معرفی-بنادر-مهم-روسیه

معرفی بنادر مهم روسیه

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر شما هم جزء بازرگانانی هستید که قصد ارسال بار به کشور روسیه را دارید و بنادر مهم روسیه را نمیشناسید، احتمالا دغدغه اصلی شما نحوه ارسال بار به روسیه میباشد. بهترین راه برای حمل کالا، حمل بار دریایی است که می توانید از بنادر مهم روسیه استفاده کنید. بنادر تجاری روسیه انواع مختلفی دارد که شما می توانید به هر کدام از این بنادر، بار خود را ارسال کنید.

بهترین راه برای ارسال بار، انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر است تا بتوانید به راحتی و بدون دردسر، نسبت به حمل بار دریایی اقدام کنید. بنابراین اگر قصد ارسال بار به روسیه را دارید، جهت آشنایی بیشتر با بنادر مهم روسیه و بنادر تجاری روسیه تا انتهای مقاله همراه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس باشید.

آشنایی با بنادر مهم روسیه

بنادر مهم روسیه به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور در کنار ایران بسیار مهم هستند. حمل بار دریایی بهترین روش برای ارسال بار بین ایران و روسیه است که کمک زیادی به تجار و صاحبان کالا در روسیه در حوزه اقتصادی و تجاری می کند.

روزانه مقادیر زیادی از کالاهای مختلف بین دو کشور ایران و روسیه با کشتی های تجاری حمل می شود که اکثر بازرگانان از بنادر تجاری روسیه استفاده می کنند. آبراه های روسیه حدود 102000 کیلومتر و گاهی اوقات به 33000 کیلومتر می رسد. این جاده ها به گونه ای ساخته شده اند که تردد در آنها آسان باشد و پیوندهای اقتصادی گسترش یابد.

آب ها و خشکی های کشور روسیه

حدود 120000 رودخانه در بنادر مهم روسیه جریان دارد. طول آن معمولاً به 230000 کیلومتر می رسد. یکی از بزرگترین و طولانی ترین رودخانه های روسیه رودخانه ولگا است که حدود 3700 کیلومتر طول دارد. اکثر شهرهای روسیه در قسمت اروپایی این کشور به ویژه در کرانه رودخانه ولگا واقع شده اند که برای حمل بار دریایی به روسیه مناسب هستند.

آبراه ها به ویژه کانال های مصنوعی دریای خزر، بالتیک و دریای سیاه را به هم متصل می کرد. در حال حاضر این دریاها و همچنین بنادر تجاری روسیه یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی در منطقه و جهان است و حجم زیادی از حمل و نقل دریایی به روسیه از این بنادر عبور می کند. 

بندر روسیه در دریای سیاه

در دریای سیاه دو بندر وجود دارد که اولی به بندر نووراسیسک و دومی به بندر توآ پسه معروف است. کراسنودار در بندر نووراسیسک که یکی از شهرهای جنوبی روسیه است، قرار دارد.

در آن دوران بندر نووراسیسک را شهر قهرمانان می نامیدند و در واقع بسیاری از ساکنان این بندر هنوز هم آن را به نام شهر قهرمانان می شناسند. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد بندر نووراسیسک می توان گفت این است که یکی از بهترین بنادر تجاری روسیه محسوب می شود.

دریای آزوف و بندر تاگانروگ

در شمال روسیه یک شهر بندری به نام بندر تاگانروگ وجود دارد که یکی از مهم ترین شهرهای بندری شرق روسیه و یکی از بنادر مهم روسیه است که می توانید برای حمل بار دریایی از آن استفاده کنید. این شهر در شمال دریای آزوف واقع شده است. در سال 1384 جمعیت این بندر حدود 279000 نفر بوده است. پایگاه دریایی در بندر تاگانروگ توسط شخصی به نام پیتر کبیر ساخته شد که طبق گزارشات پایگاه در 12 سپتامبر 1698 افتتاح شد.

بنادر موجود در دریای بالتیک

دریای بالتیک که به عنوان دریاهای بسته و نیمه بسته طبقه بندی می شود در شمال اروپا قرار دارد و از بنادر تجاری روسیه به حساب می آید. تقریباً 3 بندر در دریای بالتیک ساخته شده است که شامل سن پترزبورگ، کالینینگراد، بالستیک و ویبورگ می باشد که در ادامه این سه بندر از بنادر مهم روسیه را توضیح خواهیم داد.

سن پترزبورگ

بزرگترین و البته دومین شهر بزرگ روسیه بندر سنت است. پترزبورگ که دومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو است. برای پیدا کردن مکان دقیق، بهتر است بر روی ضلع شمال غربی روسیه روی نقشه تمرکز کنید. چون این بندر درست در این منطقه است و از بنادر مهم روسیه به حساب می آید.

کالینینگراد

در مرکز استان کالینینگراد یک شهر بندری قرار دارد که برای اکثر مردم به عنوان بندر کالینینگراد شناخته می شود؛ این بندر اغلب در شمال اروپا و بین کشورهای لهستان و لیتوانی دیده می شود که می توانید برای حمل بار دریایی از آن استفاده کنید. برای درک بهتر موقعیت بندر کالینینگراد، بهتر است به عکس های آن در اینترنت توجه کنید؛ زیرا بخشی از قلمرو اصلی روسیه کاملاً جدا شده بود و این بندر در این قسمت ایجاد شد، به طوری که تقریباً در 300 کیلومتری روسیه و قلمرو اصلی روسیه قرار دارد.

بالتسیک و ویبورگ

شهر Vyborg در شمال غربی روسیه، حدود 70 مایل دورتر واقع شده است. مساحت آن تقریباً 102 کیلومتر مربع و جمعیت آن در سال 2008 بالغ بر 78349 نفر است.

بندر آرخانگلسک در دریای سفید

در شمال روسیه، تنها بندر موجود، بندر آرخانگلسک است. جمعیت شهر قطبی آرخانگلسک حدود 350 هزار نفر است. یکی از مزیت های بندر آرخانگلسک این است که در تمام فصول می توان در آن کشتی ساخت و فرآیند حمل کالا در این منطقه ساده و آسان است. از این رو به آن بندر آرخانگلسک می گویند که تقریباً در تمام کشورهای جهان به این نام معروف است. این بندر یکی از بنادر تجاری روسیه در دریای خزر است.

بنادر مشترک روسیه و ژاپن

روسیه و ژاپن به دلیل داشتن مرز مشترک، بنادر مشترکی نیز با یکدیگر دارند که می توانید برای حمل بار دریایی استفاده کنید. بنادر مشترک بین ژاپن و روسیه که از بنادر مهم روسیه نیز هستند شامل وانینو، واستو چنی، ولادی واستوک و ناخودکا می شود که با توجه به باری که می خواهید ارسال کنید، هر یک از این بنادر را می توانید انتخاب کنید.

ولادی واستوک

ولادی واستوک در قسمت جنوبی روسیه و در خلیج شاخ طلایی قرار دارد و بندر اصلی روسیه در سواحل اقیانوس آرام است. این شهر فاصله چندانی با مرز روسیه و چین ندارد. در قرن نوزدهم، پس از امضای معاهده آیگونسکی در سال 1858، این سرزمین ها به طور مشترک توسط چین و روسیه مورد استفاده قرار گرفت.

ناخودکا

منطقه پریمورسکی بندری به نام بندر ناخودکا دارد که در سال 2002 تقریباً 148826 نفر جمعیت داشت. از تحقیقات انجام شده، محققان دریافتند که تعداد افراد ساکن در این بندر در طول زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در هر صورت یکی از مهم ترین شهرهای بندر شرق روسیه، بندر ناخودکا است.

برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی بهتر است به این نکته اشاره کنیم که این بندر تقریباً 1000 کیلومتر با مسکو فاصله دارد و فاصله آن تا بندر ولادی واستوک تقریباً 85 کیلومتر است. شهرهای زیادی در اطراف این بندر وجود دارد. یکی از نزدیک ترین شهرها به بندر ناخودکا شهر پارتیزانسک است که در حدود 50 کیلومتری شمال بندر ناخودکا قرار دارد.

بنادر مهم روسیه در دریای خزر

دو بنادر مهم روسیه در دریای خزر وجود دارد که بیشتر مردم آن را به نام شهر آستاراخان و جمهوری داغستان می شناسند. شهر آستاراخان واقع در جنوب مسکو دارای یازده جزیره است؛ چندین سواحل برای حمل بار دریایی در این شهر ساخته شده است. تقریباً 20 درصد از جمعیت بندر آستاراخان در ساحل چپ ولگا و در ساحل راست این ساحل زندگی می کنند.

 جمهوری داغستان نیز یکی از جمهوری های فدراسیون روسیه است؛ ماخاچکالا بزرگترین شهر بندری جمهوری داغستان می باشد. پس از شهر ماخاچ قلعه، شهر دربند یکی از مهم ترین شهرهای بندری جمهوری داغستان است که این دو بندر نیز از بنادر تجاری روسیه هستند.

سوالات متداول

دلیل اهمیت بالای بنادر مهم روسیه چیست؟

بنادر تجاری روسیه، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که در کنار ایران دارند، می توانند به عنوان بنادر مهم روسیه شمرده شوند. شما از طریق حمل بار دریایی از این بنادر مهم، می توانید در حوزه تجاری فعالیت داشته باشید. روزانه تعداد زیادی از کالا بین کشور ما و روسیه مبادله و جا به جا می شود که با وجود بنادر مهم در روسیه، این کار آسان تر شده است.

  بنادر روسیه در دریای سیاه کدام اند؟

در کشور روسیه دو نوع بندر در دریای سیاه وجود دارد که نام آن ها نووراسیسک و توآ پسه می باشد. اما بین این دو بندر، بندر نووراسیسک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که یکی از شهرهای جنوبی کشور روسیه می باشد؛ به همین دلیل از بهترین بنادر تجاری روسیه به حساب می آید.

دو کشور روسیه و ژاپن چه تعداد بندر مشترک با یکدیگر دارند؟

این دو کشور به دلیل مرز مشترکی که با هم دارند دارای تعدادی بنادر مشترک برای حمل بار دریایی هستند که این بنادر عبارتند از وانینو، واستو چنی، ولادی واستوک و ناخودکا که با توجه به باری که می خواهید ارسال کنید، می توانید هر کدام از این بنادر را انتخاب کنید.

بنادر مهم روسیه در دریای خزر چه بنادری هستند؟

روسیه در دریای خزر دو بندر دارد که به نام های آستاراخان و جمهوری داغستان معروف است. در آستاراخان تعدادی سواحل وجود دارد و دارای یازده جزیره در جنوب مسکو می باشد. جمهوری داغستان نیز از بزرگترین شهرهای بندری می باشد که می توانید برای ارسال بار از این بندر استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواعی از بنادر مهم روسیه آشنا کنیم. همانطور که گفتیم، یکی از دغدغه های اصلی تاجران، انتخاب مناسب ترین روش برای ارسال بار به کشورهای همسایه است. به ویژه کشور روسیه که یکی از کشورهایی می باشد که برای تجارت کالا، طرفداران زیادی را دارد.

بهترین راه برای ارسال بار به این کشور، حمل بار دریایی است. بنادر تجاری روسیه، از بهترین و مهمترین بنادری است که شما می توانید آن را انتخاب کنید. اما انتخاب مناسب ترین بندر متناسب با کالای ارسالی شما کار راحتی نیست و باید این کار را به یک شرکت حمل و نقل معتبر بسپارید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه حمل بار دریایی به روسیه، حمل بار زمینی، حمل بار هوایی، ارسال درب به درب کالا، هزینه های حمل و نقل، خدمات مختلفی را به شما ارائه می دهد. شما می توانید برای اطلاع از مهمترین بنادر تجاری روسیه، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *