راهنمای-جامع-ارسال-بار-دریایی-به-کانادا--اطلاع-از-مراحل،-مدارک-و-نحوه-بسته-بندی

راهنمای جامع ارسال بار دریایی به کانادا / اطلاع از مراحل، مدارک و نحوه بسته بندی

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

بسیاری از مردم به دلیل سفر، مهاجرت و ادامه تحصیل به کانادا می روند. زندگی در کشور کانادا، بدون داشتن وسایل شخصی کار بسیار سختی است. بنابراین نیاز است که وسایل مورد نیاز را همراه خود ببرید. در کنار روش های زمینی و هوایی، یکی از روش هایی که امروزه مورد توجه اکثر مردم قرار گرفته، ارسال بار دریایی به کشور کانادا است.

حمل بار از ایران به کانادا شامل مراحل مختلفی می شود که در ادامه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس این مراحل را به شما معرفی خواهد کرد. به طور کلی هزینه ارسال بار دریایی به کانادا ارزان تر است؛ اما بیشتر از سایر روش های حمل و نقل طول می کشد. از بنادر شهرهایی مانند مونترال، ونکوور، هالیفاکس و تورنتو می توان برای حمل بار به کانادا استفاده کرد.

بنابراین اگر نیاز به اطلاعاتی در رابطه با ارسال بار به کانادا و هزینه ارسال بار دریایی به کانادا دارید تا انتها همراه ما باشید.

روش های ارسال بار دریایی به کانادا

به طور کلی، سه راه برای ارسال بار دریایی به کانادا وجود دارد که روش سوم بیشتر توسط سازمان ها و شرکت های دولتی استفاده می شود. در ادامه سه روشی که برای حمل بار از ایران به کانادا به روش دریایی وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

حمل بار کامل (FCL)

 در این نوع کشتی باربری اقیانوسی به کانادا، حجم بار شما به اندازه ای است که باید یک یا چند کانتینر برای بار خود قرار دهید و کل فضای کانتینر برای محموله شما به نام FCL در نظر گرفته شده خواهد شد.

حمل و نقل LCL

در بسیاری از موارد، میزان بار ارسالی، لوازم خانگی کوچک و اجناس از این نوع است که به تمام فضای یک کانتینر نیاز ندارد. به این ترتیب می توانید بار اضافی خود را در گوشه ای از پیشخوان قرار داده و به مقصد مورد نظر ارسال کنید. تنها نکته مهم در این روش تحویل، توجه به رده ریسک کالاهای همسایه است.

به عنوان مثال، وسایل حساس خود را در نزدیکی محموله های قابل اشتعال و مواد منفجره قرار ندهید؛ زیرا این امر می تواند آسیب زیادی به محموله شما وارد کند. همچنین به این ترتیب سایر محصولات می توانند اثراتی شبیه بو بر محصولات شما داشته باشند.

حمل و نقل عمده(BULK)

این روش از حمل و نقل برای کالاهای عمده و کالاهایی که معمولا بدون بسته بندی تحویل می شوند، طراحی شده است. از جمله کالاهای فله ای برای حمل بار از ایران به کانادا  شن، گندم و کالاهای مشابه است؛ همانطور که گفته شد بیشتر مربوط به سازمان ها و نهادهای عمومی است.

مراحل حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

حمل بار از ایران به کانادا به روش دریایی به مراحل تجاری زیادی نیاز دارد و با قرار دادن تجارت حمل و نقل خود در یک شرکت باربری استراتژی تجاری، تجارت شما را بسیار آسان می کند. در این قسمت با هم به بررسی و آشنایی با این روش ها می پردازیم. اگر سوالی هم زمینه هزینه ارسال بار دریایی به کانادا دارید میتوانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی یا حضوری

مشتریان گرامی می توانند جهت ارسال کالا به کانادا و تعیین مقدار و نوع کالا و همچنین هزینه ارسال بار دریایی به کانادا با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل نمایند. این تیم متخصص بهترین و ارزان ترین روش حمل بار از ایران به کانادا را به شما معرفی می کنند. در صورت نیاز، آنها یک گشت رایگان از خانه یا انبار شما انجام می دهند. تیم ما همیشه سعی می کند به بهترین نحو به شما کمک کند تا بار اضافی خود را ارسال کنید.

بسته بندی مرسولات

یکی از مهمترین مراحل حمل بار از ایران به کانادا، بسته بندی بار است. انواع بسته بندی شامل بسته بندی معمولی، بسته بندی جعبه چوبی، بسته بندی مبلمان و بسته بندی پالت می باشد.

بسته به نوع بار و محموله ارسالی یکی از این روش ها یا ترکیبی از آنها انجام می شود. باید به این مرحله از تحویل توجه ویژه ای شود؛ زیرا هنگامی که شما از خانه یا انبار خود حمل می کنید، کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر منتقل می شود و در هزینه ارسال بار دریایی به کانادا نیز تاثیرگذار است.

انجام سمپاشی و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی برای حمل بار به کانادا

در مورد بسته بندی چوب خام و برای جلوگیری از هرگونه آلودگی به کشور مقصد، کلیه محموله ها باید توسط نمایندگی ترخیص کالا تحت شرایط خاص و با استفاده از گاز یا قرص مخصوص در دمای مشخص و برای مدت زمان مشخص استریل و سمپاشی شوند.

بارگیری و تخلیه کالا جهت حمل بار از ایران به کانادا

کلیه مرسولات ارسال بار دریایی به کانادا از درب منزل مورد نظر یا انبار توسط دستگاه بارگیری مخصوص به گمرکات کشور مورد نظر ارسال می گردد.

تشریفات گمرکی و بیمه بار

در این مرحله کلیه مراحل اداری گمرک اعمال می شود. در صورت لزوم نگهداری محموله در انباری در کشور مبدا یا کشور مقصد قابل پرداخت بوده و محموله آماده ارسال می باشد. شما در این مرحله باید هزینه ارسال بار دریایی به کانادا را پرداخت کنید. همچنین کلیه کالاها باید بیمه شوند تا از ضرر و زیان ناشی از آسیب احتمالی کالا در راه جلوگیری شود. مبلغ این بیمه با توجه به نوع کالا و ارزش ریالی آن تعیین می شود.

بارگیری کالا در کشتی و ارسال آن

تمامی محموله ها بر روی عرشه کشتی بارگیری می شود و طبق شرایط از پیش تعیین شده به مقاصد و بنادر خاصی در کانادا ارسال می شود.

ردیابی پس از حمل و نقل کشتی به کانادا

پس از تحویل محصول، فرستنده شماره محموله و شماره پیگیری را دریافت می کند. شما می توانید کالای خود را ردیابی کنید و در مدت زمانی که طول می کشد تا رسیدن کالا از وضعیت و مراحل کار مطلع شوید. محموله ها طبق برنامه و در تاریخ مشخص شده به بنادر کانادا تحویل داده شده و آماده تحویل است.

مدارک لازم جهت حمل بار از ایران به کانادا

به طور کلی باید مدارکی جهت پرداخت هزینه ارسال بار دریایی به کانادا ارائه دهید که در ادامه به آن می پردازیم. مدارک مربوط به محموله های تجاری و محموله های خصوصی کمی متفاوت است و به صورت جداگانه در زیر ذکر شده است. ضمناً هر یک از طرفین فرستنده و گیرنده باید مدارک جداگانه ای ارائه دهند. به طور کلی اسناد حمل و نقل کالاهای تجاری از طریق دریا به شرح ذیل است:

  • آدرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل فرستنده محصول
  • کلیه اسناد و فرم های صادراتی انجمن کشتیرانی ایران
  • مدرک هویتی ارسال کننده و دریافت کننده محموله
  • لیست کامل اقلام برای ارسال بار دریایی به کانادا یا لیست عدل بندی
  • گواهی سلامت بار (در صورت نیاز)
  • بارنامه یا فاکتور
  • اصل و کپی بارنامه صادر شده

مدارک ارسال محموله شخصی از طریق دریا:

  • لیست کامل اقلام در حال حمل یا لیست بسته بندی
  • اصل و کپی بارنامه صادر شده
  • مدارک هویتی و پاسپورت ارسال کننده و دریافت کننده کالا
  • آدرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل شخص ارسال کننده و دریافت کننده محموله

لیست کالاهای رایج برای حمل بار از ایران به کانادا

به طور کلی، تمام اقلام کوچک و بزرگ را می توان از طریق ارسال بار دریایی به کانادا فرستاد. همچنین این روش برای کالاهای حجیم و کالاهایی که برای تحویل گرفتن در مقصد عجله ندارند مناسب است. در زیر برخی از محصولات رایج برای حمل بار از ایران به کانادا به صورت دریایی را لیست کرده ایم:

  • ارسال وسایل منزل مانند کمد لباس، سرویس خواب، تجهیزات صوتی و تصویری و غیره به کانادا
  • ارسال فرش به کانادا (انواع فرش دستباف و ماشینی بسته به شرایط)
  • ·          ارسال اثاثیه به کانادا در ابعاد و اندازه های مختلف
  • صنایع دستی، خشکبار، زعفران صادراتی به کانادا
  • کلیه حمل و نقل و باربری به کانادا

نحوه بسته بندی محصولات برای حمل بار از ایران به کانادا به روش دریایی

بخش های قبل دسته بندی کالاهای بسته بندی شده برای ارسال بار دریایی به کانادا را شرح دادیم. اما باید بگوییم که در حمل و نقل به کانادا باید کمی در این مورد حساس و سخت گیر باشید! توجه داشته باشید که پس از بسته بندی، محموله به وسیله نقلیه مخصوص منتقل شده و به گمرکات کشور می رود. در این قسمت از ماشین خارج شده و به صورت گروهی چیده می شود.

در مقصد، این محموله ها چندین بار جابه جا خواهند شد تا به دست گیرنده برسند. حال اگر این بارهای اضافه بار و مسافر به درستی بسته بندی نشود آیا باری که به مقصد می رسد سالم است؟ شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تمامی مراحل بسته بندی را با بهترین ابزار بسته بندی برای شما عزیزان انجام می دهد. برای میله های سبک و ساده، طرفداران به راحتی می توانند این مراحل را در خانه دنبال کنند.

  • در گام اول تهیه کارتن های محکم و مرغوب و انواع ضربه گیرها و تحویل درب منزل مشتری می باشد.
  • تهیه مونولیت های 3 و 5 سانتی از هر نوع در وسط دیوار و بار مشتری قرار می گیرد.
  • ساخت انواع جعبه های چوبی در سایزهای مناسب برای بار مشتری (اندازه گیری بار در بازدید اولیه بارگیری)
  • بسته بندی تمامی اثاثیه مشتری از وسایل کوچک تا بزرگ مانند یخچال، بوفه، مبلمان، تردمیل و غیره.
  • تهیه لیست بسته بندی و لیست کالاهای ارسالی پس از بسته بندی کامل (به دو زبان کشور مبدا و کشور مقصد)
  • درج نام و مشخصات اقلام موجود در هر بسته روی آن
  • چیدمان و انتقال مناسب کالاهای بسته بندی شده در کانتینر ( چیدمان مناسب با جداسازی کالاهای حساس، شکننده و غیر شکننده)

عوامل موثر در هزینه ارسال بار دریایی به کانادا

عوامل زیادی در هزینه ارسال بار دریایی به کانادا و سایر کشورهای خارجی دخیل هستند. این واقعیت باعث شده که نتوانیم قیمت مستقیم و ثابتی را برای حمل کالا از طریق دریا ارائه کنیم. در ادامه به برخی از این عوامل مهم خواهیم پرداخت.

  • نوع روش حمل و نقل، هر روش استفاده شده(FCL، LCL، BULK) بر هزینه نهایی تأثیر خواهد داشت.
  • هزینه جا به جایی محموله و کانتینر شما به مبدا و مقصد
  • هزینه های حمل بار از ایران به کانادا مانند تفکیک، حمل و نقل مواد خطرناک، سوخت و ذخیره سازی و غیره.
  • خدمات اضافی حمل و نقل شامل بسته بندی کالا، هزینه بیمه بار، هزینه های گمرکی و غیره می باشد.

برآورد هزینه ارسال بار دریایی به کانادا

یکی از مهمترین جنبه های حمل بار از ایران به کانادا به روش دریایی نرخ باربری است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، حمل بار از ایران به کانادا ارزان تر از سایر روش های حمل و نقل است. اما عوامل زیادی بر هزینه ارسال بار دریایی به کانادا تاثیر می گذارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • نوع و ماهیت کالایی که قرار است ارسال شود، یکی از مهم ترین عوامل در تعیین هزینه ارسال به کانادا می باشد.
  • حجم و وزن مرسوله از عوامل مهم دیگر است؛ حجم و وزن کالا که بیشتر باشد هزینه ارسال بار دریایی به کانادا نیز بیشتر خواهد بود.
  • فاصله مبدا تا مقصد، هر چه مسافت بیشتر باشد هزینه حمل و نقل نیز بیشتر می شود.
  • محل تحویل بار در مبدا و مقصد، محل حمل و نقل (درب به بندر، درب به درب، بندر به بندر، بندر به درب)
  • هزینه های گمرکی و انبارداری ( انبارداری در صورت نیاز برای نگهداری کالا الزامی است)

سوالات متداول

چه روش هایی برای ارسال بار دریایی به کشور کانادا وجود دارد؟

در حالت کلی می توانید با سه روش برای حمل بار از ایران به کانادا اقدام کنید که این سه روش شامل حمل بار کامل (FCL)، حمل بار های کوچک (LCL) و حمل و نقل عمده (BULK) می باشد.

برای حمل کالاهای تجاری چه مدارکی باید تهیه کرد؟

مدارک لازم برای حمل بار از ایران به کانادا به روش دریایی، برای کالاهای تجاری شامل آدرس و شماره تلفن فرستنده، اسناد و فرم های صادراتی، مدرک هویتی ارسال کننده و دریافت کننده، لیست کالاهای بسته بندی شده، گواهی سلامت و بارنامه می باشد.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار دریایی به کانادا موثر است؟

عواملی که بر هزینه حمل بار از ایران به کانادا موثر است، شامل روش حمل و نقل انتخابی، هزینه های حمل، خدمات اضافی مربوط به حمل کالا می شود که می توانید این هزینه ها را با انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر کاهش دهید.

نحوه برآورد هزینه ارسال بار دریایی به کانادا بر چه اساس است؟

هزینه ارسال بار دریایی به کانادا بر اساس نوع و ماهیت کالا، حجم و وزن کالا، فاصله بین دو شهر، محل تحویل بار و هزینه های گمرکی تعیین می شود.

جمع بندی  

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه حمل بار از ایران به کانادا به روش دریایی آشنا کنیم. حمل بار از ایران به کانادا، شامل مراحل مختلفی است که در این مقاله راجع به آن ها توضیح دادیم.

عوامل مختلفی بر هزینه ارسال بار دریایی به کانادا موثر است که از جمله می توان به حجم و وزن بار، فاصله مبدا تا مقصد، محل تحویل بار و هزینه های گمرکی که کمی پیش تر در رابطه آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم اشاره کنیم؛ اما برای انجام راحت تر فرآیند ارسال بار، شما باید حتما از یک شرکت حمل ونقل بین المللی معتبر راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا فرآیند ارسال، به راحتی  وبدون دردسر برای شما انجام شود.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به شما عزیزان خدمات مختلفی در زمینه ارسال بار هوایی، ارسال بار زمینی ، ارسال بار درب به درب و هزینه های حمل و نقل ارائه می دهد. کارشناسان ما در خدمت شما هستند تا بتوانند شما را در این زمینه ها راهنمایی کنند. اگر سوالی در رابطه با حوزه های مختلف حمل و نقل دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *