بیمه بن ترانزیت

هر آنچه در مورد بیمه بن ترانزیت باید بدانید (راهنمای کامل)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

زمانی که می خواهید کالایی را از کشوری به کشور دیگر ارسال کنید باید با ترانزیت این کار را انجام دهید. یکی از مهم ترین مسائلی که در حمل و نقل کالا باید به آن توجه کرد و بسیار مهم است، بیمه بن ترانزیت است. بیمه ترانزیت برای تمامی محصولات اعمال می شود و برای دریافت آن باید با توجه به محصول خود مبلغ مشخصی را پرداخت کنید.

 به طور کلی فرآیند حمل و نقل کالا به خصوص از طریق زمینی دارای چالش های بسیاری است و شما باید با موفقیت بر تمامی این چالش ها غلبه کنید. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع در اختیار شما قرار می دهیم. پس اگر می خواهید بدانید بن ترانزیت چیست و چه کاربردی دارد، تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با بیمه بن ترانزیت
آشنایی با بیمه بن ترانزیت

تعریف بیمه بن ترانزیت

از آنجایی که انتخاب کشور مورد نظر شما برای صادرات محصول بسیار اهمیت دارد؛ اما ممکن است محموله شما در معرض خطرات بسیار زیاد قرار بگیرد. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه مشکل باید از روشی مطمئن استفاده کنید. با این حال، طبیعی است که در طول مسیر اتفاقاتی بیفتد. شما باید این مشکل را به گونه ای مدیریت کنید که با استفاده از روشی مانند بیمه بن ترانزیت، احتمال آسیب را به حداقل برسانید.

در بیمه ترانزیت اگر در طول سفر خسارتی به کالای شما وارد شود، خسارت به شما جبران می شود. البته لازم به ذکر است که این نوع بیمه الزامات و تعهدات خاصی دارد که قبل از بیمه محصول خود باید از آن ها آگاه باشید. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با این تعهدات صحبت خواهیم کرد.

لیست انواع بیمه ترانزیت

انواع مختلفی از بیمه بن ترانزیت وجود دارد که هر کدام بر اساس موقعیت های مختلف دارای ویژگی های خاصی هستند. اما یکی از مهم ترین ویژگی های مشترک همه این نمونه های بیمه ترانزیت این است که برای صادرات، واردات و جابجایی کالا استفاده می شود و می تواند بیشتر هزینه های شما را پوشش دهد و به حداقل برساند. انواع بیمه های بن ترانزیت شامل بیمه برای کالاهای صادراتی، بیمه برای کالاهای وارداتی، بیمه بدون مرز می باشد که در این قسمت از مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، هر یک از نمونه های مختلف بیمه بن ترانزیت را به اختصار معرفی می کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

انواع بیمه ترانزیت
انواع بیمه ترانزیت

بیمه ترانزیت کالاهای واردتی

اگر می خواهید محصولی را به کشور دیگری وارد کنید، باید آن را بیمه بن ترانزیت کنید و در این زمینه، مهم نیست مقصد شما چه کشوری است. اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند کالاهای وارداتی را به مرز ایران یا سایر کشورها وارد کنند. همانطور که گفته شد یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ورود کالا از کشورهای مختلف به ویژه ایران وجود بیمه نامه می باشد. به همین دلیل هرکسی بخواهد کالایی را وارد ایران کند باید آن را بیمه کند. شما همچنین برای دریافت بیمه می توانید از کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بیمه ترانزیت کالاهای صادراتی

بیمه بن ترانزیت برای کالاهای وارداتی به همان اندازه که برای کالاهای وارداتی اهمیت دارد، مهم می باشد. به همین دلیل تجار و صادرکنندگان باید محموله های خود را در برابر حوادث غیرمترقبه و حوادث ناگوار با این بیمه به طور کامل بیمه کنند. در صورت بروز مشکل برای کالا در جاده، شرکت بیمه باید خسارت وارده به کالا را بر اساس تعهدات مندرج در بیمه پرداخت کند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با ارائه انواع بیمه ها در زمینه ترانزیت کالاهای صادراتی، به شما عزیزان در دریافت و تهیه این نوع بیمه کمک خواهد کرد.

بیمه ترانزیت بدون مرز

گاهی ممکن است بخواهید کالای خود را از کشوری به کشور دیگر ارسال کنید و در این شرایط مبدا و مقصد شما کشوری غیر از ایران باشد. اما طبیعتاً در مسیر باید از برخی کشورها عبور کنید که در این صورت باید بیمه بن ترانزیت نیز داشته باشید. به این نوع بیمه، بیمه ترانزیت بدون مرز گفته می شود.

بسیاری از شرکت های بیمه به صاحبان بار بیمه ترانزیت ارائه می کنند و از طریق آنها می توانند احتمال ضرر و زیان ناشی از خسارت بار را کاهش دهند. با این حال باید بدانید که یکی از مهم ترین عواملی که می تواند این خسارت را کاهش دهد، شرکت بیمه مناسب است. هنگام انتخاب یک شرکت بیمه، مطمئن شوید که شرکت مورد نظر دارای مسئولیت بالاتری است.

تعهدات بیمه بن ترانزیت برای امنیت کالا

همانطور که تا به حال متوجه شده اید،  بیمه بن ترانزیت مسئولیت های زیادی در به حداقل رساندن احتمال آسیب به محموله های خود دارد. در این قسمت مهم ترین تعهدات شرکت بیمه در قبال کالای شما را به اختصار بیان می کنیم. سپس می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید تا کالای خود را در حین ترانزیت با توجه به تعهدات ارائه شده توسط این شرکت ها، بیمه کنید.

تعهدات بیمه بن ترانزیت
تعهدات بیمه بن ترانزیت

مسئولیت از دست دادن کامل محموله

یکی از مهمترین مسئولیت هایی که یک شرکت بیمه در قبال وسایل شما دارد، مسئولیت از دست دادن کل بار شما است. این آسیب متداول که در انگلیسی به نام Total Loss شناخته می شود، زمانی استفاده می شود که به دلیل یک اتفاق ناگوار تمام وسایل شما از بین رفته باشد که آتش سوزی یکی از نمونه های آن است.

مسئولیت کلوز C

یکی دیگر از تعهدات مربوط به بیمه بار، کلوز C است که خطرات و حوادث بیشتری را به غیر از ضرر کل بار پوشش می دهد. تحت این نوع مسئولیت، اگر کالای شما در اثر آتش سوزی، انفجار، تخلیه اضطراری بندر، ریختن کالا به دریا، غرق شدن کشتی یا سایر شرایط مشابه آسیب ببیند یا به طور کامل از بین برود، شرکت بیمه خسارت شما را پوشش خواهد داد. 

مسئولیت کلوز B

پوشش بند B گزینه های دیگر بن ترانزیت را شامل می شود و در صورت گم شدن وسایل شما در بلایای طبیعی مانند آتشفشان، زلزله و رعد و برق، خسارت را پوشش می دهد. جدا از این حوادث می توانیم به حادثه هایی همچون دزدی کالا  سقوط محموله از عرشه کشتی به ساحل  شکستن و از بین رفتن کالا آب دریا یا هر آب دیگری که وارد کشتی می شود، اشاره کنیم.

مسئولیت کلوز A

در نهایت، جامع ترین و خاص ترین پوشش حمل و نقلی که باید از آن آگاه باشید، تعهد ماده A است. در این نوع بیمه نامه حمل، اگر کالای شما طبق یکی از بندهای B و C مشکل داشته باشد، بیمه خسارت مشکل را پوشش می دهد. علاوه بر این موارد، مهمترین شرایطی که بیمه گذاران را بر اساس ماده الف مجبور به پرداخت خسارت می کند به شرح زیر است:

  • کیفیت معیوب و آسیب عمدی به کالا
  • اعتصاب یا جنگ
  • خسارت ناشی از تاخیر در رسیدن کالا به مقصد
  • زوال یا کاهش وزن کالا و آسیب در حین حمل و نقل
  • زیان ناشی از ضعف اقتصادی
  • آسیب ناشی از بسته بندی نامناسب
  • آسیب ناشی از تماس با مواد هسته ای
بیمه کالا و حمل بار ترانزیتی
بیمه کالا و حمل بار ترانزیتی

جمع بندی

با توجه به اطلاعات فوق، مهمترین مدرکی که برای ارسال بار باید تهیه کنید بیمه نامه است. در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم برای بیمه بن ترانزیت را در اختیارتان قرار دهیم. این بیمه، انواع مختلفی همچون بیمه صادراتی، وارداتی و بدون مرز دارد که در این مقاله به طور کامل به آن توضیح دادیم. بیمه ترانزیت، مسئولیت های مختلفی را برای کالای شما در نظر گرفته است که امنیت و سلامت کالای شما را تضمین می کند. انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب نیز، در کنار بیمه نامه در امنیت کالای شما تاثیر بسیاری دارد.

ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه های مختلفی همچون ارسال بار، هزینه های حمل و نقل، تشریفات گمرکی، ترخیص کالا و تهیه انواع بیمه نامه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. اگر سوالی در رابطه با بیمه بن ترانزیت دارید، با ما تماس بگیرید.

بیمه بن ترانزیت چیست؟

بیمه ترانزیت یکی از انواع بیمه ها برای ارسال بار است که شما می توانید با تهیه این بیمه احتمال آسیب به محموله خود را به حداقل برسانید. با توجه به این بیمه، اگر در طول مسیر ضرری به بار شما وارد شود، شرکت بیمه کننده، خسارت را جبران می کند.

چند نوع بیمه ترانزیت وجود دارد؟

بیمه ترانزیت که یکی از انواع بیمه برای محموله های ارسالی است دارای انواع مختلفی همچون بیمه ترانزیت صادراتی، بیمه ترانزیت وارداتی و بیمه ترانزیت بدون مرز می باشد که شما با توجه به ویژگی و خصوصیات هر کدام از این نوع بیمه ها، می توانید آن را انتخاب و تهیه کنید.

تعهدات بیمه ترانزیت شامل چه مواردی می شود؟

از تعهدات این نوع بیمه شامل: مسئولیت از دست دادن محموله به طور کامل، مسئولین کلوز A، مسئولیت کلوز B و مسئولیت کلوز C می شود.

در مسئولیت کلوز A چه شرایطی بیمه گذاران را ملزم به پرداخت خسارت می کند؟

 در این نوع تعهد پرداخت خسارت در شرایطی همچون: کیفیت معیوب کالا، آسیب عمدی کالا، اعتصاب، جنگ، تاخیر در رسیدن کالا، کاهش وزن کالا، زیانن ناشی از اقتصاد و آسیب به دلیل بسته بندی نادرست امکان پذیر است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *