راهنمای 0 تا 100 ارسال بار به عراق

راهنمای 0 تا 100 ارسال بار به عراق + آشنایی با روش های ارسال و مراحل آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از مهمترین موارد در سیستم حمل و نقل بین المللی، ارسال بار به عراق است. عراق کشوری همسایه و صادرکننده عمده محصولات ایرانی است. ارسال محموله به عراق که در سال های اخیر بسیار انجام شده است، یک معامله دو سر برد هم برای ایران و هم برای این کشور است. حمل بار از ایران به عراق امری روزمره است و محموله های مختلفی برای صادرات از کشور خارج می شوند. حمل بار به عراق یکی از خدمات گروه حمل و نقل بین المللی ققنوس است که با بهترین کیفیت انجام می شود. اگر جزء افرادی هستید که قصد ارسال خرده بار به عراق را دارید تا انتهای مقاله همراه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس باشید.

چگونگی ارسال بار به عراق

همانطور که پیش تر توضیح دادیم، شما می توانید برای ارسال خرده بار به عراق از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس استفاده کنید. راه اصلی ارسال بار به عراق از طریق جاده و دریا می باشد. البته راه هوایی نیز برای بارهای کوچک وجود دارد، اما هزینه آن بیشتر از حمل و نقل جاده ای است. یک بندر هم در عراق وجود دارد که از این بندر برای حمل و نقل محموله های سوخت و دسترسی به آب های آزاد استفاده می شود.

 شما برای حمل بار از ایران به عراق، مهمترین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر و با اطمینان است که تمام مراحل ارسال خرده بار به عراق را به آن بسپارید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با سال ها تجربه در حمل و نقل در عراق خدمات حمل و نقل دریایی و جاده ای را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

روش های حمل بار از ایران به عراق

اولین سوالی که برای بسیاری از صاحبان بار و بازرگانان و تاجران در حمل بار از ایران به عراق پیش می آید این است که بهترین راه برای تحویل بار به عراق چیست؟ به طور کلی روش های مختلفی برای ارسال بار به عراق وجود دارد که در این قسمت، تعدادی از مهم ترین روش ها را ذکر می کنیم. هوا، دریا و زمین راه های اصلی ارسال کالا به این کشور هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

روش هوایی برای ارسال به عراق

یکی از متداول ترین راه های مورد استفاده برای حمل و نقل کالا در سراسر کشورها، هواپیما است. مزیت اصلی استفاده از این روش سرعت بسیار بالای آن است و به صاحبان بار این امکان را می دهد که کالاهای خود را در اسرع وقت به مقصد خود در کشور مورد نظر برسانند. همانطور که انتظار می رفت این روش راهی برای حمل بار از ایران به عراق از طریق فرودگاه است. برخی تصور می کنند که هوا می تواند گزینه خوبی برای ارسال کالاهای با حجم و وزن متوسط، محموله های کوچک به عراق یا هر محموله کوچک دیگری باشد. در واقع هزینه این روش بسیار بیشتر از روش های دیگر است.

روش دریایی برای ارسال به عراق

راه دیگری که می توان برای حمل کالا به عراق استفاده کرد، حمل و نقل دریایی و کشتی های باری است. اگر تصمیم دارید از این روش برای ارسال خرده بار به عراق استفاده کنید، ابتدا باید کالای خود را با کامیون به بندرعباس ارسال کنید تا کشتی بتواند کالا را از آنجا بارگیری کرده و به مقصد خود در عراق برساند؛ اما این روش ها و روش های هوایی به گونه ای است که نمی توانید کالای خود را دقیقا به آدرس مورد نظر در عراق ارسال کنید.

 به این ترتیب کشتی ها کالا را به بندر و هواپیماها کالا را به فرودگاه می فرستند و از آنجا باید هزینه جداگانه ای برای حمل کالا با کامیون به مقصد مورد نظر خود پرداخت کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش اقتصادی تری استفاده کنند تا مجبور به پرداخت هزینه دیگری برای ارسال کالا به آدرس مورد نظر خود نباشند.

روش زمینی برای ارسال به عراق

سرانجام، آخرین و پرطرفدارترین روش حمل بار به عراق از طریق زمین است. مهم ترین نکته در مورد این روش این است که در مقایسه با روش های قبلی، برای ارسال کالا از فرودگاه به آدرس مورد نظر خود، نیازی به پرداخت هزینه دیگری ندارید. این نوع حمل و نقل به عراق بدین معناست که پس از یافتن وسیله نقلیه مناسب برای کالای خود، از راننده بخواهید که کالای شما را در خودرو بارگیری کند. راننده پس از ارائه مدارک لازم در رابطه با بار، از طریق مرز گمرکی ایران وارد کشور عراق می شود و پس از انجام مراحل نهایی تحویل، محموله درخواستی شما را به عراق ارسال می کند.

مراحل ارسال بار به عراق

برای ارسال بار به عراق، مراحل مختلفی را باید پشت سر بگذارید. انجام این مراحل به ترتیب، باعث می شود فرایند حمل بار از ایران به عراق، آسان تر و راحت تر انجام شود. مراحلی باید در ارسال خرده بار به عراق انجام دهید شامل:

  • با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی تماس بگیرید.
  • مکان ذخیره سازی و مقصد حمل و نقل را اعلام کنید.
  • بازدید کارشناسان ما، جهت دادن پیشنهاداتی در مورد نحوه بارگیری و تخلیه کالا به صاحب کالا
  • انجام عملیات بارگیری
  • حمل و نقل از مبدا تا مرز
  • انجام ترخیص کالا از گمرکات صادراتی یا ترانزیتی در ایران
  • تهیه اسناد بازرسی و اسناد بازرگانی صادرات
  • انجام بارگیری و تخلیه بار در مرز و طی تشریفات مرزی
  • انجام تشریفات گمرکی واردات و صادرات در عراق
  • گواهی مبدا و فاکتور مورد تایید سفارت عراق را دریافت کنید.
  • اخذ مجوز واردات (مجوز واردات)     
  • اخذ و دریافت مجوز معافیت مالیاتی عراق (برای پروژه های معاف از مالیات)
  • تکمیل فرآیند اعتبار اسنادی و LC در عراق
  • تحویل در عراق به مقصد
  • تخلیه کالا از انبار مشتری در عراق

شرایط لازم جهت ارسال خرده بار به عراق

با توجه به شرایط کنونی کشورمان، ارسال بار به عراق و یا حمل بار از ایران به عراق برای تجار و زنان ایرانی سود بزرگی است. چه بخواهید یک بسته یا چند بسته کوچک یا بسیار بزرگ را به عراق ارسال کنید، روش های مختلفی برای ارسال خرده بار به عراق در اینجا وجود دارد که هر کدام قوانین خاص خود را دارد. اخذ بیمه نامه جامع بار مهم ترین نکته ای است که باید در نظر گرفته شود؛ زیرا حمل بار همواره با خطرات غیر قابل پیش بینی همراه است. مواردی که می توانید برای ارسال به عراق انتخاب کنید در اینجا آمده است:

  • مواد خطرناک
  • محصولات بیولوژیکی
  • خز
  • محصولات فلزی
  • سموم                               
  • محصولات معدنی
  • جواهرات

عوامل موثر در هزینه ارسال بار به عراق

برای ارسال بار به عراق عوامل مختلفی وجود دارد که بر هزینه ارسال بار تاثیر می گذارد. اما شما با انتخاب و دریافت مشاوره رایگان از یک شرکت حمل و نقل معتبر در زمینه حمل بار از ایران به عراق، می توانید این هزینه ها را به حداقل برسانید. عواملی که بر هزینه ارسال خرده بار به عراق تاثیرگذار است عبارتند از:

  • فاصله بین شهر مبدا و مقصد
  • نوع وسیله حمل و نقل انتخابی
  • بهای تمام شده کالا (بیمه نامه)
  • شرایط ویژه محل بارگیری یا تخلیه
  • شرایط اقلیمی 

 شما با دریافت مشاوره از کارشناسان با تجربه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، می توانید هزینه هایی را که در طول میسر ارسال بار به عراق وجود دارد، کاهش دهید.

سوالات متداول

چه روش هایی برای ارسال بار از ایران به عراق وجود دارد؟

روش هایی که شما می توانید برای ارسال بار به عراق استفاده کنید شامل روش هوایی، زمینی و دریایی می باشد که هر کدام از این روش ها ویژگی، مزایا و معایب خود را دارند که با توجه به بار خود می توانید آن را انتخاب کنید. یکی از روش های پرطرفدار که اکثر بازرگانان نیز این روش را انتخاب می کنند، روش زمینی است.

برای ارسال خرده بار به عراق چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم؟

 اولین و مهمترین کاری که باید قبل از ارسال انجام دهید، تماس با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس است. در مراحل بعدی نیاز است شما عملیات بارگیری، تخلیه، تهیه اسناد مورد نیاز، انجام تشریفات گمرکی، تهیه مجوز و … را انجام دهید تا فرآیند ارسال بار برایتان آسان تر شود.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار به عراق تاثیر می گذارد؟

عواملی که در هزینه حمل بار از ایران به عراق تاثیرگذار هستند شامل فاصله بین دو شهر، نوع روش و وسیله انتخابی برای حمل بار، هزینه های مربوط به بیمه، هزینه های مربوط به نگهداری، شرایط آب و هوایی و… می باشد که می تواند تاثیر بسزایی بر روی هزینه ارسال بار به عراق داشته باشد.

برای ارسال بار به عراق چه کالاهایی را می توان حمل کرد؟

بسیاری از کالاهایی که می خواهید به عراق و یا کشورهای دیگر ارسال کنید، ممکن است خطرناک بوده و باعث ایجاد مشکلاتی در طول مسیر برای شما شود. اما کالاهایی که برای ارسال خرده بار به عراق می توانید استفاده کنید، شامل محصولات زیستی و بیولوژیکی، فلزات، سم ها، مواد معدنی می باشد.

جمع بندی                                

عراق یکی از کشورهای همسایه ایران است که شما می توانید برای ارسال بار به عراق ، از این کشور بهره مند شوید. داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز برای انجام این فرایند، یکی از موضوعات ضروری است که شما حتما باید آن را بدانید. در این مقاله سعی کردیم شما را با فرآیند حمل بار از ایران به عراق آشنا کنیم. روش های مختلفی برای ارسال خرده بار به عراق وجود دارد که در این مقاله به طور مفصل در رابطه با آن ها توضیح دادیم.

اما همانطور که در طول مقاله هم به آن اشاره کردیم، اگر شما تمام فرآیند ارسال بار را به شرکت حمل و نقل مدنظر خود بسپارید، از لحاظ امنیت، بار شما تضمین می شود. همچنین هزینه هایی را که در این مسیر باید بپردازید، کاهش پیدا می کند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس خدمات متنوعی را در زمینه ارسال خرده  بار به عراق، بسته بندی بار، ترخیص کالا، تشریفات گمرکی و … به شما عزیزان ارائه می دهد که می توانید برای حمل بار از ایران به عراق، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *