عوامل می توان به مواردی مانند امنیت بار مورد نظر، سرعت ارسال محموله ی پستی و هزینه ی پست اشاره نمود. دقت داشته باشید که کشور چین از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران و همچنین بزرگ‌ ترین تولید کننده ی دنیا می باشد.

همین امر سبب شده است که تعداد بسیار زیادی از تاجران چه به صورت مستقل و چه به صورت وابسته به شرکت‌های حمل و نقل، محصولات متنوعی را از این کشور وارد نمایند. عواملی مانند میزان حساسیت کالای مورد نظر، حجم بار و غیره روی چگونگی حمل بار از چین اثر گذار می باشند. در ادامه ی مبحث شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انواع روش های حمل بار از چین را بررسی خواهد نمود.

همان طور که می دانید با توجه به تحریم‌ های موجود شرایط واردات کالا از چین بسیار تغییر کرده است و مشکلات بسیار زیادی را برای واردکننده‌ ها هنگام حمل بار از چین به وجود آورده است. هر واردکننده‌ با توجه شرایط کسب‌و‌کار و مقدار سودی که با ارسال بسته های مورد نظر کسب می نماید، می‌تواند از روش‌های متنوعی برای واردات کالا از چین انتخاب نماید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

  • استفاده از خدمات پست
  • حمل بار به صورت دریایی
    • حمل بار از طریق راه‌آهن
    • حمل‌ونقل به صورت هوایی
  • حمل‌و‌نقل به صورت ترکیبی

حمل بار دریایی از چین

یکی از معمول ترین روش های حمل بار از چین، حمل بار دریایی می باشد. این روش واردات کالا از چین نسبت به سایر روش ها از نظر هزینه و زمان دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد.

به طور معمول در روش حمل بار دریایی مدت زمان حمل محموله به طول می انجامد، اما در عوض حجم باری که با این روش می توان ارسال نمود هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت، همین امر باعث می شود که هزینه‌ ها نسبت به دیگر روش‌ ها کاهش پیدا کند. یکی از مزایای اصلی این روش محبوب  و پرکاربرد تنوع حمل محموله های مورد نظر می باشد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که هنگام واردات کالا از چین اگر صاحبان بار برنامه ریزی خوبی داشته داشته باشند و زمان هم به اندازه ی کافی برای انتظار داشته باشند، روش حمل به صورت دریایی انتخاب بسیار مناسبی برای آن ها می باشد. در روش حمل بار از چین از طریق دریا با توجه هزینه‌ای که پرداخت شده است به طور معمول بین 3 تا 60 روز زمان لازم است تا کالا به دست مشتریان برسد.

حمل بار هوایی از چین

بهتر است بدانید که اگر وزن محموله ی خریداری شده از کشور چین 500 کیلوگرم یا بیشتر باشد، حمل بار از چین به صورت هوایی بهترین روش برای حمل کالا به ایران خواهد بود. در روش حمل و نقل هوایی، هزینه‌ های مورد نظر بسیار بالاتر از سایر روش‌های واردات کالا از چین می باشد که به مسائل مختلفی برمی ‌گردد. یکی از مهم ترین دلایل آن سرعت رسیدن کالا به مقصد مورد نظر می باشد.

دقت داشته باشید که روش های حمل و نقل دریایی و زمینی هیچ وقت قادر نخواهند بود که با این سرعت کالاها را به مقصد برسانند.

حمل بار از چین به روش هوایی برای کالاهای نه چندان سنگین مناسب است. علاوه بر این از نظر امنیتی نیز بر روی آن کنترل بیشتری انجام می گردد و کشورهای مختلف روی این مسئله بسیارحساس هستند. به طور معمول بین 2 تا 10 روز واردات کالا از چین به ایران از طریق هوایی به طول می انجامد.

نکات مهم جهت حمل بار از چین

در هنگام حمل بار از چین تاجران عزیز باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند. از جمله این نکات هنگام واردات کالا از چین شامل موارد زیر است

  • وزن بار مورد نظر همراه با بسته بندی نباید بیش از بیست تن باشد. اگر این مورد رعایت نشود بار مورد نظر از مبدا بارگیری بندردچار مشکل خواهد شد و در نتیجه ارسال نمی شود.
  • v     هنگام حمل بار از چین حجم کالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. فضای داخلی یک کانتینر بیست فوتی به طور تقریبی سی و سه متر مکعب است. از همین رو بار مورد نظر نباید از بیست تن و سی و سه متر مکعب افزایش یابد. همچنین  فضای یک کانتینر۴۰ فوتی حدود شصت و هفت متر مکعب است بنابراین بار مورد نظز نباید از بیست تن و شصت و فت متر مکعب تجاوز کند.
  • علاوه بر این ابعاد کالا در بسته بندی ها باید طوری باشد که بتوان در کانتینر درباز شو از سمت جلو به راحتی حمل گردد و درب کانتینر به آسانی بسته شود.
  • یکی دیگر از موارد مهم هنگام حمل بار از چین مدت زمان کافی برای چینش بار می باشد. در اکثر موارد تولید کنندگان، دلالان و کارخانجات به این موضوع دقت کافی ندارند و فقط به فکر باقی مانده هزینه ی فاکتور و تسویه حساب می باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با دارا بودن انبار و دفاتر مختلف در چین و ایران در زمینه ی حمل بار از چین، واردات کالا از چین، ترخیص کالا و دیگر موارد با داشتن کارشناسانی با تجربه و حرفه ای آماده ی خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

هزینه های حمل بار از چین

یکی از موارد بسیار مهمی که همیشه افراد هنگام واردات کالا از چین به آن توجه می کنند مقدار هزینه ی حمل بار از چین می باشد. به منظور محاسبه ی هزینه و انتخاب نوع حمل به یک سری اطلاعات جامع و تخصصی در زمینه ی حمل بار نیازمند است.

بررسی این مقاله به شما کمک خواهد کرد که با اطمینان خاطر و آگاهی کامل از مقدار هزینه، حمل کالای مورد نظر را انجام دهید. شما عزیزان می توانید برای دریافت نمودن اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه ی هزینه ی حمل و نوع حمل کالا از چین به ایران با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل نمایید. هزینه حمل بار از چین به ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • ارزش بار
  • حجم کالای مور نظر
  • نوع روش حمل کالا
  • نوع قرارداد خرید
  • نوع و ماهیت کالا ( کالای مورد خطرناک باشد و یا کالای نرمال و بدون خطر)
  • وزن کالا

جمع بندی

در این مبحث از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، حمل بار از چین و روش های واردات کالا از چین را با هم مرور کردیم. همچنین در این مقاله با عواملی که بر هزینه های حمل بار از چین دخیل هستند آشنا شدید.

اگر شما همراهان عزیز می خواهید که کالایی را از چین به کشور ایران وارد نمایید، به شما پیشنهاد می کنیم حمل آن را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس واگذار کنید. برای استفاده از تمامی خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کافیست که در ابتدای کار سفارش خود را در چین ثبت نمایید.

 بعد از انجام این کار کلیه ی مراحل (واردات کالا از چین) حمل بار از چین طریق این شرکت انجام خواهد شد. بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن کالا از طریق یکی از روش‌های هوایی و یا دریایی به دست مشتری خواهد رسید. اگر واردات کالا از طریق متخصصان انجام شود، هیچ مشکلی هنگام حمل بار از چین و سایر کشورها ایجاد نخواهد شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *