حمل-و-ارسال-بار-به-چین-چگونه-است؟

حمل و ارسال بار به چین چگونه است؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

امروزه ارسال بار به چین بیشترین سهم را در اقتصاد جهان و صادرات بار بین المللی دارد و به یکی از بزرگترین مراکز تجارت جهانی تبدیل شده است. به این نکته توجه داشته باشید علیرغم اینکه چین یک کشور صادر کننده می باشد، اما چون تعداد کارخانه های تولیدی این کشور بسیار زیاد است، به مواد اولیه ی بیشتری نیز نیاز دارد و همین امر سبب می شود که زمینه برای ارسال کالاهای صادراتی مانند مواد پلاستیکی و پلیمر از ایران به چین برای بازرگانان فراهم گردد.

هنگام حمل بار به چین در ابتدا ماهیت کالا باید مشخص گردد، بارهایی که به چین ارسال می شوند یا از نوع تجاری هستند و یا اینکه لوازم شخصی و کالاهای مسافری می باشند. دو روش ارسال هوایی و ارسال دریایی از رایج ترین روش‌های ارسال بار به چین می باشد.

استعلام هزینه ی حمل بار به چین از طریق سامانه ی آنلاین قابل انجام است. در ادامه ی مقاله نیز شما را با انواع روش های ارسال بار چین آشنا می کنیم. از شما عزیزان تقاضا داریم که شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را تا انتهای بحث یاری فرمایید.

نحوه ارسال بار به چین

یکی از بزرگ ترین کشورهای صادر کننده ی بار در جهان، چین می باشد. ارسال بار به چین دارای چندین مرحله است. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را با تمامی مراحل و نکات حمل بار به چین آشنا می سازد. اولین نکته ای که هنگام ارسال بار به چین باید به آن توجه شود ماهیت کالای مورد نظر می باشد. کالاهایی که به چین ارسال می گردند یا از نوع تجاری و یا از نوع لوازم شخصی و مسافری هستند.

نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است، روش ارسال کالا به چین می باشد. همواره قبل از انتخاب روش ارسال بار به کشور چین به عواملی مانند وزن بار مورد نظر، هزینه تمام شده ی ارسال کالا و مدت زمان ارسال توجه ویژه داشته باشید. حمل بار به چین به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه ی مطلب به توضیح درباره ی آن ها می پردازیم.

برای ارسال بار به چین از چه روش هایی میتوانیم استفاده کنیم؟

همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره نمودیم ارسال بار به چین به روش های ارسال دریایی و هوایی صورت می پذیرد. دقت داشته باشید که اگر در حمل بار به چین مدت زمان ارسال کالا مد نظر شماست و می خواهید که بار سریعا به مقصد برسد از روش ارسال هوایی استفاده نمایید. ارسال هوایی به دو صورت فریت بار و کارگو انجام می گردد.

حمل و نقل بین المللی فریت بار برای کالاهای غیرتجاری و مسافری کاربرد دارد. در این روش لوازم شخصی بیشتر نقل و انتقال می شود. در صورتی که به روش حمل و نقل بین المللی بارهای تجاری، کارگو گفته می شود که توسط هواپیماهای مخصوص بار انجام می گیرد. روش هوایی دارای هزینه بیشتری می باشد.

در هنگام ارسال بار به چین چنان چه وزن بار مورد نظر شما زیاد است، هزینه ارسال کالا به روش هوایی بسیار بالا است. در این مواقع بار خود را از طریق دریایی ارسال کنید. ارسال بار با کشتی از طریق کانتینر های مخصوص به صورت فول بار و خرده بار صورت می گیرد. در روش فول بار کانتینر مورد نظر توسط شخص اجاره می گردد و هزینه بار هم توسط فرد باید پرداخت شود.

در روش خرده بار و یا به اصطلاح کانتینر اشتراکی به دلیل اینکه حجم بار مورد نظر زیاد نمی باشد از چندین کالا برای پر کردن ظرفیت کانتینر استفاده خواهد شد. هنگام حمل بار به چین برای بارهای فاسد شدنی از ارسال دریایی استفاده می شود. زیرا در روش دریایی از کانتینر های یخچال دار استفاده می کنند. توجه داشته باشید که اقلام نه گانه پر خطر مانند باتری را باید از طریق حمل دریایی نمایید.

هزینه های حمل کالا به چین

همان طور که مطلع هستید هزینه حمل بار به چین دارای مقدار ثابتی نمی باشد. زیرا که هزینه ی ارسال بار به چین به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله ی این عوامل می توان به روش ارسال بار به چین ( ارسال کالا با کشتی (فول بار و خرده بار) و هواپیما (کارگو یا فریت بار) )، نرخ گمرک، نوع کانتینر مورد نظر، ابعاد کانتینر، کلاس خطر بار، وزن و حجم کالا، زمان ارسال بار، مبدا و مقصد کالا، خدمات دریافتی از شرکت مورد نظر و همچنین نوع انعقاد قرارداد اشاره نمود.

هزینه ی ارسال کالا به کشور چین را می توان از طریق روش سامانه ی آنلاین نرخ حمل کالا استعلام گرفت. همچنین تجار عزیز می توانند برای استعلام دقیق هزینه ی حمل بار به چین با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل فرمایند.

مدارک لازم جهت حمل بار به چین چیست؟

با توجه به مطالب موجود به این نتیجه رسیدیم که کشور چین از نظر مواد اولیه به ایران وابسته می باشد و برای تولید محصولات خود باید این مواد را از طریق ایران تهیه نماید.

به این موضوع دقت نمایید که هنگام حمل بار به چین باید مدارک مختلفی را قبل از ارسال کالا تهیه نمایید. اخذ مجوز صادرات، مجوز بهداشت برای مواد غذایی، کارت مجوز مورد نظر، بارنامه کالا، کارت بازرگانی تاجر و غیره از جمله ی این مدارک می باشد. همچنین برای ارسال بار به چین به روش هوایی مدارکی مانند اصل و نیز کپی پاسپورت، اصل و کپی کارت ملی فرستنده ی کالای مورد نظر و همچنین لیست کالاهای مورد نظر مورد نیاز می باشد.

چه نوع کالاهایی می توانند به چین ارسال شوند؟

بهتر است بدانید که در ارسال بار به چین بیشترین سهم صادرات از ایران به این کشور، صادرات نفت می باشد. کشور هایی مانند هند و چین فرآورده های نفتی را از ایران وارد کشور خود می کنند. علاوه بر این هنگام حمل بار به چین اقلامی مانند صنایع دستی، محصولات پوست حیوانات، میوه ها، سبزیجات، سنگ های ساختمانی و زینتی، انواع خشکبار، مواد شوینده، مواد دریایی و غیره ارسال می گردد.

در ادامه ی مطلب به انواع این محصولات اشاره خواهیم نمود. بنابر این از شما دعوت می کنیم که با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

انواع محصولاتی که  به کشور چین ارسال می شوند

  • صنایع دستی: شیشه های تزئینی، انواع فرش ماشینی و دستی و غیره
  • محصولات پوست حیوانات: چرم، پشم و غیره
  • سبزیجات و میوه: سبزیجات فریز شده، سیر، پیاز و غیره
  • سنگ های ساختمانی و زینتی: گرانیت، عقیق، فیروزه و غیره
  • خشکبار: مغز بادام، پسته، فندق، انجیر، گردو و غیره
  • مواد شوینده: پودر لباسشویی، مایع ظرفشویی، فوم دستشویی، انواع مواد سفید کننده، صابون و غیره
  • مواد دریایی: میگو، ماهی دریای جنوب و خزر، خاویار، خرچنگ و غیره

سوالات متداول

هنگام ارسال بار به چین باید به چه نکاتی توجه شود؟

بهتر است بدانید ماهیت بار مورد نظر اولین نکته ای است که هنگام ارسال بار چین باید به به آن توجه شود. کالاهایی که به کشور چین ارسال می گردند از نوع تجاری و همچنین لوازم مسافری و یا شخصی می باشد. نکته ی بعدی، روش ارسال کالا به چین می باشد. همواره قبل از انتخاب روش ارسال بار به کشور چین به عواملی مانند وزن بار مورد نظر، هزینه تمام شده ی ارسال کالا و مدت زمان ارسال توجه ویژه داشته باشید.

حمل بار به چین به صورت هوایی به چه روش هایی انجام می شود؟

ارسال هوایی به دو روش فریت بار و کارگو انجام می گردد. حمل و نقل بین المللی فریت بار برای کالاهای غیرتجاری و مسافری کاربرد دارد. در صورتی که به روش حمل و نقل بین المللی بارهای تجاری، کارگو گفته می شود که توسط هواپیماهای مخصوص بار انجام می گیرد.

بارهای فاسد شدنی با چه روشی ارسال می شوند؟

به طور معمول برای بارهای فاسد شدنی از روش ارسال دریایی استفاده می گردد. زیرا که در روش دریایی از کانتینر های یخچال دار استفاده می گردد.

چه اقلامی از ایران به کشور چین صادر می شود؟

صادرات نفت بیشترین سهم را در ارسال بار چین دارا می باشد. علاوه بر این صنایع دستی، محصولات پوست حیوانات، میوه، سبزیجات، سنگ های ساختمانی و زینتی، خشکبار، مواد شوینده و مواد دریایی نیز از جمله موادی هستند که به کشور چین ارسال می شوند.

جمع بندی

در ابتدای مقاله به  این موضوع اشاره کردیم که کشور چین از بزرگترین مراکز تجارت در جهان می باشد. بین ایران و چین محصولات نفتی و غیر نفتی بسیار زیادی نقل و انتقال می شود. ارسال بار به چین از طریق هوایی و دریایی قابل انجام می باشد.

کشور چین به منظور نظارت بر کالاهای وارداتی از یک سیستم منحصر به فرد استفاده می کند. پس به شما همراهان عزیز توصیه می کنیم که هنگام حمل بار به چین قبل از ارسال کالاهای خود تمامی مدارک و مجوزهای لازم را تهیه و همچنین قوانین مربوط به کالای مورد نظر را قبل از ارسال بار مورد بررسی قرار دهید.

از آن جایی که روش های مختلفی (هوایی و دریایی) برای حمل بار به چین وجود دارد، بیمه کردن بار مورد نظر یک امر ضروری و مهم می باشد.

به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی نقل و انتقال بار خود را به شرکت های با سابقه و مجرب مانند شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس واگذار نمایید. علاقمندان عزیز می توانند در زمینه ی نحوه ی ارسال بار به چین و جهت مشاوره ی رایگان با این شرکت تماس حاصل نمایند و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *