حمل بار از بندر تایچنگ

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

بندر تایچنگ، دومین بندر بزرگ تایوان، در منطقه ووکی، تایچنگ، استان تایوان، چیت قرار دارد. این بندر تنها یک مرکز حمل و نقل برای شمال و جنوب تایوان نیست؛ بلکه مرکز مسیر شانگهای به هنگ کنگ به حساب می آید. بندر تایچنگ کوتاه ترین فاصله از سرزمین اصلی است که زمان حمل و نقل و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در رابطه با حمل بار از بندر تایچنگ صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر قد حمل بار از این بندر را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فرآیند حمل بار از بندر تایچنگ
فرآیند حمل بار از بندر تایچنگ

مراحل حمل بار از بندر تایچنگ

برای حمل بار از بندر تایچنگ به ایران باید مراحل مهم و اساسی را طی کنید. برای انجام این کار باید دانش و مهارت کافی داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است از دست دادن یا سایر چالش های وارداتی را تجربه کنید. در ادامه مراحل حمل بار از این بندر را با هم بررسی می کنیم.

بسته بندی و آماده سازی کالا

برای اینکه حمل و نقل دریایی آسان و بدون مشکل باشد، باید کالای شما به درستی بسته بندی شده و برای ارسال آماده شود. بسته بندی صحیح و مقاوم برای محافظت از محصول در حین حمل بسیار مهم است.

انتخاب یک شرکت حمل و نقل

شما باید یک شرکت حمل و نقل را انتخاب کنید که بتواند کالاهای شما را از بندر تایچنگ چین به ایران ارسال کند. همه شرکت های فعال مجاز به بارگیری کالا در این بندر نیستند، بنابراین باید در انتخاب خود بسیار دقت کنید.

بررسی قوانین و مقررات و مدارک مورد نیاز

قبل از شروع حمل و نقل کالا، شما به عنوان صاحب بار باید مقررات و مدارک لازم برای واردات کالا به ایران از طریق دریا را بررسی کنید. این اسناد شامل اسناد مالی، اسناد گمرکی، مجوزها و سایر اسناد مرتبط می باشد.

بارگیری و تخلیه کالا

پس از تهیه مدارک لازم و بررسی قوانین و مقررات موجود، کالای شما باید بارگیری و به کشتی ها یا کانتینرهای بندر منتقل شود.

تخلیه و ترخیص کالا از گمرک

زمانی که کشتی ها به بندر مورد نظر در ایران می رسند، کالا تخلیه شده و مراحل ترخیص کالا از گمرک آغاز می شود.

تحویل بار

در این مرحله کالا به مقصد ایران تحویل داده می شود و پس از انجام مراحل گمرکی و پرداخت مالیات می توانید کالا را از انبار گمرک ایران تحویل بگیرید.

روش های حمل بار از بندر تایچنگ به ایران

حمل بار از بندر تایچنگ به ایران فرآیند پیچیده ای دارد که باید قبل از واردات آن را بدانید. این انتقال به سه روش زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود. هر یک از روش های حمل و نقل کالا دارای ویژگی هایی است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. در نهایت باید بر اساس شرایط خود یکی از مسیرهای حمل و نقل را انتخاب کنید.

 به طور کلی انتخاب روش ارسال مناسب به نوع کالا، مقدار محصول، فاصله مبدا تا مقصد، بودجه و زمان بستگی دارد. اما برای ارسال بار از چین از طریق دریا می توان محموله های محدود و سبک ارسال کرد و از انواع کشتی ها و وسایل حمل بار کمک گرفت.

حمل دریایی از چین به ایران یکی از روش های رایج صادرات کالا به ایران به ویژه در حجم های سنگین و زیاد است. برای این کار معمولا از بندرهایی مانند تایچنگ، شانگهای، نینگبو، یانتای و گوانگژو استفاده می کنید. از بنادر ایران مانند بندرعباس، بندر امام خمینی (بندر امام) و بندر بوشهر نیز برای تخلیه کالاهای وارداتی چین به ایران استفاده می شود. مدت زمان حمل دریایی کالا از بندر تایچنگ چین به ایران معمولا بسته به مسافت و حجم بار کشتی و تردد دریایی متفاوت است و زمان مشخصی برای حمل کالا از طریق دریا وجود ندارد.

برای حمل بار از طریق دریا، می توانید از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. کارشناسان ما به شما در جابجایی محموله از این طریق کمک می کنند

روش های حمل بار از بندر تایچنگ
روش های حمل بار از بندر تایچنگ

موقعیت جغرافیایی بندر تایچنگ چین

بندر تایچنگ در دلتای رودخانه یانگ تسه در استان جیانگ سو واقع شده است. این بندر از شمال با شهر شانگهای، از جنوب با شهر نینگبو، از غرب با استان جیانگشی و از شرق با دریای چین همسایه است. این موقعیت جغرافیایی تایچنگ را به یک مرکز تجاری بزرگ در شرق چین تبدیل کرد. به همین دلیل برای حمل بار از بندر تایچنگ استفاده می کنند.

به طور دقیق تر، موقعیت این بندر در حدود 170 کیلومتری جنوب شرقی شانگهای و حدود 120 کیلومتری شمال غربی نینگبو، در ساحل جنوبی خلیج هانگژو و نزدیک جزیره چوشان است که می توانید آن را در نقشه های گوگل نیز پیدا کنید.

از سوی دیگر، نکته خوب بندر تایچنگ این است که تجارت زیادی در منطقه آزاد، از منطقه آزاد تجاری شانگهای تا منطقه آزاد پکن دریافت می کند. همچنین کسانی که قصد سفر به این بندر را دارند می توانند به راحتی به نزدیک ترین فرودگاه یعنی فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ برسند.

ظرفیت بارگیری بندر تایچنگ چین

بندر تایچنگ با ظرفیت حمل بار سالانه بیش از 50 میلیون TEU یکی از بزرگترین بنادر جهان محسوب می شود. به عنوان مثال، این بندر در سال 2022 بیش از 47 میلیون TEU محموله را جابجا می کرد. منطقه بندر در تایچنگ مساحت 200 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این خدمات به بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان از جمله مناطق صنعتی و مسکونی و منطقه لجستیک ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ظرفیت بارگیری برای حمل بار از بندر تایچنگ، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تماس بگیرید.

ظرفیت بارگیری در تایچنگ چین
ظرفیت بارگیری در تایچنگ چین

امکانات بندر تایچنگ

انتخاب این بندر برای حمل بار از بندر تایچنگ امروزه با توجه زیرساخت های مدرن و امکانات پیشرفته موجود در آن، به عنوان یکی از مجهزترین بنادر جهان به حساب می آید. این بندر دارای 18 اسکله به طول 22 کیلومتر و عمق 16 متر  می باشد که کشتی های کانتینری، فله بر، تانکرها و سایر شناورهای بزرگ (ظرفیت تا 200000 تن) را در خود جای می دهد. علاوه بر این، بندر تایچنگ، دارای جرثقیل های بزرگ و چنگال های بزرگ برای تخلیه و بارگیری کانتینرها می باشد. حتی تجار می توانند در صورت لزوم از انبارهای دارای مجوز بندر استفاده کنند. امکانات و خدمات بندر تایچنگ عبارت است از:

  • سیستمی برای تردد سریع و روان کامیون
  • سیستم ردیابی برای نظارت در هر مرحله
  • سیستم های امنیتی پیشرفته برای حفظ امنیت کالاها و امکانات
  • پایانه های ویژه برای تخلیه و بارگیری انواع کالا
  • ارائه خدمات لجستیک به مشتریان
  • خدمات بندری، قرنطینه و خدمات مشابه
  • بندر ماهیگیری Wuqi و آکواریوم اکولوژیکی دریایی
  • منطقه صنعتی پتروشیمی

مزایا و معایب حمل بار از بندر تایچنگ

حمل بار از بندر تایچنگ چین به ایران دارای مزایا و معایب زیادی است که مانند سایر بنادر دریایی در مقاله زیر به برخی آن می پردازیم.

مزایا حمل بار از تایچنگ

از مزیت های مهم برای حمل بار از بندر تایچنگ عبارت است از:

  • موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی به بازارهای بزرگ در شرق چین و کشورهای آسیایی
  • زیرساخت های مدرن و امکانات پیشرفته و بارگیری و تخلیه سریع و ایمن کالا
  • اتصال به شبکه های حمل و نقل و دسترسی به راه آهن، جاده و فرودگاه
  • هزینه های رقابتی نرخ های معقول و خدمات با کیفیت
  • منطقه آزاد تجاری عاری از مالیات و عوارض

معایب حمل بار از تایچنگ

علاوه بر مزایایی که گفتیم، حمل بار از بندر تایچنگ دارای معایبی نیز می باشد که شامل:

  • ازدحام و ترافیک به دلیل ترافیک سنگین قایق ها
  • محدودیت های آب و هوا و قرار گرفتن کالا در معرض طوفان و باران
  • رطوبت بالا و وارد شدن آسیب احتمالی محصول
معایب حمل بار از بندر تایچنگ
معایب حمل بار از بندر تایچنگ

جمع بندی

بندر تایچنگ یکی از بنادر مهم چین است که برای حمل بار به ایران مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به ویژگی های این بندر برای حمل بار از بندر تایچنگ پرداختیم و موقعیت جغرافیایی، زیرساخت های مدرن، زیرساخت های باکیفیت، مزیت های فراوان و ظرفیت زیاد را شناسایی کردیم. چین بنادر کوچک و بزرگ دیگری نیز دارد که می توانند انواع خدمات را ارائه دهند. برای اطلاع از این خدمات می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در تماس باشید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات متنوعی در زمینه ارسال بار به روش های زمینی، هوایی و دریایی؛ حمل بار ته لنجی و پیگیری هزینه های مربوط به حمل و نقل ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید محموله خود را برای حمل بار از بندر تایچنگ به ایران، به ما بسپارید.

سوالات متداول

برای حمل بار از تایچنگ، چه مراحلی را باید انجام دهیم؟

مراحلی که انجام آن برای حمل بار از تایچنگ مورد نیاز است عبارت است از: بسته بندی و آماده سازی بار، انتخاب شرکت معتبر حمل و نقل، بررسی مدارک و قوانین و مقررات موجود، بارگیری و تخلیه بار، ترخیص کالا و تحویل بار.

برای حمل بار از تایچنگ از چه روشی استفاده می شود؟

برای حمل و نقل بار از بندر تایچنگ به ایران، علاوه بر اینکه می توانید از روش های زمینی و هوایی استفاده کنید، حمل دریایی یکی از رایج ترین روش ها برای ارسال بارهای سنگین است. بنادر مختلفی در چین و ایران وجود دارد که می توانید برای حمل بار انتخاب کنید.

بندر تایچنگ چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد؟

از خدمات موجود در بندر تایچنگ می توانیم به سیستم تردد سریع کامیون، سیستم بازرسی و نظارت، سیستم امنیتی، مکان هایی برای تخلیه و بارگیری کالا، ارائه خدمات لجستیک، خدمات بندری و منطقه صنعتی پتروشیمی اشاره کنیم.

معایب حمل بار از تایچنگ چیست؟

ترافیک و شلوغی، محدودیت های آب و هوایی و رطوبت زیاد از معایب موجود برای حمل بار از تایچنگ می باشد. علاوه بر معایب، مزیت های بسیاری وجود دارد که جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *