راهنمای-کامل-ارسال-خرده-بار-به-عمان

راهنمای کامل ارسال خرده بار به عمان + نحوه محاسبه هزینه ها و بسته بندی بار

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

برخورداری از دانش کافی برای ارسال خرده بار به عمان یکی از مهمترین موضوعاتی است که شما بازرگانان و تاجرانی که قصد حمل بار از ایران به عمان را دارید، باید داشته باشید. عمان یکی از همسایگان جنوبی ایران است و به دلیل موقعیت اقتصادی و جغرافیایی ایران و عمان، مدت‌ هاست که با یکدیگر تجارت کرده‌اند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در این مقاله شما را با روش های ارسال بار به عمان، نحوه بسته بندی و برآورد هزینه ها آشنا می کند. داشتن یک راهنمای خوب و مناسب که بتواند شما را در زمینه حمل و نقل و ارسال بار راهنمایی کند، می تواند فرآیند ارسال خرده بار به عمان را برای شما تسهیل کند. بدین منظور برای دریافت راهنمایی در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های ارسال خرده بار به عمان

محموله ای که حجم آن کمتر از یک بارگنج باشد، خرده بار نامیده می شود. این هزینه ها از یک کارتن تا قسمتی از یک بارگنج را شامل می شود. اگر بار کوچکتر از فضای جعبه باشد، فضای کانتینر بین افراد دارای بار کم تقسیم می شود که به آن خرده بار و یا گروپاژ می گویند.

اولین گام در نقل و انتقال، انتخاب روش حمل و نقل برای ارسال خرده بار به عمان است. در حالت کلی دو روش برای ارسال خرده بار به کشور عمان وجود دارد که شامل، روش هوایی و دریایی می شود و در ادامه این دو روش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حمل و نقل هوایی

روش هوایی سریعترین راه برای حمل و نقل است و برای افرادی که از نظر زمان حساس هستند، این روش را توصیه می کنیم. حمل بار از تمامی فرودگاه هایی که با عمان همکاری می کنند امکان پذیر است؛ در این بین مهمترین آنها فرودگاه امام خمینی است. به طور کلی محموله هایی که کوچک هستند و از طریق هوایی به عمان ارسال می شوند، شامل موارد زیر است:

  • نمونه محصولات تجاری
  • حمل و نقل هوایی اقلام کوچک فاسد شدنی
  • محصولی بسیار کوچک و سبک
  • ارسال وب سایت ها

حمل و نقل دریایی

مقرون به صرفه ترین راه برای حمل بار از ایران به عمان از طریق دریا است. از طرف دیگر، با توجه به اینکه عمان کشوری با آب های آزاد زیاد و پیوندهای تجاری خوب با سایر بنادر در سراسر جهان است، می توان از آنها به عنوان بنادر میانی برای صادرات محموله های کوچک استفاده کرد. به طور کلی کالاهای ارسالی از طریق دریا شامل موارد زیر است:

  • محصولات بازرگانی
  • محصولات با ابعاد بزرگ و حجیم

محاسبه هزینه حمل بار از ایران به عمان

یکی از مواردی که در ارسال خرده بار به عمان باید به آن توجه کنید، هزینه هایی است که باید در این راه بپردازید. این هزینه ها با توجه به روشی که انتخاب می کنید متغیر و متفاوت است. هر کدام از روش های دریایی و هوایی که برای حمل بار از ایران به عمان وجود دارد، هزینه خاص خود را برای بار شما دارد.  عوامل مختلفی در هزینه ارسال بار تاثیرگذار است. این عوامل شامل:

  • روش انتخابی برای ارسال بار
  • وزن بار
  • نرخ ارز 
  • هزینه های مربوط به گمرک
  • هزینه بسته بندی کالا
  • هزینه های مربوط به بیمه نامه

شما می توانید با انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی که تجربه و سابقه بالایی نیز در زمینه ارسال بار دارند، هزینه حمل بار از ایران به عمان را به حداقل برسانید. در ادامه نحوه برآورد هزینه درروش هوایی و دریایی برای ارسال بار به عمان را بررسی می کنیم.

برآورد ارسال دریایی خرده بار به عمان

برای ارسال خرده بار به عمان به روش دریایی نیاز است هزینه ای را بپردازید. در این روش وزن و حجم محموله بر اساس متر مکعب کانتینر مورد نظر اندازه گیری می شود

و عدد بزرگتر به عنوان مبنا در نظر گرفته می شود (برای راحتی، قبل از محاسبه  NBM، همان تعداد جعبه را بشمارید). مثال: وزن محموله شما یک تن است. اگر حجم بار بیشتر از یک تن باشد، حجم بار به 1 تن تغییر می کند.

شماره CBM : تعداد جعبه * (طول*عرض*عرض)

طول*عرض*ارتفاع هر نوع مقوا را می شماریم و در تعداد هر یک ضرب می کنیم.

یکی از موارد مهمی که باید در هنگام محاسبه وزن CBM در نظر داشت این است که آیا عدد بدست آمده از وزن CBM کسب و کار کمتر است یا خیر. وزن واقعی برای محاسبه در نظر گرفته می شود.

برآورد ارسال هوایی خرده بار به عمان

برای  ارسال خرده بار به عمان در روش هوایی نیاز است که وزن بار را به دو صورت اندازه گیری کنید. در واقع باید هم وزن واقعی و هم وزن حجمی بار شما محاسبه شود. برای برآورد هزینه حمل بار از ایران به عمان هر دو وزن را اندازه گیری و محاسبه می کنیم و بین آنها عدد بزرگتر مبنای محاسبه است.

وزن واقعی، وزنی است که توسط ترازو اندازه گیری می شود. اما نحوه اندازه گیری وزن حجمی به این صورت است که باید حجم جعبه (طول*عرض*ارتفاع) تقسیم بر 600 کنید. به این نکته هم باید توجه کنید که وزن حجمی با ضرب ابعاد در سانتی متر محاسبه می شود.

نحوه بسته بندی ارسال خرده بار به عمان

بسته بندی مهمترین بخش ارسال خرده بار به عمان است که به توجه بسیار زیادی نیاز دارد. در محموله های کوچک معمولا محموله ما در کنار بار دیگران قرار می گیرد و اگر بسته بندی مناسب نداشته باشیم آسیب می بیند. بسته بندی استاندارد برای بارهای کوچک به صورت پالت های چوبی و پلاستیکی در نظر گرفته می شود تا از هر گونه آسیب احتمالی محافظت کند.

برای امنیت و محافظت بیشتر از بار خود می توانید، تمام فرآیند ارسال خرده بار به عمان را به شرکت حمل و نقل معتبر و نام آشنا بسپارید. در این زمینه می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

مراحل حمل بار از ایران به عمان به صورت خرده بار

برای ارسال خرده بار به عمان نیاز است مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که در ادامه این مراحل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

سمپاشی با گواهی صادر شده

گواهی سم پاشی کنترل آفات از پالت های ساخته شده از مواد اولیه مانند چوب صادر می شود. برای صدور گواهینامه، پالت ها با قرص و گاز مخصوص در زمان معین و در دمای معین درمان می شوند.

تهیه لیستی از اقلامی که باید ارسال شوند.

برای ارسال محموله های کوچک به عمان باید کالا و محموله شماره گذاری شده و به صورت لیست یا لیست ترجمه شده تهیه شود. لیست کالا قبل از بارگیری به گمرک تحویل داده می شود.

بارگیری و تحویل کالا به محل ارسال بار

یکی از مهم ترین قسمت های انبار، قرار دادن بار بر روی پیشخوان است؛ زیرا اگر بار شما نزدیک بار باشد، به بار شما آسیب می رساند، یا نیاز به مجوز دارد. تمامی مراحل از بسته بندی کالا تا توزیع توسط تیم حمل و نقل ققنوس انجام می شود.

تشریفات بازرسی و گمرکی

در اداره مالیات، قبل از بازرسی، اقلام ممنوعه یا اقلامی که نیاز به مجوز دارند، ضروری است. برخی از محصولات خطرناک هستند و حمل و نقل هوایی آنها ممنوع است. قبل از بارگیری، محموله توسط سگ های مواد یاب و دستگاه های اشعه ایکس بررسی می شود.

صدور کارت بیمه

برای حمل بار در عمان باید از بیمه بین المللی شناخته شده و انتقال استفاده کنید. مهم است که محموله های کوچک بار را از شرکت های بیمه معتبر بیمه کنید؛ زیرا در بسیاری از موارد ارزش محموله حمل شده بالا و حساس است.

چرا شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را برای ارسال به عمان انتخاب کنیم؟

سریع ترین، ارزان ترین و مطمئن ترین راه برای حمل و نقل راحت جهت ارسال خرده بار به عمان، انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می باشد. از دلایلی که شما باید برای حمل بار از ایران به عمان شرکت ققنوس را انتخاب کنید این است که می توانید حساب کاربری، رهگیری کالا و مشاوره رایگان توسط کارشناسان ما داشته باشید.

داشتن یک حساب کاربری با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، ذخیره اسناد و داده ها دائمی است. با ردیابی کالا به صورت روزانه از وضعیت کالای خود از مبدا تا مقصد مطلع خواهید شد و با راهنمایی ها و مشاوره های رایگانی که در خدمت شما عزیزان قرار دارد، می توانید از امنیت بار خود اطمینان حاصل نمایید.

سوالات متداول

روش های ارسال خرده بار به عمان کدامند؟

برای حمل بار از ایران به عمان، دو روش هوایی و دریایی وجود دارد که هر کدام از این روش ها، ویژگی ها و نکاتی را دارند که نیاز است قبل از ارسال، آن ها را بدانید. همچنین هر کدام از این روش ها هزینه هایی را برای شما به همراه دارد که می توانید با انتخاب درست روش مناسب، این هزینه ها را به حداقل برسانید.

برای حمل بار از ایران به عمان چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم؟

مراحلی که برای ارسال بار به عمان نیاز است پشت سر بگذارید به ترتیب شامل دریافت گواهی سمپاشی، تهیه لیست بسته بندی کالا، بارگیری کالا و تحویل آن به محل ارسال بار، انجام تشریفات گمرکی و صدور کارت مخصوص بیمه می باشد که انجام درست این مراحل می تواند فرآیند ارسال بار را برایتان تسهیل کند.

چرا شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را باید برای ارسال خرده بار به عمان انتخاب کنیم؟

کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تمام وقت در اختیار شما هستند تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن، با هزینه بسیار کم و امنیت کامل بار خود را به عمان ارسال کنید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با تجربه و سابقه بالایی که در زمینه حمل و نقل دارد، انتخاب مناسبی برای حمل بار از ایران به عمان است.

نحوه بسته بندی بار برای ارسال به عمان باید چگونه باشد؟

بسته بندی برای ارسال به عمان یا هر کشور دیگری نیازمند این است که طوری بسته بندی شود که کوچکترین آسیبی به آن وارد نشود. معمولا برای بسته های کوچک و ارسال خرده بار به عمان، نیاز است که بار را در پالت های چوبی و پلاستیکی بسته بندی کنید. این کار سبب می شود که در طول مسیر، آسیب کمتری به بار شما وارد شود.

جمع بندی      

ارسال خرده بار به عمان یک فرآیند ساده و در عین حال بسیار مهم است که باید در حین حمل بار از ایران به عمان، نکات بسیار مهمی را به خاطر داشته باشید تا این فرآیند برایتان آسان شود. در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات مفیدی که برای ارسال بار به عمان نیاز دارید در اختیارتان قرار دهیم. تمامی این عناوین و اطلاعاتی که در این مقاله برایتان آورده شده، به طور کامل توضیح دادیم. مهم ترین کاری که باید قبل از ارسال بار به هر کشوری انجام دهید، انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر است که بتوانید بار را به راحتی و بدون دردسر جابه جا کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه بسته بندی بار، ارسال خرده بار به عمان، ارسال بار دریایی و هوایی به عمان، تشریفات گمرکی، ترخیص کالا، هزینه های حمل و نقل و… خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. شما عزیزان نیز اگر سوالی در رابطه با حمل بار از ایران به عمان دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *