همه-آنچه-که-باید-درباره-ارسال-بار-به-ایتالیا-بدانید

همه آنچه که باید درباره ارسال بار به ایتالیا بدانید (راهنمای کامل)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

در این سال‌ ها کشور ایتالیا به ‌دلایل مختلفی به عنوان مقصد خیلی از مهاجران قرار گرفته است. دلایلی همچون دانشگاه ‌های مجهز و معتبر، امکانات مناسب و توسعه ‌یافتگی سبب شده است که بخش اعظم این مهاجران را ایرانی‌ هایی تشکیل دهند که به منظور تحصیل و زندگی به ایتالیا مهاجرت نموده اند. اگر شما می‌خواهید بدانید که حمل بار به ایتالیا چگونه انجام می شود.

در این مطلب به کلیه سوالات شما در خصوص حمل بار از ایران به ایتالیا، انواع روش‌ ها و هزینه ارسال بار به ایتالیا پاسخ می دهیم. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید باری را از ایران به ایتالیا حمل کنید، تا انتهای بحث با ما همراه باشید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس نکات مهم ارسال بار به کشور ایتالیا را به طور کامل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روش های ارسال بار به ایتالیا

همان طور که مطلع هستید حمل بار به صورت هوایی، زمینی و دریایی از روش ‌های حمل بار به ایتالیا هستند که در ادامه ی مقاله آن ‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. بهتر است بدانید که هزینه ارسال بار به ایتالیا در هریک از روش های مذکور با همدیگر متفاوت است. روش های حمل بار از ایران به ایتالیا عبارتند از:

حمل دریایی بار به ایتالیا

ارسال بار به ایتالیا به روش دریایی به یکی از 3 روشFCL  (فول بار)، LCL (خرده بار) و فله انجام می گردد. معمولا حمل بار از ایران به ایتالیا به روش دریایی برای محموله هایی که حجم و وزن زیادی دارند استفاده می شود. از جمله مهم ‌ترین بنادر مربوط به ایتالیا شامل: بندر جنوا، بندر سستو سن جووانی و بندر لاسپزیا می باشد.

حمل زمینی بار به ایتالیا

حمل بار از ایران به ایتالیا به روش زمینی به یکی از روش ‌های خرده بار و فول تراک صورت می پذیرد. برای ارسال بار به کشور ایتالیا مدت زمان لازم به روش زمینی با توجه به فاصله ی مبدا تا مقصد مورد نظر و روش حمل زمینی بین ده تا بیست روز متغیر می باشد. در میان روش های حمل بار، هزینه ارسال بار به ایتالیا به روش زمینی بسیار کم هزینه خواهد بود.

حمل هوایی بار به ایتالیا

حمل بار به ایتالیا به روش حمل هوایی در سریع ‌ترین زمان ممکن رخ می دهد. به بیانی دیگر می توان گفت که با توجه به نوع ایرلاین، مدت زمان حمل بار از ایران به ایتالیا بین سه تا پنج روز متفاوت می باشد. حمل هوایی برای بارهایی که حجم و وزن بسیار کمی دارند مناسب می باشد. دقت داشته باشید که در روش هوایی، هزینه ارسال بار به ایتالیا نسبت به سایر روش ها بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر برای بازرگانان بحث هزینه مطرح نباشد، روش هوایی بهترین گزینه برای حمل بار به ایتالیا خواهد بود.

مراحل حمل بار از ایران به ایتالیا

شما عزیزان چه یک شرکت تجاری باشید و چه مسافر، برای ارسال بار به ایتالیا هیچ گونه منعی وجود نخواهد داشت و توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می توانید بار خود را به این کشور ارسال کنید. ارسال بار فریت به کل کشور ایتالیا بدون هیچ عوارض گمرکی با دریافت یک مبلغ ناچیز در مقصد انجام خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که برای بارهای تجاری دریافت عوارض گمرکی دور از انتظار نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ارسال بار به ایتالیا، با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید. همکاران ما در این شرکت مشتاق راهنمایی شما همراهان ارجمند می باشند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به واسطه ی تجربه ای که در رابطه با حمل بار از ایران به ایتالیا داشته است، این امکان را برای شما فراهم نموده تا بتوانید در کوتاه ‌ترین زمان ممکن بهترین نرخ را برای حمل بار خود پیدا کنید.

مشاوره و بسته بندی بار

بسته بندی برای حمل بار از ایران به ایتالیا به صورت هوایی بسیار مهم است. زیرا در صورت رعایت نکردن استانداردهای بسته بندی، بار شما ممکن است آسیب ببیند و یا اینکه برای ترخیص در مقصد مربوطه با مشکل مواجه شود.

کادر مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در محل سکونت شما حاضر شده و تمام وسایل و تجهیزات کوچک و بزرگ شما را از طریق باکیفیت ترین جعبه های چوبی، فلزی و کارتن ها، بسته بندی یا پالت بندی نموده و تا فرودگاه حمل می نمایند. بهتر است بدانید که بسته بندی با کیفیت و مناسب یکی از اصلی ترین مراحل ارسال بار شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع ، مراحل و هزینه ارسال بار به ایتالیا، صفحه ی مربوط به بسته بندی بار فریت را مطالعه فرمایید .

انجام تشریفات گمرکی

در قسمت پایانه ی هوشمند یا پذیرش گمرک ترمینال خدمات بار، محموله ی شما وزن می گردد و تشریفات گمرکی توسط پرسنل شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس برای شما انجام خواهد شد. شما قادرید که کلیه وسایل خانه و لوازم شخصی به غیر از کالاهای ممنوعه را به شهرهای ایتالیا ارسال نمایید.

هنگام حمل بار از ایران به ایتالیا ارسال لوازمی همچون میز، بوفه، کامپیوتر، مبلمان، کمد، تخت، پیانو، چمدان های شخصی، کتاب و مواد غذایی خشک، فریت فرش و همچنین تابلو فرش، البسه و ظروف بدون هیچ ممانعتی انجام می گردد. در ادامه هزینه ارسال بار به ایتالیا را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

صدور بارنامه

یکی دیگر از مراحل حمل بار از ایران به ایتالیا صدور بارنامه می باشد. بار شما در این مرحله توسط شرکت با یکی از ایرلاین های جهانی بارنامه شده و به مقصد ارسال خواهد شد. با درج شماره ی بارنامه در حین حمل بار به مقصد، از طریق پایانه رهگیری بار می توانید محموله را پیگیری نمایید تا از زمان دقیق رسیدن وسایل خود به مقصد آگاهی پیدا کنید و در گمرک فرودگاه های ایتالیا، در اولین فرصت برای ترخیص نمودن آن اقدام نمایید.

ترخیص و تحویل کالا در گمرک فرودگاه های کشور ایتالیا

برای ترخیص بار در شهرهای مختلف کشور ایتالیا نیز تمهیداتی در خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس گنجانده شده است. این شرکت می تواند توسط دفاتر نمایندگی خود در ایتالیا به ترخیص بار شما اقدام کند. هنگام حمل بار از ایران به ایتالیا محموله هایی که به قصد تجاری وارد می شوند باید از نظر گمرکی مورد بررسی قرار گیرند، علاوه بر این مقدار این کالاها هم باید بر طبق لیست ارائه شده باشد.

اولین مرحله های ترخیص بار توسط گمرک مقصد انجام خواهد شد و شما باید تا چهل و هشت ساعت بعد از آن به ترخیص بار خود اقدام نمایید تا هزینه مربوط به انبارداری برای شما لحاظ نشود. این مسئله در هزینه ارسال بار به ایتالیا تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

در آخرین مرحله بسته ها توسط دستگاه ایکس ری مورد بازرسی قرار می گیرند تا مشخص گردد که آنچه در بارنامه اظهار گردیده با بار مطابقت دارد یا نه.

مدارک مورد نیاز جهت حمل بار از ایران به ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای بسیار محبوب دنیا در خصوص مهاجرت و گردشگری می باشد که در میراث جهانی بیشترین میزان جاذبه های گردشگری را ثبت نموده است. این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای بین المللی در تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده و در عرصه های مربوط به فرهنگ، ورزش، علم و صنعت خوش درخشیده است. برای حمل بار از ایران به ایتالیا داشتن مدارک زیر الزامی است:

  • همراه داشتن اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • همراه داشتن اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • آدرس کامل مربوط به فرستنده و گیرنده همراه کد پستی، شماره تلفن  وZip Code  گیرنده
  • لیست بسته بندی بار

 یکی از نکات مهم برای حمل بار از ایران به ایتالیا با روش هوایی این است که گاهی اوقات در فرودگاه، حضور مسافر برای بازرسی بار و کالا و انجام تشریفات گمرکی الزامی است. در ادامه با نکات مهم جهت ارسال کالا و هزینه ارسال بار به ایتالیا آشنا خواهید شد.

نکات مهم جهت ارسال بار به کشور ایتالیا

همان طور که مطلع هستید برای آغاز ارسال بار به ایتالیا باید اطلاعات کافی در مورد انجام آن را در اختیار داشته باشید. حمل بار به ایتالیا نیز یکی از کارهای اصلی می باشد که در صورت کوتاهی خسارت به وجود خواهد آمد.

در حمل بار از ایران به ایتالیا شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تلاش می کند که بر اساس خواسته ی شما عزیزان تا جای ممکن نقل و انتقال را انجام دهد و تمام سعی خود را می کند که رضایت مشتریان محترم را جلب کند. در هنگام ارسال کالا به ایتالیا یکی از مهمترین موارد بیمه نامه می باشد که از اهمیت خاصی برخوردار است.

حتما شرکت هایی را انتخاب کنید که بیمه نامه ارائه دهند، چرا که این امکان وجود دارد که در حین مسیر ارسال بار حوادثی رخ دهد که کالا آسیب ببیند. بسته بندی حمل بار هم از دیگر مواردی است که باید به شرکت های متخصص سپرده شود. در بخش بعدی به پارامترهایی اشاره شده است که هزینه ارسال بار به ایتالیا به آن ها وابسته می باشد.

هزینه ارسال بار از ایران به این کشور

در بخش قبلی نکات مهم هنگام حمل بار از ایران به ایتالیا برای شما عزیزان بیان شد. باید بگوییم که هزینه ارسال بار به ایتالیا به چند پارامتر اصلی بستگی دارد که شامل روش حمل بار، نوع کالا و کلاس خطر، وزن و حجم بار، نوع قرارداد خرید (اینکوترمز) و نوع بیمه بار ارسالی می باشد. در ادامه با هر کدام از این موارد آشنا می شوید.

 روش حمل بار

همان ‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، حمل بار از ایران به ایتالیا به سه روش هوایی، زمینی و دریایی قابل انجام است. هزینه ارسال بار به ایتالیا در هر یک از این روش ‌ها بسته به نوع و حجم بار متغیر می باشد.

نوع کالا و کلاس خطر

از جمله عواملی که اهمیت بسیار زیادی در محاسبه ی هزینه حمل به ایتالیا دارد، کلاس خطر کالا است. با توجه به ماهیت خطرناک بودن کالاها، آن ها را در نه گروه دسته ‌بندی می کنند و هر چه ماهیت کالا خطرناک‌ تر باشد هزینه ی حمل بار هم بیشتر می باشد.

وزن و حجم بار

در بخش حمل هوایی این مسئله را به ‌طور کامل بررسی نمودیم و گفتیم که شامل وزن حجمی و وزن واقعی می گردد.

نوع قرارداد خرید

از دیگر عواملی که در تعیین هزینه ارسال بار به ایتالیا اثرگذار است، نوع قرارداد خرید می باشد. در اینکوترمز دو نوع قرارداد معروف عبارتند از: قرارداد FOB و قرارداد EXW.

در قرارداد FOB، کل هزینه حمل بار از درب کارخانه ی تولیدی تا محل بارگیری کشتی و هواپیما، با فروشنده خواهد بود. این هزینه ها شامل هزینه ی حمل بار، هزینه ی گمرک و هزینه ی مربوط به هندلینگ بار در بندر و فرودگاه می باشد. در عین حال در قرارداد EXW، تمام هزینه ها از کارخانه تولید تا کشور مقصد بر عهده ی خریدار می باشد. بنابراین پیش از استعلام هزینه ارسال بار به ایتالیا باید نوع قرارداد خرید مشخص گردد.

نوع بیمه بار ارسالی

نوع بیمه بار ارسالی نیز از عوامل تاثیر گذار در هزینه ارسال بار به ایتالیا است. بر طبق مقررات حمل ‌و نقل بین ‌الملل، کل بارهایی که حمل می گردند یک بیمه ی پایه‌ دارند. این بیمه بر اساس واحد SDR بر حسب کیلوگرم می باشد.

SDR واحد پول بیمه است که بر حسب پنج ارز معتبر جهان تعیین می گردد. اگر بیمه ی پایه به صورت کامل خسارت بار را تحت پوشش قرار ندهد، بایستی از بیمه ی تکمیلی جهت جبران خسارت بار استفاده نمود. در صورت درخواست شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، شما را به شرکت‌ های بیمه مجرب معرفی خواهد نمود.

سوالات متداول

برای حمل بار از ایران به ایتالیا چه  مدارکی لازم است؟

همراه داشتن اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده، همراه داشتن اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده، آدرس کامل مربوط به فرستنده و گیرنده همراه کد پستی، شماره تلفن وZip Code  گیرنده و همچنین لیست بسته بندی بار از جمله مدارکی می باشد که برای ارسال بار به کشور ایتالیا ضروری است.

چرا در حمل بار هوایی مرحله بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

بهتر است بدانید که اگر استانداردهای بسته بندی به درستی رعایت نشود، بار ممکن است آسیب ببیند و یا اینکه برای ترخیص در مقصد مربوطه با مشکل مواجه شود. بنابراین بسته بندی برای حمل بار از ایران به ایتالیا به صورت هوایی بسیار مهم است.

هزینه ارسال بار به ایتالیا به چه پارامترهایی بستگی دارد؟

روش حمل بار، نوع کالا و کلاس خطر، وزن و حجم بار، نوع قرارداد خرید یا اینکوترمز و نوع بیمه بار ارسالی از جمله پرامترهایی هستند که هزینه ارسال بار به ایتالیا به آن ها وابسته می باشد.

در ارسال کالا به ایتالیا تفاوت قرارداد FOB و قرارداد EXW در چیست؟

در قرارداد FOB، کل هزینه ی حمل بار، هزینه ی گمرک و هزینه ی مربوط به هندلینگ بار در بندر و فرودگاه با فروشنده خواهد بود. اما در قرارداد EXW، تمام هزینه ها از کارخانه تا مقصد بر عهده ی خریدار می باشد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم نکات حمل بار از ایران به ایتالیا را به صورت جامع در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت تمایل به حمل بار به ایتالیا بتوانید با صرفه جویی در زمان و هزینه ‌ها، با بهترین روش بار خود را به مقصد برسانید.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه ی حمل و نقل آماده ی خدمات رسانی و حمل بار از ایران به کشور ایتالیا  و بر عکس از ایتالیا به ایران، با ارزان‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت است. اگر سوالی در خصوص هزینه ارسال بار به ایتالیا در ذهن شما عزیزان وجود دارد، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آماده ارائه ی خدمات ارزنده به شما همراهان گرامی می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *