بهترین-خطوط-هوایی-جهان-را-به-طور-کامل-بشناسید

بهترین خطوط هوایی جهان را به طور کامل بشناسید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

بهترین خطوط هوایی جهان (Airlines) به شرکت هایی گفته می شوند که خدمات حمل بار هوایی را بسیار خوب ارائه می دهند. بلیط های بهترین ایرلاین های دنیا به دو صورت سیستمی و چارتری فروخته می شود. در فروش سیستمی، بلیط  بدون واسطه به مسافر فروخته خواهد شد، اما در فروش چارتری، تعدادی از بلیط های یک پرواز یا کلیه آن ها را آژانس ‌های هواپیمایی خریداری می کنند، بعد این آژانس ها بلیط هواپیما را در کنار دیگر خدمات به مسافران می فروشند.

به طور کلی اولین شرکت هواپیمایی دنیا، شرکت «Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft» در آلمان بود. این شرکت در شانزده نوامبر ۱۹۰۹ میلادی تاسیس شد و هواپیماهایی که توسط شرکت زپلین تولید شده را اداره می کرد که جایگاه اصلی آن در فرانکفورت بود. برای شناخت بیشتر بهترین ایرلاین های دنیا، با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

منظور از خطوط هواپیمایی چیست؟

منظور از بهترین خطوط هوایی جهان، شرکت هایی است که از طریق خطوط هوایی مسافر و بار نقل و انتقال می دهند و خدمات حمل بار هوایی مناسبی را به مشتریان خود ارائه می دهند. این اصطلاح در لغت فرانسوی با ( Ligne aérienne ) تلفظ می شود و در انگلیسی هم به آن( Airline) می گویند. به طور کلی بهترین ایرلاین های دنیا بلیط های هواپیما را به مقصد های گوناگون، به صورت سیستمی خواهند فروخت.

البته به صورت عرضه چارتری بین آژانس های هواپیمایی امکان تشکیل تورهای گردشگری داخلی و خارجی به آن ها داده می شود. همان طور که گفته شد اولین شرکت هواپیمایی در کل دنیا شرکت( Deutsche) (Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft)در آلمان می باشد. دامنه عمليات شرکت هاي هواپيمايی بسیار وسیع است و این که یک شرکت هواپيمايي بين المللي و يا يک شرکت هواپيمايي کوچک محلي باشد اصلا مهم نیست.

لیست بهترین شرکت های خطوط هوایی جهان

برای بهره مندی از خدمات حمل بار هوایی بین المللی بهتر است بهترین خطوط هوایی جهان را بشناسیم تا انتخاب بهتری داشته باشیم. اما بهترین ایرلاین های دنیا کدامند؟

ابتدا باید گفت که برای انتخاب بهترین خطوط هوایی جهان عواملی همچون ایمنی عملیاتی، امنیت مسافران، سودآوری، رتبه سرمایه‌ گذاری، سن ناوگان و همچنین ارائه محصولات در پروازهای دراز مدت، چیدمان صندلی و سطح راحتی را مورد بررسی قرار داد، همچنین اگر شما همراهان عزیز برای سفرهای خود به دنبال خرید بلیط هواپیمایی مناسب و اقتصادی هستید، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را در رابطه با این موضوع همراهی خواهد کرد. در این بخش لیست بهترین شرکت های خطوط هوایی جهان را نام می بریم.

  • هواپیمایی پگاسوس (Pegasus Airlines)
  • هواپیمایی امارات ( Emirates Airlines)
  • قطر ایرویز (Qatar Airways)
  • لوفت‌هانزا (Lufthansa)
  • فلای دبی (Fly Dubai)
  • هواپیمایی اطلس گلوبال (AtlasGlobal Airlines)
  • هواپیمایی عمان (Oman Air)
  • ایرعربیا (Air Arabia)
  • اوکراین اینترنشنال (Ukraine International Airlines)
  • اتریش ایرلاینز (Austrian Airlines)
  • هواپیمایی ایرفلوت (Aeroflot Airlines)
  • هواپیمایی جنوبی چین (China southern Airlines)
  • هواپیمایی نوردویند (Nordwind Airlines)
  • هواپیمایی سان اکسپرس (SunExpress)
  • هواپیمایی گرجستان (Georgian Airlines)
  • هواپیمایی العراقیه (Iraqi Airlines)
  • هواپیمایی تایویند (Taiwind Airlines)
  • هواپیمایی سوریه (Syrian Airlines)
  • هواپیمایی سلام ایر (SalamAir)
  • هواپیمایی ارمنستان (Armenia Airlines)
  • هواپیمایی کویت (Kuwait)
  • هواپیمایی فری برد (Freebird Airlines)

مفهوم حمل و نقل هوایی

در این مقاله از بهترین خطوط هوایی جهان اگر بخواهیم، حمل و نقل هوایی را تعریف کنیم، باید گفت هر نوع حمل و نقل بار توسط هواپیما از یک مکان به  مکانی دیگر را حمل و نقل هوایی می گویند. البته نا گفته نماند که معمولا خدمات حمل بار هوایی که هواپیمای باربری ارائه می دهند نسبت به معمولی آن ها دارای تفاوت‌ هایی است.

میزان پهنای هواپیمای باربری نسبت به معمولی آن زیادتر و  تعداد چرخ های آن بیشتر است. این هواپیماها درب های بزرگتری نیز دارند تا قادر با جای دادن بارهای مختلف در درون خود باشند  و در هنگام جا به جایی دچار مشکل نشوند. این هواپیما ها با ارائه دادن خدمات مناسب سبب می شوند که شرکت های هواپیمایی به بهترین ایرلاین های دنیا تبدیل شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، چگونگی ساخت این ابزار ها عوض شده و در بیشتر آن ها از کامپوزیت‌ ها استفاده خواهد شد. چون کامپوزیت‌ ها از مقاومت بالایی برخوردارند و وزن بسیار کمی نیز دارند.

دلایل انتخاب روش حمل هوایی

در این بخش از مقاله که در مورد بهترین ایرلاین های دنیا صحبت کردیم، می خواهیم دلایل انتخاب روش حمل هوایی را برای شما عزیزان بازگو کنیم. استفاده از هواپیما برای حمل مسافر و بار تقریباً بعد از جنگ جهانی دوم و با تشکیل شرکت بین المللی هواپیمایی و هوایی ایکائو ایجاد شد.

نا گفته نماند بعد از جنگ جهانی دوم فقط از خدمات حمل بار هوایی برای جا به جایی وسایل جنگی و حمله هوایی به زمین دشمن به کار برده می شد و آن زمان فقط افراد ثروتمند قادر به سفر با هواپیما بودند. در گذشته هواپیما هایی با برد مسافت زیاد ساخته نشده بود و همین امر باعث شد تا حمل کالا و مسافر به دیگر کشورها محدود باشد. اما امروزه بهترین خطوط هوایی جهان به دلایل فراوانی همچون استفاده از هواپیمای پیشرفته، مورد توجه بازرگانان قرار گرفته است.

استفاده از ابزار پیشرفته سبب شده تا تاجران این روش را در اولویت امورات تجاری خود قرار دهند، زیرا حمل بار به روش هوایی مرسولات را با بیشترین سرعت به مقصد نهایی می رسانند. همچنین این روش از نقل و انتقال برای بسیاری از محصولات حیاتی همانند امکانات و تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی مناسب می باشد.

مزایای حمل بار هوایی

استفاده از خدمات حمل بار هوایی از بهترین ایرلاین های دنیا سبب شده تاجران و بازرگانانی که زمان برایشان بسیار اهمیت دارد با سرعت بالا حمل و نقل کالا را انجام دهند. اما مزایای استفاده از بهترین خطوط هوایی جهان شامل موارد زیر است:

  • از مزایای نقل و انتقال هوایی، مسیر امن می باشد. در طول راه فقط شرایط بد جوی امکان دارد هواپیما را با مشکل رو به رو کند که این موضوع را کارشناسان آب و هوایی و سیستم های پیشرفته پیش بینی خواهند کرد.
  • از دیگر مزایای نقل و انتقال هوایی مسیر سریع آن می باشد. معمولا در روش حمل زمینی با ترافیک و امکانات محدود جاده ‌ای رو به رو هستیم. ولی استفاده از خدمات حمل بار هوایی بدون هیچ مانعی انجام می شود.
  • نقل و انتقال هوایی پر سرعت ترین روش حمل و نقل بوده و تاکنون هیچ بازاری همچون هواپیما سریع حرکت نمی کند.
  • از دیگر مزیت های نقل و انتقال هوایی امنیت آن است. به طور کلی خدمات حمل بار هوایی را باید جزو ایمن ترین شیوه های نقل و انتقال دانست.
  • از دیگر مزایای نقل و انتقال هوایی عدم خستگی مسافران در طول مسیر می باشد.

عوامل موثر در هزینه های حمل بار هوایی

همان طور که گفته شد تجار و بازرگانانی که تصمیم دارند روش هوایی را برای حمل و نقل مرسولات خود انتخاب کنند باید از تمام هزینه های این روش اطلاع کافی داشته باشند. عوامل متعددی هستند که در هزینه خدمات حمل بار هوایی تأثیر گزارند. یکی از مهم ترین عوامل، نرخ روز دلار، در صورتی که با بهترین خطوط هوایی جهان ارسال شوند، می باشد.

البته باید دقت داشت که نرخ دلار دولتی است و در هفته یک بار توسط سازمان هواپیمایی کشوری، به بهترین ایرلاین های دنیا برای صدور بارنامه اعلام خواهد شد. از دیگر عوامل تأثیر گزار می توان به وزن و حجم بار، نوع و تعداد بار بستگی دارد.

لیست مهمترین فرودگاه های دبی

از بهترین ایرلاین های دنیا می توان به فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) که از اصلی ترین فرودگاه دبی به حساب می آید و فرودگاه بین ‌المللی آل مکتوم( Al-Maktoum International Airport) اشاره کرد. در ادامه این مطلب از بهترین خطوط هوایی جهان نگاه جزیی تری به فرودگاه های دبی و خدمات حمل بار هوایی دبی خواهیم داشت.

 فرودگاه بین المللی دبی

 فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) به عنوان فرودگاه اصلی این کشور شناخته شده است. این فرودگاه در منطقه القرهود و در چهار و شش دهم کیلومتری شرق واقع شده است. در سال ۲۰۱۴  میلادی بیشتر از هفتاد میلیون مسافر را حمل کرد و بسیار پر تردد است.

فرودگاه بین‌ المللی آل مکتوم

فرودگاه بین‌ المللی آل مکتوم  (Al Maktoum International Airport) دومین فرودگاه دبی به شمار می رود‌. این فرودگاه در سی و هفت کیلومتری جنوب غربی شهر دبی و در منطقه جبل علی واقع شده است و دارای سه ترمینال مسافری، یک ترمینال برای شرکت هواپیمایی امارات، ترمینال دوم برای دیگر شرکت ها و ترمینال سوم برای شرکت های هواپیمایی و مسافرتی با قیمت پایین می باشد.

لیست مهمترین فرودگاه های چین

کشور چین دارای پیشرفته ترین خدمات حمل بار هوایی می باشد. بهترین ایرلاین های دنیا در شهرهای توریستی و گردشگری چین ساخته شده است. فرودگاه های کشور چین به صورت بین المللی، پروازهای مهمی ارائه می دهند و جز بهترین خطوط هوایی جهان می باشد. در ادامه لیست مهمترین فرودگاه های چین را ارائه خواهیم داد:

  • فرودگاه بین المللی پکن ( پایتخت کشور چین)
  • فرودگاه بین المللی پودونگ ( شانگهای)
  • فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
  • فرودگاه بین المللی بای یون ( گوانگژو)
  • فرودگاه بین المللی شانگ لیو ( چنگ دو)
  • فرودگاه بین المللی کان مینگ ( چانگ شویی)

سوالات متداول

منظور از بهترین خطوط هوایی جهان چیست؟

منظور از بهترین خطوط هوایی جهان، شرکت هایی است که از طریق خطوط هوایی مسافر و بار نقل و انتقال می دهند و خدمات حمل بار مناسبی را به مشتریان خود ارائه می دهند. این اصطلاح در لغت فرانسوی با  (Ligne aérienne)تلفظ می شود و در انگلیسی هم به آن( Airline ) می گویند.

برای انتخاب بهترین خطوط هوایی جهان باید چه عواملی را بررسی کرد؟

برای انتخاب بهترین خطوط هوایی جهان عواملی همچون ایمنی عملیاتی، امنیت مسافران، سودآوری، رتبه سرمایه‌ گذاری، سن ناوگان و همچنین ارائه محصولات در پروازهای دراز مدت، چیدمان صندلی و سطح راحتی را مورد بررسی قرار داد.

حمل و نقل هوایی چیست؟

به هر نوع حمل و نقل بار توسط هواپیما از یک مکان به  مکانی دیگر را حمل و نقل هوایی می گویند. البته نا گفته نماند که معمولا خدمات حمل بار هوایی که هواپیمای باربری ارائه می دهند نسبت به معمولی آن ها دارای تفاوت‌ هایی است.

لیست مهمترین فرودگاه های دبی کدامند؟

از بهترین ایرلاین های دنیا می توان به فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) که از اصلی ترین فرودگاه دبی به حساب می آید و فرودگاه بین ‌المللی آل مکتوم (Al-Maktoum International Airport )اشاره کرد که فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) به عنوان فرودگاه اصلی این کشور شناخته شده است و فرودگاه بین‌ المللی آل مکتوم  (Al Maktoum International Airport) دومین فرودگاه دبی به شمار می رود‌.

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به معرفی بهترین خطوط هوایی جهان پرداختیم. همان طور که می دانید خدمات حمل بار هوایی به عنوان یکی از مهم ترین خدمات بهترین ایرلاین های دنیا محسوب می شود‌ که امروزه با توجه به مزیت های فراوانی که برای تجار و بازرگانان به همراه دارد استفاده از آن بسیار وسعت پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که نقل و انتقال یکی  از مراحل تجارت می باشد، از این رو باید با انتخاب بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی از اتلاف وقت و هزینه ها جلوگیری شود.

بنابراین شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ارائه خدمات گسترده به مشتریان ( خدمات حمل بار هوایی ، حمل بار دریایی، حمل بار زمینی و درب به درب) افتخار دارد در انجام امورات گمرکی کمکی کرده باشد. در نتیجه می توان با اطمینان خاطر روند حمل و نقل بین المللی را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سپرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *