راهنمای-کامل-ارسال-بار-به-نروژ-با-کمترین-هزینه

راهنمای کامل ارسال بار به نروژ با کمترین هزینه (0 تا 100 آنچه که باید بدانید)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس ارسال بار به نروژ  می باشد؛ کسانی که تصمیم رفتن به نروژ دارند باید قبل از هر چیزی با شرایط حمل بار به نروژ آشنا شوند. ناگفته نماند شرکت ها و صنایعی که می خواهند محموله های تجاری یا نمونه های غیرتجاری را به شهرهای مختلف نروژ ارسال کنند؛ برای ارسال بار از ایران به نروژ روش های متنوعی می توانند انتخاب کنند که در این مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد.

همچنین یکی از دغدغه های بازرگانان برای ارسال بار به نروژ، هزینه هایی است که هنگام حمل بار به نروژ وجود دارد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا شما را با عواملی که در هزینه ارسال بار به کشور نروژ تاثیرگذار است معرفی کنیم.

نحوه ارسال بار به نروژ

هیچ محدودیتی برای ارسال بار به نروژ وجود ندارد. ارسال به تمام شهرهای نروژ با هزینه اندک تا مقصد و بدون عوارض گمرکی می باشد. بدیهی است محموله هایی که جنبه تجاری مشخص داشته باشند عوارض گمرکی دریافت خواهند کرد. شما برای ارسال بار از ایران به نروژ باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که در ادامه این مراحل را به شما معرفی می کنیم.

 مشاوره رایگان و بسته بندی محصولات

برای حمل بار به نروژ، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید، دریافت مشاوره رایگان از یک شرکت حمل و نقل معتبر است تا بتوانید با خیال راحت اقدام به ارسال بار از ایران به نروژ کنید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه ارسال بار به نروژ، راهنمایی و مشاوره رایگان در اختیار شما قرار می دهد

انجام تشریفات گمرکی

در محل ترخیص کالا از گمرک ترمینال خدمات باربری یا ترمینال هوشمند باربری فرودگاه امام خمینی، کارکنان فرودگاه، بار شما را وزن کرده و تشریفات گمرکی را برای شما انجام می دهند.

شما می توانید تمام وسایل منزل و وسایل شخصی خود را به جز کالاهای ممنوعه به شهرهای مختلف نروژ ارسال کنید. ارسال اقلامی مانند مبلمان، کمد، میز، بوفه، تخت، پیانو، کامپیوتر، چمدان، وسایل شخصی، کتاب و مواد غذایی خشک در بسته های تجاری، فرش و موکت، بشقاب و لباس بدون هیچ مانعی به نروژ ارسال می شود.

صدور بارنامه و تحویل به نروژ

پس از آن محموله شما توسط یکی از قابل اعتمادترین خطوط هوایی جهان حمل و به مقصد منتقل می شود. در حین حمل بار به نروژ، می توانید با وارد کردن شماره بارنامه، از طریق پایانه رهگیری بار، از زمان دقیق رسیدن کالا به مقصد اطلاع پیدا کنید.

ترخیص و تحویل در فرودگاه های نروژ

تمهیدات ترخیص کالا در شهرهای مختلف این کشور نیز جزء خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می باشد. کالاهایی که برای مقاصد تجاری وارد می شوند باید توسط گمرک بررسی شده و مقدار این کالاها نیز مطابق با لیست ارائه شده باشد. اولین مرحله ترخیص کالا از طریق گمرک در مقصد می باشد که پس از آن ظرف 48 ساعت کالا را ارسال خواهید کرد تا هزینه نگهداری برای ارسال بار از ایران به نروژ، از شما دریافت نشود.

انواع روش های ارسال بار از ایران به نروژ

 شما به هر کشوری بخواهید وسیله ای ارسال کنید روش های مختلفی وجود دارد که این روند را برای شما آسان می کند. برای ارسال بار به نروژ هم شما می توانید به سه روش اقدام کنید. حمل بار به نروژ، به سه روش هوایی، دریایی و زمینی امکان پذیر است که در ادامه سه روش برای ارسال بار از ایران به نروژ را بررسی خواهیم کرد.

ارسال بار به نروژ به روش هوایی

 در مورد روش حمل هوایی به نروژ توجه داشته باشید که از بین سه روش ذکر شده گرانترین است؛ اما در ازای آن، ارسال بار به نروژ به روش هوایی سریع تر از سایر روش ها می باشد. بنابراین ارسال بار از ایران به نروژ به صورت هوایی بهترین گزینه برای کالاهایی خواهد بود که باید سریع به مقصد برسند و احتمال خرابی آن زیاد است.

هنگام حمل بار به نروژ از طریق هوا باید با دو اصطلاح آشنا باشید که این دو اصطلاح وزن حجمی و وزن جرمی است. در واقع وزن جرمی عددی است که روی ترازو نشان داده می شود و وزن حجمی برای کالاهایی مانند پنبه که اندازه آنها بیشتر از وزن آن است، استفاده می شود.

ارسال بار به نروژ به روش دریایی

در حمل دریایی شما عزیزان به سه روش FCL (در روش حمل بار به نروژ به صورت کامل معمولاً مقدار کالای ارسالی زیاد است و ظرفیت کامل کانتینر مجاز است)،LCL  (در روش حمل بار کوچک به نروژ، کالاهای ارسالی زیاد نیستند و تنها بخشی از ظرفیت کانتینر مجاز است) و حمل فله (حمل و نقل فله برای حمل بارهای بسیار بزرگ و فله مانند مواد معدنی، خاک و تجهیزات صنعتی استفاده می شود) می توانید نسبت به ارسال بار از ایران به نروژ به روش دریایی اقدام کنید. در این رویکرد دو قرارداد رایج وجود دارد که عبارتند از:

  • یک قرارداد EXW که در آن خریدار مسئولیت حمل و نقل، بیمه و حمل بار از کارخانه یا انبار تولیدی فروشنده تا عرشه کشتی را بر عهده می گیرد.
  • در قرارداد FOB کلیه هزینه ها و تعهدات قبلی به عهده فروشنده بوده و خریدار کالا را روی عرشه کشتی دریافت می کند.

باید توجه داشت که اصطلاحات بین المللی فراوانی وجود دارد که دانستن آنها در حمل و نقل دریایی مهم است و می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه های حمل بار به نروژ داشته باشد. اینکوترمز یکی از این اصطلاحات است که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

ارسال بار به روش زمینی

حمل و نقل زمینی یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های ارسال بار به نروژ است. در این روش اگرچه هزینه ارسال بار از ایران به نروژ، کمتر از دو روش دیگر است، اما زمان تحویل بیشتر خواهد بود. این روش برای ارسال کالاهای سفید به نروژ که سنگین و حجیم هستند بسیار مناسب است. حمل بار زمینی به دو صورت کامیون کامل و بار کوچک ارسال می شود. در حالت کامیون کامل، ظرفیت کامل یک کامیون در حالت تحویل بار کوچک اجاره و اشغال می شود.

مدارک لازم جهت حمل بار به نروژ

برای ارسال بار به نروژ، بعد از انتخاب مناسب ترین روش، باید نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز برای ارسال بار اقدام کنید. برای ارسال بار شخصی، مدارکی که باید برای ارسال بار تهیه کنید شامل:  

  • گذرنامه
  • مدرک شناسایی معتبر
  • بلیت

اما اگر میخواهید بارهای تجاری به کشور نروژ ارسال کنید باید مدارک زیاد را تهیه کنید تا مراحل ارسال بار از ایران به نروژ به راحتی طی شود این مدارک شامل موارد زیر است:

  • مجوزهای واردات
  • گواهی مبدا
  • بارنامه و بیمه نامه
  • معرفی نامه به شرکت جهت انجام معامله کالا
  • مدرک شناسایی
  • پیش فاکتور
  • رسید انبار
  • لیست بسته بندی
  • اصل و کپی کارت بازرگانی
  • صدور گواهی سلامت (در صورت نیاز)
  • تهیه کاغذ با کیفیت
  • ارائه برگه MSDS

عوامل موثر در هزینه ارسال بار به نروژ

برای ارسال بار به نروژ علاوه بر طی کردن مراحلی که پیش تر راجع به آن توضیح دادیم، باید هزینه هایی که در این زمینه وجود دارد را بپردازید. این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 نوع و ماهیت کالا

برخی از کالاها با توجه به ماهیت خود باید بسته بندی و طبق قوانین و استانداردهای خاصی بسته بندی و حمل شوند.

حجم و وزن بارگذاری

حجم و وزن از عوامل مهمی هستند که بر روی هزینه تمام شده کالا تاثیر می گذارند؛ ناگفته نماند که هر چه وزن و حجم محموله بیشتر باشد، هزینه حمل بار به نروژ نیز بیشتر می شود.

فاصله بین شهر مبدا و مقصد

سومین عامل موثر در محاسبه هزینه حمل بار به نروژ، فاصله مبدا و مقصد است؛ بسته به فرودگاه یا بندری که به عنوان مقصد انتخاب می کنید، هزینه حمل و نقل متفاوت خواهد بود.

هزینه کارمزد گمرکی

عامل موثر بعدی میزان وظیفه است. به یاد داشته باشید که هنگام ارسال بار به نروژ این فاکتور مهم را در نظر بگیرید تا بتوانید قیمت دقیق ارسال به نروژ را محاسبه کنید. کالاهایی که به عنوان کالاهای تجاری به نروژ ارسال می شوند توسط گمرک بازرسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که مقادیر آنها با لیست عدل بندی مطابقت دارد. در نروژ، دریافت کننده کالا باید قبل از ترخیص کالا، حقوق گمرکی را بپردازد.

بیمه نامه تکمیلی

بیمه تکمیلی از دیگر عواملی است که بر هزینه حمل و نقل به نروژ تأثیر می گذارد. ناگفته نماند که حمل اقلام خاص نیاز به دقت و توجه دارد؛ بنابراین اگر کالای شما ارزش بالایی دارد توصیه می کنیم از بیمه تکمیلی استفاده کنید.

چرا شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس برای ارسال بار به نروژ پیشنهاد می شود؟

همانطور که می دانید، سپردن بار به یک شرکت حمل و نقل معتبر، می تواند تاثیرات مثبت زیادی را برای شما داشته باشد. چرا که این کار باعث می شود بار شما، با امنیت بیشتری به مقصد برسد. همچنین می توانید تمام مراحل ارسال بار به نروژ را، از همان اول به شرکت حمل و نقل بسپارید. این کار هزینه هایی را که در این زمینه برای شما وجود دارد به حداقل می رساند.

همچنین امکان ردیابی آنلاین بار برای شما، انتخاب بهترین مسیر و روش برای حمل بار به نروژ نیز برای شما وجود دارد. برای این کار ما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم که با توجه به دارا بودن تمام ویژگی های فوق، می توانید برای ارسال بار از ایران به نروژ، با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول

به ترتیب چه مراحلی را باید برای ارسال بار به نروژ  طی کنیم؟

برای ارسال بار از ایران به نروژ، نیاز است مراحل مختلفی از جمله مشاوره رایگان توسط شرکت معتبر و بسته بندی درست بار، انجام تشریفات مربوط به گمرکی، صدور بارنامه برای تحویل به نروژ و ترخیص و تحویل در فرودگاه مقصد را پشت سر بگذارید.

مناسب ترین روش برای ارسال بار از ایران به نروژ کدام است؟

روشی که از قدیم رایج بوده، روش زمینی است که نسبت به روش های هوایی و دریایی، هزینه کمتری دارد و بیشتر برای افرادی که هزینه حمل بار به نروژ برایشان مهم است، می تواند مناسب ترین و بهترین روش باشد.

برای ارسال بارهای شخصی به نروژ چه مدارکی باید تهیه کنیم؟

 برای ارسال بار، اگر بخواهید وسایل شخصی خود را به این کشور ارسال کنید، باید مدارکی همچون گذرنامه، مدرک شناسایی معتبر و بلیت داشته باشید تا فرآیند ارسال بار برای شما به راحتی انجام شود.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار از ایران به نروژ موثر است؟

از عواملی که بر هزینه های ارسال بار تاثیرگذار هستند می توانیم به نوع کالا، ماهیت کالا، حجم و وزن بار، فاصله بین دو شهر،هزینه های مربوط به گمرک، قوانین اینکوترمز و هزینه های مربوط به بیمه اشاره کنیم که برای کاهش این هزینه ها می توانید از یک شرکت معتبر همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم برای کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به نروژ را دارند، اطلاعاتی در رابطه با چگونگی ارسال بار به نروژ قرار دهیم. به طور کلی برای ارسال بار از ایران به نروژ، نیاز است که مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. باید به این نکته توجه داشت که مهمترین مرحله، انتخاب بهترین روش برای حمل بار به نروژ است که می توانید از سه طریق، دریایی، هوایی و زمینی اقدام به ارسال بار کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با خدماتی همچون ارسال بار هوایی، ارسال بار زمینی، ارسال درب به درب، کمترین هزینه حمل و نقل و ترخیص کالا در خدمت شماست؛ بنابراین شما می توانید برای ارسال بار به نروژ از خدمات ما، بهترین استفاده را ببرید، به همین منظور جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *