ارسال بار به تاجیکستان | آشنایی با روش ها، مراحل و عوامل موثر

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

تاجیکستان به عنوان کشور همسایه ایران شناخته می شود که به دلیل فاصله کم، می توان آن را مهم ترین مقصد تجارت دانست؛ پایتخت این کشور شهر دوشنبه است. بنابراین، به دلیل فاصله نزدیکی که این کشور با ایران دارد، افراد زیادی هستند که برای کسب سود، اقدام به ارسال بار به تاجیکستان می کنند.

تاجیکستان از جمله کشور هایی است که فرهنگ بسیار کهنی دارد و از نظر اقتصادی و تجاری در زمینه های مختلفی به فعالیت می پردازد. در این مقاله قصد داریم تمامی مطالب در رابطه با نحوه ارسال بار، روش های ارسال بار و مراحلی که نیاز است برای حمل بار از ایران به تاجیکستان انجام دهید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، همراه ما باشید.

نحوه ارسال بار به تاجیکستان

همانطور که اشاره کردیم تاجیکستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که از نظر جغرافیایی فاصله بسیار کمی با ایران دارد. بسیاری از بازرگانان امروزه کالا های متنوعی را به این کشور ارسال می کنند. برای ارسال بار به تاجیکستان، نیاز به انجام یکسری مراحل می باشد که اولین و مهم ترین مرحله، انتخاب یک شرکت حمل و نقل مناسب است.

ما به شما توصیه می کنیم برای راحتی در انجام این مراحل، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. حمل بار از ایران به تاجیکستان به دو روش هوایی و زمینی امکان پذیر است که در ادامه در رابطه با این دو روش به طور کامل توضیح خواهیم داد.

روش های ارسال بار به تاجیکستان

برای ارسال بار به تاجیکستان از راه ها و روش های مختلفی می توانید استفاده کنید. حمل بار از ایران به تاجیکستان، از طریق دو روش هوایی و زمینی امکان پذیر است که می توانید هر کدام  از این روش ها را با توجه به حجم و ابعاد بار خود، به صورت کاملا دلخواه انتخاب کنید. در این زمینه، به این نکته هم باید توجه داشته باشید که انتخاب روش مناسب ارسال، در کاهش هزینه های حمل بار تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا این دو روش را به طور کامل توضیح دهیم. همچنین، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از روش های حمل بار از ایران به تاجیکستان، با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در تماس باشید.

روش حمل هوایی

ساده ترین راه برای ارسال بار به تاجیکستان از طریق هوایی است. مزیت اصلی روش هوایی سرعت آن است؛ بدین ترتیب می توانید کالاهای خود را در کمترین زمان به تاجیکستان ارسال کنید. البته توجه داشته باشید که برای حمل بار از ایران به تاجیکستان از طریق هواپیما ابتدا باید کالای خود را به فرودگاه امام خمینی تهران تحویل دهید.

در این شرایط لازم است کالاها را با دقت از قبل بسته بندی کنید و پس از تهیه مدارک، پرداخت مالیات و عوارض گمرکی لازم، مراحل بارگیری کالا را در هواپیما انجام دهید و منتظر بمانید تا کالا به تاجیکستان برسد. البته این روش اگرچه مزایای زیادی دارد، اما هزینه های بالایی نیز به همراه دارد که ممکن است برای ارسال کالای شما مناسب نباشد.

روش حمل زمینی

روش جاده ای یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه های ارسال بار به تاجیکستان است. به طور کلی شما می توانید محصول خود را در اسرع وقت به این کشور ارسال کنید؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که روش زمینی به دو صورت جاده ای و ریلی انجام می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

روش ریلی

از طریق راه آهن، کالاها با قطارهای باری وارد تاجیکستان می شوند. این قطارها می توانند محموله های زیادی را در داخل خود جای دهند و برای حمل حجم و وزن زیاد ایده آل هستند. یکی از مهمترین مزایای سیستم حمل و نقل ریلی در تاجیکستان ایمنی بالای آن است. این باعث می شود که کالا در مسیر به هیچ وجه آسیب نبیند؛ دلیل آن این است که قطارهای باری معمولاً در مسیر توقف نمی کنند. برای ارسال بار به تاجیکستان از طریق راه آهن، قطارهای باری باید محموله خود را در مرز سرخس بارگیری کنند و سپس به سمت تاجیکستان حرکت کنند.

در روش ریلی نیز مانند روش هوایی باید از کامیون دیگری برای ارسال کالا به راه آهن ایران استفاده کرد و سپس از طریق راه آهن تاجیکستان کالا را به آدرس خریدار منتقل کرد و این امر نه تنها باعث طولانی شدن روند تحویل می شود، بلکه هزینه های شما را نیز افزایش می دهد.

روش جاده ای

بهترین و مطمئن ترین روش برای ارسال کالا به تاجیکستان و اطمینان از این که کالا در حمل و نقل آسیبی نمی بیند، روش جاده ای است. همچنین در این روش، شما می‌توانید از راننده درخواست کنید که مرسوله شما را به روش درب به درب بارگیری و سپس تخلیه نماید. بنابراین، لازم نیست برای رسیدن مرسوله به مقصد نگران باشید.

باید به این نکته نیز توجه داشت که بخش اعظم هزینه ‌های شما جهت کرایه دوباره کامیون نیز، کاهش پیدا خواهد کرد؛ چون در روش‌ های پیشین، شما باید از کامیونی جهت ارسال مرسوله به فرودگاه یا راه آهن و سپس از یک کامیون دیگر برای ارسال محموله از فرودگاه یا راه آهن کشور تاجیکستان به آدرس مورد نظر استفاده می‌کردید. بنابراین در روش جاده‌ ای، به پرداخت این هزینه ‌ها نیازی نخواهید داشت.

مراحل حمل بار از ایران به تاجیکستان

در صورتی که با روش های مختلف ارسال کالا به تاجیکستان آشنایی پیدا کردید، زمان آن رسیده است که فرآیند حمل و نقل کالا های خود را آغاز کنید. به طور کلی فرآیند تحویل بار بین المللی شامل تشریفات خاصی است که مهم ترین آن، انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر و مناسب نظیر شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس است که در زمینه حمل بار از ایران به تاجیکستان خدمات متنوعی به شما عزیزان ارائه می دهد. از این رو، در این قسمت برای ارسال بار به تاجیکستان  مراحلی که باید طی کنید را توضیح می دهیم.

انتخاب روش نقل و انتقال کالا

ابتدا باید تصمیم بگیرید که از کدام روش برای حمل کالا به تاجیکستان استفاده کنید. برای انتخاب روش ارسال می توانید به شرایط محصول و میزان بودجه خود و همچنین شرکت حمل و نقل مورد نظر، توجه کنید.

انجام کارشناسی برای کالا

سپس کالاهای شما باید با دقت توسط کارشناسان بازرسی شوند تا اطمینان حاصل شود که کالاهای قاچاق یا غیرقانونی را از مرز وارد نمی ‌کنید. علاوه بر این، کارشناسان به ارزش محصول و حتی بسته بندی آن نیز توجه زیادی می کنند تا در طول سفر آسیبی نبیند.

بسته بندی کالا و تهیه لیست عدل بندی

همانطور که می دانید بسته بندی کالا برای ارسال به کشورهای دیگر و همچنین ارسال بار به تاجیکستان بسیار مهم است. از این رو، باید دقت داشته باشید که بسته بندی درست کالا سبب افزایش ایمنی و محافظت از کالای در حال حمل می شود. بنابراین بهتر است لیستی با تمام موارد و اطلاعات مربوط به آنها تهیه کنید. بدین ترتیب شرکت ما با بسته بندی های درست، ایمنی کالای شما را تضمین می کنند.

انجام تشریفات گمرکی

بعد از اینکه تمام کارهای فوق را انجام دادید و مدارک خود را آماده کردید، نوبت به انجام تشریفات گمرکی می رسد. لطفا توجه داشته باشید که برای رسیدگی به عوارض گمرکی و ترخیص کالا، باید هزینه ای را پرداخت کنید که ممکن است بسته به نوع و وزن کالا متفاوت باشد.

ارسال به تاجیکستان

در صورتی که تمامی کارهای فوق را انجام داده باشید، به راحتی قادر به انجام فرآیند حمل کالا به تاجیکستان خواهید بود. هنگام بارگیری دقت کنید که کالا به صورت حرفه ای جابجا شود تا آسیبی به آن وارد نشود. به طور کلی تمامی مراحل گفته شده توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انجام خواهد می شود.

عوامل موثر در هزینه حمل بار از ایران به تاجیکستان + جدول

یکی از دغدغه های بازرگانان، پرداخت هزینه هایی است که در طول مسیر ارسال بار به تاجیکستان، تحت تاثیر عوامل مختلفی به وجود می آید. همانطور که گفتیم عوامل مختلفی بر هزینه حمل بار از ایران به تاجیکستان تاثیر می گذارد که شما می توانید برای کاهش هزینه های به وجود آمده، از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، با بررسی کالای شما و عوامل موجود، هزینه ها را به حداقل می رسانند. به طور کلی عوامل موثر در هزینه های ارسال بار به تاجیکستان شامل موارد زیر است:

نوع روش انتخابی برای ارسال بارانتخاب روش مناسب برای ارسال بار یکی از مهمترین عوامل در تعیین هزینه ارسال بار است.
میزان حجم بارممکن است بعضی از کالاها علاوه بر وزن، حجم زیادی داشته باشند. بنابراین حجم بار از عوامل بسیار مهم در تعیین هزینه های ارسال بار است.
میزان ارزش کالایکی از عواملی که هزینه را برای شما بیشتر می کند، میزان ارزش کالا است؛ چون کالاهایی که ارزش زیادی دارند، طبیعتا نگهداری از آن ها دشوار است.
نوع سوخت مصرفی نوع سوخت مصرفی خودرو ها، یعنی بنزین و گازوئیل نیز در تعیین هزینه ارسال بار بسیار تاثیرگذار است.
میزان وزن بارهرچه وزن کالا بیشتر باشد، برای ارسال باید از ماشین های سنگین استفاده کرد که در این صورت هزینه ارسال نیز بیشتر خواهد شد.
فاصله بین مبدا تا مقصدهر چه فاصله بین دو شهر مبدا و مقصد دورتر باشد، هزینه بیشتری به همراه دارد. بنابراین، یکی از مهمترین عامل در تعیین هزینه ارسال بار، فاصله بین دو شهر است.
نحوه بسته بندیهر کالایی، بسته بندی مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین نوع و نحوه بسته بندی، بر هزینه ارسال بار تاثیر مستقیم دارد.
هزینه های مربوط به بیمهبسیاری از افراد ترجیح می دهند کالاهای خود را از مبدأ تا مقصد بیمه کنند تا مطمئن شوند در صورت وجود مشکل، بیمه هزینه ها را پوشش خواهد داد.

سوالات متداول

چه روش هایی برای حمل بار از ایران به تاجیکستان وجود دارد؟

برای ارسال بار به تاجیکستان می توانید از دو روش حمل هوایی و زمینی استفاده کنید. انتخاب هر کدام از این روش ها به نحوه بسته بندی و اندازه بار شما بستگی خواهد داشت.

برای ارسال بار به کشور تاجیکستان چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم؟

به ترتیب مراحلی که برای ارسال بار باید پشت سر بگذارید شامل: انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر، انتخاب روش حمل مناسب، بررسی کالا توسط کارشناسان، تهیه لیست بسته بندی و آماده کردن کالا، انجام تشریفات گمرکی و در نهایت ارسال کالا به تاجیکستان می باشد. شما می توانید تمام این مراحل را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بسپارید.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار تاثیرگذار هستند؟

از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارسال بار به تاجیکستان می توانیم به نوع روش انتخابی، میزان وزن بار، میزان حجم بار، فاصله دو شهر مبدا و مقصد، ارزش بار، نوع بار، شرایط جوی اشاره کنیم. شما با انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می توانید هزینه ها را به حداقل برسانید.

حمل بار ریلی به تاجیکستان چگونه است؟

اگر بسته ارسالی شما وزن بسیار زیادی دارد و حجم و فضای زیادی را اشغال می کند مناسب ترین روش برای حمل بار از ایران به تاجیکستان حمل بار ریلی است. این روش برای شما مقرون به صرفه می باشد اما بسته در مدت زمان بیشتری به دستتان می رسد.

جمع بندی

تاجیکستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که فاصله بسیار کمی با ایران دارد. بنابراین؛ مقصد بسیاری از تاجران برای ارسال بار است. ارسال بار به تاجیکستان با دو روش زمینی و هوایی انجام می شود که شما می توانید بسته به نوع بارتان هر کدام از این روش ها را به دلخواه انتخاب کنید.

اما همان طور که در طول مقاله نیز به آن اشاره کردیم، برای حمل بار از ایران به تاجیکستان باید مراحلی را پشت سر بگذارید که مهم ترین این مراحل انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر و با تجربه در این زمینه است.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات تخصصی بسیاری را در زمینه حمل بار از ایران به تاجیکستان به شما عزیزان ارائه می دهد. همچنین شما می توانید از خدمات ویژه ما در زمینه حمل درب به درب، حمل بار ته لنجی، تشریفات گمرکی، ترخیص کالا، حمل بار هوایی، حمل بار زمینی و …. بهره مند شوید. از این رو، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارسال بار به تاجیکستان، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *