هر-آنچه-درباره-ارسال-بار-دریایی-به-ایتالیا-باید-بدانید

هر آنچه درباره ارسال بار دریایی به ایتالیا باید بدانید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

راه های مختلفی برای ارسال بار دریایی به ایتالیا وجود دارد که از آن جمله می توان از طریق هوایی، دریایی و زمینی نام برد. به طور کلی ارسال بار از ایران به ایتالیا از طریق دریا به بنادر مختلف این کشور انجام می شود که از مهمترین آنها می توان به بندر جنوا ایتالیا، بندر لاسپزیا و بندر سستو سان جیووانی اشاره کرد.

انتخاب یک شرکت حمل و نقل مناسب، هزینه حمل بار دریایی از ایتالیا را کاهش می دهد. باید بگوییم که حمل بار از طریق دریا برای شرکت هایی که قصد حمل بارهای بزرگ (بیش از 1500 کیلوگرم) را دارند روشی بسیار مقرون به صرفه است که هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا، در تن های بالا را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

در این مقاله به ارسال بار از ایران به ایتالیا از طریق دریا می پردازیم؛ ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مراحل، هزینه ها و مدارک مورد نیاز برای ارسال بار دریایی به ایتالیا را شرح خواهیم داد و شما عزیزان را با جنبه های مختلف فرآیند ارسال بار از ایران به ایتالیا آشنا خواهیم کرد.

فرآیند ارسال بار دریایی به ایتالیا

ارسال بار دریایی به ایتالیا، چه اقلام شخصی و چه اقلام تجاری، نیازمند مراحلی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. برای ارسال بار دریایی به ایتالیا باید مراحل زیر را انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس گرفته و از مشاوره و پشتیبانی رایگان آنها بهره مند شوید. ارسال بار از ایران به ایتالیا، طی فرآیندهای مختلفی انجام می شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم..

مشاوره تلفنی و بازدید تخصصی رایگان جهت حمل بار در ایتالیا

اولین قدم برای ارسال بار دریایی به ایتالیا، تماس با یک شرکت حمل و نقل بین المللی است. شما عزیزان در این مرحله می توانید با اعلام نوع و مقدار کالا، از هزینه ها و روش های ارسال کالا (هوایی، دریایی، زمینی) اطلاع پیدا کرده و بهترین راه را برای ارسال بار از ایران به ایتالیا انتخاب کنید. همچنین در صورت نیاز به بازدید از محموله خود، کارشناسان مجموعه ما این کار را به صورت رایگان انجام می دهند تا تمامی جنبه های حمل و نقل را مشخص کنند.

بسته بندی و تهیه لیست بسته بندی

بسته بندی یکی از مهمترین جنبه های ارسال بار از ایران به ایتالیا است. ارسال بار دریایی به ایتالیا از طریق دریا به زمان زیادی نیاز دارد و بار باید چندین بار در طول حمل و نقل جابجا و از مکانی به مکان دیگر منتقل شود. باید در نظر داشت که در صورت بسته بندی نادرست و محکم کالا، احتمال آسیب دیدن آنها در راه وجود دارد.

برای این منظور کادر مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در کنار شماست تا تمامی وسایل منزل و اقلام کوچک شما را در بهترین جعبه و کارتن بسته بندی کند. در نهایت اطلاعات محتویات هر بسته بر روی آن درج شده و تمامی اقلام ارسالی به دو زبان کشور مبدا و مقصد نوشته شده است.

تولید و تحویل اسپری در سطح بین المللی

در صورت بسته بندی محموله در پالت و جعبه چوبی و استفاده از چوب خام در بسته بندی باید سمپاشی شود تا بیماری از بین برود. در صورت لزوم، این مسائل اغلب توسط شرکت های سم زدایی و سمپاشی انجام می شود و اغلب گواهی های معتبر بین المللی صادر می شود.

بارگیری و حمل به بندر کشور برای حمل بار به ایتالیا

کلیه محموله هایی که از درب منزل و یا از درب انبار ارسال می شود بر روی خودروهای مخصوص ترانسفر بارگیری شده و در گمرکات کشور به مقصد ارسال می شود.

انجام تشریفات گمرکی، بازرسی و پلمپ کالا

تمامی ترخیص های لازم برای ارسال بار دریایی به ایتالیا، در این مرحله انجام می شود و کانتینرها با استفاده از دستگاه های مخصوص به طور کامل بازرسی می شوند. همچنین سگ های مواد یاب اقلام ارسال شده را چک می کنند و در نهایت تمامی کانتینرها مهر و موم شده و برای ارسال بار از ایران به ایتالیا آماده می شوند.

ردیابی آنلاین پس از ارسال بار دریایی به ایتالیا

در مرحله نهایی، پس از ارسال محموله به مقصد، شماره بارنامه و کد رهگیری در اختیار فرستنده قرار می گیرد که در هر زمان می تواند برای پیگیری محموله خود و اطلاع از محل دقیق آن استفاده کند.

مدارک مورد نیاز ارسال بار از ایران به ایتالیا به روش دریایی

در هنگام ارسال بار دریایی به ایتالیا و سایر کشورهای جهان، ارائه مدارکی که در زیر به آنها اشاره می کنیم الزامی است. این اسناد بسته به تجاری یا شخصی بودن محموله شما کمی متفاوت هستند. البته این مدارک عمدتاً برای محموله های خصوصی دریافت می شود و فرستنده و گیرنده محموله را شناسایی می کند. کلیه مجوزها و گواهینامه های بین المللی، در صورت نیاز، باید قبل از ارسال بار از ایران به ایتالیا آماده شوند.

  • سند چمدان شخصی (چمدان اضافی مسافر و اثاثیه منزل و غیره)
  • شناسنامه ارسال کننده و دریافت کننده کالا، کارت ملی و پاسپورت
  • آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل فرستنده و گیرنده
  • ارائه لیستی از کالاهای ارسال شده یا لیست بسته بندی
  • اصل و کپی بارنامه صادر شده
  • اسناد حمل و نقل تجاری (صادرات و واردات)
  • فاکتور یا بارنامه (در صورت وجود)
  • دریافت مجوز واردات (مجوز واردات)
  • گواهی سلامت محصول و گواهی خسارت و غیره (در صورت وجود)

عوامل موثر در هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا

مقوله هزینه ها یکی از مقوله ها و موضوعات مهم در زمینه ارسال بار دریایی به ایتالیا می باشد که در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که هنگام ارسال بار از ایران به ایتالیا چه هزینه هایی متحمل می شوید؟ همانطور که گفتیم روش حمل دریایی یکی از روش های ارسال بار مازاد و اثاثیه منزل به ایتالیا می باشد که با توجه به موارد زیر شامل هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا خواهد بود.

تمامی مسافران، مهاجران، دانشجویان، بازرگانان و افرادی که به ایتالیا سفر می کنند می توانند با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر روش مناسبی را برای ارسال بار از ایران به ایتالیا انتخاب کرده و از هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا مطلع شوند. هر یک از این عوامل نقش مقرون به صرفه ای در ارسال بار از ایران به ایتالیا دارند و به اختصار مورد بحث قرار خواهند گرفت.

وزن و حجم مرسوله

یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا، وزن و اندازه محموله است. بیش از 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود، بنابراین در برخی از کشورها، به عنوان یک قاعده کلی، محموله هایی با وزن بیش از 100 کیلوگرم یا متشکل از چندین کارتن از طریق دریا ارسال می شود. مبنای محاسبه هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا، وزن محموله بر حسب کیلوگرم است.

اما گاهی پیش می آید که دستگاهی از نظر وزن سبک باشد اما از نظر حجمی فضای زیادی را اشغال کند. در این حالت مبنای محاسبه و اعمال هزینه به جای وزن، حجم محموله است. به طور کلی با قرار دادن محصولات می توان گفت که بین اقلام وزن و حجم هر کدام که بزرگتر باشد مبنای بودجه خواهد بود.

نوع تحویل

نوع محموله ای که حمل می شود تأثیر مستقیمی بر هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا دارد و نوع محموله نیز می تواند تعیین کننده روش ارسال بار از ایران به ایتالیا باشد.

بسته بندی بار

شکل یک نوع بسته بندی است و حتی مواد به کار رفته در بسته بندی محموله بسته به ماهیت کالا متفاوت نیست. کالا بر هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا تأثیر می گذارد.

بسته بندی کالاهای ارسالی در حین ارسال بار دریایی به ایتالیا به منظور محافظت از محموله از آسیب هایی که ممکن است در طول سفر رخ دهد و سهولت در حمل و نقل انجام می شود. علاوه بر این در بسته بندی کالاهای خانگی و بار مسافری از انواع بسته بندی مانند بسته بندی معمولی، بسته بندی جعبه چوبی، بسته بندی مبلمان و بسته بندی پالت استفاده می شود که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند.

فاصله مبدا تا مقصد

به جرات می توان گفت هر چه فاصله مبدا تا مقصد بیشتر باشد، هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا بیشتر می شود.

هزینه بیمه حمل و نقل

کلیه محموله ها باید توسط شرکت های بیمه، بیمه شده و حق بیمه آنها پرداخت شود. این نوع بیمه ها معمولا هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا چندان افزایش نمی دهند و اهمیت آن ها زمانی مشخص می شود که بارها در مسیر دچار آسیب شوند. بیمه پرداختی با توجه به ارزش مادی بار به ازای هر میلیون تومان هزار تومان می باشد.

هزینه گمرک و انبار

مطابقت گمرکی در هر کشور شامل هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا است که باید در هنگام تحویل بپردازیم؛ زمانی که کالا را در انبار نگهداری می کنیم، باید کالا را در کشور مبدا یا در کشور مقصد نگهداری کنیم که در این صورت باید هزینه های متفاوتی پرداخت کنیم.

هزینه های اضافی

برای ارسال کالای موقت، داشتن کارت بازرگانی یا نمایشگاهی الزامی است. اگر این کارت را ندارید، می توانید از کارت ویزیت حامل استفاده کنید.

مزایای حمل دریایی

تمامی روش های حمل و نقل بین المللی از جمله ارسال بار دریایی به ایتالیا دارای مزایا و معایبی می باشند که ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ادامه به مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه کم حمل بارهای با حجم بالا
  • هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا و نگهداری پایین در مقایسه با حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی
  • مناسب ترین راه برای حمل کالاهای بزرگ
  • امکان جابجایی کانتینرهای باری دریایی به صورت زمینی و ریلی
  • ایمنی بار بالا در برابر حوادث
  • امنیت بار بالا به لطف بسته شدن کانتینر بار
  • طیف گسترده ای از کشتی های باری، که ارسال بار دریایی به ایتالیا را انعطاف پذیر می کند.

سوالات متداول

برای ارسال بار دریایی به ایتالیا، چه فرآیندی باید طی شود؟

 مراحلی که به ترتیب نیاز است تا شما برای ارسال بار دریایی از ایران به ایتالیا انجام دهید، شامل انجام مشاوره رایگان و تلفنی توسط شرکت حمل و نقل موردنظر، بسته بندی صحیح و درست کالا، اسپری محصولات ارسالی برای از بین بردن بیماری ها، بارگیری در بندر، انجام تشریفات گمرکی و در نهایت ردیابی توسط شرکت حمل و نقل به صورت آنلاین می شود که با انجام تمام این مراحل، میتوانید به راحتی نسبت به ارسال بار خود به ایتالیا اقدام کنید.

چه عواملی بر هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا موثر است؟

عواملی که بر هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا تاثیر می گذارد شامل وزن و حجم بار، نحوه ارسال و تحویل کالا، نحوه بسته بندی کالا، فاصله بین مقصد و مبدا، هزینه بیمه، هزینه مربوط به گمرک و هزینه های اضافی می شود که این هزینه ها را می توانید با انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر، کاهش دهید.

 مزایای ارسال بار به صورت دریایی به ایتالیا چیست؟

از مزایای ارسال بار دریایی به ایتالیا، می توان به هزینه کم، نگهداری راحت کالا، مناسب بودن برای ارسال بارهای بزرگ، ایمنی کالا اشاره کرد، که همین موضوع سبب شده مورد توجه اکثر بازرگانان و تاجران قرار بگیرد.

 برای ارسال بار از ایران به ایتالیا چه مدارکی نیاز است؟

 مدارک مورد نیاز برای ارسال بار دریایی به ایتالیا شامل شناسنامه ارسال کننده و دریافت کننده، آدرس طرفین، اصل بارنامه، لیست کالاهای ارسالی، اسناد مربوط به حمل و نقل و مدارک فرستنده و گیرنده و مجوز مربوط به واردات کالا و از همه مهمتر گواهی سلامت برای کالاهایی که امکان خسارت دیدن آن وجود دارد، می باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با موضوع ارسال بار دریایی به ایتالیا آشنا کنیم. همچنین تمامی مدارکی که نیاز است برای ارسال بار از ایران به ایتالیا به همراه داشته باشید را، ارائه دادیم. اما مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که قبل از اقدام به ارسال بار، از یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر مشاوره گرفته تا بتوانید فرآیند ارسال بار را بدون دردسر انجام دهید.

انتخاب شرکت حمل و نقل، هزینه حمل بار دریایی به ایتالیا را برای شما به حداقل می رساند. ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم. شرکت ققنوس، خدماتی در زمینه ارسال بار دریایی، ارسال بار زمینی، ارسال بار هوایی، ارسال درب به درب و… به شما عزیزان ارائه می دهد. همچنین می توانید برای ارسال بار دریایی از ایران به ایتالیا، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *