ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

گمرک یکی از ادارات مهمی می باشد که برای اقتصاد کشور و به خصوص در فرآیند صادرات و واردات کالا مهم است. در واقع باید بدانید که به غیر از افراد شاغل در گمرک، بسیاری دیگر به طور مستقیم و غیرمستقیم با این سازمان درگیر هستند. صادرات و واردات یکی دیگر از بخش های مهم فعالیت روزانه این سازمان است. ترخیص کالا از گمرک  یکی از فرآیندهای انجام شده در واردات کالا است که توسط ترخیص کار گمرک انجام می شود. برای انجام این مراحل نیاز به دانش و مجوز و مدارک کافی دارد.

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با ترخیص کار گمرک، ویژگی ها و مراحل کار برای ترخیص کالا صحبت خواهیم کرد؛ تا انتها همراه ما باشید.

معرفی ترخیص کار گمرک
معرفی ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار گمرک که به عنوان عامل گمرکی نیز شناخته می شود، شخصی حقیقی یا حقوقی است که از صاحب کالا وکالتنامه ای برای خروج کالا های وارداتی دریافت می کند. در واقع ترخیص کالا از گمرک به عهده وکیل صاحب کالا در رابطه با ترخیص کالایی که وارد می کند می باشد. بنابراین با توجه به آن چه در مورد اجرای فرآیند ترخیص کالا از گمرک گفتیم، باید گفت که وظیفه این فرد در واقع خروج کالاهای وارداتی از گمرک می باشد. اما توجه داشته باشید که فرآیند ترخیص کالا از طریق ترخیص کار گمرک، همواره نیازمند برخی الزامات و مدارک قانونی است تا فرآیند مربوط به ترخیص کالا به صورت اصولی و کاملا قانونی انجام شود.

همچنین برای ترخیص کالا از گمرک علاوه بر داشتن مدارک معتبر در زمینه تایید ترخیص کار از گمرک در مقابل کالاهای وارد شده، داشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه، الزامی است. ترخیص کالا از گمرک، به صاحب کالا جهت کاهش هزینه ترخیص کالا و زمان انجام فرآیندهای مربوط به ترخیص کالا از گمرک به بهترین نحو ممکن کمک خواهد کرد.

ویژگی های یک ترخیص کار گمرک معتبر

تا این بخش از مقاله به معرفی کامل ترخیص کار گمرک پرداخته شد و وظایف و مهارت های آن را به خوبی بیان کردیم. اکنون در این قسمت از مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بهتر است در رابطه با ویژگی های ترخیص کار به گفت و گو بپردازیم تا به راحتی بتوانید با مهارت و تجربه، ترخیص کار را شناسایی و انتخاب کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی های ترخیص کار می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. به طور کلی ویژگی های یک ترخیص کار معتبر گمرک برای ترخیص کالا عبارت است از:

برخورداری از ویژگی های اخلاقی لازم

یکی از مهم ترین فاکتورها برای ترخیص کالا در گمرک صداقت است. از نظر اخلاقی انتظار می رود که ترخیص کار کالا از گمرک صادق و قابل اعتماد باشد. در اغلب موارد، کالای وارد شده دارای ارزش بسیار بالایی است و بنابراین صاحب یا واردکننده کالا باید آن را به شخصی قابل اعتماد بسپارد. بنابراین، از ترخیص کار در گمرک مورد نظر، انتظار می رود امانتدار خوبی باشد.

داشتن کارت ترخیص ­کاری

طبیعتاً هر ترخیص کار باید دارای کارت ترخیص ­کاری باشد تا بتواند به صورت قانونی فعالیت کند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که ترخیص کار مورد نظر دارای این کارت مهم است.

برخورداری از سن و شرایط تحصیلی مناسب

ویژگی دیگری که از یک ترخیص کار از گمرکی واقعی انتظار می رود این است که او باید بالای 25 سال سن داشته باشد. در مورد تحصیلات باید حداقل مدرک فوق لیسانس در گمرک یا لیسانس رشته های دیگر داشته باشد.

نداشتن سوء پیشینه

مامور ترخیص باید فاقد سابقه بد، سابقه جنایی و قاچاق باشد. بنابراین باید با مدارک موجود نیز مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی های یک ترخیص کار
ویژگی های یک ترخیص کار

دلایل نیاز به یک ترخیص کار در فرآیند ترخیص کالا

با در نظر گرفتن تمامی اصول و نکاتی که در مورد مزایای ترخیص کار گمرک بین المللی بیان کردیم، یکی از مهمترین موارد در یک معامله تجاری، تحویل به موقع کالا به مشتریان است. برای ترخیص کردن محصول باید دستورالعمل ها و قوانین و مقررات موجود در این زمینه رعایت شود. بی توجهی به این قوانین و عدم تجربه و مهارت مورد نیاز در این زمینه، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از مشکلات انجام دهید، استخدام یک متخصص ترخیص کالا از گمرک برای یک فرآیند سریع و آسان است. این کار امکان ترخیص کالا های ضروری به سرعت و با حداقل هزینه های گمرکی را برای شما فراهم می کند.

عدم درک روش های ترخیص محصول می تواند روند عرضه محصول را به تاخیر بیاندازد. در نتیجه قیمت ها افزایش می یابد. زیرا زمانی که مدت ترخیص کالا از گمرک تمدید شود، کالا باید برای مدت طولانی تری در انبار گمرک نگهداری شود که این امر باعث افزایش هزینه های نگهداری کالا در انبار گمرک می شود. از طرفی تاخیر در ترخیص کالا از گمرک به این معناست که سرمایه واردکننده در انبار کمرگ باقی می ماند و مطمئنا ضرر مالی زیادی به دنبال خواهد داشت.

بنابراین کارآفرینان برای جبران زیان، مجبور به افزایش قیمت کالاهای خود می شوند و این مشکل باعث افزایش قیمت کالاها در بازار و همچنین افزایش قیمت کالاهای رقبا می شود. برای حل مشکلات موجود و دریافت راهنمایی های لازم، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

دلایل نیاز به ترخیص کار
دلایل نیاز به ترخیص کار

مراحل ترخیص کالا توسط ترخیص کار گمرک

هنگام واردات کالا با  وسایل نقلیه ای همانند کشتی، هواپیما یا قطار،  ترخیص کار گمرک، مجوز و اسناد کالا را به گمرک ارائه می کند و از شعبه حمل و نقل در گمرک درخواست تأیید انبار می کند. البته باید در نظر داشت که بخشی از ترخیص کالا در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام می شود و شخص در ترخیص کالا از گمرک، باید دقیقاً بداند که چگونه کار می کند. پس از دریافت کد SATA از بانک مربوطه، مامور گمرک این امکان را دارد که موارد بعدی را در سیستم LPL پیگیری کند.

در این سیستم  و بعد از ترخیص بار، در صورتی که کالای مورد نظر دیگر در دسترس نباشد، میزان مالیات تعیین خواهد شد و پس از پرداخت پول، اقلام در یکی از سه ردیف سبز، زرد و قرمز قرار می گیرند. در مسیر سبز با مراجعه به قسمت خروج و اخذ مجوز خروج و گزارش آن به شرکت باربری، به راحتی می توانید بار را بارگیری و حمل کنید.

مراحل ترخیص کالا توسط ترخیص کار
مراحل ترخیص کالا توسط ترخیص کار

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس،  تمامی دانش، تجربه و مهارت های مورد نیاز یک ترخیص کار گمرک را به طور کامل توضیح دادیم.اگر شما به عنوان یک وارد کننده علاقه ای به درگیر شدن با امور گمرکی را ندارید ممکن است فرآیند ترخیص کالا برای شما یک فرآیند طولانی و زمان بر باشد به همین منظور باید از یک ترخیص کار از گمرک حرفه ای کمک بگیرید تا در فرآیند ترخیص کالا به شما کمک کند.شما برای ترخیص کالا از گمرک، با کمک کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، این امکان را خواهید داشت که در مدت زمان کوتاه و با قیمتی مناسب کالای خود را از گمرک ترخیص کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات متنوعی را در زمینه های مختلفی همچون ارسال بار هوایی، ارسال بار زمینی، ارسال بار دریایی، حمل بار ته لنجی، ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی و… ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه با ترخیص کالا و وظایف ترخیص کار کالا از گمرک دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

ترخیص کار از گمرک چه کسی است؟

ترخیص کار کالاهای گمرکی شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان عامل گمرکی شناخته می شود. این شخص وکالتنامه ای برای خروج کالاهای وارداتی از صاحب کالا دریافت می کند. با توجه به اینکه ترخیص کالا از گمرک دارای الزامات و قوانینی می باشد، ترخیص کار باید تمامی این اصول و قوانین را بداند و رعایت کند.

ترخیص کار از گمرک باید چه ویژگی هایی را دارا باشد؟

ویژگی هایی که ترخیص کار در گمرک باید داشته باشد عبارت است از : ویژگی های اخلاقی، داشتن کارت ترخیص ­کاری، داشتن سن و شرایط تحصیلی مناسب، عدم سوپیشینه. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

به چه دلیل در ترخیص کالا به ترخیص کار نیاز داریم؟

یکی از دلایلی که در ترخیص کالا به ترخیص کار نیاز داریم، این است که این شخص تمامی فرآیند ترخیص کالا را سریع و آسان انجام می دهد. این کار باعث می شود که هزینه های گمرکی برای شما به حداقل برسد. همچنین به کمک ترخیص کار، هزینه های نگهداری کالا و تاخیر در ترخیص کالا از گمرک کاهش می یابد.

ترخیص کار از گمرک برای ترخیص کالا چه مراحلی را طی می کند؟

برای ترخیص کالا ابتدا باید مجوز و اسناد کالا را به گمرک ارائه دهد و تایید انبار را از شعبه حمل و نقل در گمرک درخواست کند. امروزه بسیاری از مراحل به صورت الکترونیکی انجام می شود. بدین صورت که تمامی فرآیند و مراحل را در سیستم LPL پیگیری می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *