بسته-بندی-بار-فرودگاه-امام-خمینی-چگونه-صورت-می-گیرد؟

بسته بندی بار فرودگاه امام خمینی چگونه صورت می گیرد؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

بیشتر شرکت ها با استفاده از بسته بندی بار فرودگاه امام خمینی و ارسال آن ها به کشور های دیگر توانسته اند کسب و کارهای خود را گسترش داده و پیشرفت فراوانی را تجربه کنند. اما برخی از شرکت ها نیز هستند که هنوز این روند را آغاز نکرده اند و در حال شروع این کار جهت پیشرفت خود هستند، این شرکت ها باید این نکته توجه کافی داشته باشند که آیا قادر به افزایش فعالیت های خود در سطح بین المللی هستند یا خیر؟

به دلیل این که نقل و انتقال به خارج از کشور پیچیدگی های خاص خود را دارد، باید زمینه و امکانات آن فراهم باشند. در این مطلب از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تصمیم داریم چگونگی بسته بندی بار در فرودگاه امام را مورد بررسی قرار دهیم تا پایان ما را همراهی کنید.

بسته بندی بار فرودگاه امام خمینی

بسته بندی بار فرودگاه امام خمینی

شاید این سوال خیلی از شما همراهان عزیز باشد که نحوه بسته بندی بار در فرودگاه امام چگونه است؟ بعضی از افراد با نحوه بسته بندی محصولات هوایی به صورت اصولی آشنا نیستند و فرصت بسته بندی نیز ندارند. به همین دلیل ترجیح می دهند که مرسولات خود را در فرودگاه امام بسته بندی کنند.

نیروهای بسته بندی در سالن فریت فرودگاه امام خمینی قرار دارند و می توانند  بارهای شخصی و صادراتی را به سرعت بسته بندی کنند. البته نا گفته نماند که امکانات فرودگاه امام برای بسته بندی محدود می باشد. بنابراین اگر مرسولات خاص یا  شکستنی هستند که نیاز به باکس چوبی دارند، بسته بندهای فرودگاه نمی قادر به ارائه خدمات نیستند.

بسته بندی مرسولات هوایی

بسته بندی محصولات هوایی با توجه به نوع بار متفاوت می باشد. باید به این نکته دقت داشت زمانی که قرار است یک بار درون هواپیما گذاشته شود، باید توسط پرسنل انجام شود و با کامیون یا لیفتراک به هواپیما داخل هواپیما برسد و در آنجا دوباره بارگیری شده و از فرودگاه های متعدد بگذرد. اگر مرسولات به طور مناسب بسته بندی نشوند احتمال آسیب دیدگی بسیار زیاد است.

گاهی اوقات استفاده از بسته بندی نا مرغوب در حمل هوایی سبب خسارت های فراوانی خواهد شد. به طور کلی خطراتی که بسته بندی بار در فرودگاه امام  ممکن است در پی داشته باشد و سبب آسیب به کالاها شود شامل مواردی همچون سوراخ شدن و ساییدگی، فشرده سازی و حمل و نقل می باشد.

بنابراین برای این که کالاها سالم و بدون مشکل به مقصد برسند؛ لازم است در بسته بندی مناسب گذاشته شوند. مواردی که در هنگام بسته بندی باید به آن دقت داشت شامل انتخاب کارتن و یا بسته مناسب، میزان حساسیت نوع بار، نوع مرسولات، وزن بار، استفاده از چسب مناسب برای بسته بندی و انواع پاکت در ارسال های هوایی می باشد.

راهنمای مرسولات در فرودگاه امام

 تجار و بازرگانان می توانند برای بسته بندی محصولات هوایی خود به فرودگاه امام مراجعه کنند. طبق قوانین بسته بندی بار در فرودگاه امام تاجران برای ترخیص مرسولات خود موظف به اظهار محصولات خود هم به صورت شفاهی  هم به صورت کتبی هستند اگر بر خلاف این باشد و مأموران آن را پیدا کنند، محصولات را به عنوان کالای قاچاق می شناسند و مطابق قوانین با فرد خاطی برخورد خواهد شد. به طور کلی  خدماتی قابل ارائه بسته بندی بار در فرودگاه امام  شامل موارد زیر است:

  • خدمات بابل رپ کردن
  • خدمات شرینک کردن
  • خدمات کارتن کردن
  • خدمات گونی پیچیدن بار
  • خدمات پالت بندی

به طور معمول پالت هایی 120*80 ، 110*110 و 120*100 تا ارتفاع حداکثر صد و پنجاه سانتی متر در فرودگاه امام قرار دارد که تاجران می توانند جهت پالت بندی بار خود از آن ها استفاده کنند.

اگر باری مرتب باشد تنها لازم است دور آن شرینک پیچید اما اگر محصولات نامنظم باشند آن ها را درون کارتن گذاشته و شرینک و تسمه پیچ می کنند. همچنین کارتن های  فرودگاه امام  در ابعاد شصت در شصت در چهل سانتی متر یا پنجاه و دو در چهل در چهل سانتی متر می باشند. نکته جالب توجه این است که روی این کارتن ها نشانه ای وجود ندارد.

روش های بسته بندی در حمل و نقل بین المللی و مهم ترین نکات آن

بسته بندی محصولات هوایی به روش های گوناگونی انجام می شود. در واقع باید بسته بندی ها طوری باشد که از کالاها در برابر حوادث احتمالی محافظت کند.

بنابراین پیشنهاد شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به تجار و بازرگانانی که قصد ارسال محصولات به روش هوایی دارند این است که از خدمات بسته بندی بار در فرودگاه امام استفاده کنند تا با کمترین آسیب دیدگی یا خسارت مواجه شوند. همان طور که گفته شد برای بسته بندی روش های متعددی وجود دارد که به شکل های زیر می باشد.

  • بسته بندی در کارتن
  • بسته بندی پالتی
  • بسته بندی در باکس چوبی
  • بسته بندی در بشکه
  • بسته بندی در گونی

نکات مهم در بسته بندی هوایی

از نکات مهمی که هنگام بسته بندی محصولات هوایی باید به آن دقت داشت این است که باید محدودیت ابعاد مرسوله را به طور کامل بررسی کرد. مثلا حداکثر طول و عرض استاندارد برای نقل و انتقال هوایی 2.44 در 3.15 متر می باشد و حداکثر ارتفاع هم برای هواپیما صد و پنجاه سانتی متر است.

از دیگر نکات مهم بسته بندی بار در فرودگاه امام آشنایی با قوانین امنیت هوایی و استفاده از جعبه های محکم می باشد. همچنین باید از چسب های با کیفیت جهت بسته بندی مرسولات استفاده شود و برچسب لازم بر روی بسته بندی بار قرار داد.

ابزار های لازم جهت بسته بندی بار

همان طور که گفته شد موادی که برای بسته بندی بار در فرودگاه امام استفاده می شود باید درجه یک، با کیفیت و محکم باشد. به طور کلی برای بسته بندی محصولات هوایی از سه نوع بسته بندی استفاده خواهد شد:

جعبه های فیبر راه راه ( CFB)

به طور معمول این جعبه ها را با جعبه مقوایی یا کارتن اشتباه گرفته می شود. CFB ها از رایج ترین جعبه های نقل و انتقال هستند که در طول شش ماه پنجاه درصد از مقاومت خود را از دست خواهند داد. این جعبه آن قدر ضعیف هستند که برای استفاده دوباره مناسب نیستند.

بسته بندی چوبی مرسولات هوایی

بعضی از مرسولات همچون لوازم موسیقی، وسایل شکستنی، تابلو و … باید درون باکس های چوبی گذاشته شوند تا بدون مشکل به مقصد تحویل داده شوند. از آن جا هر کالایی ابعاد و اندازه متغیری دارد باید باکس چوبی قبل از ارسال کالا طبق ابعاد کالا ساخته شود.

پالت های حمل هوایی

به طور معمول پالت ها از چوب یا پلاستیک و جهت یکپارچه سازی محصولات و نقل و انتقال راحت بار ساخته می شوند. از کاربرد های مهم پالت این است که با لیفتراک حمل می شوند و هیچ کس به طور مستقیم با بسته ها تماس نخواهد داشت و این امرسبب می شود از آسیب رسیدن به بار پیشگیری شود. نکات مهمی که هنگام استفاده از پالت ها باید مد نظر داشت شامل موارد ذیل است؛

  1. پالت ها باید به حدی بزرگ باشند تا مرسوله بدون برامدگی در آن قرار بگیرد.
  2. از پالت های شکسته نباید استفاده شود‌.
  3. بسته هایی که بار از آن بیرون زده باید از روی پالت برداشته شوند.
  4. در هر مرسوله کف پالت ها باید قابلیت تحمل بار بیش از 45 کیلوگرم در هر فوت مربع را داشته باشند.
  5. تا حد ظرفیت مجاز پالت بارگیری شود.

خدمات بسته بندی و فریت بار در فرودگاه امام

شاید در ذهن خیلی از شما عزیزان این سوال ایجاد شود که بسته بندی بار در فرودگاه امام در چه مدت زمانی انجام می شود؟ باید پاسخ داد که بسته بندی محصولات هوایی در زمان مقرر و مشخص شده انجام می شود و با امنیت بالا به مقصد نهایی ارسال می شود که همین امر سبب می شود مشتریان با خیال راحت کار خود را انجام دهند‌.

فریت بار در فرودگاه امام روش های متعددی دارد و بار شما با وسایل مختلفی منتقل می شود مثلا اگر سرعت و زمان مهم است می توان از روش هواپیمایی استفاده کرد اما اگر امنیت مهم است می توان از کشتی استفاده کرد. از خدمات قابل ارائه بسته بندی بار در فرودگاه امام، ارسال بار هوایی، حمل خرده بار دریایی ، ارسال کالا می باشد.

برای استفاده از خدمات بسته بندی بار در فرودگاه امام و خدمات فریت بار، بهتر است با یکی از شرکت های معتبر همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همکاری کرد. شرکت ما بعد از بررسی مرسوله و بسته محصولات هوایی، انجام تشریفات گمرکی و دریافت مجوزهای لازم ، بارنامه و تگ بار ویژه ای برای بار  صادر می کند و بعد محموله را به دایره فریت بار مستقر در فرودگاه امام تحویل خواهد داد تا مرسولات در زمان معین با ایمنی بالا به کشور مقصد ارسال شود .

سوالات متداول

بسته بندی بار در فرودگاه امام چگونه است؟

نیروهای بسته بندی در سالن فریت فرودگاه امام خمینی قرار دارند و می توانند  بارهای شخصی و صادراتی را به سرعت بسته بندی کنند. البته نا گفته نماند که امکانات فرودگاه امام برای بسته بندی محدود می باشد. بنابراین اگر مرسولات خاص یا  شکستنی هستند که نیاز به باکس چوبی دارند، بسته بندهای فرودگاه نمی قادر به ارائه خدمات نیستند.

منظور از بسته بندی محصولات هوایی  چیست؟

بسته بندی محصولات هوایی با توجه به نوع بار متفاوت می باشد. باید به این نکته دقت داشت زمانی که قرار است یک بار درون هواپیما گذاشته شود، باید توسط پرسنل انجام شود و با کامیون یا لیفتراک به هواپیما داخل هواپیما برسد و در آنجا دوباره بارگیری شده و از فرودگاه های متعدد بگذرد. اگر مرسولات به طور مناسب بسته بندی نشوند احتمال آسیب دیدگی بسیار زیاد است. گاهی اوقات استفاده از بسته بندی نا مرغوب در حمل هوایی سبب خسارت های فراوانی خواهد شد.

روش های بسته بندی بار در فرودگاه امام کدامند؟

بسته بندی محصولات هوایی به روش های گوناگونی انجام می شود. در واقع باید بسته بندی ها طوری باشد که از کالاها در برابر حوادث احتمالی محافظت کند، همان طور که گفته شد برای بسته بندی روش های متعددی وجود دارد که به شکل های بسته بندی در کارتن، بسته بندی پالتی، بسته بندی در باکس چوبی، بسته بندی در بشکه و بسته بندی در گونی می باشد.

نکات مهم در بسته بندی محصولات هوایی چییت؟

از نکات مهمی که هنگام بسته بندی محصولات هوایی باید به آن دقت داشت این است که باید محدودیت ابعاد مرسوله را به طور کامل بررسی کرد. از دیگر نکات مهم بسته بندی در فرودگاه امام آشنایی با قوانین امنیت هوایی و استفاده از جعبه های محکم می باشد. همچنین باید از چسب های با کیفیت جهت بسته بندی مرسولات استفاده شود و برچسب لازم بر روی بسته بندی بار قرار داد.

جمع بندی

در این مطلب از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس درباره بسته بندی محصولات هوایی صحبت کردیم و کاملا متوجه شدیم که هزینه بسته بندی بار در فرودگاه به نوع و وزن بار و نوع خطوط ارسال بستگی دارد. برای بسته بندی بار در فرودگاه امام بهتر است از شرکت هایی که مکان مشخصی دارند استفاده کرد.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آماده ارائه خدمات متنوعی به مشتریان خود است که می تواند مشتریان خود را در زمینه ارسال هوایی، درب به درب، ریلی، دریایی، پست اکسپرس حمایت کند و کارشناسان شرکت به طور شبانه روز آمادگی پاسخ به سوالات مشتریان خود را دارند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. در پایان از شما عزیزان کمال تشکر را داریم که در این مقاله ما را همراهی کرده اید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *