آشنایی-با-بهترین-روش-ارسال-بار-به-اروپا--راهنمای-0-تا-100

آشنایی با بهترین روش ارسال بار به اروپا / راهنمای 0 تا 100

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

 یکی از خدمات حمل و نقل بین المللی که امروزه همشهریان عزیز و همچنین بازرگانان محترم به آن نیاز مبرم دارند انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا می باشد که امکان حضور در بزرگترین بازارهای دنیا را می دهد. برای حمل بار به کشورهای اروپایی علاوه بر بار و کالاهای تجاری و صنعتی امکان ارسال بار شخصی برای افراد و مهاجرین نیز وجود دارد؛

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید هزینه باربری به اروپا است که در این مقاله عواملی که بر این هزینه موثر هستند به شما معرفی می کنیم. بنابراین اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید برای انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا، تا انتها با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

بهترین روش ارسال بار به اروپا

برای حمل بار به کشورهای اروپایی، سه روش وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. برای انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا نیز، می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در تماس باشید. به طور کلی روش های حمل بار به کشورهای اروپایی شامل موارد زیر است:

حمل بار هوایی به کشورهای اروپایی

هزینه باربری به اروپا به روش هوایی، بیشتر از حمل و نقل دریایی و زمینی است و حمل و نقل به مقاصد زمان کمتری می برد. بنابراین اگر اولویت شما زمان رسیدن بار است، بهترین انتخاب برای شما ارسال بار به این روش است. عامل مهم در محاسبه نرخ حمل و نقل هوایی وزن است. در این زمینه، دو نوع پارامتر در نظر گرفته می شود:

  • وزن واقعی( این عددی است که ترازو در واقع نشان می دهد)
  • وزن حجمی (توضیح وزن حجمی این است که گاهی اوقات بارها با وجود وزن کم، فضای زیادی را اشغال می کنند. به همین دلیل در حمل و نقل هوایی، علاوه بر وزن واقعی، وزن حجمی بار نیز اندازه گیری می شود. به همین دلیل در محاسبه هزینه حمل بار از ایران به اروپا علاوه بر وزن، حجم بار نیز در نظر گرفته می شود)

حمل بار دریایی به کشورهای اروپایی

 در حمل بار به کشورهای اروپایی حمل و نقل دریایی یکی از رایج ترین و بهترین روش ارسال بار به اروپا است و به سه روش زیر انجام می شود:

  • حمل و نقل کامل کانتینری یا  FCL(در صورت ارسال کامل کانتینر، کل ظرفیت کانتینر اجاره داده می شود. حمل و نقل FCL زمانی ارزانتر خواهد بود که محموله معادل یک کانتینر یا بیش از یک کانتینر باشد)
  • حمل خرده بار یا LCL (زمانی که محموله ارسالی به اروپا کمتر از ظرفیت یک کانتینر باشد، برای کاهش هزینه باربری به اروپا از روش ارسال محموله های کوچک به اروپا استفاده می کنیم. در حمل و نقل بار کوچک، بخشی از کانتینر اجاره ای استفاده می شود و مابقی برای بارهای دیگر استفاده خواهد شد)

حمل بار زمینی به کشورهای اروپایی

باربری زمینی به اروپا به دو صورت و معمولا با کامیون انجام می شود. دو روش حمل و نقل زمینی به شرح زیر است:

  • گروپاژ (در حمل بار به کشورهای اروپایی به ویژه حمل بارهای کوچک، بخشی از ظرفیت کامیون پر شده و بار آن در کنار بار دیگران قرار می گیرد و حمل می شود)
  • کامیون کامل (در حالت فول کامیون یا کامیون کاملT کامیون پر خواهد شد؛ این روش حمل بار به کشورهای اروپایی معمولا برای کالاهای سنگینی که فضای زیادی را اشغال می کنند استفاده می شود)

لازم به ذکر است که هزینه باربری به اروپا به روش زمینی، بسیار کمتر از روش های قبلی است و همین امر باعث می شود بسیاری از بازرگانان این روش حمل و نقل را انتخاب کنند که بهترین روش ارسال بار به اروپا محسوب می شود. اما لازم به ذکر است که تمامی محصولات با حمل و نقل بین المللی قابل تحویل نیستند و محدودیت هایی برای ارسال از این طریق وجود دارد.

حمل و نقل فله به کشورهای اروپایی

حمل و نقل فله همانطور که از نام آن پیداست برای بارهای بسیار بزرگ و دست و پا گیر مانند خاک، مواد معدنی، مخازن و تجهیزات صنعتی بسیار بزرگ استفاده می شود. این روش معمولا برای دولت ها و شرکت های بزرگ بهترین روش ارسال بار به اروپا است.

حمل فریت بار به کشورهای اروپایی

همانطور که می دانید برای حمل بار به کشورهای اروپایی همیشه محدودیت هایی در کمیت و وزن کالا وجود دارد. در هواپیمای مسافربری نمی توانید بیشتر از مقدار مشخصی بار بگیرید و اگر بخواهید بار خود را به صورت جداگانه و به صورت بار اضافی ارسال کنید، متحمل هزینه باربری به اروپا خواهید شد.

در این شرایط بهترین روش ارسال بار به اروپا، استفاده از فریت بار است. حمل و نقل کالا بسته به مقصد مورد نظر از طریق حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی انجام می شود و شما می توانید کالاهای خود را به راحتی و ارزان به اروپا ارسال کنید. اولین قدم در استفاده از حمل و نقل، مذاکره با یک شرکت حمل و نقل بین المللی و قابل اعتماد است.

استانداردهای لازم بسته بندی بار

همانطور که می دانید بسته بندی یکی از شرایط مهم حمل بار به کشورهای اروپایی است و یکسری استانداردهای لازم در این زمینه وجود دارد که شما باید حتما به آن ها توجه کنید. برای مثال یکی از استاندارهایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نحوه بسته بندی بار است. به طوری که اگر بسته بندی بار شما به درستی انجام نشود، ممکن است در حین حمل بار، کالای شما دچار آسیب شده و تخریب شود.

اگر بخواهید برای ارسال بار خود، از روش هوایی استفاده کنید، بار شما باید با پالت های فولادی و چوبی بسته بندی شود. برای بسته بندی درست و انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا، می توانید از یک شرکت حمل و نقل کمک بگیرید.

 کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در اختیار شما هستند تا در این زمینه راهنمایی های لازم را به شما برسانند. همچنین انتخاب شرکت معتبر، هزینه باربری به اروپا را برای شما به حداقل میرساند.

عوامل موثر بر هزینه های باربری به اروپا

علاوه بر انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا، هزینه باربری به اروپا بسیار مهم می باشد که باید پرداخت کنید. این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

 روش حمل و نقل کالا

حمل بار به کشورهای اروپایی ، به سه روش دریایی، هوایی و زمینی انجام می شود که هزینه های هر یک از این روش ها بسته به نوع و حجم بار متفاوت خواهد بود که روش زمینی بهترین روش ارسال بار به اروپا  از نظر هزینه شناخته می شود.

نوع محصول و کلاس ریسک

طبقه ریسک کالا یکی از مهمترین عوامل در محاسبه هزینه حمل و نقل است. کالاها با توجه به ماهیت خطرناکشان به 9 گروه تقسیم می شوند که هر چه کالایی خطرناکتر باشد هزینه باربری به اروپا نیز بیشتر می شود.

وزن و حجم کالا

شامل وزن ابعادی و وزن واقعی است. همانطور که در قسمت روش هوایی حمل بار به کشورهای اروپایی توضیح دادیم، وزن واقعی، عددی است که ترازو نشان می دهد و وزن حجمی، وزنی کالاهایی است که علاوه بر وزن کم، فضای زیادی را اشغال می کنند.

انواع قراردادهای خرید (اینکوترمز)

عامل دیگری که در انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا و هزینه باربری به اروپا تأثیر می گذارد، نوع قرارداد خرید یا اینکوترمز است. دو نوع قرارداد محبوب در اینکوترمز شامل قرارداد FOB (در قراردادهای تحویل FOB، کل هزینه حمل بار به کشورهای اروپایی از کارخانه تا محل بارگیری در کشتی یا هواپیما بر عهده مشتری است.

این قیمت شامل هزینه های حمل و نقل، هزینه های گمرکی و هزینه های بارگیری و تخلیه کالا در بندر یا فرودگاه می باشد) و قرارداد EXW (در قراردادهای خرید EXW تمامی هزینه ها از کارخانه تا کشور مقصد بر عهده خریدار می باشد. بنابراین قبل از درخواست هزینه حمل و نقل کالا، اطلاع از نوع قرارداد خرید ضروری است)

نوع بیمه باربری

طبق مقررات حمل و نقل بین المللی، کلیه بارهای حمل شده دارای بیمه پایه می باشند. این بیمه بر اساس SDR  به ازای هر کیلوگرم است. SDR  یک ارز بیمه ای است که بر اساس 5 ارز اصلی جهان است. در صورتی که بیمه پایه به طور کامل خسارت بار را پوشش ندهد، باید از بیمه اضافی برای جبران خسارت بار استفاده شود.

 خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس برای ارسال بار به اروپا

همانطور که در طول این مقاله هم به آن اشاره کردیم، اولین و مهمترین اقدامی که باید برای ارسال بار به اروپا انجام دهید، گرفتن مشاوره از یک شرکت حمل و نقل معتبر است که فرآیند حمل بار به کشورهای اروپایی را برای شما هموار می کند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، برای انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا، کاهش هزینه باربری به اروپا، دستورالعمل بسته بندی کالا برای حمل و نقل، نظارت آنلاین و رهگیری روزانه خدمات ویژه ای را به شما عزیزان ارائه می دهد. بنابراین برای انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

سوالات متداول

بهترین روش برای ارسال بار به اروپا کدام است؟

برای حمل بار به کشورهای اروپایی ، شما می توانید از سه راه دریایی، هوایی و زمینی اقدام به ارسال بار کنید. اما بهترین روش ارسال بار به اروپا، روشی است که هزینه باربری به اروپا را برای شما کاهش دهد. روشی که هزینه کمتری نسبت به دو روش دیگر دارد، روش زمینی است که می توانید از آن استفاده کنید.

چه عواملی بر هزینه باربری به اروپا تاثیرگذار است؟

برای حمل بار به کشورهای اروپایی ، باید هزینه های باربری به اروپا را پرداخت کنید که این هزینه به عوامل مختلفی همچون روش ارسال بار، نوع محصول و درجه ریسک آن، وزن و حجم کالا، اینکوترمز و بیمه باربری بستگی دارد که با انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا می توانید این هزینه را به حداقل برسانید.

چه استانداردهایی برای بسته بندی بار وجود دارد؟

بسته بندی بار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در صورت اشتباه، می تواند آسیب زیادی را به بار شما وارد کند. بنابراین مهمترین استانداردی که در این زمینه باید به آن توجه کنید نحوه بسته بندی و انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا است. در صورتی که از روش هوایی برای ارسال بار استفاده می کنید، حتما باید بار شما با پالت های چوبی و فولادی بسته بندی شود که درصد آسیب به بار شما را کاهش می دهد.  

خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه ارسال بار به اروپا چیست؟

شرکت حمل و نقل ققنوس، خدمات ویژه ای از جمله، انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا، کاهش هزینه حمل و نقل، راهنمایی جهت بسته بندی کالا، رسیدگی به صورت آنلاین، رهگیری روزانه برای ارسال بار به اروپا ارائه می دهد.

جمع بندی

همه ما می دانیم که برای حضور در بهترین و باکیفیت ترین بازارهای دنیا، نیاز است که به کشورهای اروپایی سفر کنیم و تجارت داشته باشیم. بنابراین، نکته ای که برای اکثر تاجران اهمیت دارد، انتخاب بهترین روش ارسال بار به اروپا است که در این مقاله به طور مفصل در رابطه با آن صحبت کردیم. همچنین دغدغه اغلب بازرگانان، کاهش هزینه باربری به اروپا است که با انتخاب معتبرترین شرکت حمل و نقل، این امکان برایشان به وجود می آید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات ویژه ای در زمینه حمل بار دریایی ، حمل بار زمینی، حمل بار به صورت درب به درب و هزینه های مربوط به حمل و نقل و ترخیص به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. اگر سوالی در زمینه حمل بار به کشورهای اروپایی دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *