ارسال-نمونه-کالا-به-خارج-از-کشور-چگونه-است؟

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور چگونه است؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

در ابتدا ممکن است ارسال بار به خارج از کشور کار سختی ه نظر برسد. اما در واقعیت ارسال نمونه کالا به کشور های دیگر تقریبا مانند ارسال کالا در داخل کشور می باشد و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.. تفاوت اصلی این دو با یکدیگر در روش ارسال آن ها می باشد و روند کار در آن ها مانند همدیگر است.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در این مقاله به بررسی نحوه ارسال  کالا به خارج از کشور خواهد پرداخت و روند آن را برای شما همراهان گرامی توضیح داد. پس همراهانی که تصمیم به ارسال یک یا چند نمونه کالا به خارج از کشور را دارند، مطالعه این مقاله می تواند به آن ها کمک فراوانی کرده باشد. پس تا پایان این مطلب از وبلاگ شر کت حمل و نقل بین المللی ققنوس باشید.

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

به طور معمول نمونه کالا یک محصول آزمایشی می باشد که با هدف صادرات به دیگر کشورها، توسط فروشنده برای خریدار فرستاده خواهد شد و معمولاً بابت خود محصول هزینه ای دریافت نمی شود. اما هزینه ارسال بار به خارج از کشور با توجه به  توافق دو طرف معامله که فروشنده یا خریدار می باشد پرداخت خواهد شد.

در بیشتر موارد برای بالا بردن سرعت فرآیند تجارت، ارسال نمونه کالا به روش هوایی انجام می شود و تنها در شرایطی که حجم و اندازه بار بسیار بزرگ است، یعنی ارتفاع بیش از یک و نیم سانتی متر و طول بیش از سه الی چهار متر باشد باید نمونه ها به روش حمل دریایی یا زمینی ارسال شوند.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

معمولا شخصی که خود تولید کننده کالا باشد قادر است ارسال بار به خارج از کشور ارسال به صورت تجاری انجام دهد. در واقع لازم است آن فرد پروانه بهره برداری داشته باشد تا سازمان گمرک مجوز ارسال نمونه کالا را صادر کند. به طور کلی برای ارسال  کالا به خارج از کشور فرد ارسال کننده باید کارت بازرگانی داشته باشد.

همچنین علاوه بر کارت بازرگانی باید دو نامه به اداره گمرک تحویل دهد‌ در نامه اول فرد باید خود را به عنوان تولید کننده کالا که دارای پروانه بهره برداری می باشد، معرفی کند و اظهار کند که قصد دارد نمونه کالای خود را برای بازاریابی به کشوری دیگر صادر کند. در نامه دوم هم باید فرد نماینده خود را به گمرک کشور معرفی کند و ضروری است که هر دو نامه در سربرگ خود شرکت تولید کننده با مهر و امضای همان جا نوشته شده باشد.

نحوه ارسال نمونه کالا به خارج

در این بخش از مقاله روند ارسال بار به خارج از کشور را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد تا با مطالعه آن به بهترین شکل ممکن با نحوه ارسال نمونه کالا آشنا شد. به طور کلی تجار و بازرگانان برای فرستادن نمونه کالا به دیگر کشورها، باید مراحل زیر را انجام دهند.

اطمینان از قانونی بودن کالا

قوانین مرتبط با ارسال و دریافت بار در کشورهای مختلف متفاوت است. در واقع  برای ارسال بار به خارج از ایران لازم است با قوانین پستی کشور مبدأ و مقصد آشنا بود تا در نحوه ارسال نمونه کالا دچار مشکل نشد. به طور کلی طبق  قوانین هر کشور، ورود یک سری محصولات به داخل آن ممنوع است.

انتخاب یک کارگزار گمرکی حرفه ای

این مرحله از ارسال بار به خارج از کشور از آن جهت مهم است که کارگزار گمرکی به فرد ارسال کننده کمک می کند تا ارسال کالا به خارج از کشور انجام شود و بدون تأخیر یا توقف، از گمرک ترخیص شود و کلیه مراحل قانونی آن به طور صحیح انجام شود و در صورت ایجاد مشکل کارگزار انتخابی قادر است از جانب صاحب بار آن را رفع کند.

تهیه اسناد گمرکی مورد نیاز

در روند نحوه ارسال بار به خارج از کشور لازم است یک سری اسناد و مدارک تهیه شود. فاکتور تجاری متداول ترین سند بین‌ المللی می باشد که باید برای ارسال نمونه کالا به خارج از کشور آماده شود.

صدور بارنامه حمل و نقل بین‌ المللی

برای صدور بارنامه به صورت کاملاً قانونی، لازم است یک فرم مخصوص را پر کرد. این فرم شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی فرستنده و گیرنده، آدرس و شماره تلفن هر دو می باشد و بعد از پر کردن فرم و تعیین شدن ارزش بار، ابعاد بسته و وزن آن ها اندازه گیری می شود.

بسته بندی صحیح بار

از دیگر مواردی که قادر است ارسال بار به خارج از کشور بدون مشکل انجام شود، بسته‌ بندی درست و اصولی آن می باشد. بسته بندی باید محکم، ضد آب و ضد اشتعال باشد تا در صورت مشکل به کالا خسارت وارد نشود.

شیوه های حمل کالا به خارج از کشور

در بخش قبلی با نحوه ارسال بار به خارج از کشور به طور کامل آشنایی پیدا کردیم. در این بخش تصمیم داریم که شیوه های مختلف ارسال نمونه کالا به خارج از کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

ارسال  کالا به روش هوایی

ارسال بار از طریق هوایی، سریع ترین روش به حساب می آید. درواقع بازرگانانی که می خواهند کالای مورد نظر در کمترین زمان ممکن به دست گیرنده برسد روش هوایی را انتخاب می کنند. البته نا گفته نماند که این روش بسیار پر هزینه و دارای محدودیت های بیشتری نسبت به دیگر روش ها است.

ارسال  کالا با کشتی

 ارسال با کشتی از روش‌ هایی می باشد که می توان با آن مرسولات را از کشوری به کشور دیگر حمل و نقل کرد. ارسال بار به خارج از کشور با کشتی، یک روش مناسب و مقرون به صرفه می باشد، همچنین می توان از این طریق مرسولات با حجم زیاد را بدون مشکل به خارج از کشور ارسال کرد.

ارسال  کالا از راه های زمینی

در این روش نیز ماشین های کانتینری و چادر دار برای ارسال بار استفاده خواهد شد. درواقع این روش برای ارسال به کشور‌هایی کاربرد دارد که کشور مبدأ و کشور مقصد با یکدیگر دارای مرز خاکی باشند.

هزینه های لازم جهت ارسال بار به کشورهای دیگر

عوامل مختلفی می توانند بر هزینه ارسال بار به خارج از کشور أثر بگذارند. به همین دلیل نمی توان رقم مشخصی را به عنوان هزینه ارسال نمونه کالا تعیین کرد. به طور کلی هزینه ارسال بار به خارج از کشور به عوامل ذیل بستگی دارد:

  • وزن و ابعاد بار
  • روش حمل بار
  • فاصله کشور مبدا و مقصد
  • بسته بندی بار
  • ارزش کالا

بهترین شرکت حمل کالا به خارج از کشور

همان طور که گفته شد برای ارسال بار به خارج از کشور باید یکسری مراحل را طی کرد. قوانین ارسال کالا در کشورها متفاوت است و نداشتن اطلاعات کافی از این قوانین مشکلات فراوانی را در طی حمل بار ایجاد خواهد کرد. افرادی که به دنبال روشی مطمئن برای ارسال بار می باشند بهتر است انجام این مراحل را به شرکت‌ های حمل و نقل بسپارند.

این شرکت ها شناخت کافی از قوانین و مقررات حمل و نقل دارند و به سرعت قادر به ارسال مرسولات هستند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس یکی از شرکت های با تجربه  در زمینه حمل بار به خارج از کشور می باشد و با بهره مندی از نیروهای مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه ارسال نمونه کالا در کمترین زمان و با بهترین قیمت می ‌باشد.

پست سریع بین المللی، ترخیص کالا از گمرک، واردات و صادرات، خرید از سایت ‌های چین، حواله ارزی، انبارداری و… بعضی از خدمات ارائه شده در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می باشد.

سوالات متداول

منظور از ارسال نمونه کالا به خارج از کشور چیست؟

طور معمول نمونه کالا یک محصول آزمایشی می باشد که با هدف صادرات به دیگر کشورها، توسط فروشنده برای خریدار فرستاده خواهد شد و معمولاً بابت خود محصول هزینه ای دریافت نمی شود. اما هزینه ارسال بار به خارج از کشور با توجه به  توافق دو طرف معامله که فروشنده یا خریدار می باشد پرداخت خواهد شد.

نحوه ارسال  کالا به خارج چگونه است؟

تجار و بازرگانان برای فرستادن نمونه کالا به دیگر کشورها، باید مراحلی همچون اطمینان از قانونی بودن کالا، انتخاب یک کارگزار گمرکی حرفه ای، تهیه اسناد گمرکی مورد نیاز، صدور بارنامه حمل و نقل بین‌ المللی و بسته بندی صحیح بار را انجام دهند.

 حمل کالا به خارج از کشور با چند روش انجام می شود؟

شیوه های مختلف ارسال کالا به خارج از کشور شامل حمل و نقل هوایی ، حمل با کشتی و حمل و نقل زمینی می باشد که با توجه به نوع و ابعاد بار انتخاب خواهد شد.

هزینه ارسال  کالا به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی می توانند بر هزینه ارسال بار به خارج از کشور أثر بگذارند. به همین دلیل نمی توان رقم مشخصی را به عنوان هزینه ارسال نمونه کالا تعیین کرد. به طور کلی هزینه ارسال بار به خارج از ایران به عواملی همچون وزن و ابعاد بار، روش حمل بار، فاصله کشور مبدا و مقصد، بسته بندی بار و ارزش کالا بستگی دارد.

جمع بندی

نحوه ارسال بار به خارج از ایران همانند ارسال بار در داخل کشور است و تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند. تفاوتی که وجود دارد مربوط به مراحل اداری، هزینه ارسال نمونه کالا، روش ارسال و مدت زمانی است که بسته از مبدأ به مقصد برسد.

از این که وقت خود را برای مطالعه این مقاله از وبلاگ شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس صرف کرده اید از شما نهایت تشکر را داریم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله با نحوه ارسال بار به خارج از کشور و عوامل تأثیر گذار در هزینه ارسال آن آشنایی پیدا کرده باشید.

همچنین استفاده از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مزایای فراوانی به همراه دارد بعضی از این  مزایا شامل ارسال سریع، تحویل Door to Door، پشتیبانی تخصصی، رهگیری آنلاین، اعلام قیمت تمام شده پیش از ثبت سفارش و… می باشد. شما همراهان عزیز می توانید جهت هر گونه مشاوره، همچنین ثبت سفارش با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *