آشنایی-با-ارسال-بار-به-آذربایجان

آشنایی با ارسال بار به آذربایجان + هزینه ارسال و مدارک مورد نیاز

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

آذربایجان در شمال غربی ایران واقع شده است و با ایران مرزهای مشترک دارد؛ همین مسئله این کشور را از نظر موقعیت استراتژیک، اقتصادی و حمل و نقل بسیار مهم می کند. نکته مهمی که باید در ارسال بار به آذربایجان به آن توجه داشته باشید این است که حمل و نقل به آذربایجان عمدتا از طریق زمینی و جاده ای انجام می شود، اما می توانیم شاهد حمل هوایی و دریایی نیز از ایران به آذربایجان باشیم.

به طور کلی، امروزه حمل و نقل زمینی و هوایی به عنوان اصلی ترین روش حمل و نقل کالا به کشور محسوب می شوند. از این رو، حمل بار از ایران به آذربایجان مسئله بسیار مهمی است که در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، سعی داریم شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

ارسال بار به آذربایجان

چگونگی ارسال بار به آذربایجان

آذربایجان از جمله کشورهایی می باشد که مرز مشترکی با ایران دارد؛ بنابراین، مسئله مهمی که در ارسال بار به آذربایجان باید به آن توجه کنید چگونگی حمل بار است. شما قبل از ارسال بار باید اطلاعات کافی در رابطه با  روش های حمل و نقل و مراحلی که نیاز است انجام دهید داشته باشید. این کار را بهتر است به یک شرکت حمل و نقل معتبر که تخصص و مهارت ویژه ای در زمینه ارسال بار دارد بسپارید.

به طور کلی، حمل بار از ایران به آذربایجان به سه روش هوایی، دریایی و زمینی انجام می شود که شما می توانید برای راحتی ارسال بار خود، از کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید. به طور کلی، حمل بار به آذربایجان مراحل گوناگونی دارد که در ادامه این مقاله در رابطه با آن ها توضیحاتی خواهیم داد.

مراحل حمل بار از ایران به آذربایجان

یکی از کارهای بسیار مهمی که نیاز است برای ارسال بار به آذربایجان انجام دهید، طی کردن مراحلی است که با انجام پشت سر هم و به ترتیب این مراحل، مشکلی برایتان در طی ارسال بار به وجود نخواهد آمد. در حالت کلی، برای حمل بار از ایران به آذربایجان نیاز است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • دریافت مشاوره تخصصی از یک شرکت حمل و نقل معتبر در مورد حمل کالا به آذربایجان
  • تهیه بارنامه قبل از ارسال کالا
  • صدور بیمه نامه بین المللی
  • سمپاشی و گواهینامه بین المللی هنگام ارسال محموله هوایی
  • انجام تشریفات گمرکی
  • ارسال کالا به گمرک یا فرودگاه
  • تحویل بار از فرودگاه یا باربری

روش های حمل بار از ایران به آذربایجان

از آنجایی که آذربایجان فاصله کوتاهی با ایران دارد، شما در انتخاب روش ارسال بار به آذربایجان کاملا آزاد هستید؛ به طور کلی برای حمل بار از ایران به آذربایجان شما می توانید بسته به شرایط بار و بودجه خود، از سه روش دریایی، هوایی و زمینی استفاده کنید که در ادامه هر یک را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

مسیر دریایی برای حمل بار به آذربایجان

شما می توانید هر کالایی را از طریق دریای خزر به باکو پایتخت کشور آذربایجان ارسال کنید. در این روش کالای شما با امنیت بسیار بالایی به مقصد می رسد؛ اما ممکن است این فرآیند زمان زیادی طول بکشد.

علاوه بر این، نکته دیگری که باید در مورد روش حمل دریایی به آذربایجان بدانید این است که این روش فقط برای محموله هایی با وزن بیش از دو تن استفاده می شود. علاوه بر این، هنگام بسته بندی محصولات خود باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا ممکن است رطوبت وارد محصول شود و سبب آسیب دیدگی بار گردد.

مسیر هوایی برای حمل بار به آذربایجان

یکی دیگر از راه های سریع و مطمئن ارسال بار به آذربایجان یا سایر شهرهای جمهوری آذربایجان، راه هوایی است. همانطور که می دانید برای ارسال کالا از طریق هواپیما می توانید از هواپیماهای مخصوص باربری استفاده کنید. با ارسال هوایی، برخلاف حمل دریایی، چمدان شما خیلی سریع به مقصد می رسد و نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانید.

با این حال، برای نقل مکان به آذربایجان باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید که ممکن است برای بسیاری از مالکان مقرون به صرفه نباشد.

مسیر زمینی برای حمل بار به آذربایجان

در نهایت بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روشی که ویژگی های مثبت همه روش های قبلی را دارد، استفاده از روش زمینی برای حمل و نقل به آذربایجان است. در روش زمینی، شما می توانید از کامیون های مختلف استفاده کنید و با توجه به شرایط بار خود، آنها را بارگیری کنید.

از آنجایی که ایران و آذربایجان از یکدیگر دور نیستند و دارای مرز مشترک هستند، سیستم زمینی بهترین گزینه محسوب می شود؛ زیرا در این روش مجبور نیستید هزینه زیادی برای ارسال بپردازید، بعلاوه کالای شما در مدت زمان بسیار کوتاهی به دستتان می رسد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیشتر حمل و نقل زمینی به آذربایجان این است که سایر حالت ها نیاز به استفاده از کامیون های دیگر برای ارسال محموله از فرودگاه یا بندر به آدرس دقیق گیرنده در آذربایجان دارد. از طرفی در صورت استفاده از روش زمینی، کالای شما درب منزل از مبدا بارگیری و در مقصد تخلیه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال بار به باکو

یکی از نکات بسیار مهمی که باید برای ارسال بار به آذربایجان و شهر باکو به آن توجه کنید داشتن مدارک مورد نیاز برای حمل بار است. به همراه داشتن این مدارک نه تنها کار شما را برای حمل بار از ایران به آذربایجان راحت تر می کند بلکه می توانید با خیال آسوده از اینکه مشکلی برایتان در طول مسیر پیش نیاید بار خود را ارسال کنید.

بنابراین؛ داشتن مدارک یکی از فاکتورهای اصلی در ارسال بار است. مدارکی که باید در این زمینه به همراه داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده
  • اصل کارت شناسایی فرستنده و گیرنده
  • آدرس کامل فرستنده و گیرنده به همراه کد پستی و شماره تلفن گیرنده
  • لیست بسته بندی

همچنین، برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ارسال بار به آذربایجان می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

هزینه حمل بار از ایران به آذربایجان چگونه است؟

هزینه برای ارسال بار به آذربایجان روزانه تعیین می شود و تحت تأثیر پارامترهای مختلفی قرار می گیرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که امروزه شرکت های متعددی در زمینه حمل و نقل بار در این کشور فعال هستند که می توانید قیمت را از آنها استعلام گرفته و نسبت به ارسال اقدام کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که با توجه به شرایط کاری نرخ های اعلام شده برای ارسال بار به کشور با تلرانس 10 درصد به مدت 24 ساعت اعتبار دارد و پس از یک روز باید مجدداً نرخ را استعلام گرفته و سپس برای حمل بار از ایران به آذربایجان اقدام کنید. از سوی دیگر، این نکته قابل توجه است که پارامترهای مختلفی بر قیمت حمل و نقل و صادرات کالا از ایران به آذربایجان تأثیر می گذارد.

اگر بخواهیم این پارامترها را به شما معرفی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • منطقه بارگیری و تخلیه
  • نوع بار
  • ارزش مالی بار
  • نوع روش حمل و نقل

از این رو، شما عزیزان می توانید برای کاهش هزینه های موجود برای حمل بار از ایران به آذربایجان با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس هماهنگ باشید.

چرا برای ارسال بار به خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس نیاز داریم؟

یکی از دغدغه های تاجران و بازرگانان در امر تجارت و همچنین ارسال بار به آذربایجان، پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل معتبر برای ارسال بار می باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بار را با بهترین قیمت و با تخفیف ویژه برای شما مشتریان عزیز تحویل می دهد. همچنین، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه حمل و نقل می باشد که در تمامی روزهای هفته حمل و نقل بار را در باکو و آذربایجان انجام می دهد.

 ما تمامی محموله ها و کالاها را به صورت کامل و ویژه جهت حمل بار از ایران به آذربایجان بسته بندی می کنیم. بخشی از خدمات شرکت ما ارسال بار به آذربایجان می باشد و ما این کار را با کیفیت و به راحتی برای شما مشتریان عزیز انجام می دهیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان جهت حمل بار به آذربایجان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

 برای ارسال بار به آذربایجان چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم؟

یکی از مهمترین مراحل برای حمل بار به آذربایجان، دریافت مشاوره از شرکت های حمل و نقل در این زمینه می باشد. پس از آن می توانید برای تهیه بارنامه، صدور بیمه نامه بین المللی، گواهینامه بین المللی برای حمل هوایی، تشریفات گمرکی، ارسال کالابه گمرک و تحویل بار از فرودگاه به ترتیب اقدام نمایید.

چه روش هایی برای حمل بار از ایران به آذربایجان وجود دارد؟

برای حمل بار به آذربایجان شما می توانید با توجه به ابعاد و حجم بار خود، از سه روش دریایی، هوایی و زمینی استفاده نمایید.

چه مدارکی برای ارسال بار به آذربایجان باید تهیه شود؟

مدارک مورد نیاز برای حمل بار از ایران به آذربایجان می توانیم به اصل پاسپورت برای فرستنده و گیرنده، اصل کارت شناسایی برای فرستنده و گیرنده، آدرس کامل طرفین و لیست بسته بندی به طور کامل اشاره کنیم.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار به باکو و آذربایجان تاثیر می گذارد؟

عوامل موثر بر هزینه ارسال بار به آذربایجان به این کشور شامل، منطقه بارگیری و تخلیه بار، نوع بار، ارزش مالی بار و نوع روش حمل و نقل انتخابی می شود که می توانید با دریافت مشاوره از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس این هزینه را به حداقل برسانید.

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سعی بر این بود که شما را با ارسال بار به آذربایجان آشنا کنیم. برای حمل بار از ایران به آذربایجان شما می توانید از روش هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم استفاده کنید. شما با انتخاب هر کدام از این روش ها باید مراحلی را به ترتیب پشت سر بگذارید که برای این کار بهتر است با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

همچنین، شما می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه ارسال بار دریایی، ارسال بار زمینی، ارسال بار هوایی، ترخیص کالا، هزینه های حمل و نقل و…کمک بگیرید. بنابراین کارشناسان ما آماده ارائه خدمات متنوع در این زمینه به شما عزیزان هستند.

5/5 - (2 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *