بسته-بندی-مناسب-جهت-حمل-کالا

بسته بندی مناسب جهت حمل کالا

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

بسته بندی مناسب جهت حمل کالا یکی از حساس ترین و در عین حال تعیین کننده ترین مراحل به حساب می آید.  بسته بندی مناسب و استاندارد نقش مهمی در نقل و انتقال کالاها دارد. کیفیت خوب مواد اولیه مورد استفاده در بسته بندی، کارایی و ابعاد مناسب بسته بندی باعث می شود هزینه حمل و نقل کالا پایین بیاید؛ کالاهایی که از بسته بندی استاندارد برخوردار هستند، موقع نقل و‌ انتقال از خطرات در امان هستند. ابزارهای معمول انواع بسته بندی کالا مانند کارتن، پلاستیک، پاکت، سلوفون، مقوا و کاغذ، صندوق و جعبه و …می باشد.

به همین خاطر برای محفوظ ماندن کالا و پایین آمدن کرایه حمل بار بسته بندی خواهند شد. به همین منظور شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس امکانات و وسایل مناسب بسته بندی با کیفیت استاندارد را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع بسته بندی مناسب جهت حمل کالا

 بسته بندی کالا در حمل و نقل از اولین اقداماتی است که باید در این زمینه انجام داد. در انواع بسته بندی کالا باید نحوه آن تعیین شود، به این معناست که باید دانست از چه متریالی بهتر است استفاده کرد چون که گزینه های مختلفی وجود دارد. به طور کلی انتخاب نوع بسته بندی از جهت های مختلفی حائز اهمیت است که اولین آن وزن می باشد. موقعی که محصولاتی که قرار است ارسال شوند وزن بالایی دارند به جعبه بسیار محکمی نیاز دارند تا در طول نقل و انتقال دچار مشکل نشوند. عامل دوم آن شکننده بودن کالاها می باشد.

این کالاها حتی اگر وزن کمی هم داشته باشند بسیار به مراقبت نیاز دارند و آخرین عامل ارزش کالا می باشد که هر چه بیشتر باشد به پرداخت هزینه بیشتری برای بسته بندی و مراقبت نیاز است.

لیست انواع بسته بندی کالا

بسته بندی کالا در حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است که با توجه به نوع کالا باید انتخاب شوند. هر چه بسته بندی بهتر باشد، کالا نیز از خطرات احتمالی در امان است، در ادامه لیست انواع بسته بندی کالا را مورد بررسی قرار می دهیم.

بسته بندی کالا با جعبه مقوایی

جعبه مقوایی یکی از انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل می باشد. از گذشته تاکنون بیشتر کسب و کارها برای ارسال کالاهای خود  جعبه های مقوایی موج دار را انتخاب می کنند. که دلیل قابل توجه آن  محکم بودن جنس مقوا می باشد و به محصولات وزن زیادی را اضافه نخواهند کرد و در عین حال می توان آن ها را دوباره بازیافت کرد.

بسته بندی پلاستیکی

یکی دیگر از انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل استفاده از بسته بندی پلاستیکی می باشد. این روش مدل های مختلفی دارد که برای هر کالا مدل مخصوص به آن استفاده خواهد شد. در این روش از بسته بندی معمولا  عایق‌ هایی همچون پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی کلرید و… به کار برده می شود‌

پاکت نامه و کیسه

 از دیگر انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل می توان به پاکت نامه و کیسه اشاره کرد که بیشتر برای کالاهای غیر شکننده و سبک کاربرد دارد.

پاکت پستی پد دار

پاکت پستی پد دار از دیگر انواع بسته بندی در حمل و نقل می باشد که برای کالاهای سبک و کوچک بسیار کارایی دارند. معمولا  این روش  برای ارسال لوح های فشرده، جواهرات و دیگر وسایل مسطح و ظریف قابل استفاده است.

بسته بندی بافتنی یا منسوج

 از دیگر انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل روش بافتنی و منسوج است. این نوع از بسته بندی معمولا برای حمل قطعات خودرو در صنایع خودرو استفاده می شود. ممکن است از این نوع بسته بندی کالا برای حمل وسایل خطرناکی مانند اسلحه هم استفاده خواهد شد.

روش های بسته بندی درون بسته ها

در کنار گزینه های متعددی که برای انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل وجود دارد، شیوه بسته بندی درون آن نیز بسیار حائز اهمیت است که در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس روش های بسته بندی درون این بسته ها را شرح خواهیم داد.

  • پلاستیک حباب دار: این دسته از پر کننده ها معمولا برای بسته بندی وسایل  حساس به کار برده می شوند.
  • فوم پیچی: چون که فوم ها  خاصیت محافظتی  در مقابل ضربات دارند، عایق رطوبت و گرما در صنایع گوناگون غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شیرینک کردن: این روش از بسته بندی معمولا در صنایع غذایی کاربرد دارند.
  • ضربه گیر: ضربه گیرها به صورت نایلونی یا پلاستیکی می باشند که در میان بسته بندی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
  • بالشتک: بالشتک‌ ها برای پوشاندن لوازم شکستنی در جعبه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کاغذ کرافت: کاغذ کرافت قهوه ای به دلیل تنوع بالا و خاصیت کشسانی خوب در بسته بندی کالا طرفدار بسیاری دارند و قابل بازیافت نیز هستند.
  • کارتون خرد شده: به کار بردن کارتن خرد شده برای پر کردن داخل انواع بسته بندی در حمل و نقل یک روش عالی می باشد‌.

نکات قابل توجه هنگام بسته بندی کالا

همان طور که گفته شد به کار بردن کارتن مناسب ، قرار دادن ضربه گیر و بالشتک بسته بندی اطراف کالا ، شیرینک کردن ، فوم پیچی ، استفاده از کاور پلاستیکی چسب دار و…

از روش های بسته بندی محصول است، بسته بندی کالاهایی که به صورت چند تیکه هستند باید طوری انجام شود که کل قطعات در یک بسته جای بگیرند. کریستال ها ، کالاهای شیشه ای ، آیینه باید به صورت کامل با ضربه گیر مهار شوند و در صورت لزوم آن ها در کارتن قرار داد. هنگام استفاده از انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل باید به موارد زیادی توجه کرد که اصلی ترین آن ها شامل موارد ذیل می باشد:

شکل محموله

شکل محموله در انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل  بسیار مهم است. هزینه حمل بار به روش های مختلف با توجه به حجم بار محاسبه می شود؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا همه چیز مربع نگه داشته شود.

لیبل ها

لیبل‌ها و برچسب هایی که اطلاعات روی آن ها درج شده است را باید به همه کالاها چسباند تا این اطمینان حاصل شود که بار به آدرس درستی تحویل داده خواهد شد. همچنین کالاهایی که شکننده عستند باید به آن ها لیبل شکننده چسباند تا در نقل و انتقال آن ها دقت لازم به عمل آید.

محافظت از شکل ظاهر بسته بندی

می توانید مرسولات را در بسته بندی اصلی خود برای ارسال به فروشگاه های خرده فروشی بسته بندی کرد. ابتدا مرسوله را توسط پالت بسته بندی کرده و بعد آن را در بسته بندی فشرده قرار داد تا به فروشگاه های تحویل گیرنده مرسوله کمک کرد که بتوانند به راحتی آنها را در فروشگاه یا مجتمع خرید جا به جا کنند.

روش صحیح‌ بسته بندی کالا

انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل باید طوری باشد که مطمئن شد که مرسولات به طور کامل محافظت می شوند اما برای فهمیدن آن آیا راهی وجود دارد؟ باید بگوییم که بهترین راه برای فهمیدن آن، اطلاع از تعداد شکایات مشتریان درباره محصولات خسارت دیده می باشد. از علت های شکایت می توان به بسته بندی نا مناسب برای نقل و انتقال و یا انتخاب غلط نوع حمل کننده بار اشاره کرد.

شما تجار گرامی بهتر است کمی زمان برای ارسال کالا بگذارید و با شرکت حمل و نقل مورد اعتماد خود به گفت و گو بپردازید تا حد امکان از بروز خطا جلوگیری شود.

 شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس برای افزایش رضایت مندی مشتریان خود بسیار به این نکات توجه می کند و تلاش می کند از بهترین انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی و هوایی و.. استفاده کند تا اعتماد مشتریان خود را بیشتر از همیشه جلب کند. روش های صحیح بسته بندی شامل مواردی همچون انتخاب جعبه مناسب، سنگین نکردن بیش از حد جعبه ها، برچسب زدن جعبه ها و رعایت استانداردهای صنعتی می باشد.

مزایای بسته بندی کالا در حمل بار هوایی

سالم رسیدن کالا به مقصد مهم ترین مسئله ای می باشد که تجار به آن بسیار توجه دارند که همین امر مستلزم بسته بندی اصولی محصولات ارسالی می باشد. بسته بندی استاندارد و اصولی بار از مسائل مهم در امر صادرات و واردات از طریق خطوط هوایی به حساب می آید. انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل هوایی از آن جهت اهمیت دارد که بسته بندی اصولی از آسیب دیدن مرسولات و خسارت آن ها جلوگیری می کند.، مهم ترین ویژگی و مزیتی که در حمل هوایی وجود دارد، سرعت انجام آن است که نسبت به دیگر روش ها، تا حد زیادی بیشتر است.

کیفیت مطلوب نقل و انتقال و همینطور امنیت آن نیز از دیگر مزایای این روش می باشد؛ در واقع می توان گفت که در حمل و نقل هوایی کالا، درصد وارد آمدن آسیب های فیزیکی به کالا بسیار پایین است.

مزایای بسته بندی کالا در حمل بار دریایی

اگر به بسته بندی مناسب و اهمیت آن در حمل دریایی توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که دقت به این موضوع می تواند از بروز مشکلات و آسیب های احتمالی پیشگیری کند. چند مورد از مزایای انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی را معرفی خواهیم کرد تا با تاثیر آن ها بیشتر آشنا شوید:

امنیت بالا با بسته بندی خوب در حمل و نقل

بسته بندی در حمل دریایی برای امنیت و ایمنی محصول انجام خواهد شد تا مانع دعاوی حقوقی، خسارات و ضرر و زیان شود. بعضی از افراد در تلاش هستند تا در هزینه های بسته بندی صرفه جویی کنند، روش های متنوعی برای کاهش هزینه های حمل و نقل وجود دارد که بسته بندی مناسب یکی از این روش ها می باشد.

حفظ ثبات با بسته بندی در حمل و نقل

بسته بندی خوب در حمل دریایی می تواند موقع نقل و انتقال بسیاری از چیزها در یک مرسوله مثمر ثمر باشد. احتمال گم شدن وسیله ای در نقل و انتقال زمانی کم می شود که کل مرسوله به‌ جای حمل و نقل مجزا، در تعداد کمی از جعبه‌ های صادراتی بزرگ بسته‌ بندی شوند.

رعایت مقررات

وقتی نوبت به بسته بندی مرسولات در حمل و نقل دریایی می رسد، با توجه به نوع مرسوله و کشور مقصد باید شرایط ویژه را رعایت کرد.

کمک به فروش کالا

انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل این امکان را فراهم می کند که راحت تر محصولات به فروش برسند.

انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل کدامند؟

بسته بندی کالا در حمل و نقل با توجه به نوع کالا باید انتخاب شوند که دارای انواع مختلفی همچون بسته بندی کالا با جعبه مقوایی، پلاستیکی، پاکت پستی پد دار، پلاستیکی و کیسه، بسته بندی بافتی یا منسوج می باشند.

هنگام بسته بندی کالا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام استفاده از انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل باید به موارد زیادی توجه کرد که مهم ترین آن ها مواردی مانند  شکل محموله، لیبل ها و حفظ ظاهر بسته بندی، به کار بردن کارتن مناسب ، قرار دادن ضربه گیر و بالشتک بسته بندی اطراف کالا ، شیرینک کردن ، فوم پیچی ، استفاده از کاور پلاستیکی چسب دار و…می باشد.

بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی چه مزایایی در پی دارد؟

از مزایای انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی می توان به امنیت بالا با بسته بندی خوب، حفظ ثبات با بسته بندی، رعایت مقررات و کمک به فروش کالا اشاره کرد که بسته بندی مناسب می تواند از مشکلات و آسیب های احتمالی پیشگیری کند.

انتخاب بسته بندی مناسب از چه جهاتی حائز اهمیت است؟

انتخاب نوع بسته بندی از جهت های مختلفی حائز اهمیت است که اولین آن وزن می باشد. موقعی که محصولاتی که قرار است ارسال شوند وزن بالایی دارند به جعبه بسیار محکمی نیاز دارند تا در طول نقل و انتقال دچار مشکل نشوند. عامل دوم آن شکننده بودن کالاها می باشد. این کالاها حتی اگر وزن کمی هم داشته باشند بسیار به مراقبت نیاز دارند و آخرین عامل ارزش کالا می باشد که هر چه بیشتر باشد به پرداخت هزینه بیشتری برای بسته بندی و مراقبت نیاز است.

جمع بندی

مهم ترین مسئله در حمل و نقل بین المللی و داخلی محصولات شیوه بسته بندی آن ها می باشد. انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی وجود دارد که تجار گرامی  با توجه به نیاز خود انتخای می کنند. اگر کالا به طور نا مناسب بسته بندی شود، کالای ارسالی مشتری مرجوع خواهد شد و دردسر ساز می شود. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس نحوه  بسته بندی مناسب در حمل و نقل بیان شده است. توجه به این نکات موقع بسته بندی کالاهای صادراتی و وارداتی، می تواند از میزان خسارات و آسیب ها بکاهد.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آماده خدمت رسانی به مشتریان خود در زمینه بسته بندی و باربری امن می باشد،. همین الان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را در زمینه حمل بار، ترخیص کالا، خرید و تامین کالا و… مطرح کنید، یا برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات ما مراجعه فرمائید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *